
Otsingusse eesti+fokker+g.1 ja esimene vastus terve rida teemasid, kus sellest Fokkeri tehingust juttu...
Ehk siis Mk I oli küsimus. Kusjuures tagantjärele targana ise kirjavahetust lugenuna jääb rohkem tunne, et lennukite kätteandmisel ei saanud need 3-labalised propellerid sugugi takistuseks. Lihtsalt küsiti hinnapakkumised ja võimalused sellise upgrade'i tegemiseks ning vastuseks saadi vastav hind ning et lennukite kättetoimetamise ajad sellest ei muutu.nublu kirjutas: Hävituslennukitega käidi tutvumas ning hinnapakkumisi küsiti paljudest riikidest. Lõpuks telliti 11. veebruaril 1939. a. Suurbritanniast 12 Spitfire hävituslennukit, milledest esimesed 2 oleksid pidanud üle antama hiljemalt 31. augustiks 1939. a. , järgmised kaks hiljemalt 29. veebruaril 1940. a. ja ülejäänud kaheksa hiljemalt 30. juunil 1940.
Kaks esimest lennukid valmisid juba 1939. a. juuli alguseks. Eesti lendurid ning tehnikud läksid ka lennukeid vastu võtma, kuid nende lõplik üleandmine jäi venima. Nimelt olid lennukid valmistatud sama spetsifikatsiooni järgi, mis brittide endi esimesed Mk I lennukid – kahelabalise puitpropelleriga. Kuid sel ajal tulid liinidelt juba lennukid kolmelabalise muutuvsammuga metallpropelleriga. Eestlased soovisid oma lennukeid samuti täiustada samale tasemele, kuid läbirääkimised sel teemal jäid venima ning puhkenud Maailmasõja tõttu lennukid algul arestiti, 13. septembril 1939 leping aga tühistati (kuna Eesti pool ei suutnud tagada lennukite transporti sihtmaale ilma vaenlase kätte langemise riskita).
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline