Minuarust sõjakas küll. Miks ta siis nii väga okkaline peaks olema. Küljele käis üks suur luuk nagu teiselt poolt näha. Need ribid on ninaosa sõrestiku osad. Nimelt oli Jakidel ninaosa mitte toru raam vaid alumiiniumsõrestik.Joss Metsast kirjutas:Ilus lennuk, aga ikkagi, välimus on selline sportlennukile omane, ei miskit sõjakust. Ilus ja puhas joon.
Aga seda ma pean pärima et kas oligi sihuke küljelt lahtine "õhkjahutusega " versioon tast olemas, või käisidki mootoriluugid niimoodi jupikaupa ära?
Jak-9 + Jak-9DD
Anton - horridoo!
Tänud!Parovoz kirjutas:Tere-tere!
Tahaks kiita meistrit huvitavate mudelite eest. Eriti meeldis viimase JAK-i kamo. NaaiiceOlen seda mudelit isegi meisterdanud, kui ta alles ICM pakendis ilmus. Mudel aga vajab peris head tööd ,et sellest koopia teha. Aga eks karbist tehtuna annab ikka päris JAK hävitajatele omase kontuuri ilusti välja...
Tubli töö.Meeldib
Lugupidamisega
Kunagi panin ka ühe ICM karbist kokku (see on nüüd Lagedil) ning mälu järgi oli seda parem kokku panna kui neid.
Anton - horridoo!
21 IAP
Huvitav on see, et lennuki "DD" nimi ei olnud kasutusel sõja ajal. Konkreetselt 21 polgus. Oli lihtsalt Jak-9 või Jak-9TD.
Ja kuni viimase ajani ei olnud teada kas 21 polgus olid Jak-9 D või DD. Asi läks veel segasemaks kui avalikustati ühe lenduri ülekuulamisprotokoll. Tuli välja et modifikatsoone oli veel rohkem, kuna juba tulnud "standartsed" lennukid kohandati konkreetse polgu jaoks. Nimelt Jak-9TD 21-ses plgus oli modifitseeritud nii, et lisati kütusepaake juurde, et saaks kauem aega A-20ga koos lennata + asendati 37mm kahur 20mm kuulipildujaga. See ei olnud "puhas" DD, vaid midagi vahepealset. Sihuke standartne tehase lennuk oli Jak-9M nimega.
P.S. ülalpool riputatud pilt ongi 21 IAPst Jak-9M
Ja kuni viimase ajani ei olnud teada kas 21 polgus olid Jak-9 D või DD. Asi läks veel segasemaks kui avalikustati ühe lenduri ülekuulamisprotokoll. Tuli välja et modifikatsoone oli veel rohkem, kuna juba tulnud "standartsed" lennukid kohandati konkreetse polgu jaoks. Nimelt Jak-9TD 21-ses plgus oli modifitseeritud nii, et lisati kütusepaake juurde, et saaks kauem aega A-20ga koos lennata + asendati 37mm kahur 20mm kuulipildujaga. See ei olnud "puhas" DD, vaid midagi vahepealset. Sihuke standartne tehase lennuk oli Jak-9M nimega.
P.S. ülalpool riputatud pilt ongi 21 IAPst Jak-9M

Re: 21 IAP
Detailne raamat Jak-9 kohta ütleb, et DD ja M versioonid põlvnevad Jak-9T-st. M-i kasutati põhiliselt PVO ülesannete täitmiseks ja oli täiustatud aga DD oligi puhas T lisapaakidega. Seega pole miski ime, et need motifikatsioonid sarnased on. Tihomirov väidab omam mälestustes 21. polgus just DD olemasolu ja ega ta ka ei eksinud kui T-st tehti välitingimustes DD, selleks polnud lennukit vaja tehasesse tagasi saata.Forward kirjutas:Huvitav on see, et lennuki "DD" nimi ei olnud kasutusel sõja ajal. Konkreetselt 21 polgus. Oli lihtsalt Jak-9 või Jak-9TD.
Ja kuni viimase ajani ei olnud teada kas 21 polgus olid Jak-9 D või DD. Asi läks veel segasemaks kui avalikustati ühe lenduri ülekuulamisprotokoll. Tuli välja et modifikatsoone oli veel rohkem, kuna juba tulnud "standartsed" lennukid kohandati konkreetse polgu jaoks. Nimelt Jak-9TD 21-ses plgus oli modifitseeritud nii, et lisati kütusepaake juurde, et saaks kauem aega A-20ga koos lennata + asendati 37mm kahur 20mm kuulipildujaga. See ei olnud "puhas" DD, vaid midagi vahepealset. Sihuke standartne tehase lennuk oli Jak-9M nimega.
P.S. ülalpool riputatud pilt ongi 21 IAPst Jak-9M
Anton - horridoo!
M-id jah kasutati ka PVO jaoks (selleks nad olid täiendavalt modifitseeritud), kuid konkreetselt 21-ses polgus nad olid ainult Pe-2 (12GvBAP) ja A-20G (51MTAB) kaitseks.
Kuidas defineerib Stepanec'i raamat Jak-9M-i:
Jak-9M see on (M)modifitseeritud Jak-9D. Kere oli võetud Jak-9T'st (lenduri koht oli nihutatud 400mm tahapoole, võrreldes D-ga, kuid kasutati 20mm kuulipilduja, 37mm kahuri vastu T-s). Kütusepaake oli aga sama palju nagu D-l. M-il oli tehtud ka muid muudatusi: tiivad olid tugevdatud, antenn oli tehtud lühemaks jne.
Arhiivandmete järgi Jak-9 sattus 21 IAP-sse järgmises järjekorras:
- "puhas" Jak-9 tulid tehasest 166 juuni 1943.
- Jak-9D tulid tehasest 153 mais 1944
- Jak-9M tulid samast tehasest juulis 1944
Kuidas defineerib Stepanec'i raamat Jak-9M-i:
Jak-9M see on (M)modifitseeritud Jak-9D. Kere oli võetud Jak-9T'st (lenduri koht oli nihutatud 400mm tahapoole, võrreldes D-ga, kuid kasutati 20mm kuulipilduja, 37mm kahuri vastu T-s). Kütusepaake oli aga sama palju nagu D-l. M-il oli tehtud ka muid muudatusi: tiivad olid tugevdatud, antenn oli tehtud lühemaks jne.
Arhiivandmete järgi Jak-9 sattus 21 IAP-sse järgmises järjekorras:
- "puhas" Jak-9 tulid tehasest 166 juuni 1943.
- Jak-9D tulid tehasest 153 mais 1944
- Jak-9M tulid samast tehasest juulis 1944
Jakubovitš väidab oma raamatus "Jak-9", et Jak-9M on teada kahte varianti: üks D ja teine T baasil (lk. 67), toodetud Novosibirski tehases.Forward kirjutas:M-id jah kasutati ka PVO jaoks (selleks nad olid täiendavalt modifitseeritud), kuid konkreetselt 21-ses polgus nad olid ainult Pe-2 (12GvBAP) ja A-20G (51MTAB) kaitseks.
Kuidas defineerib Stepanec'i raamat Jak-9M-i:
Jak-9M see on (M)modifitseeritud Jak-9D. Kere oli võetud Jak-9T'st (lenduri koht oli nihutatud 400mm tahapoole, võrreldes D-ga, kuid kasutati 20mm kuulipilduja, 37mm kahuri vastu T-s). Kütusepaake oli aga sama palju nagu D-l. M-il oli tehtud ka muid muudatusi: tiivad olid tugevdatud, antenn oli tehtud lühemaks jne.
Arhiivandmete järgi Jak-9 sattus 21 IAP-sse järgmises järjekorras:
- "puhas" Jak-9 tulid tehasest 166 juuni 1943.
- Jak-9D tulid tehasest 153 mais 1944
- Jak-9M tulid samast tehasest juulis 1944
Aga sul paistab olevat 21. polgu kohta andmeid. Minul eriti pole. Kas see baseerus ka Eesti lennuväljadel ja millised olid kaotused? Nimelt on mul andmebaasis terve rida allalastud Jak-e millede kuuluvust ei tea.
Anton - horridoo!
Ilus mudel, mulle meeldib!
Aga kas see tekst on ka tähelepanu väärt?
http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9dd.html
Urmas.
Aga kas see tekst on ka tähelepanu väärt?
http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9dd.html
Urmas.
Ajaloolasena olen kogunud andmeid õhulahingutest Eestis. Allikad on: Luftwaffe arhiiv, Mereväe arhiiv Peterburis, muud militaararhiivid Venemaal.Forward kirjutas:Jah, olen seda polgu uurinud mõnda aega. Kaotuste kohta natuke infot leidub ka. Vaatan kodust õhtupoole. Mis andmebaas sinul sihuke on? Allikas?
Anton - horridoo!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline