
Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Eee.. Not so fast, my dear. See on väga keeruline töö. Mitte mingi metalli lõikumine. Siin hakkad sa minema alasse, kus kaugjuhitavad masinad tapavad inimesi. Siin peab olema VÄGA ettevaatlik ja teadma täpselt, mida sa teed. Pealegi on sellise masina hävitamine lihtne.Some kirjutas:Hmmm... Tõepoolest. Relvastus peale, segamiskindel juhtmoodul peale ja mõned arvutimängurid metsa punkrisse lõbutsema. Leidsime Eesti Nokia? Kusjuures siuke elukas avaldaks muljet küll, nigu Terminaatori filmist juba. Nüüd vaja vaid Setule tööülesanne kätte anda
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Ei ole samad. Kuna tegemist on relvastust kandva asjaga, peab kõik olema dubleeritud ja siis veel varusüsteemiga kaetud. Pealegi peavad tal peal olema andurid, mis on piisavalt täpsed võimaldamaks lennata ka väljaspool otsenähtavust. Nende asjade omavahel sünkrooni ajamiseks kasutatakse Kalmani filtrit või sellele sarnaseid filtreerivaid algoritme. Kalmani filtri keerukuse kohta võid lugeda siit: http://en.wikipedia.org/wiki/Kalman_filterSome kirjutas:Kõige lihtsam variant oleks vist nelja mootoriga, kaks toru risti mille tippudes elektrimootorid ja selle risti alla on siis riputatud miski moodul mis sisaldab genekat, relvi jms... Juhtimisalgoritmid peaksid vast enam-vähem samad olema mis neil väikestel
-
- Liige
- Postitusi: 341
- Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
- Kontakt:
Ja välja näeb ka kummaline, ültse mitte pop ja noortepärane.Kilo Tango kirjutas:Sellised kaagapuud teevad isegi elektrimootoriga lennates piisavalt rõvedat häält.

Idee iseenesest on jah suht habemega.
Laiaspektriline raadiomüra on energiamahukas ettevõtmine, kasutatakse üldiselt, kas lühiajaliselt või piiratud ruumis.Some kirjutas:Mind hakkas huvitama kuidas UAV-de sidet juhtimiskeskusega segamise eest kaitstakse, kõik toimub ju raadiolainetega? Kui miski sõjaväekolonn sellist putukat märkab, siis võib ju mõneks ajaks kogu eetri müra täis lüüa ja juhtimine kadunud?.
Muidu jah, modulatsioon, lai spekter ja kiire sageduste/kanalite vahetamine või komineeritud kasutus,jms. Samuti kõrgemad sagedused, mida on võimalik kimbuna suunata. Kaalutakse ka laserside võimalusi, mille segamine on suht keeruline, kuid mis eeldab head jälgmis- ja sünkrosüsteeme.
Ja ikkagi, autonoomsus, mis äärmisel juhul "laseks aparaadi juhtme otsast lahti", elik tehisintellekt. Või kombinatsioon sellest.
Krüpto välistab (teoreetiliselt) süsteemide pealtkuulamise. Samuti pahatahtlikud andme- ja/või juhtinfomoonutused, kuid vähendab andmesidekiiruseid, eriti tarkvaraline krüpto.
Per aspera ad astra!
Ma kunagi unistasin ka mudellennukist. Aga otsenähtavuses juhtimine pole mulle kunagi muljet avaldanud. Mõtlesin siis, et masinale arvuti pardale, GPRS side püsti, lennuk tänavale, mootorid tööle ja ise tuppa arvuti taha, joistick pihku! Uurisin siis tuttavate IT spetside käest, et kas on võimalik? Sarnaselt nagu võrgus sõjamänge mängitakse? Tutkit! GPRS (ja ka 3,5G) jäävat selleks aeglaseks, et vahendada lennuki ja koduse arvuti vahel joisticku asendit, parameetreid ja videopilti.
Aga mine sa tea, viimaks siiski leitakse sedavõrd kiire netiühendus, et hakkavadki miskised kahemeetrised B17-d, Me110-d ja mis kõik veel puulatvade kohal ringi põristama
Aga mine sa tea, viimaks siiski leitakse sedavõrd kiire netiühendus, et hakkavadki miskised kahemeetrised B17-d, Me110-d ja mis kõik veel puulatvade kohal ringi põristama

Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kui neid mootoreid rootoritega on piisavalt palju, saab ühe ülesütlemisel teiste tõmmet vastavalt seada, et stabiilsus säiliks.Kilo Tango kirjutas: Suure masina annaks teha küll, kuid inimest sinna selga panna ei tohi. Selleks peaks masinal olema kõik propid omavahel füüsiliselt ühendatud, et ühe mootori kõngemise korral masin juhitamatuks ei muutuks. See tähendaks propi sammu muutmist, kallutusautomaati (nagu helikopteritel) - väga kallis ja väga keeruline.

liigume siis...
...juba teemaga edasi.
Skycar rakendatakse A-stani tarbeks:
http://www.defencetalk.com/wp-content/t ... h=260&zc=0
Mõte selles, et MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) vehicle ei ole sobilik A-stanis. Seda kinnitab nii US kui ka UK statistika.
"The Skycar will become the MRAP vehicle of Afghanistan." räägib staabitursk Lieutenant Colonel James Thomas, 304th SB, 3rd Expeditionary Sustainment Command. The Skycar’s military version referred to as the LAMV (pronounced “lam-vee”), or light aerial multipurpose vehicle.
Skycar rakendatakse A-stani tarbeks:
http://www.defencetalk.com/wp-content/t ... h=260&zc=0
Mõte selles, et MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) vehicle ei ole sobilik A-stanis. Seda kinnitab nii US kui ka UK statistika.
"The Skycar will become the MRAP vehicle of Afghanistan." räägib staabitursk Lieutenant Colonel James Thomas, 304th SB, 3rd Expeditionary Sustainment Command. The Skycar’s military version referred to as the LAMV (pronounced “lam-vee”), or light aerial multipurpose vehicle.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Misasja???
Olen isand Molleri tegevusi aeg-ajalt jälginud, paar videot on ka kuskil, kus Skycar kraana trossi otsas lendleb nii, et tross on lõdva - masin oleks justkui lennuvõimeline küll.
Mõni artikkel on ka ajakirjanduses ilmunud, kus Skycari käsitletakse sellises muhedas jaantatikalikus võtmes.
Aga mis nüüd - tõsimeeli upitab USArmy Molleri sajandi suurimate leidurite hulka???
Olen isand Molleri tegevusi aeg-ajalt jälginud, paar videot on ka kuskil, kus Skycar kraana trossi otsas lendleb nii, et tross on lõdva - masin oleks justkui lennuvõimeline küll.
Mõni artikkel on ka ajakirjanduses ilmunud, kus Skycari käsitletakse sellises muhedas jaantatikalikus võtmes.
Aga mis nüüd - tõsimeeli upitab USArmy Molleri sajandi suurimate leidurite hulka???
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Ole mureta, sellised komplektid on müügil! Mitte küll Eestis ja hind on meie jaoks tappev. Reaalajas saad näha lennuparameetreid ja lennuki asukohta kaardil jne. Lennukit juhib GPS-i abil autopiloot. Tõsi küll, side ei olnud GPRS baasil. Kui aega saan, kaevan oma failihunniku läbi ja otsin lingid üles. Võid ka ise googeldada. UAV märksõnaks ja inffi tuleb nagu rajuvihma!Soobel kirjutas:Ma kunagi unistasin ka mudellennukist. Aga otsenähtavuses juhtimine pole mulle kunagi muljet avaldanud. Mõtlesin siis, et masinale arvuti pardale, GPRS side püsti, lennuk tänavale, mootorid tööle ja ise tuppa arvuti taha, joistick pihku! Uurisin siis tuttavate IT spetside käest, et kas on võimalik? Sarnaselt nagu võrgus sõjamänge mängitakse? Tutkit! GPRS (ja ka 3,5G) jäävat selleks aeglaseks, et vahendada lennuki ja koduse arvuti vahel joisticku asendit, parameetreid ja videopilti.
Aga mine sa tea, viimaks siiski leitakse sedavõrd kiire netiühendus, et hakkavadki miskised kahemeetrised B17-d, Me110-d ja mis kõik veel puulatvade kohal ringi põristama

On ka endal unistusi olnud, paraku ei ole toaslendavatest mudelitest kaugemale jõudnud.
Nimi on Basilio, kõuts Basilio!
Jutt oli ilma autopiloodita läbi interneti otse juhtimisest, nagu FlightSimis.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
-
- Liige
- Postitusi: 341
- Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
- Kontakt:
Päris nii kategooriliselt ei väidaks, core algoritm oleks ilmselt sama või suht sarnane. Antud juhul, süsteemi seiskohalt, kus on kasutuses dubleeritud andurid, on ju tegu ühe või teatud sisendi(te) usaldusväärsusega, täpsemalt väärtuste usaldusväärsusega, mida tagataksegi erinevate meetoditega, kaasa arvatud mainituga.Kilo Tango kirjutas: Ei ole samad.
Per aspera ad astra!
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Hiina 25 UAV-d
Riik, mis 4 aastat tagasi näitas Zhuhai lennundusnäitusel esimest UAV-d, demonstreeris nüüd samal lennundusnäitusel korraga 25 erinevat. S.h. ka selliseid, mis suudavad rakette kanda.
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... stpop_read
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... stpop_read
X-47B tegi esmalennu

http://www.defense-aerospace.com/articl ... light.html
http://www.wired.com/dangerroom/2011/02 ... more-40305
US-Navy arvatav tulevane droon tegi 4. veebruaril esmalennu, kuigi märgatavalt hiljem kui kavatsetud (2009. a. lõpp). Seetõttu toimuvad katsetused lennukikandjal alles k2013. aastal, planeeritud 2011. asemel, ning antud masin loodetakse relvastusse saada alles vahetult ennem 2018 aastat, mis tundub projekti senist käiku vaadates natukene liiga optimistlik.
BigDog
Sellest on siin ennegi põgusalt juttu olnud...
http://www.youtube.com/watch?v=cHJJQ0zNNOM
http://www.youtube.com/watch?v=cHJJQ0zNNOM
http://forte.delfi.ee/news/militaaria/u ... d=41183225BigDog kavandati iselaadseks mehitamata koormamuulaks, mis pidi suutma vägedele lahinguväljale moona tassida. Roboeesel suutis tasasel maal kanda 130 kilo kraami 20 kilomeetri taha ning talus järske hoope peatumata. Koormaroboti kõhedusttekitavalt elutruud liikumist saab näha mitmes veebivideos, kus osav automaat ronib mäenõlvadel, sumpab lumes ja rühmab sõduritega samas tempos, kasutades orienteerumiseks GPS-koordinaate.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist