Maus

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1325
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Aegajalt on sattunud ette pildid Saksa monstrumitest E-100 ja Maus. Viimati uurisin Hertsogi misterdatud mudeleid. Ja äkki turgatas pähe, miks nad alati kuidagi imelikud on tundunud.

Kustkohast juht ümbrust jälgib? Vaatepilusid pole, periskoope kah justnagu ei ole.
Või on Mausil ees kere keskel olev neljakandiline asjandus justament periskoop?

Aga sel juhul on teda vaid üks ja ta näeb otse ette. E-100 kere esiosal on üks lamp ja üks õigepisike junn....kas see ongi kõik, mille kaudu kolossi juhid pidid võitlusvälja kaema?
Või liikusid need kollid sarnastelt allveelaevadega, kus juht ei näegi, mis ümberringi toimub
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

jep...sonari ja kompassiga oligi manööverdamine lahendatud.
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1325
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Päriselt? Vau!
See tundub olevat ju küll ettevõtmine, millele "ei leidu välismaiseid analooge"
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

ei, üldse mitte päriselt, ära usu hundi juttu. ma niisama nöögin ja nörritan.
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Satakas, juhid siin inimesi eksideele. Ka mina algul vaatasin, et wow sonariga tanki juhtida, see on alles high-tech. :D :D :D
Kasutaja avatar
varing
Liige
Postitusi: 576
Liitunud: 26 Mai, 2007 13:09
Kontakt:

Postitus Postitas varing »

Kas MAUS liikus elektrimootorite jõul edasi?
Huvitatud peaaegu kõigest militaarsest!
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

See vaatepilude-periskoopide asi võib olla väga lihtsasti seletatav.
Esiteks olid valmisehitatud tankid kõigest konstruktori-prototüübid.
Mis tähendab seda, et need masinad ei pruukinud olla üldse 100% kõigi viguritega komplekteeritud. Polügoonil polnud neid asju võibolla lihtsalt vaja.
Teiseks on säilinud, õigemini taastatud eksemplar muuseumieksponaat, millel pole ega ole ka kunagi olnud seeriatoodetud eeskuju.
Nii on olemasolev masin, nii ehk naa restauraatori meelevaldne nägemus Maus-ist...:D
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

varing kirjutas:Kas MAUS liikus elektrimootorite jõul edasi?
kui nüüd mälu ei peta, siis tõesti elektrimootoritega, mida toideti vist diiselgenekatega. miks - ma ei tea.
Kasutaja avatar
medal
Liige
Postitusi: 756
Liitunud: 16 Jaan, 2008 23:20
Kontakt:

Postitus Postitas medal »

Satakas kirjutas:kui nüüd mälu ei peta, siis tõesti elektrimootoritega, mida toideti vist diiselgenekatega. miks - ma ei tea.
Kaasaja hiigelsuured kaevandusekallurid kasutavad ka sellist põhimõtet. Vist eelkõige seepärast, et vältida mehaanilise ülekande kasutamist, mis säärase tohutu jõu juures võiks kergelt laguneda.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Mausist loodi kaks prototüüpi, ühe käitajaks oli bensiinimootor Daimler-Benz MB 509 ja teise jõuallikaks Daimler-Benz MB 517 diisel. Ja elektrimootorite kasutamine- milline sidurisüsteem kannataks välja neid koormusi, mida sellise kolaka liigutamine vajaks.
Viimati muutis Lemet, 17 Mär, 2011 10:09, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

ilmselt vist jah. arvestades, et mausil olevat veel iga veoratta jaoks eraldi mootorid olnud, siis tundub igati loogiline selgitus. minule jäi asi mõistetamatuks lihtsalt kõnealuse lahenduse tohutu energiakao tõttu.
ptrt
Liige
Postitusi: 63
Liitunud: 17 Mär, 2007 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas ptrt »

Kui ma nüüd teooriat õigesti mäletan siis diisel-eletrilise ülekande kaod olid küll mõnevõrra suuremad kui puhtal mehhaanilisel, aga teiselt poolt sai nii jälle diislit tükk jagu efektiivsemat pruukida - mootor saab kogu aeg kõige magusamas pöörete vahemikus töötada ning kaalus võitis vist ka (sellise väände edasikandmiseks peab mehhaaniline transmission ikka päris vägev ja raske olema).
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

See elektriülekanne on jah suurte masinate asi, klassikaline, siduri ja käigukastiga mehaaniline üle kanne jääb sinna kuni 500 hobujõuni. Järgmises vahemikus on juba hüdroülekanded moes, 1000- 1500-st edasi aga elekter. Nii on vähemalt raudteel. Ja see Maus ongi kaalult ja gabariidilt veduri mõõtu, millel raudtee rullis kaasas.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Diisel-elekter süsteem on ju ka lihtsalt odavam.
Milleks produtseerida kallist ja töös aeganõudvat mehaanikat kui sõjamasina eluiga on väga luhike?
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Postitus Postitas T-62 »

Karuke kirjutas:Diisel-elekter süsteem on ju ka lihtsalt odavam.
Milleks produtseerida kallist ja töös aeganõudvat mehaanikat kui sõjamasina eluiga on väga luhike?
Aga vaske oli vähe ja seegi kallis. Samal põhjusel loobuti ju nii mõnestki andekast projektist.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist