
GAZ-63
Enne II MS algasid Gorki autotehases (GAZ) peakonstruktor Andrei Lipgarti juhendamisel ettevalmistused GAZ MM asemele uue põlvkonna veoauto loomiseks. Eeskujuks said Ameerika Ühendriigid – hakatuseks osteti mõned Dodge veoautomootorid ja esimesed töövõidud sarnanesid USA päritolu Chevrolet, Studebaker ja Dodge toodanguga. Lisaks saadi ameerikast litsents püsikiirusliigendite (jublakad esisillas mis lubavad vedavaid rattaid rooliga pöörata) valmistamiseks. Selle tulemusena valmis baasversiooni GAZ-51 kõrvale selle maastikusuutlik sõsar GAZ-63 – esimene Nõukogude kahesillaveoga laiatarbeauto.
Need autod olemuselt sarnased , 80 % detailidest on kattuvad. Suurimad erinevused on jõuülekandes, muuhulgas ei ole GAZ 63 tagasillal paarisrattaid – see lubab tagaratastel veereda esimeste jälgedes ja parendab läbivust raskel maastikul.
GAZ 63 on 2 tonnise kandejõuga mitmeotstarbeline kergveoauto ja ta leidis kasutamist nii armees kui põllumajanduses. Sellele alusele on on ehitatud mitmesuguseid spetsiaalmasinaid ja tolleaegsed Kurgani autobussitehase maastur-bussid. Nõukogude võim jagas ohtralt abi vennalikele sotsialismimaadele - modifikatsioonid tähtedega “E” ja “JU” (slaavi tähed siis) olid mõeldud ekspordiks ning troopikasse.