Valmet 612 DWIBIC (EURO 2), 6 in-line cylinders, turbo-charged, intercooled dieselMa ei mäleta hästi, kelle tehtud mootorid on meie Pasidel?
Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Igaühel on õigus uskuda seda, mida ta soovib...
Minu arvutis leidub üks kirjatükk, milles järgmised read...
Minu arvutis leidub üks kirjatükk, milles järgmised read...
Igaühel on õigus veenda mind vastupidises....Kui Rootsi 1990ndate aastate alguses soetas Saksamaalt kokku 280 Leopard 2 tanki, siis sisaldus hankelepingus säte tehnoloogiasiirde kohta. Sisuliselt tulenes see külma sõja aegsest praktikast, mille kohaselt pidi Rootsi omama võimet iseseisvalt remontida nii palju tehnikat kui võimalik (kui Rootsi seisaks täna otsuse ees, kas arendada välja iseseisev võime remontida tehnikat sellisel tasemel või ei, siis oleks tõenäoline, et seda ei tehtaks21). Selleks sisustati maaväe tehnika remonditöökoda Skövde linnas kaasaegse tehnoloogiaga ja õpetati välja personal eesmärgiga olla võimeline teostama Leopard 2 tankide kapitaalremonti, sh mootorite ja käigukastide remonti. Ainult optroonika osas tellitakse töid jätkuvalt era-sektorist (Saab). Samuti teeb tööstus tankide ajakohastamist (i.k. upgrade) kui vaja. Tänaseks on Leopard 2 tankide arv Rootsi relvajõududes vähenenud ca 120-le ja nimetatud töökoda töötab väikese võimsusega. Et personal ei kaotaks oma kvalifikatsiooni, on võetud tellimusi teistelt riikidelt, sh Norra, Taani ja Soome. Soome Millogiga on sõlmitud leping, mille kohaselt Skövde remonditöökoda teostab kapitaalremonti kõikidele Soome relva-jõudude Leopard 2 mootoritele ja käigukastidele. Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet mootoreid, käigukaste ja roomikuid põhjalikult testida ja remontida, vaid ainult vahetada. Ka Eestile Hollandist hangitavate PASI XA-188-te mootorid ja käigukastid remonditakse Skövdes enne tarnet.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Aga milleks veenda, igaühel on õigus uskuda, mida tahab. Küll aga paistab, et mul on tõepoolest arusaamisega suuri probleeme...Kirjutada kõigepealt, et
Krooni paneb aga muidugi pähe selle kõige baasil väita, et Soome pole suuteline...
"Pole peetud vajalikuks(otstarbekaks) välja arendada, kuna Rootsiga on sõlmitud leping vastavate tööde teostamiseks. " oleks see lause pidanud olema.
ja lisada paari tunni pärast süüdimatult ise(pole neil mingeid lepingulisi kohustusi)
Jah, kohustusi pole, leping on.Soome Millogiga on sõlmitud leping, mille kohaselt Skövde remonditöökoda teostab kapitaalremonti kõikidele Soome relva-jõudude Leopard 2 mootoritele ja käigukastidele.
Krooni paneb aga muidugi pähe selle kõige baasil väita, et Soome pole suuteline...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Oled ikka kindel? Kas see pole mitte uuematel XA-200. seeria Pasidel? Meie omadel peaks vist olema siiski Valmet 611 DSBJA diisel 236HJ.(176KW.)?Lemet kirjutas:Valmet 612 DWIBIC (EURO 2), 6 in-line cylinders, turbo-charged, intercooled diesel
Kissinger - "Military Men Are Just Dumb, Stupid Animals To Be Used As Pawns In Foreign Policy"
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Jep, õige, vanematel Pasidel on tõepoolest 611, uutel 612. Ma sellele numbrile ei pööranud tähelepanu, hetkel oli rõhk rohkem tootjal kui mudelinumbril...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Kesse väitis mingis teemas, et sinusuguste tegelastega, "kes üle ühe lause ei suuda rohkem meeles pidada" pole mõtet diskuteerida..??Lemet kirjutas:Krooni paneb aga muidugi pähe selle kõige baasil väita, et Soome pole suuteline... "Pole peetud vajalikuks(otstarbekaks) välja arendada, kuna Rootsiga on sõlmitud leping vastavate tööde teostamiseks. " oleks see lause pidanud olema.
Eks tal ikka õigus oli...
Nad ei ole praegu suutelised neid töid ise tegema(pole olnud kogu Leode ekspluateerimise aja), ongi kõik.
Kui otsustavad, et tulevikus teeme ise, küll siis ka hakkama saavad.(kui peaks tekkima selline vajadus)
Mina ei suuda 50 korda lõuga tõmmata.
Kuid, kui end kõvasti käsile võtaks, küll mingi hetk hakkama saaks.
Kuid praegu ei suuda, ei suuda, jama küll.
Aga sorry, Lemet, ma eeldan tihti, et tark inimene saab aru mida öelda tahetakse, millist mõtet edastada püütakse, seda ka vahel väheke segase sõnastusega. Minu süü muidugi, peaks teadma, et igaüks ei suuda...
Luban, et rohkem ei tee ja kõiketeadjatega ei vaidle....
Oli peetud silmas, et soomlastel polnud mingeid lepingulisi kohustusi, mis sunnivad neid pöörduma välispartnerite poole. Vaid, nende enda otsus, hakata põhisõlmede kapremonti väljast sisse ostma.pole neil mingeid lepingulisi kohustusi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44188
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Sa olen siin kvootinud meelevaldselt kaks eri asja ühtekokku.tommy kirjutas:Miks küll pole siis soomlased suutelised iseseisvalt remontima Leo põhisõlmi. (nt.mootor ja käigukast, elektroonika). Nende võimekus siin piirdub sõlmede vahetusega ja korralise hooldusega.(mis tuleb luua ka meil).Kapten Trumm kirjutas:See, et soomlased on edukalt opereerinud igasugu vanakraamiga, näitab muuhulgas seda, et nad valdavad teemat. Soomlastel on see koolkond tugev juba Talvesõja ajast, kui meenutada, milliseid probleeme tuli neil ületada oma sõjatehnikaga, olgu need siis trofeeks saadud vene tankid
Selleks, et suuta adekvaatselt kontrollida nt Leopard 2 remondiprotsessi, peab antud teemat peensusteni valdama. Selleks on vähe käsirelvade või rakmete soetamise kogemusest (ei vana erilisi inseneriteadmisi) ja isegi mõnekuulisest kiirkursusest Saksamaal.
Ja saadavadki soomlased oma Leo agregaadid remonti nii KMW-tehasesse kui ka Rootsi maavägede kesktöökotta.
Ja arenedes ise, kavatsevad nad ka tulevikus tugineda riikide vahelisele koostööle.
Jutt oli sellest, et hinnata pruugitud sõjatehnika kõlbulikkust ja kontrollida müüja poolt teostatava müügieelse remondi-hoolduse vettpidavust - eeldab inseneri taset+praktilist kogemust selle või sarnase tehnikaga. See, et vahetada Leopardil mootorit või roomikuid, on vajalik tehniku tase (kasutajataseme hooldus ja sõlmede vahetamine). See on tõesti mõne kuulistel kursustel omandatav. Loomulikult saab asju välismaal teha. Kui esimest punkti igasugu vanakraamiplatsidel käies paigas pole, on vägagi võimalikud hilisemad probleemid, ettenägematud lisakulud asja toimima saamiseks ning kurb fakt, et müüja laseb ostja üle.
Millega näiteks seletada muidu tõsiasja, et jutu järgi Inglismaal hooldatud-remonditud miinijahtijad vajasid Eestis peagi selliste sõlmede remonte, mille eluiga on muidu uuena või renoveerimisjärgsena 10+ aastat?
Sestap on ka asjakohane kasutaja hummel idee, et juba aegsasti võiks soetatavast zanrist midagi näppimiseks osta. Sest teadmised ja kogemused tulevad ikka praktikaga. Soome ja Rootsi on muidugi toredad, aga ärme ka unusta, et seal on aastakümnetepikkune kogemus igasugu keeruka tehnika käigushoidmisega ja hulk inimesi, kes valdavad teemat igati põhjalikult. Ja nendel piisas võibolla tõesti väikesest lühikursusest, et edasisega hakkama saada. Kui saadi pikki aastaid hakkama T-72-ga, siis peale pisikest harimist saadi ka Leopardiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Võib-olla on asi selles, et riigid kõrvuti ja lihtsalt odavam on kahe peale ühte töökoda pidada?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44188
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Eks ta sedasi ka tegelikkuses ole (arvestades meie tehnika vähest arvu). Samas sekondhändi puhul jääb ikkagi see teema valdamise probleem ja seda mingid väliskonsultandid ei lahenda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
tommy kirjutas:Miks küll pole siis soomlased suutelised iseseisvalt remontima Leo põhisõlmi. (nt.mootor ja käigukast, elektroonika). Nende võimekus siin piirdub sõlmede vahetusega ja korralise hooldusega.(mis tuleb luua ka meil).
Ja saadavadki soomlased oma Leo agregaadid remonti nii KMW-tehasesse kui ka Rootsi maavägede kesktöökotta.
Ja arenedes ise, kavatsevad nad ka tulevikus tugineda riikide vahelisele koostööle.
Kas siin pole mõningane vastuolu? "Soomlased pole suutelised" vs "Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet"tommy kirjutas:Igaühel on õigus uskuda seda, mida ta soovib...
Minu arvutis leidub üks kirjatükk, milles järgmised read...Igaühel on õigus veenda mind vastupidises....Kui Rootsi 1990ndate aastate alguses soetas Saksamaalt kokku 280 Leopard 2 tanki, siis sisaldus hankelepingus säte tehnoloogiasiirde kohta. Sisuliselt tulenes see külma sõja aegsest praktikast, mille kohaselt pidi Rootsi omama võimet iseseisvalt remontida nii palju tehnikat kui võimalik (kui Rootsi seisaks täna otsuse ees, kas arendada välja iseseisev võime remontida tehnikat sellisel tasemel või ei, siis oleks tõenäoline, et seda ei tehtaks21). Selleks sisustati maaväe tehnika remonditöökoda Skövde linnas kaasaegse tehnoloogiaga ja õpetati välja personal eesmärgiga olla võimeline teostama Leopard 2 tankide kapitaalremonti, sh mootorite ja käigukastide remonti. Ainult optroonika osas tellitakse töid jätkuvalt era-sektorist (Saab). Samuti teeb tööstus tankide ajakohastamist (i.k. upgrade) kui vaja. Tänaseks on Leopard 2 tankide arv Rootsi relvajõududes vähenenud ca 120-le ja nimetatud töökoda töötab väikese võimsusega. Et personal ei kaotaks oma kvalifikatsiooni, on võetud tellimusi teistelt riikidelt, sh Norra, Taani ja Soome. Soome Millogiga on sõlmitud leping, mille kohaselt Skövde remonditöökoda teostab kapitaalremonti kõikidele Soome relva-jõudude Leopard 2 mootoritele ja käigukastidele. Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet mootoreid, käigukaste ja roomikuid põhjalikult testida ja remontida, vaid ainult vahetada. Ka Eestile Hollandist hangitavate PASI XA-188-te mootorid ja käigukastid remonditakse Skövdes enne tarnet.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Ei viitsi mängida sõnamänge....tuna kirjutas: Kas siin pole mõningane vastuolu? "Soomlased pole suutelised" vs "Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet"
Ütleme siis nii, et kuni aastani 2011(mis seis hetkel ei tea, kuid eeldan, et sama) ei tehtud Leo põhisõlmede kapremonti kogu Soome riigis...
Ei suudetud, ei oldud võimeline, ei peetud otstarbekaks, leiti muid, soodsamaid lahendusi.....leia endale mõistetav.
Kas nii sobib..???
Alati võib ju vastukaaluks nimetada asutuse/ettevõtte/väeosa, kus see võimekus on olemas...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44188
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Täitsa huvitav oleks teada, kuidas käis remont siis, kui Soome kasutas vene tanke.
Arvestades, kui kirju on nende arsenal, siis selle majandamiseks peab päris hästi matsu jagama.
Arvestades, kui kirju on nende arsenal, siis selle majandamiseks peab päris hästi matsu jagama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Sõnamänge? Arvamus, et soomlastel, s.t. kogu riigil ei ole kapremondi võimet, põhines väitel, et väeosal ei ole kapremondi võimet. Kuna ka rootslased ei tee kapremonti väeosas (vaid teevad seda Rootsi maavägede kesktöökojas), siis järelikult pole ka rootslastel kapremondi võimet. Pigem siis loogikamängud.tommy kirjutas:Ei viitsi mängida sõnamänge....tuna kirjutas: Kas siin pole mõningane vastuolu? "Soomlased pole suutelised" vs "Soome relvajõudude Leopard 2 tanke kasutavas väeosas ei ole võimet"![]()
Ütleme siis nii, et kuni aastani 2011(mis seis hetkel ei tea, kuid eeldan, et sama) ei tehtud Leo põhisõlmede kapremonti kogu Soome riigis...
Ei suudetud, ei oldud võimeline, ei peetud otstarbekaks, leiti muid, soodsamaid lahendusi.....leia endale mõistetav.
Kas nii sobib..???
Alati võib ju vastukaaluks nimetada asutuse/ettevõtte/väeosa, kus see võimekus on olemas...
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Mulle jäi silma korealaste T-50 advanced trainer / kergehävitaja seeria, mida koos Locheed Martiniga pakutakse ka USA advanced trainer konkursil. Arvestades, et kui kunagi lennukeid tahta, siis advanced trainer ostmisest pääsu ei ole. Mis muudab selle KAI T-50 huvitavaks, et teda on võimalik modifitseerida ja hiljem astmeliselt uuendada ning täiustada kuni vägagi võimeka kergehävitaja tasemeni välja (datalink, AESA radar, GE F404 asemel EF Typhoonil kasutatav EJ200 mootor), : https://www.koreaaero.com/english/business/t50_04.asp.
25 miljonit USD maksev UUS TA-50 suudab näiteks juba kanda AIM-120 AMRAAM AtA rakette ja omab piisavat kiirust, et täielikult ära täita meie õhuturbe vajadused. Seda enam, et kui tulevad oma hävitajad on nii kui nii advanced trainer lennukeid vaja. See oleks hea hüppelaud uue ja keeruka tehnikaga majandamise õppimiseks ja pilootide koolitamiseks. Esimesed lennud teinud ja tellimused saanud 30 miljonit USD maksev T-50 versioon FA-50 on - küll korealaste enda hinnangul - samal tasemel nende enda kasutatavate F-16'tega (KF-16, mis peaks olema block 52 tasemel F-16 versioon). See on küll oletus, aga arvestades KAI T-50 treeninglennuki juuri ja kergust peaks sellise lennuki lennutunni maksumus ka küllaltki madal tulema- jällegi sobiv meie õhuturbe jaoks.
Võrdluseks siia, et brittide BAE Hawk maksab 28 miljonit USD ja jääb nii näitajatelt kui relvastuselt kõvasti korealaste loomingule alla.
25 miljonit USD maksev UUS TA-50 suudab näiteks juba kanda AIM-120 AMRAAM AtA rakette ja omab piisavat kiirust, et täielikult ära täita meie õhuturbe vajadused. Seda enam, et kui tulevad oma hävitajad on nii kui nii advanced trainer lennukeid vaja. See oleks hea hüppelaud uue ja keeruka tehnikaga majandamise õppimiseks ja pilootide koolitamiseks. Esimesed lennud teinud ja tellimused saanud 30 miljonit USD maksev T-50 versioon FA-50 on - küll korealaste enda hinnangul - samal tasemel nende enda kasutatavate F-16'tega (KF-16, mis peaks olema block 52 tasemel F-16 versioon). See on küll oletus, aga arvestades KAI T-50 treeninglennuki juuri ja kergust peaks sellise lennuki lennutunni maksumus ka küllaltki madal tulema- jällegi sobiv meie õhuturbe jaoks.
Võrdluseks siia, et brittide BAE Hawk maksab 28 miljonit USD ja jääb nii näitajatelt kui relvastuselt kõvasti korealaste loomingule alla.
Re: Rootsi hävitajad Eestile
Ja samas on Rumeenlaste diilis F-16 hind jämedas joones samasse auku, võimekust aga kordades rohkem. Huvitav, mis astmeni rumeenlaste masinad modifitseeritakse. Block 50??
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: lugeja ja 2 külalist