Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

1968-nda aasta hilissügis, Japan Airlines Flight 2 ning San Francisco laht, kuhu jaapanlasest piloot udu tõttu oma Tokyost kohalelennutatud DC-8 eksikombel maandas? Aga vaat kapteni nimi... :dont_know:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Re: Viktoriin

Postitus Postitas uusmario »

1968-nda aasta hilissügis, Japan Airlines Flight 2 ning San Francisco laht, kuhu jaapanlasest piloot udu tõttu oma Tokyost kohalelennutatud DC-8 eksikombel maandas? Aga vaat kapteni nimi...
Nii ta on

Kapten oli Kohel Asoh, tollal 47.aastane II.ms veteran, kes võttis kogu süü endale, kuigi kabiinis polnud ta ju sugugi üksi. Kui uurijad temalt küsisid kuidas see juhtus,siis olevat ta vastanud "Asoh Fucked up". Asoh jätkas JAL'is kuni pensionini.

Õnnetuslennuk lendas veel üle 30.aasta ja võeti registrist maha alles 2004.aastal.


http://blog.sfgate.com/parenting/2011/0 ... 68-photos/

Nii,et Teie küsimus Lemet
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellel muidu üsna ohutuks ja lollikindlaks peetud ning omal ajal laialt levinud reaktiivhävitajal juhtus NSVL õhujõududes peale selle kasutuselevõttu rida õnnetusi sellisel lihtsalt põhjusel, et pöörisesse sattunud lennukid kukkusid veidratel asjaoludel puruks ilma, et piloot suutnuks neid pöörisest välja tuua. Probleemi lahendamisel õhujõudude väeosades (probleem lahendati hiljem täiendava väljaõppe abil otse väeosades) selgitasid katselendurid kiiresti välja, et põhjuseks oli asjaolu, et masin püsis tavapöörises nii väikese nurga all, et ähmi täis piloodid pidasid seda lamepööriseks ja rakendasid valesid juhtimisvõtteid, mistõttu lennuk läkski lamepöörisesse, kust oli juba keerukam väljuda ning tihti jäigi kõrgusest puudu. Spekuleeritakse, et sellest asjast möödavaatamine võis olla ka ühe tuntud NSVL kosmosetegelase surma põhjus.

Aga küsime meie, mis lennukiga tegemist?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sho kirjutas:Trofeelennuk?
Il-2. Pildil on varajane väljalase "Molnienosnaja Voina" jaoks, ilma tagumise pardalaskurita.. kerge saak kui õhus ülekaalu pole.
Hilisem hüüdnimi - "Must Surm".
See on levinud eksiarvamus, et tagumine pardalaskur puudus mingite operatsioon Groza iseärasuste tõttu (nagu olevat olnud spetsiaaalsed kiired "ründetankid BT).
Tegelikult oli selle ratsionaliseerimise põhjus puhtalt tehniline.
Aru saab sellest võrreldes eri mallide tiivakuju pealtvaates.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
flint
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 26 Veebr, 2009 22:27
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas flint »

MIG -15

Gagarin hukkus küll Mig-15UTI-ga, mis on MIG-15 kahekohaline variant.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õige. Aga ilma Gagarini vihjeta poles ära arvanud :lol:

Sellest juhtumist on pikemalt kirjutanud katselendur Stefanovski oma raamatus "100 tundmatut".
Kogu avarii saladus oli lihtsalt mitte eriti suur kõrgusvaru ning üks vale liigutus juhtkangiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
flint
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 26 Veebr, 2009 22:27
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas flint »

Vastust teadsin niigi, lihtsalt vastasin ka vihjele. Küsimust esitama ei hakka, Lemetil küsimus esitamata.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Tänud, isand Flint!

Ep tahagi midagi muud teada peale selle, mis lennuki tiiva all see tehnikaime ripub...aga eriti bro oleks muidugi paar sõna ka imest endast kuulda... :wink:

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1812
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas TTA »

Lemet kirjutas:Tänud, isand Flint!

Ep tahagi midagi muud teada peale selle, mis lennuki tiiva all see tehnikaime ripub...aga eriti bro oleks muidugi paar sõna ka imest endast kuulda... :wink:

Pilt
Tegemist on B-50'ga, B-29 edasiarendus, mis rahastamise eesmärgil uueks mudeliks nimetati.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Vale.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1812
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas TTA »

Lemet kirjutas:Vale.

Järelikult, kui tegemist pole ei B-29 ega B-50'ga siis on tegemist Nõukogude koopia, Tu-4'ga

Edit: Tehnikaime ise on maru tuttava välimusega, olen selle joonist ühest nõukogude aegsest lennundus raamatust näinud, aga kuna raamat ise on 120km kaugusel siis pean natuke pimesi pakkuma.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Tegu tõepoolest Tu-4ga, vähemalt pildiallkirja järgi, tiiva all on aga masin "346", mis koos konstruktoritega Saksamaalt Venemaale toodi ja Saksamaal "DFS-346" nime kandis ning mille katsetusi NSVL jätkati. Tõsi küll, siin on ka väike lahknevus, artiklis väidetakse nimelt kandjaks olevat venelaste kätte sattunud B-29, samas kui pildiallkiri teatab masina olevat Tu-4.

Pilt


http://airwar.ru/enc/xplane/346.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1812
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas TTA »

Ei viitsi miskit keerulist genereerida. Niietsiis...

Vabadussõja alguses oli mõlema poole relvastus ja rõivastus kirju. Piisavalt kirju, et kui vastamisi sattusid eesti keelt kõnelevad üksused siis oli vastase ja omade vahel vahet tegemisega tükk tegemist. Ometigi oli üks üsna kaugelt eristatav varustuselement mille järgi (vähemalt soomusronglased) omade ja vastaste vahel üsna edukalt vahet tegid. Millega oli tegemist?
kibek2si
Liige
Postitusi: 209
Liitunud: 04 Jaan, 2012 14:54
Asukoht: Saare-/Tartumaa
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas kibek2si »

Valge käelint?
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1812
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas TTA »

kibek2si kirjutas:Valge käelint?
Ka see, võibolla, aga mitte ilmselt nii kaugelt, ja polnud ka küsimusega mõeldud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist