Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Lemet kirjutas:Ja samas on Rumeenlaste diilis F-16 hind jämedas joones samasse auku, võimekust aga kordades rohkem. Huvitav, mis astmeni rumeenlaste masinad modifitseeritakse. Block 50??
Noup, 24 kasutatud hävitajat, mida rumeenlased 1300 miljonilises hankes soetada tahavad on vist moderniseeritud F-16 C/D Block 25 lennukid. Peale selle kasutatud hävitaja on kasutatud hävitaja: tema arvatav teenistusiga on ikka vast lühem kui tehaseuuel lennukil. Seda enam, et ma ei tea, et keegi f-16 kui advanced trainerit kasutaks.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Õppelennukiks kasutatakse vast F-16B ja F-16D.

EDIT:

Soetada tahetavad masinad ON Block 25. Ja pidid väidetavalt minema modifitseerimisele. Radar AN/APG-68v(1), mis on paigaldatud Block 40-le. Mootor F100-PW-220 paigaldati alates Block 30/32. Samuti kaasajastatakse ka muud süsteemid (GPS, Link 16).
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Lemet kirjutas:Ja samas on Rumeenlaste diilis F-16 hind jämedas joones samasse auku, võimekust aga kordades rohkem. Huvitav, mis astmeni rumeenlaste masinad modifitseeritakse. Block 50??
F-16.net käibetõeks on see, et puhtalt uue lennuki hind on Block 52 puhul vähemalt 50 miljonit USD. Rumeenlaste F-16 tasemel block 25-40 vaevalt kordades enam võimekust pakub ja ma kardan, et kasutatud - mis sest et modifitseeritud ja uuendatud - airframe eluiga on lühem kui tehaseuuel masinal. Arvatavasti erinevused ka jooksvates kuludes.


Muideks see advanced traineri relvastamise idee ei ole üldse uus siin foorumis: varasematelt on arutatud - kui mu mälu mind ei peta - L159 relvastamise teemal. Ega see ka odav lennuk ei ole: hinnavahemik 13-17 miljonit USD per tükk.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Erinevused jooksvates kuludes ei tohiks ju väga suured tulla, kütusekulu ei tohiks mäekõrguse vahega olla, kui, siis varuosade hinnad vaid. Mul siiski mulje, et treeninglennuk õhuturbeks on suht surnud valik ja poolik abinõu. Silmas pidades seda, et järsku ka sõdida tuleb, siis on sellisest masinast tavahävitaga võrreldes märksa vähem tolku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Lemet kirjutas:Erinevused jooksvates kuludes ei tohiks ju väga suured tulla, kütusekulu ei tohiks mäekõrguse vahega olla, kui, siis varuosade hinnad vaid. Mul siiski mulje, et treeninglennuk õhuturbeks on suht surnud valik ja poolik abinõu. Silmas pidades seda, et järsku ka sõdida tuleb, siis on sellisest masinast tavahävitaga võrreldes märksa vähem tolku.
Selle pärast ma ju KAI T-50 välja tõin, kuna nendes sinu nimetatud asjades ta erineb teistest tereeninglennukitest. St ta on viidav korealaste enda sõnul nende enda F-16 Block 52 tasemele lahingvõimekuselt (30 miljonit USD maksvas FA-50 versioonis, 1,5-2,5 miljoni USD eest saab juurde AESA radari). Ja uuendused on tehtavad ja tehtud T-50 -> TA-50 -> FA-50. Lisaks plaanitakse EJ200 mootoriga varustatud F-50 versiooni sellest lennukist, mis peaks ületama FA-50 võimekust ja seega loogiliselt ka F-16 B52 oma.

Lisaks see investeering ei läheks kaotsi- advanced trainereid läheks tulevikus nii kui nii vaja. Ja nad maksavad palju (uue BAE Hawk hind üle 25 miljoni USD).

Aga ma lõpetan nüüd oma OT- nii kui nii 2018 aastani ei muutu 99% kindlusega tegelikus elus midagi. Vb peale seda aastat hakatakse midagi vaatama kui tõesti õhuturbe missi pikendada ei saa.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Oot-oot...
Lisaks plaanitakse EJ200 mootoriga varustatud F-50 versiooni sellest lennukist, mis peaks ületama FA-50 võimekust ja seega loogiliselt ka F-16 B52 oma.
Egas lugupeetav ometi taha väita, et Fa-50 ja F-16Block 52 võimekused on võrdsed... :scratch:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Lemet kirjutas:Oot-oot...
Lisaks plaanitakse EJ200 mootoriga varustatud F-50 versiooni sellest lennukist, mis peaks ületama FA-50 võimekust ja seega loogiliselt ka F-16 B52 oma.
Egas lugupeetav ometi taha väita, et Fa-50 ja F-16Block 52 võimekused on võrdsed... :scratch:
The maiden flight of FA-50, T-50's multirole fighter variant with comparable capabilities to KF-16, had also taken place in 2011
FA-50 on siis juba EJ200 või F414 peal - st seda mootorit kasutavad LK tellitud FA-50 versioonid. Vb ma ei rõhutanud seda ennem selgesti või piisavalt. Ja FA-50 kasutab EL/M-2032 radarit, mis on ka Iisraeli F-16 kasutusel. Ja kõik see ilu esimese tegeliku 20 lennukilise hanke kohta 30 miljonit USD per uus lennuk.
Viimati muutis Tiam, 15 Veebr, 2012 2:56, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Ei kipu uskuma, kohe kindlasti mitte. KF-16 on 90-ndatel Koreas ehitatud F-16 Block 52. Vaatame, millised olid F-16 Block 30 (Block 50 peaks kõvem olema) tehnilised andmed. Sulgudes tulevad kõrvale T-50 omad. Niipalju kui neid leida on.

Tühi kaal: 8570 kg (6450 kg)
Max. stardikaal: 19200 kg (13 500 kg)
Max. kiirus M=2+ (M=1,5)

Et combat range pole T-50 puhul antud, siis võtame lihtsalt
tegevuskauguse: 4220 km (1851 km)
Lennukõrgus: 18 000+ m (16 760 m)
Veojõu/kaalu suhe: 1 095 (0,96)

Nii et vähe kahtlane on see väide KF-16 ja T-50 võrdsest võimekusest :scratch:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Lemet kirjutas:Ei kipu uskuma, kohe kindlasti mitte. KF-16 on 90-ndatel Koreas ehitatud F-16 Block 52. Vaatame, millised olid F-16 Block 30 (Block 50 peaks kõvem olema) tehnilised andmed. Sulgudes tulevad kõrvale T-50 omad. Niipalju kui neid leida on.

Tühi kaal: 8570 kg (6450 kg)
Max. stardikaal: 19200 kg (13 500 kg)
Max. kiirus M=2+ (M=1,5)

Et combat range pole T-50 puhul antud, siis võtame lihtsalt
tegevuskauguse: 4220 km (1851 km)
Lennukõrgus: 18 000+ m (16 760 m)
Veojõu/kaalu suhe: 1 095 (0,96)

Nii et vähe kahtlane on see väide KF-16 ja T-50 võrdsest võimekusest :scratch:

Ma arvan, et FA-50 võimsamad mootorid ja juba TA-50 kasutatav suurem kütusevaru muudavad need erinevused väiksemaks. Lisaks sõdib ka lennuki elektroonika, mis on FA-50 parem kui F-16 B52'l. Lisaks saab FA-50 mõnedel andmetel LK välja töötatud sama elektoonilise sensor ja elektroonilise vastutegevuse paketi, mida uuendusena paigaldatakse ka kohalikule F-16 B52 hävitajale.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

FA-50 võimsamad mootorid
Ühemootoriline lennuk ju... :scratch:

Uue mootori EJ 200 võimsus on :
Maximum thrust: 13,500 lbf (60 kN) dry thrust / 20,000 lbf (89 kN) with reheat
F-16 seisva General Electric F110 võimsus on:
Maximum thrust: 27,000 - 28,000 lbf (120 - 125 kN)
Oled kindel, et nii suurt võimsusevahet väiksema kaaluga annab kompenseerida?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Ma arvan küll. Lühidalt miks ma nii arvan:

KAI FA-50 ja TA-50 on oma suuruselt Saab Gripeni sarnased (F-16 on veidi suurem ja raskem) ja kasutades F404 saab JAS-39 Gripen Mach 2+ kätte. Seega F414 ja EJ200 kasutamata on KAI FA-50 suurusel lennukil head dünaamilised näitajad kätte saadud. Nii T-50 kui ka JAS-39 kasutades F404 mootorit saavad väga sarnased tõukejõu ja kaalu suhtarvud (0.96 vs 0,97). Need su andmed, mida oled kõrvutamise aluseks võtnud on baastaseme T-50 advanced trainer seades, kus see lennuk peaks nii ala- kui ülehelikiiruse treeningvahendi rolli täitma - ehk see ka mõjutab.

FA-50 EJ200 või F414 mootoriga oleks siis peaaegu nagu Saab NG: oma suuruselt, lahingkaalult ja võimsuselt. Paneme siia juurde arvatavasti block 52 parema elektroonika- siis ma ütleks, et pole paha treeninglennuki kohta.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Nojaa, aga kui tuleb uus mootor ja uus elektroonika(siis on oletatavasti tegu enam mitte TA-50, vaid FA-50ga), muutub kardetavasti ka hinnanumber juba teiseks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Ei ei ei ei... hinnad on ju juba toimunud FA-50 hanke põhjal (30 miljonit USD per lennuk):
Negotiations concerning the standard and number of purchases for the Korean Air Force FA-50 lasted several years. Finally, the Ministry of Defence signed a contract for 20 aircraft of this type for 710 billion won (U.S. $ 600 million). They are to be delivered in the years 2013-2014
Pigem see hind ajanud isegi ameeriklased veidi närvi:
Korean air force obsolete successor need lightweight fighter F-5E Tiger II ( Preparing for the FX III , 2011-02-09). Manufacturer of school-fighting T-50 has proposed to build on the basis of the airplane fighter with great possibilities. Its construction, however, encountered serious problems associated with addiction program T-50 from the USA. Americans blocking the use of the FA-50 is too modern solutions, including the radar with an active scan phase to a new plane does not become a competitor in international markets leciwego F-16 ( the Americans blocking the development of T-50 , 2009-01-16).
The F/A-50 is also likely to use an EL/M-2032 radar supplied by Israel's Elta Systems. The radar selection has been a bone of contention with Lockheed Martin, which helped to develop the T-50 and had wanted KAI to use its own APG-67(V)4 on the F/A-50. Seoul had preferred Selex Sensors and Airborne Systems' Vixen 500E active electronically scanned array, but is barred from sharing the T-50's source codes with non-US companies. That led to it choosing the Israeli radar, which will be installed on the F/A-50 by a US company, meeting US government and Lockheed conditions.
Samas viimased uudised räägivad, et USA on väga nõus sellega, kui FA-50 müüdaks APG-80 AESA radariga. Huvitav küll miks....

KAI T-50 hind 20 milj USD, ja KAI TA-50 hind 25 milj USD (seniste hangete põhjal).

Ja lõppu (kahjuks mitte inglise keelne) demo sellest hävitajaprogrammist: http://www.youtube.com/watch?v=IAb_Tfg4 ... r_embedded#!
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Tiam »

Edit: tegu pole küll "ametliku" allikaga, aga Militaryphotos.net väidab, üks korea päritolu kasutaja, et esimene FA-50 20 lennukilien batch kasutab siiski F404 mootoreid. Kuid FA-50 on tema sõnul projekteeritud väliskliente arvestades drop in EJ200 ja F414 mootoriuuenduse võimekusega- seega tellimustes EJ200 või F414 mootori valik puhul lisakuluks peamsielt F404 ja valitud uue mootri hinnavahe (mis peaks olema 1-2 miljonit USD). Lisaks ilmus sealt teemast huvitav viide:
On the other hand, Korea Aerospace Industries has a very broad set of cooperation agreements with Lockheed Martin, from licensing to build and maintain the ROKAF’s F-16s, to the T-50 family’s development and international marketing agreements. One of those agreements states that the T-50 family of trainers and lightweight fighters may not be equipped with radars more sophisticated than the ones carried in the ROKAF’s KF-16s.

That clause is what forced KAI to abandon SELEX’s Vixen 500E AESA radar for the F/A-50, and select IAI Elta’s EL/M-2032 mechanically-scanned radar instead. Adding AESA radars to the KF-16s would remove those strictures, opening the door for similar additions to the F/A-50. The result would be a $25-30 million AESA-equipped lightweight fighter for the global export market, which would be a strong competitor for existing ($40-55 million) F-16s. It could even affect broader ($80-100 million) F-35 exports, thanks to its combination of advanced capabilities and traditional lightweight fighter price.
The Israeli defence ministry has blocked the potential export sale of Israel Aerospace Industries' EL/M-2052 active electronically scanned array radar to a number of countries, with its action having an immediate impact on the Indian market.

The restrictions were imposed following pressure from the US administration, which has outlined its concerns to Israel several times in the past two years.

Washington's position is driven by an assumption that exporting IAI's advanced radar would undermine the sale of US-made systems on the international stage, sources say.

At one stage, Saab had considered offering the EL/M-2052 as part of its Gripen NG proposal for the Indian air force's medium multi-role combat aircraft requirement, but instead opted for Selex Galileo's ES05 Raven AESA.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kahjuks puuduvad nendel kolmandate riikide imelennukitel arvestatavad referentsid. Mis proosalisematel olemas on (isegi Gripenil - tehase tehnikud istusid pidevalt tsehhide juures lennuväljal).

Kahtlen ka, et kaitseministeeriumi omad nii rumalad on, et üldse kaaluks mingit kolmandate riikide toodangut - millel puudub liitlaste support ja millest üldse pole suurt peale showlendude ja marketingijutu kuulda.

Mis meie puhul muidugi oluline on (ja Gripeni kasuks mängib) on off-airfield võimekus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist