Uus liiklusseadus vs riigikaitse
Uus liiklusseadus vs riigikaitse
http://www.postimees.ee/?id=347880
Selle valguses saab tegelikult kannatada ka kaitsevägi. Iseasi, kas kaitseväe juhtivad tegelased on võtnud kord vaevaks ka oma asutuse huvisid esindada või läheb nii nagu edgarplatziga, mis ehitati valmis korralike paraadide jaoks praktiliselt sobimatuna.
KaMin ei tohiks sellisel kujul muutustele kindlalt kooskõlastust anda.
See nn "eramaal sõitmine" puudutab otseselt sadu kaitseväelasi ja vb isegi rohkem, kui tsiklijumbusid. Nagu ma aru saan, keelataks sellega isegi suletud territooriumil autorooli istuda, kui puudub vastava kat juhtimisõigus. Seda asja eiramata ei ole praktiliselt võimalik kaitseväes välja õpetada sõidukijuhte. Nimelt õpib iga aasta u 750 ajateenijat sõidukijuhtideks ja samal ajal, kui käib tsiviilautodega autokooli linnasõit, tuleb neile õpetada ka kaitseväe masinaite kasutamist, sealhulgas teha pm suletud alal platsi- ja maastikusõite. Neid sõite ei saa alles peale juhiloa omandamist enam teha, sest siis saab sõidukijuhi kursus läbi ja autojuhid peavad olema juba valmis oma allüksusi sõidutama ja oma ülesandeid täitma.
Lisaks on õige, et autoga õpetatakse igaks juhuks vähemalt platsil sõitma (ja loomulikult seda tehniliselt vähemalt kasutajatasemel tundma) ka tulevased nooremallohvitserid, kelle käsu alla kuulub tulevikus antud sõiduvahend koos juhiga. Sõja korral peab autojuht olema vajadusel asendatav ja seerul peab olema ka teatud autoriteet ka oma alluva autojuhi suhtes.
Kaitseväe nooremallohvitseride tehniline väljaõpe on täna muidu väga vilets. Erinevalt muust maailmast ollakse EKV-s harjunud, et tehnika "sõidab ise" ja ülema asi ei ole erinevalt oma allüksuse tabelvarustusest ja relvastusest tehnikaga kokkupuuteud omada. Tagajärjed on loogilised.
Muidugi saab korraldada nii, et politseinikke kv territooriumile niisama lihtsalt ei lasta, kuid ikkagi on tegemist nonsensiga nagu minumeelest veel mõned muudki asjad seal seaduses.
Selle valguses saab tegelikult kannatada ka kaitsevägi. Iseasi, kas kaitseväe juhtivad tegelased on võtnud kord vaevaks ka oma asutuse huvisid esindada või läheb nii nagu edgarplatziga, mis ehitati valmis korralike paraadide jaoks praktiliselt sobimatuna.
KaMin ei tohiks sellisel kujul muutustele kindlalt kooskõlastust anda.
See nn "eramaal sõitmine" puudutab otseselt sadu kaitseväelasi ja vb isegi rohkem, kui tsiklijumbusid. Nagu ma aru saan, keelataks sellega isegi suletud territooriumil autorooli istuda, kui puudub vastava kat juhtimisõigus. Seda asja eiramata ei ole praktiliselt võimalik kaitseväes välja õpetada sõidukijuhte. Nimelt õpib iga aasta u 750 ajateenijat sõidukijuhtideks ja samal ajal, kui käib tsiviilautodega autokooli linnasõit, tuleb neile õpetada ka kaitseväe masinaite kasutamist, sealhulgas teha pm suletud alal platsi- ja maastikusõite. Neid sõite ei saa alles peale juhiloa omandamist enam teha, sest siis saab sõidukijuhi kursus läbi ja autojuhid peavad olema juba valmis oma allüksusi sõidutama ja oma ülesandeid täitma.
Lisaks on õige, et autoga õpetatakse igaks juhuks vähemalt platsil sõitma (ja loomulikult seda tehniliselt vähemalt kasutajatasemel tundma) ka tulevased nooremallohvitserid, kelle käsu alla kuulub tulevikus antud sõiduvahend koos juhiga. Sõja korral peab autojuht olema vajadusel asendatav ja seerul peab olema ka teatud autoriteet ka oma alluva autojuhi suhtes.
Kaitseväe nooremallohvitseride tehniline väljaõpe on täna muidu väga vilets. Erinevalt muust maailmast ollakse EKV-s harjunud, et tehnika "sõidab ise" ja ülema asi ei ole erinevalt oma allüksuse tabelvarustusest ja relvastusest tehnikaga kokkupuuteud omada. Tagajärjed on loogilised.
Muidugi saab korraldada nii, et politseinikke kv territooriumile niisama lihtsalt ei lasta, kuid ikkagi on tegemist nonsensiga nagu minumeelest veel mõned muudki asjad seal seaduses.
Artikkel sellisel kujul on paras soperdis. Kuulutatakse hukatust, ise asjadest aru saamata.
Hetkel on tegu parandusettepanekutega, mis lähevad alles 7. detsembril esimesele lugemisele. Pealkiri on küll lööv, aga eksitav, kuna niimoodi saaks konkreetselt väita alles seaduse jõustumise järel.
"Saaks", sest tegelikult ei saa ikka küll. Kui eelnõu jõustub seadusena praegusel kujul, siis laienevad teedevälisele alale paragrahvid 69, 94 ja 95, mis käsitlevad joovet ja juhtimisõigust. Ei laiene aga kõik ülejäänu, sealhulgas peatükid 14 ja 15, mis määravad liiklusjärelvalve korra ja trahvimäärad.
Äärmisel juhul tekib olukord, kus lubatud ei ole, aga kontrollida ega karistada ei saa. Pigem kasutab aga keegi selle pügala ümberlükkamist oma valimiskampaania hüvanguks.
Hetkel on tegu parandusettepanekutega, mis lähevad alles 7. detsembril esimesele lugemisele. Pealkiri on küll lööv, aga eksitav, kuna niimoodi saaks konkreetselt väita alles seaduse jõustumise järel.
"Saaks", sest tegelikult ei saa ikka küll. Kui eelnõu jõustub seadusena praegusel kujul, siis laienevad teedevälisele alale paragrahvid 69, 94 ja 95, mis käsitlevad joovet ja juhtimisõigust. Ei laiene aga kõik ülejäänu, sealhulgas peatükid 14 ja 15, mis määravad liiklusjärelvalve korra ja trahvimäärad.
Äärmisel juhul tekib olukord, kus lubatud ei ole, aga kontrollida ega karistada ei saa. Pigem kasutab aga keegi selle pügala ümberlükkamist oma valimiskampaania hüvanguks.
Üks kamraad juhtis tähelepanu, et uues seaduses on kirjas:
§ 15. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on
...
8 ) veoautol 60 kilomeetrit tunnis, kui veoauto kastis on veost saatev või veose järele minev isik või kui veoautot kasutatakse kaitseväes ja Kaitseliidus inimeste veol
Enne oli:
§ 47. Lubatud sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus asulavälisel teel on 90 kilomeetrit tunnis.
...
(5) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb.
Ühesõnaga hakkame DAFidga mööda sirget maanteed 60-ga venima? (Jah, arvan küll et see on liiga aeglane!)
§ 15. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on
...
8 ) veoautol 60 kilomeetrit tunnis, kui veoauto kastis on veost saatev või veose järele minev isik või kui veoautot kasutatakse kaitseväes ja Kaitseliidus inimeste veol
Enne oli:
§ 47. Lubatud sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus asulavälisel teel on 90 kilomeetrit tunnis.
...
(5) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb.
Ühesõnaga hakkame DAFidga mööda sirget maanteed 60-ga venima? (Jah, arvan küll et see on liiga aeglane!)
Uus liiklusseadus
Niiet sõtta minnes ärge kiirust ületage. Muidu tuleb ja teeb trahvi nii tavapolitsei, kui SP
Hea idee uute KV autode hankimiseks-kõikidele 60 km/h piirang peale. Et hea vastasel arvestada, et ega kiiremini, kui 60 km/h need edasi saa sõita. Eks uuest aastast nägema hakkab. Antud seadust tutvustamas käinud politseinik ei teadnud isegi kõike. Tundub jälle olevat tegu mingi kampaania käigus välja mõeldud seadusega, mille juures tuleb küsimus, et kes krt selle juures koostaja oli. Tõsi antud seaduse muudatusi on hulgaliselt muutmisele pandud. Hea oleks, kui need imelikud seadusepügalad ka jõuaks antud seaduse arutajate laudadele.
Mõtlemapanev teema on veel paragrahv 8 lõige 4-riigimetsa majandamist korraldav isik või riigiasutuse töötaja metsateedel;
Kas metsas teel liiklust suunava isiku korral on tegu koheselt riigiametnikuga? Kas kõik riigiametnikud saavad endale eraldi tunnusmärgi või templi otsaette? Metsavargusega tegelev isik suunab liikluse mujale väites, et tegu on riigiametnikuga.


Mõtlemapanev teema on veel paragrahv 8 lõige 4-riigimetsa majandamist korraldav isik või riigiasutuse töötaja metsateedel;
Kas metsas teel liiklust suunava isiku korral on tegu koheselt riigiametnikuga? Kas kõik riigiametnikud saavad endale eraldi tunnusmärgi või templi otsaette? Metsavargusega tegelev isik suunab liikluse mujale väites, et tegu on riigiametnikuga.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Nagu olen aru saanud, siis seaduse jõustumist lükati ikkagi natuke edasi.§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
(2) Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. D1E-alamkategooria autorongi koosseisus olevat haagist ei tohi kasutada sõitjate veoks. Veoauto kastis tohib sõita vaid veost saatev või veose järele minev isik tingimusel, et tema jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
Siiski on see automaatne 60 kmh piirang mulle pisut küsitav. Padueuroopalikul Saksamaal sõitsid mehed MAN kastis kiirteel 80 kmh ja ei olnud probleemi. Oleks vähemalt 70, saaks veel aru, sest vastasel korral on juba 1-2 auto näol näiteks Tartu või Pärnu maanteel tegemist tõsise, kuid asjatu liiklustakistusega. Kuna 20-masinalise kolonni lõpus kipub kiirus sageli varieeruma kuni +/-20 kmh on reaalne kolonnile käsitav kiirus ikkagi -10 kmh, ehk nii 50 kmh.
Eks see sõltub autojuhtide kolonnisõidu koolitusest, mis siiski 80%juhtudest piirdub kahjuks meil sellega, et õpitakse pisut vahet ja kiirust hoidma. Teatud olulisemaid nüansse aga ei osata õpetada ja nii on ikka järsukurvilisel-ristmikulisel teel esimestel 40 ja viimastel 80 kmh.
Huvitav on veel see sõitjate vedamise õiguse teema, ehk p 4. Ma täpselt ei saa aru, kas sel juhul on olemas ka veetavate arvu piirang või ei, kuid reaalselt ei taha kaitseväes 8-st inimesest keegi midagi teada, kui vedamiseks läheb ja autosid tavapäraselt napib. Lisaks on härrased kõrgetes staapides mõelnud välja, et kaitseväes peab olema ajateenijatest pidevalt 30% ülekate (mis ajateenijate teenistusse tuleku päeval pushitakse sujuvalt 40-50% - nii võetakse meil siis rohkem noormehi ajateenistusse!). Kus need noormehed aga elama hakkavad ja millisesse autosse mahuvad, on tore küsimus. Kui näiteks suurtükiveduki meeskonnas on ette nähtud 8 marti, siis 40 % ülekatet tähendab, et meeskond on juba 11 marti. Kas kõrged härrad kabinettidest kihutavad kusagil teepervel kaitseväe auto kinni pidanud kurjale politseiametnikule isiklikult kohale selgitama, miks veokil 8 seaduslikult lubatava reisija asemel 10 peal on?

Siis kuidas rakendub sõitjate veolõigusele veoauto eelnev 6 kuu pikkune juhtimiskogemus, kui ajateenistus kestab täna autojuhile 11 kuud, millest esimesed 2,5 kuud on SBK ja miinimum 2 kuud autojuhikursust ning ajateenistuse viimased 5 kuud peaks ta juba pidevalt puldis olema? Või siis võib peale selle 6 kuu möödumist tuupida kasti niipalju rahvast (mitte enam 8 ), et luuk ja present kinni lähevad?
Siit jõuame huvitava küsimuseni, et palju üldse võiks olla lubatud kastis sõitjaid vedada? Euroopalikus Soomes on näiteks iga veoauto kasti küljele ilusti kirjutatud konkreetne ümmargune inimeste arv, palju võib peale võtta. Seal arvestatakse igale kastisõitjale isteplats 40x40 cm (või oli 50x50?). Minumeelest oli ka nõuka ajal mingitel armee ZIL-idel justkui portele kirjutatud "20 TšEL".
-
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Hummelile:
Mõnes masinas on kuskil kastis säilinud veel tootjariigi kleeps, kus on peal kirjas mitmele inimesele ruumi on. Iseasi on muidugi see, et paraku pannakse kastid ikka inimesi nii täis kui vähekenegi võimalik.
Mis puudutab seda kiiruse allatoomist, siis tegelikult pooldan seda. Kuna need autod pole sõltumata kasti rahvastusest kuidagimoodi turvalised ning see 10km/h võib olla määrava tähtsusega. Lisaks ei võta 10km/h max. kiiruse alandamine keskmist kiirust 10km/h vähemaks. Samuti on tsiviilidel kergem mööduda aeglasemast autost. Tõsi, eks möödasõite tuleb jällegi rohkem.
Muidugi jah võiks näiteks suurtel neljarealistel teedel lubada 70 või 80ga sõita, aga kas meil üldse kõik masinad lähevad 80ni välja?
Eelpool väljatoodud seaduse paragrahv 34 lõik 5 ütleb seda, et KaMin kehtestab sõitjate- ja veoseveo korra. Kas KaMin võib äkki lubada ka väiksema kogemusega juhte inimesi vedama?
Mõnes masinas on kuskil kastis säilinud veel tootjariigi kleeps, kus on peal kirjas mitmele inimesele ruumi on. Iseasi on muidugi see, et paraku pannakse kastid ikka inimesi nii täis kui vähekenegi võimalik.
Mis puudutab seda kiiruse allatoomist, siis tegelikult pooldan seda. Kuna need autod pole sõltumata kasti rahvastusest kuidagimoodi turvalised ning see 10km/h võib olla määrava tähtsusega. Lisaks ei võta 10km/h max. kiiruse alandamine keskmist kiirust 10km/h vähemaks. Samuti on tsiviilidel kergem mööduda aeglasemast autost. Tõsi, eks möödasõite tuleb jällegi rohkem.
Muidugi jah võiks näiteks suurtel neljarealistel teedel lubada 70 või 80ga sõita, aga kas meil üldse kõik masinad lähevad 80ni välja?
Eelpool väljatoodud seaduse paragrahv 34 lõik 5 ütleb seda, et KaMin kehtestab sõitjate- ja veoseveo korra. Kas KaMin võib äkki lubada ka väiksema kogemusega juhte inimesi vedama?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
See tootjariigi kleeps on paigaldatud tootjariigi teemadest lähtuvalt ei maksa meie maal mitte midagi - pigem iluasjaks.Mõnes masinas on kuskil kastis säilinud veel tootjariigi kleeps, kus on peal kirjas mitmele inimesele ruumi on.
Et kolonnides kiirus kõigub, on kümneid kordi läbi kogetud nähe. Kui nüüd viisakalt seadusest kinni pidada üritada, peab seega võtma kohe rännakukäsuga käsitava kiiruse -10 kmh väiksemaks. Samuti, kui 1 kolonnis sõitva masina kiiruslagi on näiteks 80 kmh, siis max kiirus, mille saab (vähegi ajudega) ülem kolonnile käskida, on automaatselt 70 kmh.Lisaks ei võta 10km/h max. kiiruse alandamine keskmist kiirust 10km/h vähemaks. Samuti on tsiviilidel kergem mööduda aeglasemast autost. Tõsi, eks möödasõite tuleb jällegi rohkem.
Siiski on sageli vaja sõita ka üksi ja 60-ga veniv veokas korjab riigi põhimaanteel enda seljataha kiirelt mõnekilomeetrise järjekorra. Kuipalju on see järjekord lühem 70 kmh puhul, on hea küsimus, kuid sõiduautodele ja tsiviilveokitele on tegemist vähemalt ökonoomsuse kanti kiirusega. Kaitseväes läheb enamus veomasinaid 80 välja ja 70 on seega täiesti ok.
Omaette totrus on, et see 60-ga töristamine käib väljaõppe ajast, mis on eriti limiteeritud KL vabatahtlikel ja reservistidel.
10 kmh võib olla ohuks liiklusõnnetuse puhul ja ka mitte olla. Samahästi võiks kehtestada 60 kmh kõigile ohtlikele veostele, aga seda ei tehta, sest kisa oleks taevani. Omasid võib riik aga trukkida rahulikult.Kuna need autod pole sõltumata kasti rahvastusest kuidagimoodi turvalised ning see 10km/h võib olla määrava tähtsusega.
Suuremaks ohuks on minumeelest sõitjate kinnitamata paiknemine ja masina kontrollimatu ülekoormatus, mis mõjub ühtviisi ebatervislikult üle õrna raamistikuga kuudi käies nii 50 kui 80 kmh juures praktiliselt samamoodi. Ohutust ja korda lisaks pigem õigusaktiga sõidukimarkide kaupa või kastipinna alusel arvutatud lubatav reisjate piirmäär kastis. Ma pakuks, et arvutuse aluseks võiks olla kas-või näiteks 0,5 m2 pinda inimese kohta (sõltumata porte küljes olevatest pinkidest). Näiteks UNIMOG 435 (1300 L) kasti pind on natuke alla 7 m2, mis tähenamb, et kastis võib maksimaalselt vedada 13 inimest, kes sinna isegi hädapärast koos varustusega ära peaksid mahtuma. 5t logistilisel mersul oleks vastav arv 23 ja 7t taktikalisel MAN-il 26...
Siin tuleb jälle mängu väljaõppe ja ajateenistuse korraldamatuse teema kaitseväes tervikuna - SBK-de ja NABK ajal on vaja kompaniid kuidagi maastikule väljaõppele ja laagritesse viia, aga autojuhte veel pole. Nii tuleb üritada läbi ajada võimalikult väikese autode arvuga (sõidab kompanii ohvitser või allohvitser), võimalikult rohkem rahvast peale mahutades või teha edasi-tagasi sõite kallist väljaõppe ajast mitu korda.
Minister ei saa teatavasti kehtestada määrusi, mis on vastuolus seadustega. Tähendab kehtestada saab, aga need ei kehti enne, kui ka seadust on vastavalt muudetud.Eelpool väljatoodud seaduse paragrahv 34 lõik 5 ütleb seda, et KaMin kehtestab sõitjate- ja veoseveo korra. Kas KaMin võib äkki lubada ka väiksema kogemusega juhte inimesi vedama?
Ülaltoodust saan aru nii et kohtade arv auto kastis ja köik muu tehniline peaks olema kirjas kaitseministri määruses.§ 85. Kaitseväe ja Kaitseliidu sõidukile esitatavad nõuded
(1) Kaitseväe ja Kaitseliidu mootorsõiduk, maastikusõiduk ja nende haagised peavad olema kehtestatud korras registreeritud ja läbinud tehnonõuetele vastavuse kontrolli ning neil peavad olema riiklikud registreerimismärgid.
(2) Kaitseväe ja Kaitseliidu mootorsõiduki, maastikusõiduki ja nende haagiste registreerimise ja tehnonõuetele vastavuse kontrollimise korra ning tehnonõuded mootorsõidukile, maastikusõidukile ja nende haagistele ning nõuded nende varustusele kehtestab kaitseminister määrusega.
(3) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõiduki tüübikinnituse tunnistamisel on pädevaks asutuseks Kaitseväe Logistikakeskus.
Juhtimisõigusest
muidu aga on vist nii:§ 104. Erandkorras juhtimisõiguse andmine
(4) Üksnes ajateenistuse ülesannete täitmiseks võib anda C-kategooria mootorsõiduki ja CE-kategooria autorongi juhtimisõiguse vähemalt 18-aastasele ajateenijale, kellel on B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus, ning D-kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse vähemalt 18-aastasele ajateenijale, kellel on C-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.
ja veel3) 18-aastane – ... B-kategooria mootorsõiduk; C1-alamkategooria mootorsõiduk ...
5) 21-aastane – ... C-kategooria, D-kategooria ja D1-alamkategooria mootorsõiduk;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011- kehtib kuni 18.01.2013]
...et siis kui otsustatakse mönele autole määrata sõitjate arv arv üle 8,on tegu juba D kategooria sõidukiga4)
5) C – auto, mis ei kuulu D-kategooriasse ega D1-alamkategooriasse ja mille täismass on üle 3500 kilogrammi ning mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega;
7) D – auto, mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile rohkem kui kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega;
(3) Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
4) C1 – auto, mis ei kuulu D-kategooriasse ja mille lubatud täismass on üle 3500 kilogrammi, kuid mitte üle 7500 kilogrammi ning mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega;
6) D1 – auto, mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni 16 sõitjat ning mille pikkus ei ületa kaheksat meetrit; sama auto koos kerghaagisega;
No äi tule und...vaatasin et liiklusseaduse möistes:
...siis tähendab söitjate veoks ettenähtud veoautot meenutav sõiduk pole seda teps mitte?94) veoauto on veose veoks ettenähtud auto;

Eeltoodust saan aru, et ajateenija, kellel on B-kat, võib sõita ajateenistuses CE-ga ja kellel on C-kat, võib sõita ajateenistuses D-ga. Ehk siis kui on ajateenijatega metsalaagrisse minek, võib istutada ka B-kat mehe vabalt C/CE rooli ja ajateenijatega ekskursioonile minnes C-kat venna isegi D rooli, kusjuures kaader ise ei või rooli minna, kui vastavat luba pole...§ 104. Erandkorras juhtimisõiguse andmine
(4) Üksnes ajateenistuse ülesannete täitmiseks võib anda C-kategooria mootorsõiduki ja CE-kategooria autorongi juhtimisõiguse vähemalt 18-aastasele ajateenijale, kellel on B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus, ning D-kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse vähemalt 18-aastasele ajateenijale, kellel on C-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus.

Mis on "ajateenistuse ülesanded", on hea küsimus muidugi. Tean, et kunagi taheti sarnast punkti seadusse, et saaks hõlpsamalt sadamast ära transportida suuri autode saadetisi. Kusjuures äratoomisel nii kunagi ka tehti, et B-vennad pandigi enda üllatuseks C1 rooli ja C1/C vennad C ja CE peale.
AGA
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
Saan asjast aru nii, et5) C – auto, mis ei kuulu D-kategooriasse ega D1-alamkategooriasse ja mille täismass on üle 3500 kilogrammi ning mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega;
- Ole tavaline lambitsivilist, siis praktiliselt tohid vedada veoauto kastis nö veose saatjana inimesi koheselt peale C või C1 kat omandamist. Peaasi, et ei ole üle 8 sõitja ja istumiskoht luugiservast madalamal.
- Oled aga kaitseliitlane või kaitseväelane (v a ajateenija), oled selline tattnokk, kes ei tohi oma 8 inimest veoauto kastis vedada enne, kui on 6 kuud sõidukogemust veoautoga ja lisaks peab olema veel mingi "sellekohane koolitus" kah!

Mismõttes nagu ?

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist