Kopter MI-6

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Kopter MI-6

Postitus Postitas Kulibin »

Kilo Tangol kindlasti õigus mis puudutab suuri koptereid, Väikeste kahelabaliste puhul on asi veits teisiti. Keegi siin mainis kardaaniristi, nimelt ongi väikeste kopterite rootor võlli küljes kardaaniristilaadse liigendiga. Juhtimine toimub põhimõtteliselt nagu motodelta või autoziiro puhul, s.t. raskuskeskme muutmisega. Labade kaldenurk on mõistagi reguleeritav (kollective stik vasakul käel koos akseleraatoriga) ainuke automaatika sellisel aparaadil on rootorilabade kohtumisnurga ja mootori akseleraatori vaheline seos.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10219
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kopter MI-6

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kulibin kirjutas:Kilo Tangol kindlasti õigus mis puudutab suuri koptereid, Väikeste kahelabaliste puhul on asi veits teisiti. Keegi siin mainis kardaaniristi, nimelt ongi väikeste kopterite rootor võlli küljes kardaaniristilaadse liigendiga. Juhtimine toimub põhimõtteliselt nagu motodelta või autoziiro puhul, s.t. raskuskeskme muutmisega. Labade kaldenurk on mõistagi reguleeritav (kollective stik vasakul käel koos akseleraatoriga) ainuke automaatika sellisel aparaadil on rootorilabade kohtumisnurga ja mootori akseleraatori vaheline seos.

Too näide. Tahaks teada sellisest konkreetsest kopterist.

Siin on näiteks Robinson R22 (kerge, kahelabaline kopter) kallutusautomaat ja ikka labade kohtumisnurga muutmise, mitte kardaaniga. Vbl. pidasid silmas mingeid ülikergeid koptereid?

Pilt
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Kopter MI-6

Postitus Postitas Kulibin »

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 38937).jpg
Päriskopteritel muutub laba nurk erinevaalt 360 kraadi sees juhtkang muudab selle taldriku asendit mis labade nurka sätib, sellistel väikestel kopteritel töllerdab rootor koos juhtkangiga.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10219
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kopter MI-6

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kulibin kirjutas:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 38937).jpg
Päriskopteritel muutub laba nurk erinevaalt 360 kraadi sees juhtkang muudab selle taldriku asendit mis labade nurka sätib, sellistel väikestel kopteritel töllerdab rootor koos juhtkangiga.
Skorpa oli üks lahe kopter. Siin on rootori rummu ehitusest parem pilt (millest mina ausalt-öelda täit sotti ei saanud, kuidas see asi töötas):

Pilt

Selge on see, et mingi kallutusautomaat peab olema, vastasel korral poleks võimalik selle kopteriga lennata 121 km/h. Või anti siis juhist vastassuunas kui kopter hakkas ühte kõlge üles venitama?
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Kopter MI-6

Postitus Postitas Kulibin »

Sellise vabarootoriga aparaadiga lendamine on täiesti erinev päriskopteriga lendamisest. Ise näinud pealt kuidas litsentsiga kopteripiloot üritas Scorpion Do-d maast lahti saada, asi oleks lõppenud äärepealt crashiga, tüüp oli näost valge, istus autosse ja kadus, rohkemaks ilmselt kadus huvi. Lendamine iseenesest nendega lihtne nagu lennukisõit kui horisontaalkiirus olemas.
Aga maast lahti on tõesti väga erinev suurtest kopteritest. Asi toimub järgmiselt: Mootor käima ja soojaks, siis paremaga joistik keskasendisse ja hoida, vasakul colloective kõrval on see kang mis pingutab mootoriülekande rihmad, tirid selle vaikselt vaikselt kuni lukustusse (ilma väljasuretamatta !) Ok. rootor käib nüüd ringi, paremat kät lahti ei lase, sellel riistapuul on kalduvus madalatel pööretel suht meelevaldses suunas kalduda. Nii, nüüd vasakusse kätte see kang mis labade kohtumisnurka muudab, selle käepide on nagu tsikli gaas, keerate nüüd gaasi vaikselt peale ja jälgite samalajal tahomeetreid, neid on 2 (üks mootorile teine rootorile)
Norm oleks 450 rootoripööret ja vastavalt sellele mootoripööretele null otsa (kahe tahoka abil saab aimu ülekanderihmade pingutusest ja seisundist) No nii, läheb lahti ! Jalad on mõistagi pedaalidel ja valmis parrerima võimalikku pööramist. Vasakuga hakkad vaikselt tõstma ja parem käsi EI TOHI mingil juhul hoida kramplikult, see mis Scorpion ei ole kunagi täiuslikult tasakaalus ja võtab rootori all sisse ise oma asendi (üksi lendamise tarbeks käivad kõrvalistmele ballastikotid tinahaavlitega) Joistikuga tuleb nüüd vaikselt asjale märku anda kuhu poole soovite liikuda. Esialgu peaks sellest piisama, ärge esialgu lennata proovige, hakatuseks niipalju, et jalased kergelt maas ja saab uba pöörata, paar paagitäit (100l) bensiini läheb ära, et saavutada masina elementaarne valitsemine.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist