Eesti helikopterid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Poola on ju arvestatav vene lennundustehnika operaator tänaseni. Mi-17 on mis? Teisel pool paikneva sabavindiga Mi-8.
Poolal on muidugi arvestatav relvatööstus ja tehnilised võimalused, mis lubab neil vene tehnikat ekspluateerida ka siis, kui idanaabriga suhted nässus on. Meil pole see teab mis reaalne. Muidugi tundub elu jälgides, et Poolal on kohati probleeme slaavi töökultuuriga, mis lääne tehnika "näppimisel" väljendub igasugu prohmakates. Ameeriklased polnud just vaimustuses, kui Poolas koostatud F-16 mootorid kohale jõudsid.
Poolal on muidugi arvestatav relvatööstus ja tehnilised võimalused, mis lubab neil vene tehnikat ekspluateerida ka siis, kui idanaabriga suhted nässus on. Meil pole see teab mis reaalne. Muidugi tundub elu jälgides, et Poolal on kohati probleeme slaavi töökultuuriga, mis lääne tehnika "näppimisel" väljendub igasugu prohmakates. Ameeriklased polnud just vaimustuses, kui Poolas koostatud F-16 mootorid kohale jõudsid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2110
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Ma ei ole üldse mingi Vene helikopterite lemb aga ka Leedu ja Läti on "Utility-SAR" võimekuse jaoks endale just Mi-8d ostnud. Läti tegi seda 2004 aastal, EL-i ja NATO liikmena.
Üheks põhjuseks on just korraliku remondi- ja hooldusbaasi olemasolu. Nõukogude aeg asus suurim Mi-8/17 remondibaas just Leedus ning tänaseni tegutsevad seal mitmed rahvusvahelise haardega teenusepakkujad näit: Helisota, Avia Baltika ja ASU Baltija.
Üheks põhjuseks on just korraliku remondi- ja hooldusbaasi olemasolu. Nõukogude aeg asus suurim Mi-8/17 remondibaas just Leedus ning tänaseni tegutsevad seal mitmed rahvusvahelise haardega teenusepakkujad näit: Helisota, Avia Baltika ja ASU Baltija.
Samas, arvestades seda, kuivõrd laialdaselt on venelaste Mi-8/17 tüüpi kopterid levinud, siis ei tohiks ju varuosade-hoolduse probleem üle mõistuse teravaks kujuneda. Vaevalt see vaid Venemaa rida on. Otsustades opereerijate arvu järgi peaks olema tegu asjaga, mis oma hinna/kvaliteedi suhtega peaks asine asi olema. Ja samavõrra jääb arusaamatuks ka meiepoolne Agustade soetamine. Osta kallima hinna eest klass väiksemad kopterid...
Millised eelised küll Agustadel võrreldes vene kopteritega on?

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Seksikas automaatrippumise süsteem ja moodsad LCD displeid kabiinis. Sisulises mõttes ka väiksem kütusekulu, kuna kopter on väiksem (ja veab vähem). Hea tootjapoolne tugi ja hea raha eest kohale jooksvad viisakad, kammitud ja lõhnadeta remondimehed.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2110
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Ka mulle on kuskilt kõrvu jäänud, et nad mingi toetuse abiga soetati. Sealjuures välistas see toetus nende militaarse kasutamise.Lemet kirjutas:Vaat sellele ootaks nüüd küll numbrilist põhjendust...Viiskümmend kirjutas:Piirivalve Augustad on ostetud ju Schengeni rahade eest, need on ju ikka väga hästi saadud.
Aga sealjuures leian ma, et kui asi on soetatud mingi toetusega, siis iseenesest ei tähenda see automaatselt, et sellest tehingust oleks pidanud 10 küünega kinni haarama kui kasulikust tehingust. Lühiajalised võidud peavad kattuma pikaajaliste eesmärkidega...
Sellisel juhul ongi nii, et piirivalve koperdisi EKV kasutada ei saa, vägede transpordiks pole nad üldse võimelised, hunnik raha kulutatud hoolimata toetuses ning veel suurem hunnik veel kulutamisel, et luua praktiliselt samasuguseid funktsioone täitev eraldi üksus koos kõigi oma vilede ja kuludega.
Minu arust kõige ratsionaalsem ning odavam otsus oleks hetkel tunnistada viga, müüa soetatud Augustad maha, osta asemele veidi võimekamad koperdised ning leppida kokku nende ühiskasutus piirivalve ja EKV tarbeks.
Aga nojah, mis mina nüüd, tugitooli militarist...
Siin peaks olema ametlikud AW-139 plussid-miinused Mi-8 võrreldes (pärast esimese kopteri ES-PWA saabumist):
Allikas: Radar 1/2007• Kopteri kaal on võrreldes MI-8-ga umbes kaks korda väiksem, mootori võimsus on seejuures sama.
• AW kütusekulu on peaaegu kaks korda väiksem kui MI-8-l.
• AW võimaldab jätkata õhkutõusu ühe mootoriga.
• AW maksimaalne kiirus on 160 sõlme, MI-8-l 122 sõlme.
• Lennukõrgus on mõlemal kopteril võrdne.
• AW manööverdusvõime on parem.
• Salong on mugavam nii reisijatele kui pilootidele.
• AW vajab väiksemat maandumisplatsi, kuid tugevamat pinnast.
• AW-l on väga hea navigatsioonikompleks, mis võimaldab maandumist halbades ilmastikuoludes.
• AW on varustatud moodsa otsinguvarustusega — võimalik on teostada lende öövaatlusseadmetega ja kasutades FLIR-i.
• FLIR ja procektor SX-16 on liikumisel sünkroniseeritud — kui liigutada FLIR-i, siis SX-16 liigub vastavalt ise ja vastupidi.
• Välisvideokaamerad vöimaldavad lennujooksul monitorilt jälgida lasti ja päästeoperatsiooni teostamist.
• AW lennuparameetrite jälgimine on lihtsam kui MI-8-l ning olulisi asju tuletab kopter piloodile meelde meeldiva naishääle abil.
• AW on varustatud ujukitega.
• AW salong on tunduvalt väiksem kui MI-8-l.
• Väliskandesüsteemi võime 1000 kg võrra väiksem ja veekoti mahtuvus 400 kg väiksem.
• Metsatulekahjudel kustutamisele ei ole kütust vöimalik kaasa vedada. Tankimiseks peab kasutama kütuseautot vöi maanduma lennuväljal.
• Maandumistelik ei kannata ülekoormust ja kummid on kitsad ning ei võimalda maandumist kõikidele platsidele, kuhu maandub MI-8.
• Maandumisel on väljavaade kabiinist piiratud.
• AW-ga ei ole võimalik lennata jäätumistingimustes.
• Täistangitud MI-8 lennukestvus ja lennukaugus on suuremad.
• Talvel tuleb pikaajaliseks seismiseks maha võtta akud ja neid soojas hoida.
Numbrid, härrased, numbrid...
Ja siis võrdleme, kas need kenast läikivad aga klass väiksemad masinad tulid meile ikka odavamalt kätte kui oleks tulnud venelaste klass suuremad koperdajad...Või läksid EU maksumaksja abile vaatamata MI-8 ühte hinnaauku. Mi-17 turuhinnaks jookseb neti andmetel keskelt läbi 8-9 miljonit dollarit. 2005 aastal, kui koperdajate asja ajama hakati, oli dollari kurss 12, mis teeb Mi-17 hinnaks siis maksimaalselt 108 miljonit krooni, 8 miljoni dollari puhul aga 96 miljonit.. Agusta eest maksti kops EU abiga 220 miljonit krooni, mis teeb 18,3 miljonit dollarit. EU abi kohta

Ehk siis minu arusaamist mööda oleksime maksnud mõlemal juhul enam-vähem sama suurusjärgu, vene koperdajate puhul oleksime saanud klass suurema masina, mille kasutamist oleksime ise otsustanud(Agustade puhul oli vist piirang militaarseks kasutamiseks) ning oleksime jäänud kasutama sama helikopteritüüpi. Agustade näol saime sama raha eest klass väiksema masina, mille kasutusotstarve on ette kirjutatud ning mis tähendas suurema osa senise kogemuse kasutuks muutumist nagu uue masinatüübi puhul loomulik.Projekti lepinguline kogumaksumus on 15 472 956 eurot, millest
ühenduse toetus on 8 601 986 eurot (56,4%). Kuna tegemist on
mitmeaastase projektiga, on 2010. aasta programmi maksumus 7 794
798 eurot, millest ühenduse toetus moodustab 2 999 873 eurot (38,5 %)
ning avaliku sektori kaasrahastamine on 4 794 925 eurot, sh 20%
käibemaks (61,5 %). Projekti kaasrahastamine avaliku sektori poolt
aastail 2008–2010 ületab kogusummas kohustusliku 25% miinimumi,
kuna nimetatud aastate programmide alusel on lisaks plaanitud ja
täiendav kaasrahastamine.
RITA on ka vene tehnikal peal ja -ülla,ülla- samuti meeldiva naishäälega.AW lennuparameetrite jälgimine on lihtsam kui MI-8-l ning olulisi asju tuletab kopter piloodile meelde meeldiva naishääle abil.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ES-PWA
Helikopteri kogumaksumus on 147 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks. Piirivalvekopteri hange on üks suuremaid Schengen Facility programmi vahenditest realiseeritavatest projektidest.
Allikas: siseministeeriumi pressiteade http://www.siseministeerium.ee/17075
ES-PWB
Kopteri AW139 maksumus on 221 149 928 krooni koos käibemaksuga, raha eraldatakse riigieelarvest.
Allikas: siseministeeriumi pressiteade http://www.siseministeerium.ee/29204/
ES-PWC
Siseministeerium saab täna valitsuselt loa sõlmida Itaalia kopteritootjaga Agusta leping kopteri soetamiseks 218 miljoni eest, millest 131 miljonit krooni kaetakse välispiirifondi eraldistest ning 86 miljonit krooni tuleb siseministeeriumi tulevase kolme aasta eelarvest.
Allikas: ERR uudised 4.12.2008 http://uudised.err.ee/index.php?06146632
Seega üks kopter täielikult Euroopa raha eest, üks täielikult oma raha eest ja üks 60 protsendi ulatuses Euroopa raha eest.
Helikopteri kogumaksumus on 147 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks. Piirivalvekopteri hange on üks suuremaid Schengen Facility programmi vahenditest realiseeritavatest projektidest.
Allikas: siseministeeriumi pressiteade http://www.siseministeerium.ee/17075
ES-PWB
Kopteri AW139 maksumus on 221 149 928 krooni koos käibemaksuga, raha eraldatakse riigieelarvest.
Allikas: siseministeeriumi pressiteade http://www.siseministeerium.ee/29204/
ES-PWC
Siseministeerium saab täna valitsuselt loa sõlmida Itaalia kopteritootjaga Agusta leping kopteri soetamiseks 218 miljoni eest, millest 131 miljonit krooni kaetakse välispiirifondi eraldistest ning 86 miljonit krooni tuleb siseministeeriumi tulevase kolme aasta eelarvest.
Allikas: ERR uudised 4.12.2008 http://uudised.err.ee/index.php?06146632
Seega üks kopter täielikult Euroopa raha eest, üks täielikult oma raha eest ja üks 60 protsendi ulatuses Euroopa raha eest.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Hm, kolmanda Agusta juures pole mainitud, kas hind on arvestatud käibemaksuga või ilma
Igal juhul - käibemaks on antud tehingute juures sümboolse tähendusega raha. Mitte reaalselt makstav kellelegi.
Lennundushuvilistelt spetsialistidelt oleks oodanud rohkem sisulist lähenemist
Kiirabiautoga palkide vedamine pole mitte halb investeering, vaid ostetud transpordivahendi valekasutus.

Igal juhul - käibemaks on antud tehingute juures sümboolse tähendusega raha. Mitte reaalselt makstav kellelegi.
Lennundushuvilistelt spetsialistidelt oleks oodanud rohkem sisulist lähenemist

Öösel kui Estonia uppus, oleks mina eelistanud kolme Agustat kuuele Mi-8 tüübist helikopterile.Kopteri kaal on võrreldes MI-8-ga umbes kaks korda väiksem, mootori võimsus on seejuures sama.
AW-l on väga hea navigatsioonikompleks, mis võimaldab maandumist halbades ilmastikuoludes.
AW on varustatud moodsa otsinguvarustusega — võimalik on teostada lende öövaatlusseadmetega ja kasutades FLIR-i.
Välisvideokaamerad vöimaldavad lennujooksul monitorilt jälgida lasti ja päästeoperatsiooni teostamist.
AW on varustatud ujukitega.
Kiirabiautoga palkide vedamine pole mitte halb investeering, vaid ostetud transpordivahendi valekasutus.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist