
"Tankid EKV-le"
Lugesin ka Päevalehe loo netikomme. Seal tegutseb agaralt endine telestaar joodik ja nüüdne grafomaan Harri Kingo. Kogu tema teksti ei viitsinud lugeda, vaid paarile esimesele kommile viskasin pilgu. Üldiselt oleks tema vist õnnelikum, kui Eesti kulutaks 4 miljardit krooni usuõpetuse sisseviimiseks koolidesse
Lihtsalt tankiostu teemat kipuvad ründama inimesed, kes asjast midagi ei tea. Võtaks sellel teemal sõna mõni militaarspetsialist, aga ei, vahutavad hoopis mingid "olen igal alal ekspert" poliitikatoimetajad.

Unforeseen consequences
http://www.epl.ee/artikkel/578125EPL:Eesti tankivalikud: Abrams või Leopard 2
Ma ei saa aru kuidas saab Abrams üldse kõnealla tulla sellistele argumentidele viidateskala kirjutas:http://www.epl.ee/artikkel/578125EPL:Eesti tankivalikud: Abrams või Leopard 2

Abramsi eeliseks võib muidugi olla fakt, et neid on toodetud üle 9000 isendi ja erinevalt Leo 2 A4 peaks neid veel USAs ladudes vedelema. Võibolla siis sõbrahinna pärast kaalutakse. Aga kui see on põhjus, võiks ka nii öelda.
Igati asjalik ja oludepõhine artikkel see viimane. Paremaid, mida viimasel ajal lugeda on saanud. Ega siin ausalt öeldes väga palju teisiti mõelda ja prognoosida ei olegi nagu võimalik.
Kahet masinat on võrreldud sellepärast, et midagi ju peab võrdlema, kui toimub riigihange ja kahe masina võrdlusest on lihtsalt selgelt näha, miks ühte eelistama peaks.
Hindade osas olen pisut skeptiline nagu ennegi kirjutasin. Kahtlen, kas meil see kulu nii suureks läheb, sest tegutseme ilmselgelt eos kokkuhoidlikumalt. Oskusliku planeeringu ja juhtimise abil on näiteks võimalik rakendada valitud ajateenijaid edukalt remondiallüksustes ja hoida nii kokku kaadri palgakulusid. Suurtükiväes me suudame seda isegi teha, aga pole kindel, kui palju mujal üksustes täpsele ja koordineeritud personalivalikule ajateenijate erialadele jaotamisel tähelepanu viitsitakse pöörata. Miskipärast tundub, et enamasti käib erialakursuse algul valik ikka nii, et "tõstke käsi, kes kuhu tahab... või mis ohvitserile mis mees rühmas meele järele oleks". See on ju aga nö kuritegu riigikaitsele.
Loodan siiralt, et tankide ja lahingumasinatega hakkavad tegelema arukad, terava mõistusega ja teenistuskogenud kaadrikaitseväelased. Eestisuguse kääbusarmee tingimustes on juba igal kompaniiülemal väga tähtis roll kogu riigikaitsevõime arengus!
Kahet masinat on võrreldud sellepärast, et midagi ju peab võrdlema, kui toimub riigihange ja kahe masina võrdlusest on lihtsalt selgelt näha, miks ühte eelistama peaks.
Hindade osas olen pisut skeptiline nagu ennegi kirjutasin. Kahtlen, kas meil see kulu nii suureks läheb, sest tegutseme ilmselgelt eos kokkuhoidlikumalt. Oskusliku planeeringu ja juhtimise abil on näiteks võimalik rakendada valitud ajateenijaid edukalt remondiallüksustes ja hoida nii kokku kaadri palgakulusid. Suurtükiväes me suudame seda isegi teha, aga pole kindel, kui palju mujal üksustes täpsele ja koordineeritud personalivalikule ajateenijate erialadele jaotamisel tähelepanu viitsitakse pöörata. Miskipärast tundub, et enamasti käib erialakursuse algul valik ikka nii, et "tõstke käsi, kes kuhu tahab... või mis ohvitserile mis mees rühmas meele järele oleks". See on ju aga nö kuritegu riigikaitsele.
Loodan siiralt, et tankide ja lahingumasinatega hakkavad tegelema arukad, terava mõistusega ja teenistuskogenud kaadrikaitseväelased. Eestisuguse kääbusarmee tingimustes on juba igal kompaniiülemal väga tähtis roll kogu riigikaitsevõime arengus!
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Need 50 tanki ise ei maksa suurt midagi.
50 * 250.000 EUR= 12.500.000 EUR= u. 195 mln. EEK
See teeb sellest 4. miljardist u. 4.9 %
Siin on neist Rootsi Strv-121 vähe rohkem juttu ja vanimad masinad pärinevad siis esimesest seeriast ning on toodetud aastal 1979!
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... trv121.htm
50 * 250.000 EUR= 12.500.000 EUR= u. 195 mln. EEK
See teeb sellest 4. miljardist u. 4.9 %
Siin on neist Rootsi Strv-121 vähe rohkem juttu ja vanimad masinad pärinevad siis esimesest seeriast ning on toodetud aastal 1979!
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... trv121.htm
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
4-6 miljardit kuluks tankidele siis kui ostetaks uued kallima otsa tankid. Nagu näiteks K2 või Jaapani Type 10. Tehasehinnaga Leo2A6EST ostes läheks ca. 3 mlrd.vetewana kirjutas:Need 50 tanki ise ei maksa suurt midagi.
50 * 250.000 EUR= 12.500.000 EUR= u. 195 mln. EEK
See teeb sellest 4. miljardist u. 4.9 %
Siin on neist Rootsi Strv-121 vähe rohkem juttu ja vanimad masinad pärinevad siis esimesest seeriast ning on toodetud aastal 1979!
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... trv121.htm
treileriteema kohta vt video teist poolt, kus 2A6 testimiseks usaldatud hollandlastel.
http://www.youtube.com/watch?v=k4ZV-VRW ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=k4ZV-VRW ... r_embedded
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Tsitaat Roonemaa artiklist:
Kas mingi kindla tankimargi ost ei mõjuta mitte ka IFV valikut? Et saaks mitu kärbest ühekorraga, alates varujuppide-elektroonika-hooldusealasest väljaõppest (mis mingite mudelite puhul ehk servapidi kattub) lõpetades igast sõbradiilidega sarjast "osta mult tank, annan IFV poole hinnaga"?Kas ja millised jalaväe lahingumasinad tankide kõrvale ostetaks, ei ole veel selge. Kindel on see, et nende valik on märgatavalt suurem kui tankide valik.
uuest peast saadavalolevad JV lahingumasinad
- hisp.-austria ASCOD-2
- saksa PUMA
- rootslaste CV-90MK.3
need praktiliselt sama kallid,kui tankid.
Pruugitud
- BMP-1/2 - saadaval ida-euroopast,
- saksa Marder
- hollandi YPR-765
võib-olla saadaval
- rootslaste vanemad Cv-9040-d . Rootslased on vist sõjaväe vähendamise plaanid maha matnud?
-prantslaste AMX-10P. Asendatakse uute ratasmasinatega. Väidetavalt on AMX seeria paras saast
- itaallaste Dardo. väga vähetõenäoline,et neid üle on
- ameeriklaste Bradley. pärast kõiki madinaid erinevates kaugetes riikides neid vist väga üle ei ole.
- brittide Warrior . Oleks igati kihvt aparaat, ja brittide sõjaväele paistab ka mingi kärbe tulevat....
eks valik on vast nende 3 pruugitud masina seast.
igale BMP-le kingitakse vast hea meelega paarkümmend tükki varuosadeks peale
Marder on kõige vanem, ehitatud 1967-71, kuid mitu korda vahepeal moditud. Saksaga on vist toimiv suhe olemas- Milanid, FH-70jne.
YPR-765 on põhimõtteliselt puhvaikasse riietatud M113, lisasoomust veidi peal ja kõik. Varuosi peaks kah lahedasti saama. Omanikeks samad mehed, kellelt me saime DAFid
eks küsimus on vist selles, mida suudetakse oma jõududega ülal pidada. Leedukate M113 seisundist on siin mitu korda räägitud
- hisp.-austria ASCOD-2
- saksa PUMA
- rootslaste CV-90MK.3
need praktiliselt sama kallid,kui tankid.
Pruugitud
- BMP-1/2 - saadaval ida-euroopast,
- saksa Marder
- hollandi YPR-765
võib-olla saadaval
- rootslaste vanemad Cv-9040-d . Rootslased on vist sõjaväe vähendamise plaanid maha matnud?
-prantslaste AMX-10P. Asendatakse uute ratasmasinatega. Väidetavalt on AMX seeria paras saast
- itaallaste Dardo. väga vähetõenäoline,et neid üle on
- ameeriklaste Bradley. pärast kõiki madinaid erinevates kaugetes riikides neid vist väga üle ei ole.
- brittide Warrior . Oleks igati kihvt aparaat, ja brittide sõjaväele paistab ka mingi kärbe tulevat....
eks valik on vast nende 3 pruugitud masina seast.
igale BMP-le kingitakse vast hea meelega paarkümmend tükki varuosadeks peale

Marder on kõige vanem, ehitatud 1967-71, kuid mitu korda vahepeal moditud. Saksaga on vist toimiv suhe olemas- Milanid, FH-70jne.
YPR-765 on põhimõtteliselt puhvaikasse riietatud M113, lisasoomust veidi peal ja kõik. Varuosi peaks kah lahedasti saama. Omanikeks samad mehed, kellelt me saime DAFid
eks küsimus on vist selles, mida suudetakse oma jõududega ülal pidada. Leedukate M113 seisundist on siin mitu korda räägitud
IFV
Välistaksin neist pruugitud masinatest nii YPR-765 kui ka BMP1/2, kuna esimest pole lahingumasinana kiidetud (KA. siinsed liikmed ei ole antud masina omadusi kiitnud) ja arvatavasti seda mõõtu välja ka tegelikult ei anna ning BMP mudelid juba korduvalt mainitud poliitilised põhjused jne.
Neist tunduks kõige realistlikum Marder, kuid usun, et ka need pole meile tulemas.
Kõige enam usun hetkel CV90 kasuks valikut, kuna tõenäoliselt tulevad tankid Rootsilt, siis võimalik, et juba antud relvaostu raames kaubeldakse põhimõtteline "jah" sõna rootslaste vanemate CV90 müügi osas ja seega võime võita juba hinnas.
Kui tank ja IFV tulevad ühest kohast, on võimalik ka väljaõppe jne paremini korraldada. Samuti vähem asjaajamist jne jne...
Neist tunduks kõige realistlikum Marder, kuid usun, et ka need pole meile tulemas.
Kõige enam usun hetkel CV90 kasuks valikut, kuna tõenäoliselt tulevad tankid Rootsilt, siis võimalik, et juba antud relvaostu raames kaubeldakse põhimõtteline "jah" sõna rootslaste vanemate CV90 müügi osas ja seega võime võita juba hinnas.
Kui tank ja IFV tulevad ühest kohast, on võimalik ka väljaõppe jne paremini korraldada. Samuti vähem asjaajamist jne jne...
Need Rootsi tankid Strv-121 ei kuulu Rootsile, vaid tegu kasutusliisingu tüüpi tehinguga kus Rootsi oli lihtsalt nende tankide puhul liisinguvõtja ja Saksamaa liisinguandja rollis. Kasutusliisingu puhul sarnaselt autoga, jääb liisingutähtaja lõppedes auto omanikuks ikka liisingufirma ehk siis tankide puhul Saksamaa, mitte liisinguvõtja st. Rootsi.
Kuna tankid tuleb nii või teisiti välja osta sakslastelt siis on Marder IFV. üsnagi arvestatav valik.
Kuna tankid tuleb nii või teisiti välja osta sakslastelt siis on Marder IFV. üsnagi arvestatav valik.
Leopard2 ja IFV
Minu teada tõi keegi siin juba välja, et nende tankide liisinguperiood on lõppenud ja need peaksid juba kuuluma Rootsile?
Teiseks ütlen veelkord, et Rootsiga on juba eelnevalt tankide teemal ühendust võetud.
Ma ei ütlegi, et Marderi puhul miskit halvasti oleks,arvatavasti vanematest masinatest üks asjalikumaid, kuid ise usun siiski Rootsi kasuks asja minevat.
Teiseks ütlen veelkord, et Rootsiga on juba eelnevalt tankide teemal ühendust võetud.
Ma ei ütlegi, et Marderi puhul miskit halvasti oleks,arvatavasti vanematest masinatest üks asjalikumaid, kuid ise usun siiski Rootsi kasuks asja minevat.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist