Eesti helikopterid

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sakslased olid vahest realistid nende süvaoperatsioonide osas, VLO vastu teha ei oleks õnnestunud (hea kui kaitsegi ilma aatomita pidama saab).
Apache on jah soomustatud, samas oli vist ka lugu, kus üks asjamees Iraagis selle vintpüssiga alla lasi.
nagu IFV vs. Toyota pickup Milaniga
Kõik õige, ainult ühe Apache hinna eest saab mitu Bo-105'te? Ja ühe Hellfire eest mitu HOT-i? Ja kui eelarve on selline, et Apachesid mingit arvestatavat kogust ikka ei saa, siis pole ju mõtet ideest väga higiseks minnagi. Kui vastasel on 10 võimalikku teed ja sul 3 kopterit, siis leitakse ikka koht, kuhu sul jõudu ei jagu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Huvitav oleks veel see punkt, kuidas mõtleb Copterline, kes netiandmetel majandab ühe AW-139 tüüpi helikopteriga,
http://reisijuht.turismiweb.ee/et/artic ... elsingisse
edasi tegutseda siis, kui sel kopteril saab täis 1200 lennutundi. Kuidagi ei tahaks uskuda, et masin pannakse kuudepikkusesse tehnilisse hooldesse ning firma eksisteerib sedaaegu vaid "vanast rasvast". Kui lend võtab aega 20 minutit ja päevas sooritatakse kümmekond edasi-tagasi lendu(parimatel aegadel oli kogunisti 14 ringi), siis saab see 1200 tundi täis poole aastaga...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Renditakse mõnest kopteritega tegelevast lennufirmast asenduskopter ja vahepeal sõidetakse sellega. Või laetatakse emafirmast vms.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Kui kuudekaupa kannatab rendikopteriga toimetada, siis jääb üleüldse arusaamatuks , miks oma kopterit pidada... :dont_know:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Würger 190G »

Первые поставки заказчикам осуществлены в 2003 году. Фирма "Agusta Westland" к 2008 году получила заказы на изготовление 430 вертолетов AW139 и поставила примерно 200 из них в разные страны, в том числе в Австралию, Китай, Эстонию, Ирландию, Японию, Намибию, Оман, Испанию и Объединенные Арабские Эмираты.

Prompted by preliminary findings in the investigation into the fatal crash of an AgustaWestland AW139 helicopter in Brazil, multiple aviation authorities have issued an emergency Airworthiness Directive for AW139 and Agusta-Bell AB139 tail rotor blades.

Notable accidents and incidents

25 August 2009, Gulf Helicopters, A7-GHC Doha, Qatar. Tail boom failure on ground.
2010 Sociedad de Salvamento y Seguridad Marítima AW139 crash: On 21 January 2010, a Sociedad de Salvamento y Seguridad Marítima AW-139SAR (registration EC-KYR), crashed into the sea close to Almeria. 3 people died.[8]
3 July 2010, B-MHJ Hong Kong, ditched into Hongkong harbour after technical problems.
23 February 2011, South Korean Coast Guard AW139 went missing off the southern island of Jeju. 5 people died.[9][10]
2 May 2011, Gulf Helicopters, Doha, Quatar, Tail rotor failure on ground.
30 June 2011, Kuala Lumpur, Westar Aviation AW139 made a hard landing.
17 August 2011, Beijing Municipal Public Security Bureau AW139 aircraft went missing into a reservoir in a northern suburb of Beijing (China), with five people aboard.Two confirmed fatalities, two missing.
19 August 2011, PR-SEK Senior Taxi Aereo, declared an emergency to the control tower of Macaé and made a forced landing in the Atlantic Ocean, about 100 km off the coast of Rio de Janeiro. Four confirmed fatalities.

Palju toodetust kogusest veel õhus on ja palju hoolduses?
Miks Eesti Vabariik neid üldse ostis?
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Miks Eesti Vabariik neid üldse ostis?
Vastuse saad siitsamast teemast juu... :wink: Ikka selleks, et saada...
... parimad SAR ja MEDEVAC ülesandeks sobivad kopterid. Saades selleks rahalist tuge, mis tegi ostu meie jaoks väga soodsaks.

Ja "suur ning odav" ei võrdu "töökindel ning mugav kasutada" mitte ühegi valemiga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

Helikopterite õnnetused huvitavad?

Pange Google otsingusse Mi 17 crash ja vaadake tulemusi.
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Tawan ... i-17_crash
Pawan Hans Mil Mi-172 on 19 April 2011. The helicopter has 18 passengers and 5 crew. The flight took off from Lokpriya Gopinath Bordoloi International Airport in Assam to a heliport near the town Tawang Town in Tawang district. The flight was trying to land at the heliport which is on top of a hill but the helicopter crashed into a gorge 15 metres height from the heliport and caught fire. The accident occurred at around 1:30 pm. Reports say that 17 of 23 passengers and crew were killed in the accident

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -41-people
The Taliban claimed responsibility Saturday for a Pakistani helicopter crash that killed 26 security personnel, as helicopter gunships pounded suspected militant hideouts in the northwest.
The Pakistani military dismissed the Taliban claim, repeating an earlier statement that the crash was caused by a "technical fault".

http://forums.liveleak.com/showthread.php?t=81611
"The chopper crashed in Mandapul, a suburban area of provincial capital Assadabad, at around 10 a.m. local time today. As a result, four foreigners and two Afghans were injured," spokesman for provincial administration, Wasifullah Wasifi, told Xinhua.
samas teemas allpool
At least five Mi-17s have been lost in Afghanistan since operations began.
Ja-jaa kõik puha Talibani süü...

Vahelduseks veel paar kukkumist Indiast.
http://news.outlookindia.com/item.aspx?701696
All 12 defence personnel including a Lt.Colonel on board a MI-17 Air Force helicopter were killed today after it crashed in Tawang in Arunachal Pradesh close to the borders with China.

http://articles.timesofindia.indiatimes ... er-crashes
A senior IAF pilot was killed and three others were feared dead after their Mi-17 helicopter crashed into the Chenab river in the mountainous Doda district of Jammu and Kashmir on Friday afternoon.

Ei viitsi kõiki neid linke siia kopeerida. Seal ikka jätkub neid õnnetusi. Võib ka video pealt vaadata...
ribikardin
Liige
Postitusi: 398
Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas ribikardin »

Lemet kirjutas:Huvitav oleks veel see punkt, kuidas mõtleb Copterline, kes netiandmetel majandab ühe AW-139 tüüpi helikopteriga,
http://reisijuht.turismiweb.ee/et/artic ... elsingisse
edasi tegutseda siis, kui sel kopteril saab täis 1200 lennutundi. Kuidagi ei tahaks uskuda, et masin pannakse kuudepikkusesse tehnilisse hooldesse ning firma eksisteerib sedaaegu vaid "vanast rasvast". Kui lend võtab aega 20 minutit ja päevas sooritatakse kümmekond edasi-tagasi lendu(parimatel aegadel oli kogunisti 14 ringi), siis saab see 1200 tundi täis poole aastaga...
«Mootori hankeprotseduur on kestnud aasta algusest,» ütles Oksmann paratamatule bürokraatiale viidates.
Igasugused riigihanked ja värgid on minu jaoks väga tume maa, aga ma spekuleeriksin, et Lennusalga kopterite ja lennukite hoolduse ja varuosade tarne lepingud tehakse võimalikult odavad ning olenemata kopteritüübist oodataks juppe päris pikalt, praegu tundub sabarootori ülemaailmse defitsiidi tõttu olevat ettenägematult tekinud veelgi hullem olukord. Kes täpsemalt teab, kuidas neid varuosi hangitakse ja kuidas lepingud käivad võiks siin valgust jagada.

Ma ei usu, et Copterlinel, kui erafirmal on bürokraatlike probleeme varuosade ja hooldusteenuse hankimisel, makstakse turuhinda ja kogu lugu, kuna maas istumine läheb veelgi kallimaks. Riiklikud moodustised vist nii ei saa, raha on kulutada vaid nii palju kui on ette nähtud ning kui tuleb välja, et asi maksab rohkem, siis jääb äri ära, kuna ei ole ette nähtud nii palju kulutada. Mingi analoogia saab tuua ka Tartu vanglataguse ümbersõidu ja muuseumi planeerimisest.
vk1
Liige
Postitusi: 1670
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas vk1 »

Kapten Trumm kirjutas:Sakslased olid vahest realistid nende süvaoperatsioonide osas, VLO vastu teha ei oleks õnnestunud (hea kui kaitsegi ilma aatomita pidama saab).
Apache on jah soomustatud, samas oli vist ka lugu, kus üks asjamees Iraagis selle vintpüssiga alla lasi.
nagu IFV vs. Toyota pickup Milaniga
Kõik õige, ainult ühe Apache hinna eest saab mitu Bo-105'te? Ja ühe Hellfire eest mitu HOT-i? Ja kui eelarve on selline, et Apachesid mingit arvestatavat kogust ikka ei saa, siis pole ju mõtet ideest väga higiseks minnagi. Kui vastasel on 10 võimalikku teed ja sul 3 kopterit, siis leitakse ikka koht, kuhu sul jõudu ei jagu.
kuid kas on sellisel kopteril pikka pidu, kui terasest kopteripiloot peab õhus paigal rippuma kuniks TOW/Hot lendab? muidu, jah sellisest kopterist oleks rohkem tolku, kui nii Mi-8 kui AH-64, vähemalt meile
planet64
Liige
Postitusi: 128
Liitunud: 22 Sept, 2008 19:23
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas planet64 »

Kui 1200 tunni järel tehtav mitmekuuline hooldus paneb veidi imestama, siis Postimehes mainitud 300 tunni järel tehtav pooleteisekuune paus on ju suisa saatanast: "Ta ütles, et kuna kopteril pole lubatud enne uute sabarootori labade paigaldamist rohkem lennata, kasutatakse praegust aega, et ära teha hooldus, mis on kohustuslik iga 300 lennutunni tagant. See kestab poolteist kuud."
Äkki teab keegi kosta, mis on see põhimõtteline takistus, miks ei saa hooldust kiiremini teha , näiteks paari nädalaga. Mitu inimtundi see võiks ka võtta. Saadaks oma mehhaanikud kaasa koos mutrivõtmetega, saaks ehk kiiremini kui muidu ei saa. Ei tahaks ka uskuda, et tegemist on Lõuna-Euroopa stiilis sihiliku venitamise ja eurode kulutamisega.
vk1
Liige
Postitusi: 1670
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas vk1 »

kas äkki pole põhjus selles, et tehasel-hooldajatel käed-jalad tööd täis tagasikutsutud detailidega ja nende asendamisega?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kuid kas on sellisel kopteril pikka pidu, kui terasest kopteripiloot peab õhus paigal rippuma kuniks TOW/Hot lendab? muidu, jah sellisest kopterist oleks rohkem tolku, kui nii Mi-8 kui AH-64, vähemalt meile
See probleem on tänapäeval juba lahendatud ka kergete kopterite jaoks. Märksõnaks on Spike ER, lennukaugusega 8000 meetrit :)
Muidu mitte-Longbow Apache pidi ka rippuma tabamuseni (laserjuhitav rakett), lihtsalt TOW-st kaugemal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas davidsoniharald »

Koptereid hooldatakse iga 50, 100, 300, 600 ja 1200 lennutunni tagant. Iga 50 lennutunni järel tehtav hooldus kestab vaid mõne tunni, samas kui näiteks 1200 lennutunni hooldus võtab aega mitu kuud.
See "1200 lennutunni hooldus võtab aega mitu kuud" on täielik asjatundmatu jama. Ma söön oma mütsi ära kui see tõepoolest nii palju aega võtab. Päris kindlasti on lihtsalt lennutunnid täis ja oodatakse järgmist vaba olevat hooldusaega. Lepingus oleks pidanud kirjas olema, et kuu ajalise etteteatamisega peab müüja võimaldama ka kõige suurema mahuga hoolduse jaoks aja või asendusmasina kuniks oma on jälle lennukõlbulik.
planet64 kirjutas: Äkki teab keegi kosta, mis on see põhimõtteline takistus, miks ei saa hooldust kiiremini teha , näiteks paari nädalaga. Mitu inimtundi see võiks ka võtta. Saadaks oma mehhaanikud kaasa koos mutrivõtmetega, saaks ehk kiiremini kui muidu ei saa. Ei tahaks ka uskuda, et tegemist on Lõuna-Euroopa stiilis sihiliku venitamise ja eurode kulutamisega.
Ma hetkel olen päris kindel, et planeering on valusalt puusse pannud ja lihtsalt hooldusaega ei ole. Seega on selle poolteise kuu sees ikka päris palju ootamist. Tõenäoliselt saaks ka kiiremini kui keegi oleks nõus kinni maksma.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks 5-6 meheline koolitatud mehhaanikute brigaad võtab sellise kopteri nädalaga sõlmede kaupa põrandale osadeks laiali ja paneb kokku tagasi.
Mingit kuid kestvat tööd seal ei ole lihtsalt. Kui on vaja mingit sõlme remontida, siis selleks on olemas vahetusagregaadid. Ka autoesinduses on valida, kas ootad oma mootori remonti kuu aega või tellitakse sulle Saksamaalt laost remonditud asendusmootor ja nädalaga auto sõidab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas:Üks 5-6 meheline koolitatud mehhaanikute brigaad võtab sellise kopteri nädalaga sõlmede kaupa põrandale osadeks laiali ja paneb kokku tagasi.
Mingit kuid kestvat tööd seal ei ole lihtsalt. Kui on vaja mingit sõlme remontida, siis selleks on olemas vahetusagregaadid. Ka autoesinduses on valida, kas ootad oma mootori remonti kuu aega või tellitakse sulle Saksamaalt laost remonditud asendusmootor ja nädalaga auto sõidab.
Küsisin kopteri hooldamise kogemustega meestelt järgi, pakuti kaks nädalat või pisut rohkem. Tõenäoliselt saab ka kiiremini kui öine ja päevane vahetus panna korraga tööle.

Tööd peavad tegema 6-7 meest kes kõik on B1 või B2 kategooria sertifitseerivad insenerid, mittepurustava kontrolli mees (NDT), planeerija, check runner jne. Need on inimesed keda reaalselt tööl näeb. Lisaks kontori inimesed, kes mutrivõtmega ringi ei jookse.

Esimene töö on maapealsed testid. Edasised asjad hakkavad toimuma paralleelselt. Esmalt ligipääsu luukide avamine. Need on enamasti eemaldatavad kerepaneelid ja inspektsiooni avad. Tundub väike töö kuid tegelikult päris suur. Mõnel paneelil võib olla sadu kruve, mida välja keerata. Luukidest ja avadest hakkavad sisse piiluma insenerid, kes teevad inspektsioone. Üldine visuaalne, detailne visuaalne (vastavalt ettenähtule). Samuti tuleb NDT mees oma pulgaga ja hakkab mööda ettenähtud kohti käima. Samas toimub ka üldine hooldus ja selle käigus leitud defektid lähevad parandamisele. Inspektsioonide käigus leitud defekte hakatakse eemaldama. Planeerijad ja logistikud otsivad/tellivad varuosi, check runner katkub niisama peast karvu ja lööb templeid :D. Kui inspektsioonid tehtud, siis jääb üle defektid eemaldada ja ligipääsude sulgemine. Seda muidugi juhul, kui varuosad õigeks ajaks kohale on jõudnud. Kui hästi on läinud ja kerel probleeme ei ole (need on tavaliselt kirstunael igale plaanile ja nõuavad lisatööjõudu), varuosad kohal (ja sobivad külge ka!), NDT mees pragusid ei leidnud jne. siis saab ettenähtud aja jooksul valmis.

Lisaks öeldi iseloomustuseks, et AW139 on halb hooldada, kuna kogu rootor peab juppideks tulema ja palju laagreid tuleb vahetada, mis pikendab hooldusaega veelgi. Poolteist kuud aga ei kulu kuidagi.

Ülalkirjeldatu on isiklikel kogemustel ja tähelepanekutel kokku pandud umbkaudne avamus. See ei pruugi olla absoluutne tõde, kuid peaks andma ettekujutuse mis toimub ühes hooldusangaaris ja palju see aega võtab.

Lihtsalt niisama jutuks, pakkuge palju üks sertifitseeriv insener tunnipalka küsib?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline