PAK-FA/Su-57 Vene 5. põlvkonna hävitaja
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: T-50 külas USA õhujõududel
täh?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: PAK-FA
Pisut taas juttu PAK FA teemal seoses peatselt saabuva vene lennunduse 100-aastase juubeliga. Artikkel ise on märksa pikem.
...Kõige vaieldavamaks võib lugeda avaldusi rindelennuväe perspektiivse kompleksi osas(перспективному авиационному комплексу фронтовой авиации (ПАК ФА). Kindral-major Bondarev ütles selle kohta järgmist:
"Viienda generatsiooni lennukite partii saabub vägedesse katsetusteks 2013 aastal. Esimese seerialennuki saabumist vägedesse on oodata 2015 aastal."
See tähendab, et esimene lahingulennuk, mis on tervikuna projekteeritud ja ehitatud Vene Föderatsioonis viimase kahekümne aasta jooksul, on kohe-kohe seeriasse minemas, tööd tema kallal on jõudnud lõppjärku. Kas pole see põhjus fanfaarideks juubelipidustuste ajal. Eeldatakse ju, et PAK FA, mida ka T-50 nimetatakse, tuleb märkimisväärselt kergem ja odavam oma ameerika analoogist F-22"Raptor", ainsast tänaseks päevaks relvastusse võetud viienda põlvkonna lennukist. Mitmete taktikalis-tehniliste omaduste põhjal aga oodatakse masinat ameeriklast ületavat. Ülemjuhataja kinnitusel osaleb praegu katsetustel kolm masinat, lähimal ajal oodatakse veel kolme katselennuki lisandumist. Üldine kogus katsetuste läbiviimiseks vägedes on 14 lennukit. Ja üldse plaanitakse kuni 2020 aastani osta 60 sellist lennukit.
PAK FA lennud said tõsiasjaks enam kui kaks aastat tagasi. Esimene avalik demonstratsioon publikule toimus lennundusnäitusel MAKS-2011. Kuid võidukate vastukajade asemel kajastus pressis suurel hulgal ekspertide kahtlusi esitletud masina vastavuse kohta viienda põlvkonna hävitajale. Küsiti, et mis siis ikkagi lõpuks lendas.
Mitte ilmaasjata ei kutsuta T-50 "perspektiivseks lompleksiks". See peaks endast kujutama nimelt erinevate süsteemide kompleksi, mis kõik vastavad viienda generatsiooni nõudmistele. Kuid hetkel vastab neile vaid plaaneri raadiomärgatavuse tase, mida on teiste kodumaiste lennukitega võrreldes spetsiaalse aerodünaamilise kompositsiooni ja uue spetsiaalkatte arvelt kordades vähendatud. Kõik muu jääb ekspertide hinnanguil parimal juhul samale tasemele, nagu eelkäijal Su-35, mis on põlvkonna 4++viimistletud esindajaks.
Probleem on selles, et tänasel päeval on PAK FA kasutuses vaid mitmeid üksikuid katsesüsteeme, mis peaksid looma uue taseme. Ja mis peamine- põhimõtteline mittevastavus praegu lendava T-50 tehnilistele tingimustele- mootori 117M kasutamine, mis loodi Su-35 jaoks. Vahetusele anti ametlik seletus- esimeses etapis toimub T-50 plaaneri katsetus mootoritega 117M ja mitmete teiste süsteemidega seeriahävitajalt Su-35. Aga alates 2013 aastast planeeritakse hävitajat katsetada täisväärtusliku hävitajana koos kõigi selle juurde kuuluvate süsteemidega, sealhulgas mootoritega. Algab katsetuste teine etapp.
Taoline seletus oleks ju täiesti mõistetav, kui mitte käesoleva aasta algul poleks avalikuks tulnud vastuolu relvajõudude juhtkonna ja kaitsetööstuse ette võtete avaldustes. Nii teatas veebruari esimestel päevadel "Rosoboronpromi" peadirektor Andrei Reus et esimene uue põlvkonna mootor PAK FA jaoks töötatakse välja alles 2016 aastal. Ning Ühinenud mootoriehituskorporatsiooni peakonstruktor Aleksander Ivah täpsustas peagi, et T-50 mootori loomisel kasutatakse viienda põlvkonna tsiviillennunduse mootori PD-14 loomisel välja töötatud tehnoloogiaid.
"Seal põimuvad ülesanded, mida lahendavad sõja- ja tsiviillennukite mootoriehitajad," ütles Ivah, "Esimesena töötatakse välja tsiviilmootor PD-14. Seejärel teise etapina mootor PAK FA jaoks.". Konstruktor kinnitas, et sõjaväemootorit pole mingil juhul oodata enne 2016 aastat. Kuid kuidas siis mõista ülemjuhataja kinnitust esimese seeriamasina jõudmisest vägedesse 2015 aastal? Tuleb välja, et lennuk läheb seeriasse vanade mootoritega, mis seisavad praegu SU-35 peal. Mis viienda põlvkonna hävitajast me sel juhul rääkida saame?...
http://nvo.ng.ru/realty/2012-07-20/1_fantasy.html
...Kõige vaieldavamaks võib lugeda avaldusi rindelennuväe perspektiivse kompleksi osas(перспективному авиационному комплексу фронтовой авиации (ПАК ФА). Kindral-major Bondarev ütles selle kohta järgmist:
"Viienda generatsiooni lennukite partii saabub vägedesse katsetusteks 2013 aastal. Esimese seerialennuki saabumist vägedesse on oodata 2015 aastal."
See tähendab, et esimene lahingulennuk, mis on tervikuna projekteeritud ja ehitatud Vene Föderatsioonis viimase kahekümne aasta jooksul, on kohe-kohe seeriasse minemas, tööd tema kallal on jõudnud lõppjärku. Kas pole see põhjus fanfaarideks juubelipidustuste ajal. Eeldatakse ju, et PAK FA, mida ka T-50 nimetatakse, tuleb märkimisväärselt kergem ja odavam oma ameerika analoogist F-22"Raptor", ainsast tänaseks päevaks relvastusse võetud viienda põlvkonna lennukist. Mitmete taktikalis-tehniliste omaduste põhjal aga oodatakse masinat ameeriklast ületavat. Ülemjuhataja kinnitusel osaleb praegu katsetustel kolm masinat, lähimal ajal oodatakse veel kolme katselennuki lisandumist. Üldine kogus katsetuste läbiviimiseks vägedes on 14 lennukit. Ja üldse plaanitakse kuni 2020 aastani osta 60 sellist lennukit.
PAK FA lennud said tõsiasjaks enam kui kaks aastat tagasi. Esimene avalik demonstratsioon publikule toimus lennundusnäitusel MAKS-2011. Kuid võidukate vastukajade asemel kajastus pressis suurel hulgal ekspertide kahtlusi esitletud masina vastavuse kohta viienda põlvkonna hävitajale. Küsiti, et mis siis ikkagi lõpuks lendas.
Mitte ilmaasjata ei kutsuta T-50 "perspektiivseks lompleksiks". See peaks endast kujutama nimelt erinevate süsteemide kompleksi, mis kõik vastavad viienda generatsiooni nõudmistele. Kuid hetkel vastab neile vaid plaaneri raadiomärgatavuse tase, mida on teiste kodumaiste lennukitega võrreldes spetsiaalse aerodünaamilise kompositsiooni ja uue spetsiaalkatte arvelt kordades vähendatud. Kõik muu jääb ekspertide hinnanguil parimal juhul samale tasemele, nagu eelkäijal Su-35, mis on põlvkonna 4++viimistletud esindajaks.
Probleem on selles, et tänasel päeval on PAK FA kasutuses vaid mitmeid üksikuid katsesüsteeme, mis peaksid looma uue taseme. Ja mis peamine- põhimõtteline mittevastavus praegu lendava T-50 tehnilistele tingimustele- mootori 117M kasutamine, mis loodi Su-35 jaoks. Vahetusele anti ametlik seletus- esimeses etapis toimub T-50 plaaneri katsetus mootoritega 117M ja mitmete teiste süsteemidega seeriahävitajalt Su-35. Aga alates 2013 aastast planeeritakse hävitajat katsetada täisväärtusliku hävitajana koos kõigi selle juurde kuuluvate süsteemidega, sealhulgas mootoritega. Algab katsetuste teine etapp.
Taoline seletus oleks ju täiesti mõistetav, kui mitte käesoleva aasta algul poleks avalikuks tulnud vastuolu relvajõudude juhtkonna ja kaitsetööstuse ette võtete avaldustes. Nii teatas veebruari esimestel päevadel "Rosoboronpromi" peadirektor Andrei Reus et esimene uue põlvkonna mootor PAK FA jaoks töötatakse välja alles 2016 aastal. Ning Ühinenud mootoriehituskorporatsiooni peakonstruktor Aleksander Ivah täpsustas peagi, et T-50 mootori loomisel kasutatakse viienda põlvkonna tsiviillennunduse mootori PD-14 loomisel välja töötatud tehnoloogiaid.
"Seal põimuvad ülesanded, mida lahendavad sõja- ja tsiviillennukite mootoriehitajad," ütles Ivah, "Esimesena töötatakse välja tsiviilmootor PD-14. Seejärel teise etapina mootor PAK FA jaoks.". Konstruktor kinnitas, et sõjaväemootorit pole mingil juhul oodata enne 2016 aastat. Kuid kuidas siis mõista ülemjuhataja kinnitust esimese seeriamasina jõudmisest vägedesse 2015 aastal? Tuleb välja, et lennuk läheb seeriasse vanade mootoritega, mis seisavad praegu SU-35 peal. Mis viienda põlvkonna hävitajast me sel juhul rääkida saame?...
http://nvo.ng.ru/realty/2012-07-20/1_fantasy.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 2110
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Ehk PAK FA on re-bodied Su-35 + palju perspektiivi?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: PAK-FA
See Komsomolski lennukitehas ehk ametliku lühendiga KnAAPO on tegelikult eesti mehele rohkem teada läbi "suurepärase" vene alumiiniumkaatri Amuur, mida ENSV ajal oli Eestis kasutusel hulganisti ja erinevate käituritega (kaldus sõuvõlliga, Z-kujulise ülekandega ja veepaiskuriga). See tehnika paistis silma sõltumata oma sõjatehases ehitamisest (ja sellega kaasnevast äraseletamatust kvaliteediaurast) üpris läbimõtlemata disaini ja viletsa kvaliteedi poolest. Näiteks oli kasutusel alumiiniumsulam, mis merevees rõõmsalt korrodeerus ja juba mõne aasta järel parandamist nõudis. Lisaks kohtas reduktori hammasrattaid, mis olid täiesti tsentrist väljas jne.
Lisaks teeb see tehas peale selle Amuuri veel mitmete spetsiifilisemate väikelaevade veepaiskurseadmeid, mis samuti hiilgavad oma silmapaistvalt nigela teostuse poolest. Sestap on Komsomolski "militaar"tehase toodang enamasti asendatud mõne lääne päritolu päramootoriga.
Sestap ei imestaks, kui mõne aja pärast lekivad internetti igasugu kirjutised, mis sarnanevad omal ajal MiG-29 kohta kirjutatuga - kui Berliini müür langes ja sõnavabadus saabus.
Komsomolski ehitajate tsiviiltoodang ise selline, olete vast isegi sõitnud:
http://www.vodnyimir.ru/Progulochno_tur ... mur_M.html
Lisaks teeb see tehas peale selle Amuuri veel mitmete spetsiifilisemate väikelaevade veepaiskurseadmeid, mis samuti hiilgavad oma silmapaistvalt nigela teostuse poolest. Sestap on Komsomolski "militaar"tehase toodang enamasti asendatud mõne lääne päritolu päramootoriga.
Sestap ei imestaks, kui mõne aja pärast lekivad internetti igasugu kirjutised, mis sarnanevad omal ajal MiG-29 kohta kirjutatuga - kui Berliini müür langes ja sõnavabadus saabus.
Komsomolski ehitajate tsiviiltoodang ise selline, olete vast isegi sõitnud:
http://www.vodnyimir.ru/Progulochno_tur ... mur_M.html
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: PAK-FA
OT küll PAK FA teemast, sry, aga sedasorti kaatriga, vähemalt vanemas versioonis, on suurepärane võimalus sujuva märkamatusega veepõhja minna. Nimelt jahutab sellel paikneva mootori (vanas versioonis GAZ-51 oma) jahutusvett omakorda merest võetav vesi, mis siis kummivoolikuga väljalasketorusse juhiti. Ja sel kummivoolikul oli kombeks aeg-ajalt kõige ebasobivamal hetkel pooleks minna ning parda taha määratud veel lustakalt paadi sisse joosta lasta. Et sõidu ajal tagaots nii ehk naa vöörist madalamal, siis sai asjast aimu alles siis, kui kaatri minek jaba seletamatult nigelaks ja veepind käegakatsutavalt lähedaseks muutus. Esimene kord ehmatas päris ära, hiljem oskas juba vaadata.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
VF kaitseminister andis teada, et viienda generatsiooni hävitaja PAK FA ekspordimudeli seeriaviisiline tootmine hakkab 2020 aastal. Mäletatavasti taoti siiani rinnale, et esimesed seerialennukid hakkavad õhujõududesse saabuma 2015...artiklis on küll juttu lennuki eksportversioonist, kuid arvestades seda, kui pakiliselt venelased relvamüügiga tegelevad, on pisut kahtlane, et tootmine enne algab.
http://www.ria.ru/defense_safety/201210 ... 71473.html
http://www.ria.ru/defense_safety/201210 ... 71473.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Hindud on teadmata põhjustel vähendanud uue viienda põlvkonna lennukite tellimisarvu esialgselt 214 lennukilt 144-ni. Varem teatati, et India õhujõud tellivad 214 lennukit FGFA: 166 ühekohalist ning 48 kahekohalist.
http://www.indiastrategic.in/topstories ... ghters.htm
http://www.indiastrategic.in/topstories ... ghters.htm
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: PAK-FA
Kurjad imperialistid nuputavad juba 6. põlvkonna kallal: http://lenta.ru/articles/2012/10/24/japfighter/
Jaapanlaste tegemistest: http://lenta.ru/news/2012/10/23/bewfighter/
Huvitav tundub SRFCC (Self Repairing Flight Control Capability), mis ideelt mingi sõlme väljalangemisel üritab töös olevate abil automaatselt puuduolevat kompenseerida ja lennuvõimekuse sellega säilitada. Tiib otsast kukub siis vast ei päästa
Jaapanlaste tegemistest: http://lenta.ru/news/2012/10/23/bewfighter/
Huvitav tundub SRFCC (Self Repairing Flight Control Capability), mis ideelt mingi sõlme väljalangemisel üritab töös olevate abil automaatselt puuduolevat kompenseerida ja lennuvõimekuse sellega säilitada. Tiib otsast kukub siis vast ei päästa

Re: PAK-FA
Kood: Vali kõik
Huvitav tundub SRFCC (Self Repairing Flight Control Capability), mis ideelt mingi sõlme väljalangemisel üritab töös olevate abil automaatselt puuduolevat kompenseerida ja lennuvõimekuse sellega säilitada. Tiib otsast kukub siis vast ei päästa
Ja isegi ühe tiivata on juba hakkama saadud

http://www.metacafe.com/watch/326057/is ... _one_wing/
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: PAK-FA
Hilineb umbes aastakese.
http://www.postimees.ee/1184194/vene-vi ... inemisega/
Praktike näitab, et see ei pruugi viimaseks selliseks uudiseks jääda.
http://www.postimees.ee/1184194/vene-vi ... inemisega/
Praktike näitab, et see ei pruugi viimaseks selliseks uudiseks jääda.
Re: PAK-FA
Ilmselt on tegu asjaga, millel peatselt "on seljataga hiilgav tulevik"....Nagu paljude muude asjadegagi idapiiri taga.... 

Re: PAK-FA
http://lusika33.livejournal.com/42990.html - mõned pildid
Re: PAK-FA
Nagu arvata oligi, sai esmalt suure bravuuriga väljakäidud masinate vägedesse saabumisest 2015 aastal märksa vaiksemalt aasta 2016 ja nüüd anti teada, et tegelikult ikka 2017.
http://ria.ru/defense_safety/20130830/959659031.html
Kui nii edasi läheb, saabki tõeks vene arvajate väide, et mitte enne 2020-ndat aastat, reaalne on aga 2025 aasta.
Mõned pildid lähedalt
http://fotografersha.livejournal.com/
Näikse, et venelased on teinud otsuse erinevalt ameeriklastest kasutada ikkagi kahes tükis kabiinikatet, mis on tegelikult kummaline.
http://ria.ru/defense_safety/20130830/959659031.html
Kui nii edasi läheb, saabki tõeks vene arvajate väide, et mitte enne 2020-ndat aastat, reaalne on aga 2025 aasta.
Mõned pildid lähedalt
http://fotografersha.livejournal.com/
Näikse, et venelased on teinud otsuse erinevalt ameeriklastest kasutada ikkagi kahes tükis kabiinikatet, mis on tegelikult kummaline.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline