Eks kindlasti jõudis tanke rabadesse kah. Kindlasti polnud see tavaline, aga nad säilisid seal kauem, kuna neid oli sealt lihtsalt raskem metalliks vedada kui lihtsalt maantee äärde jäetud tehnikat. Oma kodu ümbrusest olid tankid BT7 kindlasti Pedja rabas, kus venelased ise põletasid sillad ära ja teisele poole jäänud tankidel polnudki muud teha kui jõeäärt pidi sakslaste surve all üles rabasse sõita kuni nad ära uppusid. Samuti oli sarnane lugu ilmselt Luusika all saksa Stugidega. Taganedes olid suured maanteed juba venelaste käes ja nii nad mööda soos asunud külateid pidi ilmselt kaardi järgi sõitsid. Kuid kaardil talude vaheline tee polnud kindlasti mõeldud rasketehnikale - hea kui vankrigagi läbi pääses, samuti jäädi ilmselt kinni ja lasti tehnika lihtsalt õhku. Teine variant on et küte sai otsa ja masinad lasti lihtsalt mädama koha poole minema. Igal juhul on need kohad suht soiste kohtade peal.
Kui seal on mingi tehnika sees, saab selle minu aparaadiga talvel kindlaks teha. Aga sisuliselt selle teadmisega peabki piirduma. Seaduse järgi kuulub tehnika riigile ja isegi, kui ei kuuluks, kuidas see sealt välja tirida, et kulutused oleksid mõistlikud. Kurtna järve puhul oli kallas suht kõva, aga rabas...
tere kas kas jutt on sellest kinnikeevitatud luugiga venetankist olen minagi seda legendi kuulnud aga sellest lennukist seal järve saarel pole kuulnud tean inimest ,kes seal saarel käind noores põlves ta pole sellest midagi rääkinud. See mees ,kes legendi järgi seal tanki juures käind oli vana metsavaht .Sõjalõpus olevat torniluuk veel näha olnud
pepe05 kirjutas:tere kas kas jutt on sellest kinnikeevitatud luugiga venetankist olen minagi seda legendi kuulnud aga sellest lennukist seal järve saarel pole kuulnud tean inimest ,kes seal saarel käind noores põlves ta pole sellest midagi rääkinud. See mees ,kes legendi järgi seal tanki juures käind oli vana metsavaht .Sõjalõpus olevat torniluuk veel näha olnud
Huvitav, miks sa sõnade vahele tühikud oled jätnud?
infot laekus sis niipalju ,et seal töökoja taga ,[asub tee ääres ,veneaegne traktori hooldus baas ],jutt sis väiksemast järvest ,ja torn oli näha olnud jah mönda aega, vei sis ekki järve äärne soine maa
Viimati muutis FRITZ, 12 Juun, 2011 22:00, muudetud 1 kord kokku.
legend räägib ,et tank pages lennukite eest ja otsis varju ja keeras vana palktee peale ,mis viis rappa. Keeras maha paremale poole .Arvatavasti soovides ümberkeerata ,et tagasi minna kuid vajus ära .Mõned aastad tagasi oli veel palkteed nähagi.
ah jaa see lennuki lugu on kuidagi väga sarnane ühe teise lennuki looga ühes teises rabas umbes 20km raadiuses väidetavalt pool mootorit olevat näha ja talvel pääseb ainult ligi .Lennuki osi ostis mu tuttav sealt raba servast vanametalliks. Mees ,kes seal raba servas elab tassis talvel detaile koju ja siis müüs aluka pähe. See kõik juhtus umbes 8 aastat tagasi.
ivar64 kirjutas:Ja tehnika mahajätmisel kasutati lihtsamaid võtteid kui kuhugi rappasõitmist...granaat mootorisse kui kütet enam polnud ja põles kui küünal...või visati mõni oluline detail minema lihtsalt.....kellel oli seda aega taganemisel mööda rabasid vurada.
Lasti kummid tühjaks ja võeti ventiilid ning visati laukasse?
tankil lasti kummid tühjaks naera herneks.....
Ajalugu kirjutavad alati võitjad, ja kaotanud poolte ajalugu kuulub osalejate kahanevale ringile.
(Joachim Peiper)
ivar64 kirjutas:Targutajaile teadmiseks,et nn.Parika raba on turbaraba ja et turvast sealt üldse tootma hakata,tuleb sealt igasugune pealmine pinnas eemaldada,sealhulgas ka puud,kui igerikud tahes...suviti trimmerdatakse ja rohitakse kraave jne.....
järvepoolse rabaga pole muud tehtud kui kuivenduskraavid siśse veetud kunagi.
Sündmuste käik Parikal oli järgmine: 44.a läksid sealt tõesti taganejad ja pealettungijad vooridega läbi.Seal raba alguses oleva töökoja juures oli sild,mis oli lõhatud.Maastik aga silla kõrval on petlik.Tundub,et on piisava kandejõuga,aga tegelikult on pehme.Tankimehed otsustasid kõrvalt sõita ja nii sinna kaks tanki ennast kinni sõitis.Samal ajal sõitis sinna kinni ka suur sõjaväe veoauto,koormaks heeringatünnid.Üks tank ja auto sikutati mõne aja pärast välja.Teine tank oli aga tornini mudas.Sellel keevitati luuk kinni ja paar aastat hiljem saadi ka see välja.Oli tegemist saksa või vene masinatega ei ole teada,sest tunnistajate ütlused lähevad selles küsimuses lahku.Seega on nii,et tanke seal enam kindlasti ei ole.Ainus lennuk aga kukkus sinna kanti aastal 41.Oli venelaste oma ja kanti külarahva poolt laiali.Sellised andmed siis kohaliku 84 aastase kohapealse rabameistri käest.