ZSU 57

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

von manstein kirjutas:See Inglismaa lugu kõlab ilusa legendina.

115HJ mosse412 mootorist on isegi teoreetiliselt võimatu.
Liitervõimsuseks kujuneks 76,7HJ.

Sellist erivõimsust arendasid näiteks 90-ndate algul BMW-del ilmunud M50 mootorid, varustatud hargsissepritse ja nelja klapiga silindripeas ja võimaldades kasutada detonatsioonivabalt surveastet 11.

Mosse teoreetiline lagi võis olla ehk 50HJ/L ehk siis 75HJ. Aga 70-ndate algul oli ka see maailma tipptase.
Nii ja naa...kaheksa klapi ja kahe võlliga mootorist said nad isegi AZLKs endas poolteiseliitrisest mootorist üle saja hobuse kätte. Vaevalt tehasevennad toona pada ajasid, suht selge silmavaatega rahvas oli.
В конце 1960-х для установки на спортивно-гоночные версии автомобиля на АЗЛК были созданы версии двигателя объёмом 1,5-1,6-1,7-1,8 л. с двумя распределительными валами в головке цилиндров (DOHC) при сохранении восьми клапанов, такая схема была широко распространена в те годы на европейских высокопотенциальных двигателях (примеры — Jaguar XJ, Fiat 125, Alfa Romeo Giulia). Мощность составляла от 100 до 125 л.с.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

M412 ja BMW M10 mootoril on erinevusi täiesti piisavalt, et lükata ümber igasugu kopeerimisjutud.

Olen sellest siin kirjutanud juba varem, nende kahe vahel on üle kümne täiesti fundamentaalset laadi erinevuse ja seda on piisavalt kopeerimise välistamiseks.

Pigem on M412 mootor mix eri tollastest eesrindlikematest mootorite lahendustest, kus too BMW mootor on olnud üks eeskujudest, kuid kindlasti mitte ainuke ja mitte kõige tähtsam.

Mul on olnud elus võimalik ka Gaz-13 Tsaikada sõita ja isegi autoraamatusse vaatamata naeran ma selle 20 sek kiirendusjutu välja. Reaalses elus on Gaz-13 kiirendus umbes selline paremate zigullide tasemel. Gaz-24 Volga kiirendus 0-100 oli 22 sekundit, Gaz-31013 (Tshaika mootoriga) kiirendus arvatakse olevat alla 10 sekundi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Mosse mootor meenutab kõige rohkem mingi saksa kopteri sabarootori mootorit, ei viitsi praegu bemmi foorumis tuhnima hakata, aga seal on selle teema uurimisega ikka pikalt tegeletud.
Mosse mootoritele löödi ralli jaoks Volga hülsid-kolvid sisse, tuli umbes 1,8-ne moto sellest, 140 heppa forsseeringus pidas rahulikult mitu rallit vastu.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

115HJ mosse412 mootorist on isegi teoreetiliselt võimatu.
Liitervõimsuseks kujuneks 76,7HJ.
Sellist erivõimsust arendasid näiteks 90-ndate algul BMW-del ilmunud M50 mootorid, varustatud hargsissepritse ja nelja klapiga silindripeas ja võimaldades kasutada detonatsioonivabalt surveastet 11.
Mosse teoreetiline lagi võis olla ehk 50HJ/L ehk siis 75HJ. Aga 70-ndate algul oli ka see maailma tipptase.
Erivõimsus pole absoluutne lagi. Näiteks Brundza poolt Vilniuse Transpordivahendite Tehase eksperimentaaltsehhis valmistatud Lada VFTS mootorid arendasid 160-180 hj, kuigi 2106 originaalmootor piirdus 76-80 hj-ga.

Umbes samad näitajad on võimalik kätte saada ka mosse mootorist. Mosse juppe jääb sinna vähe muidugi järgi, aga see on võimalik. Kindlasti oleks ka teoks tehtud, kuid Lada oli palju parem toorik ralliautoks (kiirem rool, parem tagasild jne jne), kuigi tehniliselt on Lada mootor M412 mootorist vähem arenenum. Näiteks puudub Ladal 60ndate viimane röögatus ehk crossflow plokikaan, mis on vägeva mootori üks esmane eeldus. Kui mootorit vaadata, siis Ladal on kollektorid ühel pool, mossel eri pooltel. Kui gaas peab väga kiiresti voolama, kas otse oleks parem kui 180 kraadine pööre teha? Kujutage ette reaktiivhävitajat, mille mootori kanalid teevad 180 kraadise tiiru?

60ndate 1,5 mootorist on võimalik toota 150 hj mingi probleemita, ainult see mootor pole tänaval eriti kasutatav, kui suurim pöördemoment on mingi 6000 pööret minutis. Lihtsalt tänapäeva tehnika lubab toota 1,5st nii 150 hj kui ka tänavakasutuse omadused+täita saastenormid. Kuid tippvõimsusel pole aastal väga tähtsust. Sesama M10 mootor (8klapisena) arendas 70ndate alguses ringrajal 2 liitrist 240-280 hj.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas von manstein »

Mossedega on mul isiklik suhe.

Vene ajal õnnestus ostuloaga kaubandusvõrgust soetada kaks masinat.
Esimene oli M2140 aastast 1981 ja teine IZ2125 1989a. väljalase.

Viimasega sai sõidetud koguni aastani 2004, kui sai soetatudE34 kerega BMW520. Sõiduvahe oli lihtsalt vapustav.

Mõlemad mossed olid dünaamika mõttes üsna ühte auku. Lubatud 140km. tunnis jäi unistuseks. Ehk 125, või suure punnitamise peale 130km/h.
Oleks ehk Mosuga kauemgi sõitnud, aga lagunes ja roostetas ikka täiega ja varuosade kvaliteet oli väga kehv.
Lisaks tundus, et tänapäevane autobensiin ei sobinud hästi mosse mootorile, peale iga tankimist oli tühikäik paigast ära ja küünlad tahmusid pidevalt.

Ühes vanemas Autolehes oli Tsaika ja veel mõned vene limusiinid koos testis, kus ka kiirendust mõõdeti.
Tsaika seal küll püss ei olnud, kiirenduseks 20sek. sajani.
Küllap oli lihtsalt kohviks sõidetud mootoriga või lonkas osa silindreid.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Kapteniherra, Eestis astus kiirendustel üles 600+ heppa soomlase must 2140, moto sisu oli originaal, ainult kaan oli peale liimitud ilma tihendita, varu küll :wink:. Mu praegune sõiduriist (mis küll hetkel uue värvkatte ootel seisab), selle andmed on sellised:
4, in lijn cilinders4 kleppen per cilinder1590 cm3 cilinderinhoud75,0 x 90,0 mm boring x slag9,5:1 compressieverhouding91 kW (124 pk) max. vermogen6800 tpm 140 Nm max. koppel5700 tpm multipoint injectie brandstofsysteemdohc klepbediening
Vabandust, et andmed on flaamikeelselt lehelt, aga tehnikat tundev ja saksa-inglise keelt mõikav inimene loeb välja küll.
Max vääne 5700 rpm. samas kannatab sõita ka viienda käiguga linnavahel, manuaalis ei soovitata kasutada viiendat alla 74 km. per hour. Sestap kasutangi reeglina kolmandat. Väänet siiski jätkuks viienda jaoks.
Sõltub ikka sellest, kuskohast avestatav vääne algab. Muidugi ei saa seda 70-ndate mootoriga võrrelda, 1,3 üleslöödud Lada mootor, 2 weberit, freesitud kepsud, vända vastukaalud olid nagu ziletid, kerge hoorakas ja sidur (umbes samad hepad) ei käinud tühikäigul alla 2000-de pöörde, muidu oleks aiste vahelt minema hüpanud. :D
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Feeliks_Jalgraud
Liige
Postitusi: 898
Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
Asukoht: Teises kohas
Kontakt:

Postitus Postitas Feeliks_Jalgraud »

jackpuuk kirjutas:Kapteniherra, Eestis astus kiirendustel üles 600+ heppa soomlase must 2140, moto sisu oli originaal, ainult kaan oli peale liimitud ilma tihendita, varu küll
No päris originaal see sisu siiski polnud(keps oli vähe asjalikuma vastu vahetatud) Ja 2 jadaühendusega "fööni" oli ka hingamist kaasa-aitamas 8)
Ilmselgelt on selline mootor muidugi vaid lühiajaliseks kasutamiseks (jahutusprobleemid+ülikiire kulumine.)
Mul pole midagi mõistlikku öelda.../ ███████████]98% fucked up
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Feeliks_Jalgraud kirjutas:
jackpuuk kirjutas:Kapteniherra, Eestis astus kiirendustel üles 600+ heppa soomlase must 2140, moto sisu oli originaal, ainult kaan oli peale liimitud ilma tihendita, varu küll
No päris originaal see sisu siiski polnud(keps oli vähe asjalikuma vastu vahetatud) Ja 2 jadaühendusega "fööni" oli ka hingamist kaasa-aitamas 8)
Ilmselgelt on selline mootor muidugi vaid lühiajaliseks kasutamiseks (jahutusprobleemid+ülikiire kulumine.)
Egas ma väitnudki, et see oli NA, aga varu plokis ja vändas oli piisavalt, originaalis tõmmati kahe järjestikkuse fööniga 600 hp. sellest motost, tagadiffer oli 240 vulvalt :wink: :D
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Feeliks_Jalgraud
Liige
Postitusi: 898
Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
Asukoht: Teises kohas
Kontakt:

Postitus Postitas Feeliks_Jalgraud »

NSR:
-Tänasel päeval on juba 900+hp. sellest mossest dynotud. Ümberehitused olid ka muidugi kardinaalsed. Asi salastatud nagu mingi UFO-lugu :lol:

Ja muideks, kui see auto esimest korda võistles Eestis siis oli setting ainult 600+hp. Suurema ülelaadimisrõhuga oli juba soome stendis 700+ hp proovitud, aga poleks vast võistlustel vastu pidanud see kone...
Niiet kõva raud on see mosse plokk
Viimati muutis Feeliks_Jalgraud, 23 Mai, 2010 23:43, muudetud 1 kord kokku.
Mul pole midagi mõistlikku öelda.../ ███████████]98% fucked up
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

Feeliks_Jalgraud kirjutas:NSR:
-Tänasel päeval on juba 900+hp. sellest mossest dynotud. Ümberehitused olid ka muidugi kardinaalsed. Asi salastatud nagu mingi UFO-lugu :lol:
Nüüd on jah ainult plokk alles, ülejäänu on sepistatud jutud sees, kestab kah 1-2 sõitu lagi, tavaliselt ei kesta ühtegi :wink:
Sellegi poolest, võrreldes originaali 75 HP on varu ikka ropult :mrgreen:
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Feeliks_Jalgraud
Liige
Postitusi: 898
Liitunud: 02 Mai, 2008 14:56
Asukoht: Teises kohas
Kontakt:

Postitus Postitas Feeliks_Jalgraud »

Mul pole midagi mõistlikku öelda.../ ███████████]98% fucked up
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Postitus Postitas krijgsvolk »

Ausalt öeldes ei oska midagi mõitstlikku "412"kohta öelda, see eest aga "408" kohta!
See pärineb nüüd küll ca 30 aasta tagant, aga ikkagi.
Vana oli mul sovhoosi automajandi juhataja ja ametimassin oli M 408, vana rallimehena oli see temal küll nagu prillikivi lihvitud ja ka mina,juba 18a. vana ja lubadega sain oma osa.
Sai nendel Tartu ümbruse teedel ringi tuisatud küll ja ca 135 ei olnud pika sirge peal mingi küsimus! Aga vaat kui sinna 140 kanti lõpuks seier või õigemini see punane riba jõudis, siis hakka esiots algul "ujuma" ja siis kippus loopima.
Nii, et tehniliselt vist tuli piir ette ja, eks vanal vast seal ka standartjupid olid.
Teine lõbu oli keska ajal sovhoosis lume ehk jäärada, mis karjääris või põlla pääle valmis valati.
Tolle "408" polnud küll mingi küsimus "Žigulidele" ära teha, püsivus oli hea ja ka 2-3 käigu ülekanded sobivad. Ja minu arust üleüldse ei olnud sellel masinal küll libedikuga teel püsimisega probleeme ja seda ilma igatsu talvekummide ja muu uuema aja kohustusliku komejandita!
PS! Kusjuures käiguvahetus käis rooli küljest nagu "ameeriklastel"!
See aga on juba omaette ooper.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Postitus Postitas jackpuuk »

408 oli veel vana kooli mootor, madalad pöörded ja ka vääne oli madalal ja ühtlasem, libedal võib lahjema mootoriga teinekord ka 500 hepasele ära teha kui ülekanded on mootorile vastavad, jõud ei käi ratastest nii ropult üle ja sõita on palju lihtsam. Kõrgelt forsseeritud motodel tükib jõud väga äkki taha tulema.
Aga ZSU-st oleme juba väga kaugele läinud, vast oleks mõttekas uus teema teha "Et juttu jätkuks" alla.
sitt päev, kellele kurdad
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Postitus Postitas von manstein »

ca 135 ei olnud pika sirge peal mingi küsimus!
Sellistesse väidetesse võib suhtuda eelarvamusega.
Spidokad näitasid pahatihti rohkem, kui tegelikult rauas oli.
Eriti palju sõitnud masinad, mille osutivedru väsinud oli.

Et kiirustel üle saja oli kõvasti lärmi, juhitavus kahanes ja roolima pidi kahe käega, tunduski kiirus jube suur.
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 1040
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Postitus Postitas krijgsvolk »

Ehh, Herr Manstein!
Ma küll ei taha, aga pean Sulle ja kamraadidele veel ühe asja üles tunnistama:nimelt ei kõnelend ma kogu tõtt! Kodukandis, nii paarteist kilomeetrit Tartust Jõgeva poole on Kärkna küla, kust väikse langusega Erala mäkke ja siis ca 1,5 k. puhast mäest alla minekut,mis pisut enne Lähte kooli tõusma uuesti hakkab.
Pean üles tunnistama, et oma kiirusrekordid tegin seal: Start Kärknas, siis vunn üles ja täisgaasiga Erala mäkke kust siis pedaal raskelt põhjas alla, tippkiirus saabus all orus ja spido näitas 135 km/h! Ei oska mina öelda milline vedru seal mida tegi aga nii ta näitas...
Ok, rohkem õhutõrje teemat ei risusta!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline