Huvitavad lennumasinad Eesti õhuruumis
Re: Mis toimub?
Natod pidid lahinguid mängima. Kuskil kirjutati.
Re: Mis toimub?
Tallinnas olid Estonian Airi treeninglennud. Tunni jooksul kuus maandumist.
Tallinnas on põhjapoolsel visuaalreeglite järgi lennataval lennuväljaringil kõrgus 1200 jalga merepinnast, lõunapoolsel 1000 jalga. Seega maapinnast 300 meetri ringis. Suur lennuk paistab olevat madalamal ja ka ring tuleb tal teistsugune kui Cessnal.
Tallinnas on põhjapoolsel visuaalreeglite järgi lennataval lennuväljaringil kõrgus 1200 jalga merepinnast, lõunapoolsel 1000 jalga. Seega maapinnast 300 meetri ringis. Suur lennuk paistab olevat madalamal ja ka ring tuleb tal teistsugune kui Cessnal.
Re: Mis toimub?
Õigesti siis oletasin. Olen varemgi märganud lennukeid (tavaliselt mingit L410 suuremat ja Fokkerist väiksemat kahepropilist) niimoodi linna kohal tiirlemas, justkui maandumine muudkui ebaõnnestuks, et kogu aeg muudkui "go around." Oletasin kohe, et studendid harjutavad raja sihtimist. Eilne Bombardieri nägemine ses rollis oli mõnevõrra üllatav.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Baltic Air Policing
Meie Nato liitlased üritavat Balti õhuturbe missiooni kolmandate riikide kraesse veeretada http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=63944247
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Baltic Air Policing
Minu mõttekäik:
Soome ja Rootsi vastus (ametlik) saab olema lakmuspaber sellele, mis NATO maksab.
Mõlemad riigid tegid hulka aastaid jõupingutusi selleks, et positsioneerida end kui post-coldwar lääne liitlast.
NATO riikide sõjajõu ja võimekuse drastiline langus on kahtlemata neid fantaasiast maa peale toonud.
Kui ei soovita osaleda juba rahuaegsel NATO missioonil, tähendab see, et nad ei vaheta manööverdusruumi NATO tagatiste vastu.
Järelikult nende arvates on NATO vekslite hind kõvasti langenud, kui juba peljatakse suht ohutut rahuaja politseprogrammi osalust.
Rootsi ja Soome õhujõud on viimased 10 aastat aktiivselt osalenud igasugu NATO üritustel.
Soome ja Rootsi vastus (ametlik) saab olema lakmuspaber sellele, mis NATO maksab.
Mõlemad riigid tegid hulka aastaid jõupingutusi selleks, et positsioneerida end kui post-coldwar lääne liitlast.
NATO riikide sõjajõu ja võimekuse drastiline langus on kahtlemata neid fantaasiast maa peale toonud.
Kui ei soovita osaleda juba rahuaegsel NATO missioonil, tähendab see, et nad ei vaheta manööverdusruumi NATO tagatiste vastu.
Järelikult nende arvates on NATO vekslite hind kõvasti langenud, kui juba peljatakse suht ohutut rahuaja politseprogrammi osalust.
Rootsi ja Soome õhujõud on viimased 10 aastat aktiivselt osalenud igasugu NATO üritustel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Baltic Air Policing
Kui juba Talibani paramilitaaridelt nii haledalt lutti saadakse siis pole see NATO enamat kui avantüristide klubi. Ei usaldakski selliseid vendi oma õhuruumi kaitsma. Nii kui nii see kaitse on pühtalt sümboolne.
Tegelikuses see NATO otsus pikendada tähtajatult Balti riikide õhuturbeoperatsiooni ei ole oma olemuselt nähtavasti midagi enamat kui, et NATO võib kasvõi homne päev pillid kotti panna, ära minna ja Baltikumi õhuruumi kaitseta jätta. Sisuliselt NATO ei lubanud Balti riikidele õhuturbe osas mitte kui midagi. Nähtavasti Simm, Põder, Dressen jne. on Balti riikide õhuturbe tagamise mõtekuse ja liikmelisuse üldse kahtluse alla seadnud. Et las siis Soome ja Rootsi parem tegelevad Baltikumi õhuturbega aga vaevalt nad seda teevad. Kohalikud tegelased jälle ei soovi idanaabrit liigselt ärritada ja nii jääbi ühel heal päeval Baltikumi õhuruum jälle kaitseta.
Tegelikuses see NATO otsus pikendada tähtajatult Balti riikide õhuturbeoperatsiooni ei ole oma olemuselt nähtavasti midagi enamat kui, et NATO võib kasvõi homne päev pillid kotti panna, ära minna ja Baltikumi õhuruumi kaitseta jätta. Sisuliselt NATO ei lubanud Balti riikidele õhuturbe osas mitte kui midagi. Nähtavasti Simm, Põder, Dressen jne. on Balti riikide õhuturbe tagamise mõtekuse ja liikmelisuse üldse kahtluse alla seadnud. Et las siis Soome ja Rootsi parem tegelevad Baltikumi õhuturbega aga vaevalt nad seda teevad. Kohalikud tegelased jälle ei soovi idanaabrit liigselt ärritada ja nii jääbi ühel heal päeval Baltikumi õhuruum jälle kaitseta.
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Baltic Air Policing
Mõni kuu tagasi võis siit veel lugeda poste, kuidas Gripenid nagu niuhti üle Läänemere siia tulevad, pea-asi, et saaks vaid aidata.
Tegelikkuses ei taha nad isegi rahuaegse kursilt eksinud reisilennukite politseina tegeleda.
Oma nahk on liiga kallis ning seda ühiskoostööd tehase Rootsis ja Soomes täpselt senikaua, kui neile endile hetkel kasulik ja mõistlik tundub.
Soome hävitajad Eesti õhuruumi kaitsel oleks ju "bold move that needs balls of iron".
Kremlis vajuks karp lahti, kui soomlased või rootslased selline naglavõitu käigu teeks.
Kreml võtaks kohe päevakorda mingid Soome suunalised sammud (näiteks uuele kiirrongiühendusele ühe korraliku passi- ja tollikontrolli tekitamise).
Meil on kogemused ju olemas, midagi ei meeldi - muutub Ivangorodi piirivalve töökorraldus ja veoautode saba venib nädala pikkuseks. See käib väga lihtsasti.
Ja miks nad peakski tegema. Rootsi ja Soome puiklemist tuleb lugeda nii, et nad peavad riske saadavast kasust suuremaks. Seal osatakse suurepäraselt võimalikke probleeme ette näha ja mingi tülika jamaga tegelema ei tormata.
Üldiselt kohtab meil liigset lalinat, justkui "meid pisikesi ja abituid on kõik kohustatud aitama".
Mind paneb imestama, et ka Kremlis harjumuspäraseks kujunenud Balti õhuturve sellise vigina saatel käib.
Järelikult on riskid suured. Mitte sõja alustamise, aga poliitilised ja võimalike vahejuhtumite riskid. Läbi ajaloo sellistel enese näitamise lendudel igasugu asju juhtunud. On piire rikutud, omavahel kokku põrgatud, äärmuslikumatel juhtudel on ka läinud laskmiseks. Lennukeidki alla tulistatud.
Kokkuvõtvalt - oma tuba, oma luba. Kas raha selleks tuleks nuiata mingi sõjalise abina või jätta igal aastal mõni "kumu" (mõttetu riiklik arhitektuuripompöössus) ehitamata...ei tea
Tegelikkuses ei taha nad isegi rahuaegse kursilt eksinud reisilennukite politseina tegeleda.
Oma nahk on liiga kallis ning seda ühiskoostööd tehase Rootsis ja Soomes täpselt senikaua, kui neile endile hetkel kasulik ja mõistlik tundub.
Soome hävitajad Eesti õhuruumi kaitsel oleks ju "bold move that needs balls of iron".
Kremlis vajuks karp lahti, kui soomlased või rootslased selline naglavõitu käigu teeks.
Kreml võtaks kohe päevakorda mingid Soome suunalised sammud (näiteks uuele kiirrongiühendusele ühe korraliku passi- ja tollikontrolli tekitamise).
Meil on kogemused ju olemas, midagi ei meeldi - muutub Ivangorodi piirivalve töökorraldus ja veoautode saba venib nädala pikkuseks. See käib väga lihtsasti.
Ja miks nad peakski tegema. Rootsi ja Soome puiklemist tuleb lugeda nii, et nad peavad riske saadavast kasust suuremaks. Seal osatakse suurepäraselt võimalikke probleeme ette näha ja mingi tülika jamaga tegelema ei tormata.
Üldiselt kohtab meil liigset lalinat, justkui "meid pisikesi ja abituid on kõik kohustatud aitama".
Mind paneb imestama, et ka Kremlis harjumuspäraseks kujunenud Balti õhuturve sellise vigina saatel käib.
Järelikult on riskid suured. Mitte sõja alustamise, aga poliitilised ja võimalike vahejuhtumite riskid. Läbi ajaloo sellistel enese näitamise lendudel igasugu asju juhtunud. On piire rikutud, omavahel kokku põrgatud, äärmuslikumatel juhtudel on ka läinud laskmiseks. Lennukeidki alla tulistatud.
Kokkuvõtvalt - oma tuba, oma luba. Kas raha selleks tuleks nuiata mingi sõjalise abina või jätta igal aastal mõni "kumu" (mõttetu riiklik arhitektuuripompöössus) ehitamata...ei tea

Ei ole nad lutti veel kusagilt saanud. Küsimus lihtsalt selles, kas A-stani killustunud rahvastiku enamus tahab, et NATO võidab või ei taha. Kui ei taha, siis tuleb ISAF sealt 5-10 aasta pärast kolinal tagasi ja peale äratulekut läheb lahti kõvem kodusõda. Viimase koraanipõletamise valguses tundub, et vaatamata maetud miljarditele ning jagatud nännile eelistavad massid islamistlikku relvadega vehkimist.Kui juba Talibani paramilitaaridelt nii haledalt lutti saadakse siis pole see NATO enamat kui avantüristide klubi
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Baltic Air Policing
Kas saaks viidet?Kapten Trumm kirjutas:Mõni kuu tagasi võis siit veel lugeda poste, kuidas Gripenid nagu niuhti üle Läänemere siia tulevad, pea-asi, et saaks vaid aidata.
Kel ei ole lootust tulevikuks, selle minevik röövib temalt oleviku.
Re: Baltic Air Policing
Kui minu mälu mind ei peta, siis oli see vist EV President, kes oma kõnes resoluutselt protestis, et skandinaaviamaad Baltic Air Policing ürituses osa võtavad.
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Baltic Air Policing
No ühe lennuki selliseks jooksutamiseks küll 20 nägu ei vajata.viie lennuki kohta vajatakse sadakond inimest
Selle arvu sees on nähtavasti siis ka igale lennukile 3 pilooti+kontrollkeskuse rahvas 3-4 vahetust

F-16 maapealsed protseduurid on kirjas siin ja see pole mingi riigisaladus:
http://www.f-16.net/varia_article6.html
Mina lugesid "integrated turnaround" ehk tankimine, relvastuse paigaldamine ja kiire kontroll lahinguolukorras (palju lennukeid korraga) vajab kokku 7 nägu lennuki peale.
Kellest 3 on relvastuse peal. Arvan, et seal need 5 lennukit ka koguaeg võtmevalmis reaalselt pole. Teiseks, valmis seatud lennuki käivitamine ja angaarist väljalaskmiseks on tarvis max 2-3 meest (tavaliselt valvelennukil on 1 tehnik valves). Vaadake youtubest märksõnaga nt "QRA", seal on lõputult filme, kus 1-2 meest aitavad piloodi kabiini, katted maha ja tõkiskingad eest.
Ja nii need ülejõu käimise jutud tekivadki. Lisaks ma arvan, et pooled tööd hävituslennuki turnaroundil on teostatavad ka nupukamate ajateenijate poolt
(tankurid, relvastuse paigaldajad).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Baltic Air Policing
Leedu venitamine päästekopterite ostmisel võib tuua NATO hävitajad Ämarisse
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=64877766
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=64877766
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Baltic Air Policing
Leedus on päästekopterid sealse õhuväe koosseisus ning nagu Eestiski, tegelevad need lisaks puhtalt sõjalistele ülesannetele ka rahvale meeldivate tsiviilülesannetega nagu kalameeste päästmine jäiselt merelt, meditsiinilennud ja metsatulekahjude kustutamine, kirjutas Rahvusvahelise kaitseuuringute keskuse teadur Tomas Jermalaviciuse asutuse blogis.

ÕV-s on ainult Robinsonid.
Ebakompetentsuse tipp.....

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Baltic Air Policing
Ehh, Trumm... seal pole ju kirjas, et ka Eestis on sarnaselt Leedule kopterid õhuväe koosseisus, vaid et Leedus on kopterid õhuväe koosseisus ja nad tegelevad lisaks ka tsiviilasjadega, nagu see on Eestis.
Re: Baltic Air Policing
Eks ta üks ebaõnnestunud ja mitmeti mõistetav sõnaseadmine ole igal juhul. Seda aga küll pigem isand Kooritsa kui teksti autori poolt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist