Eesti helikopterid
Mida siin tõestada...Või tahad Sa tõsimeeli väita, et Eesti ei ostnud kaks korda väiksemaid koptereid pea kaks korda kallima hinnaga...Järeldused teeb igaüks ise. Kes leiab selle igati õige ja heas olevat, kes julgeb otsuse õiguses kõvasti kahelda...Nagu ütles vanameister Peegel- Fakt on püha, kommentaar vaba...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Soome ostis 90ndatel Volksarmee varudest endale meie mõistes tohutu koguse NSVL päritolu relvastust ja varustust reservi tarbeks. Miks? Tehti väike arvutus ja selgus, et vajadust nt X suurtükidivisjoni järele katta 120 milj eeki per FH-70 pataljon ei õnnestu katta mingi valemiga, sest selleks puudub raha.tommy kirjutas:Aga näe, sinu lemmiknäide Soome, hoolimata aastatepikkusest Mi-de opereerimise kogemusest ei ostnud uusi koperdisi idapoolt, vaid valis välja tuliuued(ja tulikallid) NH-90'd..
Niiet see on nii ja naa, tõsi muidugi on, et uue tehnika ostuga on Soome end vaid ja ainult Läände positsioneerinud, isegi vana hea Rootsi pole enam nii tähtis kui vanasti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Ma tahan öelda, et Eesti ostis parimad SAR ja MEDEVAC ülesandeks sobivad kopterid. Saades selleks rahalist tuge, mis tegi ostu meie jaoks väga soodsaks.Lemet kirjutas:Või tahad Sa tõsimeeli väita, et Eesti ei ostnud kaks korda väiksemaid koptereid pea kaks korda kallima hinnaga...
Ja "suur ning odav" ei võrdu "töökindel ning mugav kasutada" mitte ühegi valemiga.
Tõesta kuidas tahad

...ja makstes selle eest kopterite piiratud kasutamisõigusega. Agustasid vist ei tohi militaarotstarbel kasutada, kui ma õieti mäletan. Sobivus MEDEVAC ülesanneteks...sünnitaja saarelt äratoomiseks ilmselt küll(kas see ka MEDEVAC termini alla mahub...Ma tahan öelda, et Eesti ostis parimad SAR ja MEDEVAC ülesandeks sobivad kopterid. Saades selleks rahalist tuge, mis tegi ostu meie jaoks väga soodsaks.

Viimati muutis Lemet, 20 Mai, 2011 12:10, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Ses mõttes on õigus, et SA teemal on need Augustad suht lahja kasuteguriga masinad, võibolla suurte võllide liasoniks sobivad. Puhas RA pääste teema, kus keskmine juhtum on võibolla 2 abivajajat. Sinna ei mahu pilte vaadates isegi jalaväejagu oma kolaga ära.
See on nüüd edasine küsimus, kas Eestis peaks olema sellised asjad ka SA peale mõeldud. Minuarust peaks. Oli kunagi piirivalve meil igati respektaabel militarasutus, mis tänaskes on pöördumatult mendistatud ja minetanud 90% oma sõjalisest otstarbest.
Iseenesest on Schengeni rahad mõeldud suurema riigi kontekstis, sellised piirangud on Eestis segavad, siin pole reaalselt "turgu" rohkem kui ühele kopterisalgale.
Aga see on juba pikem teema.
See on nüüd edasine küsimus, kas Eestis peaks olema sellised asjad ka SA peale mõeldud. Minuarust peaks. Oli kunagi piirivalve meil igati respektaabel militarasutus, mis tänaskes on pöördumatult mendistatud ja minetanud 90% oma sõjalisest otstarbest.
Iseenesest on Schengeni rahad mõeldud suurema riigi kontekstis, sellised piirangud on Eestis segavad, siin pole reaalselt "turgu" rohkem kui ühele kopterisalgale.
Aga see on juba pikem teema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Hm, need koperdid osteti eesmärgiga patrull, SAR ja MEDEVAC. Mäletatavasti.
Nüüd tuleb mingi konflikt. Ükskõik kas suur või väike. Ning meil on vaja teha patrull-lende, SARi ja MEDEVAC'i. Kas need kopterid ei tee või? Euro-onu ei luba või?
Loomulikult ei saa neid koptereid rahu ajal kasutada sõjaväe transpordi või patrulli tarbeks. Iga kriisi korral on nad aga täpselt samamoodi kasutatavad.
Samuti võivad need kopterid rahulikult teha ka rahu ajal allakukkunud NATO piloodi SARI ning õppustel viga saanud sõdurile MEDEVAC'i. Keegi ei keela seda. See ongi nende ülesanne.
Huvitav on aga see, et Kapten Trumm siin teemas ka maha ütleb, et tema arust EKV-l peaks olema "transpordikopteri võimekus"
Nüüd tuleb mingi konflikt. Ükskõik kas suur või väike. Ning meil on vaja teha patrull-lende, SARi ja MEDEVAC'i. Kas need kopterid ei tee või? Euro-onu ei luba või?
Loomulikult ei saa neid koptereid rahu ajal kasutada sõjaväe transpordi või patrulli tarbeks. Iga kriisi korral on nad aga täpselt samamoodi kasutatavad.
Samuti võivad need kopterid rahulikult teha ka rahu ajal allakukkunud NATO piloodi SARI ning õppustel viga saanud sõdurile MEDEVAC'i. Keegi ei keela seda. See ongi nende ülesanne.
Huvitav on aga see, et Kapten Trumm siin teemas ka maha ütleb, et tema arust EKV-l peaks olema "transpordikopteri võimekus"

Kapten Trumm kirjutas:See on nüüd edasine küsimus, kas Eestis peaks olema sellised asjad ka SA peale mõeldud. Minuarust peaks.
Kui nad juba nii ehk naa olemas on...kesise rahakotiga väikeriigi tingimustes peaks sellised asjad olema suht universaalsed. Mitu "lennuväekoondist" meil praegu on? Igaüks erinevat tõugu masinatega.
Piirivalve lennusalk opereeris Mi-8T alates 1995 aastast kuni 2010 aastani. S.t. 15 aastat. Kopterid saadi SDV varudest, ilmselt polnud tegu tutikate masinatega. Nii et kasutus- ja töökindluse, varuosade hinna ja kättesaadavuse, valmistajatehase tehnilise toetuse ja muu poolest kuuluvad nii Mi kui AW üpris üheväärsete hulka.tommy kirjutas:Kavatseme me seda masinat kasutada ju vähemalt 30 aastat. Sel juhul hakkab rolli mängima ka kasutuskindlus, varuosade hind ja kättesaadavus, valmistajatehase tehniline toetus ja palju muud.
Viimati muutis Lemet, 20 Mai, 2011 13:22, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Heldeke...
Ei saa kasutada militaarvaldkonnas..??
Kui homme peaks valitsus vastu võtma otsuse, et kaotatakse PPA lennusalk ja kogu selle tehnika, varustus ja kaader läheb õhuväe käsutusse, siis nii ka sünnib.(IMHO oleks see mõistlik otsus) Ja kellelgi pole kobisemist.
Eurofondid ei saanud oma põhikirjast lähtuvalt lihtsalt toetada kaitseministeeriumi hankelepinguid, kuid see on ka kõik. Pole üheski lepingus piiratud Eestil nende kopterite kasutusvaldkondi.
Reaalselt on Agustad juba ka osalenud kaitseväe treeningprotsessis, näiteks laevakaitsemeeskondade ettevalmistamisel.
Ei saa kasutada militaarvaldkonnas..??

Kui homme peaks valitsus vastu võtma otsuse, et kaotatakse PPA lennusalk ja kogu selle tehnika, varustus ja kaader läheb õhuväe käsutusse, siis nii ka sünnib.(IMHO oleks see mõistlik otsus) Ja kellelgi pole kobisemist.
Eurofondid ei saanud oma põhikirjast lähtuvalt lihtsalt toetada kaitseministeeriumi hankelepinguid, kuid see on ka kõik. Pole üheski lepingus piiratud Eestil nende kopterite kasutusvaldkondi.
Reaalselt on Agustad juba ka osalenud kaitseväe treeningprotsessis, näiteks laevakaitsemeeskondade ettevalmistamisel.
Nii et igati aktsepteeritud oleks siis näiteks nendesamuste kopterite peale näiteks külgeriputatavate NURS blokkide paigaldamine? Suurekaliibriliste kuulipildujate ukseavasse paigaldamine. Ja nende militaarkopteritena kasutamine. Koos vastavate treeninglendudega rahuajal. Juhul kui Piirivalve lennusalk kaotatakse (ka minu arust mõistlik mõte). Või tähendab see siiski eurotoetuse täies mahus tagasimaksmist ja järjekordset "suhkrutrahvi"?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Eurofond toetas kopterite ostu, et tagada meie piiride kaitse, parem SAR-ja MED-võimekus. Sedasama tööd jätkataks ju ka siis, kui asi peaks tõesti Õhuväe alla minema. Ei hakka meilt keegi raha tagasi nõudma.
Iseasi, kas kopterite antud versioonid on kõige paremad lahinguülessannete täitmiseks(NURS'ide kinnitamine näiteks).
Tõenäoliselt tuleks vajadusel läbi viia teatavad ümberehitused.
Aga no, küll vajadusel hakkama saadaks...
http://www.mil.ee/~fotek/gallery/view_a ... 959&page=1
Iseasi, kas kopterite antud versioonid on kõige paremad lahinguülessannete täitmiseks(NURS'ide kinnitamine näiteks).
Tõenäoliselt tuleks vajadusel läbi viia teatavad ümberehitused.
Aga no, küll vajadusel hakkama saadaks...
http://www.mil.ee/~fotek/gallery/view_a ... 959&page=1
See on umbes sarnane jutt, nagu politseipatrullid peaksid linnas pasidega patrullima ja tornis on browning. Nii saab neid ju mõlemateks operatsioonidekas kasutada, nii tsiviil kui ka militaarseteks.Lemet kirjutas:Nii et igati aktsepteeritud oleks siis näiteks nendesamuste kopterite peale näiteks külgeriputatavate NURS blokkide paigaldamine? Suurekaliibriliste kuulipildujate ukseavasse paigaldamine. Ja nende militaarkopteritena kasutamine. Koos vastavate treeninglendudega rahuajal. Juhul kui Piirivalve lennusalk kaotatakse (ka minu arust mõistlik mõte). Või tähendab see siiski eurotoetuse täies mahus tagasimaksmist ja järjekordset "suhkrutrahvi"?
Aga point oli sama.The2rps kirjutas:Ma arvan, et autol ja helikopteril on paar dollarit hinnavahet kah.taara kirjutas:See on umbes sarnane jutt, nagu politseipatrullid peaksid linnas pasidega patrullima ja tornis on browning. Nii saab neid ju mõlemateks operatsioonidekas kasutada, nii tsiviil kui ka militaarseteks.
Loomulikult nii ju laias maailmas kui ka Maarjamaal toimubki. Kriisipiirkondades patrullivadki politseinikud Sinu kirjeldatud kombel. Näiteks vene armee БРДМ-2- Боевая Разведывательная Дозорная Машина, ("Combat Reconnaissance/Patrol Vehicle") kasutusvõimalusi peale puhtmilitaarse. (kuulipildujate torni tagasipaigaldamine ei ole raketiteadus...See on umbes sarnane jutt, nagu politseipatrullid peaksid linnas pasidega patrullima ja tornis on browning. Nii saab neid ju mõlemateks operatsioonidekas kasutada, nii tsiviil kui ka militaarseteks.





Ja siin pilt kinnituseks, et tegu tõepoolest militaarse riistaga.


Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Neid politsei tanke on küll nähtud omal ajal. Kunagi ammu-ammu korraldati miskit "riigivõimu ja rahva lähendamise päeva". Siis olid ka politsei "tankid" väljas, isegi miski toru oli seal tornis olemas, mälu järgi veekahur, või vähemalt nii mulle öeldi. Torn keskel ja neli ratast, ilmselt ka BRDM siis.
Eestlane omal maal
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist