USA on arenemata agraarmaa, täiesti arenemata ühiskonnaga? Võta õige New York City linnaplaan ette ning vaata, mitu lennuvälja sa sealt LINNA SEEST leiad, kas ehk mõni neist on täiesti kesklinnas....lennujaam ja end kolima mujale, kus ei kujuta endast linnale selliseid riske, nagu normaalselt arenenud ühiskonnaga riikides?
"Riigikaitse uus katsumus" - Tallinna (j)veevärk
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1065
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Siin see Vabariigi kodanike saade kah, kes ei saanud vaadata ja huvi tunneb.
http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=104306
http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=104306
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
http://www.virumaateataja.ee/?id=243612Mõlemad mehed toovad eraldi välja väga hea koostöö päästeameti ja kaitseväe vahel. “Ega meil ju ühisõppusi pole koos toimunud ja varasem kogemus puudub samuti,” rääkis seersant Matei. Seersant Otsatalu ütles, et kuigi töö oli raske ja ilm kehv, töötasid kõik jäälolijad ühtse meeskonnana ja et kogu operatsioon oli hästi korraldatud
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Elimineerimaks ajendit jutustada "eks me õpime oma kogemustest", siis sarnane õnnetus raskemal kujul juhtus muide 1982. a Washingonis ja on tuntud kui Air Florida Flight 90 juhtum.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Florida_Flight_90
USA-s tehti peale seda lugu päris karme muudatusi. Kuigi lingitud aruanne kõneleb peamiselt lennunduslikest probleemidest, on seal ka mõnevõrra juttu päästetööde probleemidest ja juba uurimise lõpuks oli tehtud olulisi muudatusi
(ajavahemikul 13. jaanuar kuni september 1982) - vt failis lk 81 alates.
Kokkuvõte on laias laastus selline (olen seda õnnetust ka analüüsinud), et oleks seal olnud näiteks 6 asemel 26 ellujäänut, oleks see päästeporno lõppenud suure arvu täiendavate ohvritega, mille põhjuseks on üheselt probleemid päästetööde korraldamisel. Õnneks (küüniline eks) oli vaid kuus ellujäänut, kellest uppus "vaid" üks. Asjaosalised veetsid +2 kraadises vees kriitilise perioodi ja veel 15 minutit hiljem oleks laibakotte vaja läinud.
http://libraryonline.erau.edu/online-fu ... R82-08.pdf
Mulle tuli seda aruannet läbi töötades kahtlaselt tuttav tunne. Kui lennuk oleks prantsatanud järve keskele, kus on suurem sügavus (meetrites), siis mis oleks meil paremini õnnestunud? Selle küsimuse üle tasub juurelda, eriti ilmeksimatul päästeeksperdil corvusel.
Siinkohal ei väida, et kõigeks peab valmis olema, aga sellised asjad on mujal järgi proovitud ja samade ämbrite otsas on natuke naljakas kolistada. Selles AF 90 juhtumis oli vähemalt kaks kriitilise tähtsusega juhust, mis teistpidi juhtudes oleks lõppenud suure fiaskoga.
Kodune ülesanne: leida kaks kriitilist õnnelikku juhust - vihjeid annab rannavalvelaeva teema ja üks vihje on ka siin postis.
Teine ülesanne: leida vähemalt kolm faktorit, mille poolest sarnaneb AF 90 juhtum Ülemiste juhtumiga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Florida_Flight_90
USA-s tehti peale seda lugu päris karme muudatusi. Kuigi lingitud aruanne kõneleb peamiselt lennunduslikest probleemidest, on seal ka mõnevõrra juttu päästetööde probleemidest ja juba uurimise lõpuks oli tehtud olulisi muudatusi
(ajavahemikul 13. jaanuar kuni september 1982) - vt failis lk 81 alates.
Kokkuvõte on laias laastus selline (olen seda õnnetust ka analüüsinud), et oleks seal olnud näiteks 6 asemel 26 ellujäänut, oleks see päästeporno lõppenud suure arvu täiendavate ohvritega, mille põhjuseks on üheselt probleemid päästetööde korraldamisel. Õnneks (küüniline eks) oli vaid kuus ellujäänut, kellest uppus "vaid" üks. Asjaosalised veetsid +2 kraadises vees kriitilise perioodi ja veel 15 minutit hiljem oleks laibakotte vaja läinud.
http://libraryonline.erau.edu/online-fu ... R82-08.pdf
Mulle tuli seda aruannet läbi töötades kahtlaselt tuttav tunne. Kui lennuk oleks prantsatanud järve keskele, kus on suurem sügavus (meetrites), siis mis oleks meil paremini õnnestunud? Selle küsimuse üle tasub juurelda, eriti ilmeksimatul päästeeksperdil corvusel.
Siinkohal ei väida, et kõigeks peab valmis olema, aga sellised asjad on mujal järgi proovitud ja samade ämbrite otsas on natuke naljakas kolistada. Selles AF 90 juhtumis oli vähemalt kaks kriitilise tähtsusega juhust, mis teistpidi juhtudes oleks lõppenud suure fiaskoga.
Kodune ülesanne: leida kaks kriitilist õnnelikku juhust - vihjeid annab rannavalvelaeva teema ja üks vihje on ka siin postis.
Teine ülesanne: leida vähemalt kolm faktorit, mille poolest sarnaneb AF 90 juhtum Ülemiste juhtumiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Huvitav, mida teeks küll PA ilma kaitsejõudude olemasoluta. Viimased sündmused näitavad, et ega vist suurt s..gi peale tulekahjude kustutamise.
http://www.postimees.ee/?id=244200
Norras laialiläinud haage (mis oli koos koormaga põhjalikult sõlme sõidetud) koristasid sealsed vastava ametkonna esindajad koostöös "Vikingiga" (puksiirifirma) mägedes ära poolteise tunniga. Külmas ja paksus lumesajus. Ja meie siin rõõmustame, et "esineb kosmeetilisi vigu".
http://www.postimees.ee/?id=244200
Varahommikul juhtunud avarii väljavedamiseks jõuab tehnika kohale ca 14 tunniga. Siledal teel ja hea ilmaga.Sündmuspaigale on teel sõjaväe eritehnika koos tõstepatjadega, mis jõuab kohale eeldatavalt kella kümneks.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
artiklis ei räägita isegi enam kaitseväest vaid sõjaväest.
Kirjatsurad ikke õite hoogu läind.
Ära muretse Lemet
Lausa terve barri peab tõusma siis käib võibolla pauk.
Tore et kaitsevägi saab harjutada.
Ehk viib suurvesi mõned suurema sillad ka minema siis saavad pioneeriüksused võimu näidata.Ehk ostetakse sillatank kah
Kirjatsurad ikke õite hoogu läind.
Ära muretse Lemet
Lausa terve barri peab tõusma siis käib võibolla pauk.
Tore et kaitsevägi saab harjutada.
Ehk viib suurvesi mõned suurema sillad ka minema siis saavad pioneeriüksused võimu näidata.Ehk ostetakse sillatank kah
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligentsus
Ei tasu unustada, et seoses NATO 2% nõudega on kaitsejõudude struktuurid suhteliselt hästi finantseeritud võrrelduna päästjatega. 24h vahetused hoidsid omal ajal palju teise elukutse esindajaid seal tööl. Peamiselt missioonitundest ja vähemal määral elustiili (action) pärast. Rahaline "kompensatsioon" oli pigem kindlustamaks näit. FIEna töötamise riske. Räägin konkreetselt mõnest mehest, kellega sellest juttu olnud.
Eks hr. Pihl meie päästeteenistuse persse keeras
Kuressaare näitel vöin öelda ,et kui kahes kohas peaks korraga olema tulekahju ,siis mehi ei jätku. Kuna autojuht ei saa üksi ,mitte kustutada! Praegu on juba selline olukord ,kus tuletörjujad käivad ainult tukke veel loputamas! Ega siin riigis saab päästa ainult ennast ise!

Kuressaare näitel vöin öelda ,et kui kahes kohas peaks korraga olema tulekahju ,siis mehi ei jätku. Kuna autojuht ei saa üksi ,mitte kustutada! Praegu on juba selline olukord ,kus tuletörjujad käivad ainult tukke veel loputamas! Ega siin riigis saab päästa ainult ennast ise!
Kui pihta ei lase,siis vähemalt mööda lased!
Hm..."Isegi Soome on mõistnud"...aga meie mitte. Meie PA isegi ei tea ega tohigi teada, mis on KV varustuses ja millega nad aidata saavad. Ja mille poolest sulle siis "norra standard" ei meeldi? Et lükkab ümber sinu roosavahulise hosianna meite PA aadressil. Sinu arust on siis igati normaalne lauskmaal ilusa ilmaga tehnika jõudmine õnnetuskohale neljateistkümne tunniga? Kusjuures on tegu ühega küllaltki tiheda liiklusega põhimagistraalidest.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Harime siis kõrgeltharitud spetsialisti...Ja sina tead kohe täpselt, et see neliteist tundi kulus auto kohalejõudmiseks? Kohe nii täpselt tead, sest...?!

http://www.tartupostimees.ee/?id=243862Täna varahommikul sõitis Tartu-Jõhvi maanteel Mustvee lähedal kraavi gaasi vedanud tsisternauto
http://www.tartupostimees.ee/?id=243862Kella 21 ajal jõudis sündmuskohale kaitseväe eritehnika koos tõstepatjadega ning Tartust sõitis kohale ka kaks kraanat
Oletaks, et termini all "varahommik" mõistetakse aega kuskil kella 5-8 hommikul.(Kohalike väitel oli see toimunud kella kuue paiku, päästeteenistusele helistati 6.12) Et siis vast on neliteist tundi päris õige ajaarvamine. Vaidled vastu?? Liitmise-lahutamise probleemid?
Nagu sinagi, corvus, nagu sinagi...Tegelikult ei tea sa sittagi, mis ja kuidas antud õnnetuse kontekstis toimus. Loed lehest ja teed omad "eksperdi ainuõiged" järeldused!
Ainuõiged või mitte, aga avalikus teleesinemises tõdesid nii härrased Timberg kui ka Raidma samu asju mida minagi küsisin.Täpselt nagu tegid eelmise õnnetuse kontekstis meediale tuginedes "omad ainuõiged" järeldused...
Ja olen ma kuskil midagi muud väitnud. Et PA põhiülesandeks EI OLE tulekahjude kustutamine. Järsku osundad siis seda mulle ka...Muideks selles on sul õigus, et PA üheks põhiülesandeks on tulekahjude kustutamine.
Noh, lohutan ennast sellega, et mitmedki selle ala teadlased panid samamoodi puusse...ju nad polnud kellegi surematu Corvuse veel surematuma teooriaga kursis, et ükski gripitüvi sel aastal ei võta kätte ennast selle va "hispaania haiguse" sarnaseks muteerida...Häbi neile. Ja mulle ka. Mööda vaadata sellisest suurest korüfeeest nagu corvus...hispaania grippi võrrelda tänase linnnugripiga, paned sa järjekordselt võrreldamatute suuruste võrdlemise ja sellest tulenevate järeldustega puusse!


Kahetsusväärne, et samasugust operatiivsust ei ilmutatud ka käesoleval juhul. Või pole sa ka sellega nõus??Põlemaläinud ja täiesti sõlme sõidetud haagise, mis läks avarii tagajärjel põlema ühe teatava kiirtee ääres, koristasid vastavate ametkondade esindajad koostöös puksiirfirmaga teelt 40 minutiga... Siin Eestis!
Aaaa...siis sellest arusaamine, et tegu on vedelgaasiga, võttis aega terve pool päeva. Ülejäänud aeg on sel juhul täitsa arusaadav...tehnika sõit Tartust õnnetuskohta (ca 70-80 kilomeetrit) etc.Mõlema puhul puudub tegurina vedelgaasi tank...
Taas kord üks isand corvuse tõdedest. Ei viitsi vaielda, kuula parem ise, mida Timberg ja Raidma saate 30-nda minutil sellest va "...ammu oma aja ära elanud" asjast räägivad. Nemad va rumalad teavad rääkida, et polegi nii väga ammu. Enamus Euroopat elab ikka veel sellesama "ajast ja arust" mõttemaailmas.Väikeriikidest on isegi Soome mõistnud, et lihtsalt kaitseväele tehnikat ostes, mida vanasti tsiviilkasutuses kunagi ei kasutatud põhimõtte pärast "erinev struktuur, erinevad ülesanded", on ammu oma aja ära elanud mõttemaailm
http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=104306
Viimati muutis Lemet, 31 Mär, 2010 23:18, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Läks topelt... 

Viimati muutis Lemet, 31 Mär, 2010 23:47, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Üks vöimalus oli Tapalt söbrad kohale kutsuda ja eritehnikaga see liiva alla mata ja siis väike pauk korraldada ! Ümbruses olevatel majadel aknad kata puitplaadiga!
Viimati muutis soadf, 31 Mär, 2010 23:47, muudetud 1 kord kokku.
Kui pihta ei lase,siis vähemalt mööda lased!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist