Kapten Trumm kirjutas:Üks 5-6 meheline koolitatud mehhaanikute brigaad võtab sellise kopteri nädalaga sõlmede kaupa põrandale osadeks laiali ja paneb kokku tagasi.
Mingit kuid kestvat tööd seal ei ole lihtsalt. Kui on vaja mingit sõlme remontida, siis selleks on olemas vahetusagregaadid. Ka autoesinduses on valida, kas ootad oma mootori remonti kuu aega või tellitakse sulle Saksamaalt laost remonditud asendusmootor ja nädalaga auto sõidab.
Küsisin kopteri hooldamise kogemustega meestelt järgi, pakuti kaks nädalat või pisut rohkem. Tõenäoliselt saab ka kiiremini kui öine ja päevane vahetus panna korraga tööle.
Tööd peavad tegema 6-7 meest kes kõik on B1 või B2 kategooria sertifitseerivad insenerid, mittepurustava kontrolli mees (NDT), planeerija, check runner jne. Need on inimesed keda reaalselt tööl näeb. Lisaks kontori inimesed, kes mutrivõtmega ringi ei jookse.
Esimene töö on maapealsed testid. Edasised asjad hakkavad toimuma paralleelselt. Esmalt ligipääsu luukide avamine. Need on enamasti eemaldatavad kerepaneelid ja inspektsiooni avad. Tundub väike töö kuid tegelikult päris suur. Mõnel paneelil võib olla sadu kruve, mida välja keerata. Luukidest ja avadest hakkavad sisse piiluma insenerid, kes teevad inspektsioone. Üldine visuaalne, detailne visuaalne (vastavalt ettenähtule). Samuti tuleb NDT mees oma pulgaga ja hakkab mööda ettenähtud kohti käima. Samas toimub ka üldine hooldus ja selle käigus leitud defektid lähevad parandamisele. Inspektsioonide käigus leitud defekte hakatakse eemaldama. Planeerijad ja logistikud otsivad/tellivad varuosi, check runner katkub niisama peast karvu ja lööb templeid

. Kui inspektsioonid tehtud, siis jääb üle defektid eemaldada ja ligipääsude sulgemine. Seda muidugi juhul, kui varuosad õigeks ajaks kohale on jõudnud. Kui hästi on läinud ja kerel probleeme ei ole (need on tavaliselt kirstunael igale plaanile ja nõuavad lisatööjõudu), varuosad kohal (ja sobivad külge ka!), NDT mees pragusid ei leidnud jne. siis saab ettenähtud aja jooksul valmis.
Lisaks öeldi iseloomustuseks, et AW139 on halb hooldada, kuna kogu rootor peab juppideks tulema ja palju laagreid tuleb vahetada, mis pikendab hooldusaega veelgi. Poolteist kuud aga ei kulu kuidagi.
Ülalkirjeldatu on isiklikel kogemustel ja tähelepanekutel kokku pandud umbkaudne avamus. See ei pruugi olla absoluutne tõde, kuid peaks andma ettekujutuse mis toimub ühes hooldusangaaris ja palju see aega võtab.
Lihtsalt niisama jutuks, pakkuge palju üks sertifitseeriv insener tunnipalka küsib?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.