Jep, 4,254 liitrit. Sama mootor läks 83 aastast ka GAZ-53 (täpsemalt GAZ-53-12) peale.maanus kirjutas:Kas selle ЗМЗ-4905 töömaht mitte 4,25 liitrit ei ole?
http://www.zmzopt.ru/catalog/dvspec.html
ZSU 57
BTR-60 oli ikka masendavalt jõuetu. Jälgisin kord Arhangelski lähedal kui mingi väeosa läks rännakkolonnis üle raudteeviadukti (loomulikult asfaldil, mitte maastikul). Mälu järgi oli see ikka jupike madalam ja laugem kui Tallinnas, Pärnu maanteel olev viadukt. BTR-ide jaoks oli tegemist aga ülima eneseületusega, mõni eksemplar ronis lausa esimese käiguga ja hinge välja köhides, et küüru tippu jõuda. Noh, masinad polnud kah vast enam esimeses nooruses, aga siiski. Maastikul oleks asi ikka puht jama olnud...
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Ei olnud jama. Puhtakujuline laip oli. Tõega. Ja seda tühjalt sõites. Kujuta ette, mis siis veel oleks olnud, kui see 14 meest koos täie varustusega peal oleks olnud. S.t. minimaalselt veel poolteist tonni otsa.Maastikul oleks asi ikka puht jama olnud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
- Asukoht: Jõgevamaa
- Kontakt:
Tõtt öelda olen BTR-60PB seljas sõitnud suht vähe, paar ringi roolis ja enam vähem sileda maa peal. Tollel olid minu mäletamist mööda peal kaks nn GAZ-53 V-8 mootorit ja sileda peal läks küll.
Siis ülikooli aegu sai Ihastes "pole" peal taktika õppustel neil taga joostud:seal juba juhtisid eruohvedest vanakesed, kes see tudengit ikka rooli laseb.Aga tegid nad meile seal igatsugu demonstratsioonesinemisi. Tollal polnud Ihastes seda küprokiküla ja vanad andsid agu neist nõlvadest üles -alla ja auke pidi, läks nagu loom!
Aga muidugi oli neil aega ka lakkude ja hooldada, erinevalt kusagil motopehhotast.
Vot nii ma mäletan.
Siis ülikooli aegu sai Ihastes "pole" peal taktika õppustel neil taga joostud:seal juba juhtisid eruohvedest vanakesed, kes see tudengit ikka rooli laseb.Aga tegid nad meile seal igatsugu demonstratsioonesinemisi. Tollal polnud Ihastes seda küprokiküla ja vanad andsid agu neist nõlvadest üles -alla ja auke pidi, läks nagu loom!
Aga muidugi oli neil aega ka lakkude ja hooldada, erinevalt kusagil motopehhotast.
Vot nii ma mäletan.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Tegelikkuses oli 60 mootor mitte 51 oma, vaid mingi aretus 51 ja Zim'i mootorist. Millel oli komme väntvõlle pooleks murda. Aretusele viitab ka mootori võimsus 90 hj tava-51 70 hj vastu.
Siin on tõeline rariteet - mootori ekspluatatsioonijuhend
http://www.volga-hydrofoil.net/engine/m ... az_49b.pdf
ZMZ V-8 mootoreid oli terve plejaad, mida oli kolm eri töömahtu (4,25, 4,7 ja 5.5 liitrit), kus varieeriti eri silindriläbimõõte, kolvikäike ja surveastmeid, lihtsalt 53 mootor on selle toiduahela üks lahjemaid lülisid. Osasid mudeleid toodetakse tänapäevani.
Siin on tõeline rariteet - mootori ekspluatatsioonijuhend

http://www.volga-hydrofoil.net/engine/m ... az_49b.pdf
ZMZ V-8 mootoreid oli terve plejaad, mida oli kolm eri töömahtu (4,25, 4,7 ja 5.5 liitrit), kus varieeriti eri silindriläbimõõte, kolvikäike ja surveastmeid, lihtsalt 53 mootor on selle toiduahela üks lahjemaid lülisid. Osasid mudeleid toodetakse tänapäevani.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Nii ja teisiti. 51 mootoril on babiitsaaled ja ühe lõõriga karburaator. Samuti madal surveaste, mis võimaldab töötamist A66 või A72 bensiiniga. A76 põletas väljalaskeklapid ära.Kapten Trumm kirjutas:Ei ole 52 mootor. 52 mootor on lihtsalt pisitäiendustega 51 mootor.
Nii 52 kui BTR 60 mootoril on alumiiniumsaaled ja kahe lõõriga karburaator. BTR mootoril veel suuremad ja väga kõvast materjalist klapid (katse neid lihvida 52 mootorile sobivaks lõppes sellega, et spets. lihvpingi kivi kulus nagu või, aga klapile peale ei hakanud), mäletamist mööda veel nukkvõlli muudetud gaasijaotusfaasid ja tsentrifugaalõlifilter.
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Omal ajal sai sõidetud mõlema, nii 51 kui 52 mootoriga.
Julgeks kinnitada, et ühe lõõriga karbuss toitis mootorit paremini, kui moodsam kahe auguga.
Viimase tüüpviga oli järsemal gaasivajutusel tekkiv tühi koht mootori töös.
88a. suvel 72 bensiini kolhoosi tanklates enam saada ei olnud ja kõik kiisu mootorid sõitsid edukalt 76ga. Ei märganud väljalaskeklappide sissepõlemist.
Küll oli aga alla igasugu arvestust kapremondi mootorite kvaliteet.
Mõnikord sai mootorit vahetatud iga kuu.
Sisse tuli kepsusaale kolin ja kui kohe mootorit ei seiskanud, lõi kepsupea läbi mootoriploki välja. Juhtus see eranditult neljanda silindriga.
Julgeks kinnitada, et ühe lõõriga karbuss toitis mootorit paremini, kui moodsam kahe auguga.
Viimase tüüpviga oli järsemal gaasivajutusel tekkiv tühi koht mootori töös.
88a. suvel 72 bensiini kolhoosi tanklates enam saada ei olnud ja kõik kiisu mootorid sõitsid edukalt 76ga. Ei märganud väljalaskeklappide sissepõlemist.
Küll oli aga alla igasugu arvestust kapremondi mootorite kvaliteet.
Mõnikord sai mootorit vahetatud iga kuu.
Sisse tuli kepsusaale kolin ja kui kohe mootorit ei seiskanud, lõi kepsupea läbi mootoriploki välja. Juhtus see eranditult neljanda silindriga.
53 ja 66 osad olid üldiselt vastastikku vahetatavad. Kolbe näiteks toodeti 21-, 24-, 53- ja 66- detailinumbriga. Pidi ainult kõik samasugused panema, kuna kaaluvahe oli neil. Muidugi ka modifikatsioonide erinevused. Olid näiteks kandiliste ja ümarate kanalitega ämblikud, tsentrifugaal- või vahetatava elemendiga õlifiltrid...jackpuuk kirjutas:Sama teema 53-e ja 66-e mootori puhul, nuka kraadid teised ja 66-e motole on igasugu vidinaid juurde kruvitud. Sama hästi võiks öelda, et Tshaikal on sama moto peal (baseerub ta küll sellel).
Tšaika mootor on küll väliselt sarnane, kuid osad enamuses ei sobi.
Kolvimõõt 100 mm, neljalõõriline karburaator (järelikult ka erinev ämblik), õli - vesi soojusvaheti tavalise õliradiaatori asemel, roolivõimendi pump ajamiga generaatori võllilt...
Tshaika erinevus on muidugi palju suurem, ma ei tea küll täpset sobivust, kuid veokate rallis topitakse 53-dele Tshaika mootorit peale. Baas on neil üks. Ei mäleta enam, kusagil väideti, et 53 mootor on deforsseeritud Tshaika, mõnes kohas jälle väidetakse vastupidist. Tootmiste alguste järgi saaks vast täpsemalt teada.
sitt päev, kellele kurdad
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Tsaika 5,5 liitrine V8 mootor ilmus aastal1959. Surveastmeks märgiti 8,5. Huvitav, mis oktaaniarvuga bensiin talle ette nähtud oli?
Gaz53-le ilmus V8 mootor aastal 1964. Jääb mulje, et selle mootori vändagrupis leidis kasutust GAZ21 Volga jupid. Sama silindri läbimõõt ja ehk ka plokikaane klapimajandus? Kolvikäik on küll lühem valitud, kui Volgal. Sestap ka töömaht 4,25liitrit
Gaz53-le ilmus V8 mootor aastal 1964. Jääb mulje, et selle mootori vändagrupis leidis kasutust GAZ21 Volga jupid. Sama silindri läbimõõt ja ehk ka plokikaane klapimajandus? Kolvikäik on küll lühem valitud, kui Volgal. Sestap ka töömaht 4,25liitrit
Käsiraamatu järgi mitte alla 91. Pole küll kirjas, kas mootor- või katsemeetodi järgi. Igatahes AI-93 sobis talle küll, probleeme polnud. Tšaikal oli ka üks häda. Nimelt kiirusel üle 180 km/h ei võtnud enam pidurid. Katted kuumenesid järsul pidurdamisel ja muutusid libedaks.von manstein kirjutas:Tsaika 5,5 liitrine V8 mootor ilmus aastal1959. Surveastmeks märgiti 8,5. Huvitav, mis oktaaniarvuga bensiin talle ette nähtud oli?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], ruger ja 3 külalist