MiG-31 kalmistu.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

MiG-31 kalmistu.

Postitus Postitas Lemet »

Iga lennuk nagu ka iga mootor omab ressurssi. Kui mootori puhul väljendub see töötundides, siis plaaneri puhul kasutatakse lisaks töötundidele ka "stsrdi/maandumistsüklit". Kui mootori töötunnid ammenduvad, võib selle demonteerida ja uuega asendada, aga vaat plaaner- see on unikaalne. Valdaval osal juhtumitest lõpeb asi mahakandmisega. Mõningaid unikaalseid fotosid mahakantud MiG-31 ühes õhujõudude baasis...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Taas ilusad pildid. Karm aparaat, lausa kahju, et selline lõpp ja tüki hind!. Uuena mõtlen. Ega keegi teine peale USA ja NSVli pole suutunud toota seeriaviisiliselt üle 3M suutlike lennumasinaid.
asjaajaja
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Esimestelt piltidelt vaatasin, et tiivad on taaskasutusse läinud, aga ühel tagapool olnud pildil vedeles neid maas kah. USA lennukikalmistud on selles mõttes ilusamad vaadata, et seal on linnukesed veel enam-vähem ühes tükis. Aga noh, neil sobivaid platse rohkem käes kah, ega suvalisse võssa, metsa või sohu lennukite surnuaeda ikka ei tee ju...
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMARCi kalmistu ei asu mitte juhuslikult kuskil Arizona kõrbes.

Selline lennukite "säilitamine" tekitab lihtsalt alumiiniumi korrosiooni ja aasta 10 pärast on need plaanerid vanametall.

Olen kuulnud, et AMARCi surnuaed on nagu strateegiline tagavara, need uuemad seal olevad lennumasinad on peale mõningast tööd võimalik enamasti lennukõlblikuks muuta ja kui on tegemist sõja-ajaga, ei hakka keegi mingeid plaanerite kapitaalremonte tegema.
Ega keegi teine peale USA ja NSVli pole suutunud toota seeriaviisiliselt üle 3M suutlike lennumasinaid
MiG-31 puhul pole kindlaid teateid ei M 3.0 ega suurematest kiirustest. Ja kuna lennuk on endiselt venelastel relvastuses, siis on seal palju salajast. MIG-25 puhul on spekulatsioonid, kas 70ndatel Siiani kohal saadi sellist kiirust või mitte, siiski ütlevad venelaste endi raamatud, et "kõrvalekaldeid lennureziimist ei olnud". Netis olevad jutud PD-mudeli "kruisimisest" Mach 3.2 ga mööda piiri on selgelt ulme. Võimalik, et kuskil saadi suuremaid kiirusi, kuid tõenäoliselt oli tegu eriolukorraga. Minumeelest (võin õhtul kodus vaadata) ei ole sealt võimalik Mach 3 pealt ka katapulteeruda ja kui mootorid sassi läksid, pidi piloot lööma risti ette ja ootama, millal kütus lõpeb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Mõmps
Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 11 Mär, 2009 13:39
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mõmps »

Kas pildid on EnglishRussia´st? Sääl on hulka selliseid "surnuaiapilte", lennukite juures oli kirjas, et rahvas pidi nende küljest "suveniire" näppama, kas olid just samad masinad täpselt ei mäleta aga vist küll. Muidu on seal igasuguseid vahvaid pilte, kaasaarvatud sõjatehnikast, nii, et tasub vaatamist.
Kõigi maade proletaarlased,palun ärge enam kunagi ühinege.
Treimani muuseumimaja :wink:
Kasutaja avatar
kloss
Liige
Postitusi: 352
Liitunud: 31 Mai, 2004 19:51
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas kloss »

Englisrussiast ikka: http://englishrussia.com/index.php/2011 ... more-47473

Üleüldse on see Englishrussia päris huvitav vaatamine, üritan ikka pidevalt seal pilgu peal hoida. Imeline Venemaa: http://englishrussia.com
desert fox
Liige
Postitusi: 37
Liitunud: 14 Veebr, 2005 22:42
Kontakt:

Postitus Postitas desert fox »

mul oli "au" teenida mig 25 polku teenindavas raadioside pataljonis;)
seal räägiti nende aparaatide kohta igasugu legende (pole aimu kas neil võiks ka mingi tõepõhi all olla).
legend 1: mingite treeninglaskmiste käigus juhtus piinlik lugu ja välja tulistatud rakett võttis sihtmärgiks enda lennuki. lenduril ei jäänud muud üle kui oma raketti eest ära lennata, mis ka õnnestus. maandudes näitasid mingid detailid (tulede klaasid?) sulamise märke.
legend 2: kaks mingit lendurit olla kihlveo sõlminud (kasti konjaki peal?) kas saab lennuki ruleerimisrajalt õhku. Sai küll.
legend 3: lennukit kutsuti lendavaks triikrauaks. kui mootorid seiskusid tuli alla nagu kivi - mitte mingit planeerimise võimet ja raske nagu triikraud.
legend 4: mootorid olla põmst samad millega isand gagarin väidetavalt oma kuulsusrikka lennu sooritas - ehk jõudu oli loomal hullu moodi.

discovery peal oli kunagi saade vene lennukitest vms, milles muuhulgas rääkis ka too vana, kes mig 25-ga jaapanisse leekima pani. vana rääkis ka plaanist kui püüti blackbirdi kimbutada. ameeriklased lendasid sellel ajal suht kindla plaani järgi ja siis olla sokutatud üks mig 25 samasse kanti, et siis üllatuslikult veidi ameeriklastele pulli teha aga blacbirdi siiski kätte ei saadud.

elajate start oli suht räige. kasarm oli stardirajast mingi 1-1,5 km ja iga start pani pani kogu kasarmu klaasid mestikult värisema. alguses segasid öised lennud veidi und aga inimene harjub kõigega (peale kolme asja).
ükskord avanes võimalus näha kuidas üle meie peade maandus uljas kotkas üks mootor põlemas - ekstreemsemaks olukord siiski ei läinud.

iga lennuk sisaldas 40l (või oli 25l) piiritust, mida varasematel aegadel oli suht ojadena voolanud (kuni selleni, et mingid "kõvemad" mehed pesid oma vormi piiritusega). minu ajaks oli õpitud piiritust millegagi segama aga "tõelisi mehi" see muidugi seganud ja joodi ikka edasi.
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

desert fox kirjutas: minu ajaks oli õpitud piiritust millegagi segama aga "tõelisi mehi" see muidugi seganud ja joodi ikka edasi.

Ei mäleta enam, kas lugesin foorumist või kuulsin kellegi käest, kuid seda piiritust "remonditi" ajalehega. Nimelt võtmesõnaks oli trükivärv.
Huvitun maisest rasketehnikast.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Neljas legend ei vasta kohe kindlasti tõele, rakett ja lennuk on ikka veidi ernevad asjad, kuigi MiG-25 mootor on tõesti suht otsese jooksuga. Ja piiritust olla lennukis olnud sõltuvalt modifikatsioonist, ühes versioonis näiteks oli massandrat 150 liitrit ja puhast nestet 50 liitrit.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Viktoriiniküsimus: mida on ühist Viggeni ja MiG-31 arenguloos?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Järsku kaherattaline telik ja see, mida selline asi võimaldab? Ehk siis mõlemad on ülehelikiirusega masinad, mis peaksid teoreetiliselt olema suutelised kasutama pinnasekattega lennuvälja. Lambist niimoodi.. :roll:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Telik on ka, aga veel üks asi. Rõhk on sõnal "loomislugu" -millest on üks oluline komponent saadud.

Tandemrataste iva on tegelikult mitte erisurve (erisurve pärast võiks nad kõrvuti ka panna - nagu nt Jaguaril on), vaid parem stabiilsus libedal lennurajal (maanteel).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Võibolla on küsimus liiga laialivalguv või liiga üldine, sest ühist võib väga palju leida. Aga ma pakun vähemalt mulle huvitavana tunduva asjaolu, et mõlema lennuki mootorid on algselt pärit nö tsiviillennundusest, millele lisati järelpõleti ja kõpitseti natuke ringi. Venelastel lendas siis omal ajal D-30'netega Tu-134(mitte kõik variandid siiski) ja Volvo RM8 oli P&W JT8D edasiarendus, millega lendas Boeing 727.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õige vastus. Mõlemal on "reisika mootor", mis on sõjalennukil kasutamiseks kohandatud.

Tegelikult võiks öelda, et "reisikate" mootoritehnoloogia kolis ka mujal hiljem sõjalennukitele, sest turboventilaatormootorid (turbofan) võeti esmalt kasutusel transpordi- ja reisilennukitel. MiG-31 on siis ühtlasi kõige kiirem turboventilaatormootoriga lennuk.

Seega oli Viggeni mootoriarendus igati vastav tolle aja moele 8)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist