Selle artikli järgi peaks kogu krempel sügiseks valmis olema, mis tähendab, et niipea kui mätas kuiv tuleks kopp maasse lüüa, et sügiseks valmis jõuaks...

Siis on küll puhas suhtlemisprobleem...kui olid head 19. sajandi aknad, tasuks küll neid restaureerida. Koos restaureerimise, koopiate tegemise jms oleks saanud ikka kokkuleppele. Kui maakonnainspektoriga pole nõus, oleks saatnud asja komisjoni.Mul on kogemus, kus 19. sajandi hoonel olid osadest aknaraamidest järgi võibolla 1/3 ja muinsuskaitse piirkonna inspektor käskis RESTAUREERIDA.
Aga ausalt öeldes, sitt ehitaja siis. Plommid peavad ikka vastu ka, ilmselt siis on paigalduse küsimus.Siis on veel näide, kuidas muinsuskaitse keelas panna piisava laiusega veeplekke (algupära), mille tagajärjel jooksis plekkidelt vihmavesi lubikrohvitud seinale, kus esimese aastaga eraldus umbes pool krohvi. Samas keelati panna uusi paekivist trepiastmeid, vaid tuli algupäraseid servadest plommida. Ehitaja käis küll peale, et plommid ei pea - aga inspektor jäi enda juurde. Tagajärg - neid "plomme" pannakse sinna iga aasta uuesti.
Siin ei saa probleemist aru...Siis veel näide, kudas muinsuskaitse keelas alt köetav trepiplatvormi teha 10 cm kõrgemaks (oleks saanud 100 mm peno alla panna), esialgset kõrgust ei saavutatud, kuna alt hakkasid võlvid lagunema), ehitati ilma soojustuseta, hiljem sulavee kahjustused.
Aga mis seal enne olid? Kui algsetel eenditel polnud plekke, siis pidi seal midagi muud olema, sest eendid olid seal ju vastu pidanud...kui nüüd "restauraator" paneb sinna kihid, mis pole seal mõeldud olema, siis loomulikult kaob see aja jooksul ära (mis siis, et lubikrohv ja -värv).Siis veel näide, kuidas lubikrohvi ja värviga viimistletud hoonel ei lubatud eendite peale panna veeplekke, sulalumi ja vihm läks loomulikult läbi ja asi hakkas lagunema (lubivärv ja krohv laseb vett hästi läbi). Kahjustuste näitamisel oli vastus lühike - pühkige regulaarselt neid lumest (vaata aknast välja, hoonel 2 korrust).
Sinu rahuloluks, KM-l puudub igasugune, isegi negatiivne strateegia mälestistega tegelemisel. Nad lihtsalt ei tea nendest midagi.Peale neid viljastavaid kogemusi (ei fantaseeri niisama siin) soovitan ma kõigil käia nii muinsuskaitse alustest objektidest kui muinsuskaitseametist suure kaarega eemalt. Ja toetan nelja jäsemega kamina tegevust, kes pole hakanud mingid vana kõntsa restaureerima. Lisaks ei pea need vanad majad absoluutselt sooja ning nende soojustamine on väga probleemne. Lihtsalt see atmosfäär pole neid kulusid väärt.
Põhjamere tingimustele vastav 40-jalasest merekonteinerist ehitatud elukonteineri hind kliendile jäi alla 50 000 EUR. Koos suht spartaliku sisseseadega(topeltkoiku,kaks riietekappi, väike diivan, laud, kaks 1.60 raamaturiiulit, elektiküte pluss veel üht-teist). Kasutatud materjalid IMO sertifikaadiga, s.t. tavamaterjalidest kallimad. Nagu eelpool öeldud- küsida võib igasugu hinda. Mõnikord läeb õnneks ja leitaksegi mõni poolsegane, kes küsitavat hinda maksab. Harilikult ei leita, segaseid kipub vähevõitu olema.Arvestades seda, kui suur on praegu maailmaturul nõudlus ja vajadus nende samade konteinerite järele, ei pruugi kolm miljonit ollagi väga ebaadekvaatne turuhind.
Vanade kasarmute (ja ilmselt ka uute) 60 lisakoha hinnaks on viimastestki ladudest loobumine, õppeklasside vähendamine ja kaadri kabinettide vähendamine. See ei ole kasarmu, see on.... Jumal tänatud, et hetkel ümberehituseks raha ei ole.Iseenesest tuleb Tapa uus kasarmu aga juba 240-kohaline ning paralleelselt viib logistikakeskus läbi riigihanget Tapa „vanade“ kasarmute ümberehitamiseks samuti 240-kohaliseks.
Lisaks selline tohutu luksus nagu konditsioneer sellise suurusega ruumi läheb koos paigaldusega maksma mingi 10-12 tuhat. Ma endale tööle suvel panin, 30 m2 ruumi oma oli koos paigaldusega 12 000+KM.Lemet kirjutas: Põhjamere tingimustele vastav 40-jalasest merekonteinerist ehitatud elukonteineri hind kliendile jäi alla 50 000 EUR. Koos suht spartaliku sisseseadega(topeltkoiku,kaks riietekappi, väike diivan, laud, kaks 1.60 raamaturiiulit, elektiküte pluss veel üht-teist). Kasutatud materjalid IMO sertifikaadiga, s.t. tavamaterjalidest kallimad. Nagu eelpool öeldud- küsida võib igasugu hinda. Mõnikord läeb õnneks ja leitaksegi mõni poolsegane, kes küsitavat hinda maksab. Harilikult ei leita, segaseid kipub vähevõitu olema.
Sa ajad jälle tüüpilist jampsi, tuues "toredade välispartnerite" vastandiks stroibati ja aferistid? Sul on ikka Eesti oma võimalustest väga udune ettekujutus, ma vaatan?Mis oleks olnud alternatiiv? Konteineri sisustamine-ehitamine KV poolt ise stroibati-meetodil või töö andmine vähempakkumise korras mingile aferistide osaühingule, mille töötajad pole elusees akutrelligi käes hoidnud?
Kas need polnud Su enda sõnad, et riikaitsealase ebakompetentsuse raskuspunkt asub seal bussijaama lähistel (ning paljud lollused, milles kõik automaatselt kaminat süüdistavad, pärinevad vahest sealt)?kangelaspioneer kirjutas: Siinkohal, tõsi küll, peab tunnistama, et sellistele lahendustele on alla kirjutanud teatud staabiohvitserid. Mida nad seda tehes mõtlesid (kas üldse mõtlesid?), ei oska öelda. Üksustest järjekordselt keegi küsimas ei käinud, otsustati lihtsalt ära.
Kusjuures aluseks olla kaitseväelased võtnud mingisuguse Saksa Bundeswehri tüüpprojekti.
Eks siis peab pilgud pöörama logistikute suunas. Ma ei nimetaks suuremat osa sealset personali päris kaitseväelasteks, vaid pigem tsivilistideks, kes on mingi kursuse tulemusena lapilisse riietatud.Projekti koostamisel on logistikakeskuse kaadrikaitseväelased ja ametnikud pidevalt juures ja enne ehitamiseks ei lähe, kui projekt ei vasta kaitseväelaste soovidele ja nõudmistele. /.../ Ühesõnaga – kui ühe või teise hoone projekt ei tule selline nagu võiks rivikaitseväelaste arvates olla, siis ei lahene probleem ka sellega, kui anda kogu projekteerimine ja ehitamine algusest peale kaitseväelaste kätte.
Tean küll, kuidas see vanades "kohtade arvu suurendamine" käib. Pesuruumis kaotatakse kabiinid ja tehakse 1 dušš juurde ja varustuse hoolduse ruumist tehakse lisakuivatusruum. Uuemas kasarmus on kaotatud ka 4 ladu + 4 varuväljapääsu ning selle asemel igavesti suur saun. Koridorid-trepid samakitsad. Maja on tehtud massiivsetest betoonpaneelidest ja ega seal midagi märkimisväärselt planeeringus muuta ei anna ka.Iseenesest tuleb Tapa uus kasarmu aga juba 240-kohaline ning paralleelselt viib logistikakeskus läbi riigihanget Tapa „vanade“ kasarmute ümberehitamiseks samuti 240-kohaliseks.
Eks siis peab pilgud pöörama logistikute suunas. Ma ei nimetaks suuremat osa sealset personali päris kaitseväelasteks, vaid pigem tsivilistideks, kes on mingi kursuse tulemusena lapilisse riietatud.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline