Eesti helikopterid

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

vk1 kirjutas:
kunagise Pärnu jaanuaritormi järel üks tuttav piirivalvur ohkas, et ainult Mi-8 suutis seal lennata, kuna mass oli piisavalt suur sellise tuuletugevuse juures.
See on väide, milles julgen sügavalt kahelda. Tugeva tuulega lendamisel ei ole oluline mitte lennuaparaadi mass vaid mootorite võimsuse suhe lennuaparaadi massi. Et siis aparaadi enda mootorite tekitatud jõumoment oleks suurem tuule poolt tekitatu omast.

AW 139 puhul on see suhe parem kui Mi-8/17 puhul BTW.

Samuti tasuks lõpetada ükskord jutud perpetum mobile'st nimega Mi-8 mis ei vajavat hooldust. Vajas samuti ning samade lennutundide järel. Lihtsalt käia oli lähemal. Ainult Leetu.

Edit: Pärnu uputus muuseas ttoimus aastal 2005, mil Agusta oli ainult EPV unistuste hulgas.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

Lemet kirjutas:Läti Delfi andmetel on ka lätlaste neljast Mi-17 kaks muutunud lennuvälja kinnisvaraks- seda küll mitte tarnija suutmatuse, vaid Läti riigi finantsprobleemide tõttu. Samade probleemide tõttu teatab riigisekretär Janis Sarts, et Lätil tuleb eelarve ümbervaatamise tõttu kas loobuda Afganistaanisosalemisest või müüa maha osa militaartehnikat.(Noh, meil oleks ju võimalus võtta vastutavale hoiule seesama T-55...)

http://lenta.ru/news/2011/09/21/heli/
Tehnohooldus vene moodi
It's possible to extend overhaul time for MI-17 V5 or MI-8 MTV-5 helicopters. There's no a specific technical bulletin for this, it's made only under an special maintenance agreement between Mil Helicopter Plant and the costumer.

When the helicopter reaches 1.500 hours there wiil be some technical tests, based on those results there will be the possibility or not to extend the overhaul time until 2.000 hours. When reaching 2.000 hours there will be another technical test that will extend overhaul time until 2.500 hours.

When reaching 2.500 hours overhaul will be mandatory and the whole process will start once again.
http://www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-17.php ja ohtralt kerimist...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Samuti tasuks lõpetada ükskord jutud perpetum mobile'st nimega Mi-8 mis ei vajavat hooldust. Vajas samuti ning samade lennutundide järel. Lihtsalt käia oli lähemal. Ainult Leetu.
Oluline vahe on selles, et Mi-8 on päris suurte töödeni remonditav sisuliselt välioludes, vajadusel teeb meeskord käed ise õliseks (pardamehhaanik on ka meeskonnas). Umbes nagu Ural-375 mootor, mis on täies ulatuses võimalik häälestada/hooldada tööriistakastis sisalduvate riistadega välioludes vms Unimogi mootor, kus pisemagi probleemi korral vajatakse spetstöökoda. Nendest uute Actroste mootoritest ei räägigi.

Augusta on nagu uus Volvo - kui sulle ei meeldi isetumeneva tahavaatepeegli reageerimiskiirus, siis lähed firmaesindusse ja pannakse sulle paremaks. Kui ei anna panna, siis tellitakse sulle uus peegel ja sellega kaasa käiv elektroonika, mõistagi sinu kulul ja kaubamärgi väärtusega korrespondeeruva summa eest.

Tegelikkuses on Mi-8 putitamist kindlasti rohkem - eriti nii vanadel masinatel. Lihtsalt iga asjaga ei kaasne seal ametliku firmateeninduse kolmetärnise hinnataseme arveid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

Kapten Trumm kirjutas: Tegelikkuses on Mi-8 putitamist kindlasti rohkem - eriti nii vanadel masinatel. Lihtsalt iga asjaga ei kaasne seal ametliku firmateeninduse kolmetärnise hinnataseme arveid.
Selle viimase väitega ma olen kohe kategooriliselt nõus!

Esitatud arved on muidugi väiksemad kui lääne virmades, aga meie jaoks poliitiliselt ebasoovitavatel hetkedel ei esitata ei arveid ega helikoptereid :mrgreen:
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas EOD »

toomas tyrk kirjutas: Esitatud arved on muidugi väiksemad kui lääne virmades, aga meie jaoks poliitiliselt ebasoovitavatel hetkedel ei esitata ei arveid ega helikoptereid :mrgreen:
Leedu tehasest? Ega ometi Leedu NATO-st välja ja SRÜ-sse sisse astuda ei kavatse? :shock:
Aastaid kestvaks sõjaliseks konfliktiks Eesti vist ei valmistu. Praegune häda on ikka selles, et Lennusalgal vaid üks (lastehaigustega) kopteritüüp.
Kuigi Enströmi oli ka sel nädalal värske õhu käes näha. Ehk kavatsetakse asendajana kasutada. :dont_know:
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas vetewana »

Huvitav, kus kohast NATO riigid: USA, Kanada, Suurbritannia, Poola, Hungari, Tšehhi, Slovakkia, Rumeenia, Bulgaaria, Läti, Leedu oma Vene helikopteritele Mi-8/17 varuosi hangivad kui nad ei tee seda Venemaalt?
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

Leedu tehas hangib samamoodi varuosi Venemaalt.

BTW USA Kanada ja UK ei oma ise Mi 17 koptereid, neid on nad ostnud omal ajal liitlastele nagu Iraak ja Afganistan jne ja seega tüübi pikaajalise kasutuse probleemidega ei tegele.

BTW2 - minu eelmine postitatud link oli ka selles mõttes õpetlik kuidas kopteri kasutajad suvalisest internetifoorumist varuosi otsivad, sest ametlikest kanalitest saamisega on nagu on...
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas vetewana »

toomas tyrk kirjutas:BTW USA Kanada ja UK ei oma ise Mi 17 koptereid, neid on nad ostnud omal ajal liitlastele nagu Iraak ja Afganistan jne ja seega tüübi pikaajalise kasutuse probleemidega ei tegele.
USA, Kanada ja UK omavad Mi-8/17 tüüpi koptereid, milliseid nad on ostnud oma erivägedele kes nendega Afganistaanis, Iraagis või kus iganes pärapõrgus ringi lendavad. Wikis on ka USA ja UK Mi-8/17 kasutajatena ära märgitud. USA-s lendab nendega ringi CIA. Kanada seni vaid liisib neid, tähistusega CH-178 (Mi-17-V5) ja pole välja ostnud. Suurbritannia ostis neid kasutatuna Bulgaariast vähemalt 5 tükki.
vk1
Liige
Postitusi: 1670
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas vk1 »

toomas tyrk kirjutas:
vk1 kirjutas:
kunagise Pärnu jaanuaritormi järel üks tuttav piirivalvur ohkas, et ainult Mi-8 suutis seal lennata, kuna mass oli piisavalt suur sellise tuuletugevuse juures.
See on väide, milles julgen sügavalt kahelda. Tugeva tuulega lendamisel ei ole oluline mitte lennuaparaadi mass vaid mootorite võimsuse suhe lennuaparaadi massi. Et siis aparaadi enda mootorite tekitatud jõumoment oleks suurem tuule poolt tekitatu omast.

AW 139 puhul on see suhe parem kui Mi-8/17 puhul BTW.

Samuti tasuks lõpetada ükskord jutud perpetum mobile'st nimega Mi-8 mis ei vajavat hooldust. Vajas samuti ning samade lennutundide järel. Lihtsalt käia oli lähemal. Ainult Leetu.

Edit: Pärnu uputus muuseas ttoimus aastal 2005, mil Agusta oli ainult EPV unistuste hulgas.
võimalik, mulle rääkis ta seda 2008. oli ninapidi selle päästmise juures, kuna teenis Pärnus, ju siis kuskilt jäi talle see jutt kõrvu.

p.s - peaksin parandama, mitte lendamine, vaid rippumine (paigalhõljumine või mis see korrektne termin ongi) peaks mul olema seal kirjas.... :wall:
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

Esimene Agusta oli Eestis oktoobris 2007.
http://www.agustawestland.com/news/esto ... hird-aw139

Hõljumine on kopteri jaoks üks lennurežiime, muuseas üks olulisemaid. Selle jaoks on samuti olulisemad kere tuuletakistus ning mootorite võimsus, mitte kopteri mass.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas toomas tyrk »

vetewana kirjutas:
toomas tyrk kirjutas:BTW USA Kanada ja UK ei oma ise Mi 17 koptereid, neid on nad ostnud omal ajal liitlastele nagu Iraak ja Afganistan jne ja seega tüübi pikaajalise kasutuse probleemidega ei tegele.
USA, Kanada ja UK omavad Mi-8/17 tüüpi koptereid, milliseid nad on ostnud oma erivägedele kes nendega Afganistaanis, Iraagis või kus iganes pärapõrgus ringi lendavad. Wikis on ka USA ja UK Mi-8/17 kasutajatena ära märgitud. USA-s lendab nendega ringi CIA. Kanada seni vaid liisib neid, tähistusega CH-178 (Mi-17-V5) ja pole välja ostnud. Suurbritannia ostis neid kasutatuna Bulgaariast vähemalt 5 tükki.
Hm, oled ikka oma väidetes kindel?

USA
On 11 June 2009, it was announced that the United States had handed over four Mi-17 cargo helicopters to the Pakistan Army to facilitate its counter-terrorism operation. (Note – A leaked US embassy cable published on Wikileaks describes the request made by Pakistan Chief of Army Staff General Kayani for additional helicopters[8]
On 16 September 2009, US Navy's Navair delivered the last two of four Mi-17s to the Afghan National Army Air Corps.[10] On 19 June 2010, it was announced that the US government would buy and refurbish 31 Mi-17 helicopters from Russia to supply the Afghan Army.
The US is reportedly considering adding the helicopter to the US military for Special Forces use in order to obscure troop movements. The US has used some Mi-8s and Mi-17s for training, and has purchased units for allies in Iraq, Afghanistan and Pakistan.
Allikas: wiki

Kanada
Back in 1991, Canada’s Mulroney government sold the country’s CH-47 Chinook medium-lift helicopter fleet to the Dutch. They cost a lot to maintain and operate, and Canada didn’t need them anyway. Or so they thought. Fast forward to 2002, then 2006. Canada has had boots on the ground in Afghanistan for several years now, but doesn’t have any helicopters capable of operating in the hot and/or high-altitude environment of southern Afghanistan. To support its 2,000 or so troops in Afghanistan, Canada had to rely on favors from US, British, Australian, Polish, and – irony of ironies – Dutch pilots flying CH-47 Chinooks.
Shortly after the RFP’s release, Canadian defense think-tank CASR began pointing out 2 potential solutions to this dilemma. One is the possible solution discussed during November 2005 coverage of Canada’s “emergency” purchases for Operation Archer: buy Mi-17 helicopters, the same type flown by East European NATO allies and by the Afghan Air Force. A Russian trade delegation made that precise offer during their March 2006 visit to Canada, and a Canadian company named Kelowna Flightcraft is already cooperating with the Mil factory in Kazan, producing Mi-17KF “Kittiwakes” with fully Westernized avionics and rear loading ramps.
Mi 17s wouldn’t be a substitute for the Chinook. Their load is 24 fully-equipped troops at best, with an external sling load of 3,000 kg, vs. the stated Canadian requirement of 30 troops and 5,443 kg. Hot and high altitude conditions will reduce those totals further. On the other hand, their cost is about 1/8 that of a new CH-47 Chinook, and deliveries would have been rapid. They would create a temporary solution, one which could be repurposed later to other military roles, given away to the Afghans, or even given civilian rescue or disaster-related roles as Chinooks become available.
Allikas:Defence Industry News http://www.defenseindustrydaily.com/on- ... ers-02390/

UK
However, times have changed, and two Mi-17 helicopters are being used by British forces to train their Afghan colleagues as part of Project Curium.
Allikas:MoD http://www.mod.uk/DefenceInternet/Defen ... tshire.htm
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas EOD »

Et Venemaalt varuosade saamisega võib probleeme olla, on muidugi õige. Samas need Mi-8 ju lendasid meil aastaid suuremate probleemideta, kuigi suhted Venemaaga polnud sugugi alati roosilised. Ja Soomest oleks ilmselt koos kopteritega ka varuosi mitu remondikomplekti saanud. Arvestasid ju nemadki tarnete katkemise võimalusega ja kogusid laovaru.
Teine võimalus oleks näiteks ameeriklastelt midagi abina paluda või osta. Seisab ju neil kõrbes kilomeetrite kaupa lennukeid ja koptereid rivis varuks. Ja vana hea UH-1 saaks ka merehädaliste või katapulteerunud piloodi päästmisega suurepäraselt hakkama. Aga see tähendaks taas uue kopteritüübi kasutuselevõtmist kogu vajaliku koolituse, tööriistade, seadmete... hankimisega. Mi-8 puhul oli see kõik juba olemas. Just sel põhjusel see kopteritüüp meile sobis. Ja sinna kõrvale (mitte asemele) teine, väiksem ja ökonoomsem.
Praegu aga on kõik munad ühes korvis ja korv põrandale kukkunud. :crying:
Tundmatu sõdur nr.2
Liige
Postitusi: 77
Liitunud: 29 Mär, 2006 13:20

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr.2 »

toomas tyrk kirjutas:BTW2 - minu eelmine postitatud link oli ka selles mõttes õpetlik kuidas kopteri kasutajad suvalisest internetifoorumist varuosi otsivad, sest ametlikest kanalitest saamisega on nagu on...
Vaatasin paari taolist kuulutust. Need ei sobi varuosade kättesaadavuse indikaatoriks, sest nende käekiri on selgelt Indiast pärit inimeste oma, kes kultuurilise fenomenina (mida ma hästi ei mõista, aga pidavat olema kastisüsteemist tuleneva arusaamaga, et üks osa ühiskonnast peabki neid teenima. Miskipärast avalduvad need arusaamad eriti tugevalt just Interneti suhtes) saastavad kogu Internetti juhuslikesse kohtadesse postitatavate palvetega stiilis "mul on homseks 5000 töötaja palgaarvestuse süsteemi vaja, saatke mulle see mulle emailile".

Et sel moel ka kopteritele varuosi otsitakse... paneb ikka pead vangutama.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Augusta paremad hõljumisomadusted ei tulene mitte võimsusest, vaid sellest, et Augustal on peal vastav automaatpiloot, mis stabiliseerib ise kopterit ja hoiab seda paigal. Mi-8-l vehkis selle asemel piloot kangide ja pedaalidega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Jüri Estam: "Sõbrahinnaga" saadud kopterite probleem oli ette teada

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... d=58472968
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist