Kes veel
http://militaar.elkdata.ee/phpBB2/viewt ... 45&t=27058 teemas viidatud raamatu kätte sai, siis... osalt on järgnev jutt (tõenäoliselt) perfektsionismist ja selle ravimisest.
Vahepeal võtsin ette ühe laeva
http://modelik.pl/product_info.php?cPat ... ucts_id=16 . Kuna seegi liiga suureks tükiks osutus, siis viimane katse on lennukiga
http://bommodeli.org/news/f_4_quot_phan ... 4-12-11524 . Valmis saavad need mudelid ilmselt alustamisele vastupidises järjekorras (ja laeva osas on päriselt ka arvestatavaid tulemusi)
Tunnistan ausalt, et F4 on piraaditud mudel. Samas kuna pabermudelite turg tundub vaikselt kokku kuivavat ning legaalsel kujul analoogset mudelit leida ei õnnestunud, siis ma väga süümepiinu ei tunne. Täpsustuseks, on küll kohti, kust saab suvalisi lahedaid paber-mudeleid osta
http://www.aliexpress.com/store/product ... 28333.html , aga legaalsusega ikkagi nii lihtsad seal asjaolud pole (
http://www.papermodelers.com/forum/sugg ... odels.html).
Aga asjast.
Põhjused paber-mudeli valimiseks olid hind ning suurus. Praeguseks hakkab mudel juba lennuki kuju võtma ning u 60 cm kere on (vähemalt minu jaoks) päris muljetavaldav.
Printida sai 150g paberi peale. See on veel see paksus, mis büroomaailmas kergesti kättesaadav ning mida suvaline endast lugu pidav printer veel läbi suudab ajada. Trükikodades on sellise värviprindi jaoks päris krõbedad hinnad, aga õnneks sai tööl ainult paberi hinna eest kõik lõiked välja prinditud. Algne plaan oli valida mingi WWII pommitaja, aga ma ei leidnud ühtegi sobivat A4 lehtedel olevat mudelit.
Originaalis on skaalaks 1/33, kuid printer ei suutnud päris servast servani printida ning seetõttu tuli lõikeid õige pisut vähendada. Kuna tegemist on napilt eelmise sajandi mudeliga, siis lõiked on nn käsitsi joonistatud (mitte arvutis tehtud) ning värvid on mõnedes kohtades kontuuride suhtes natuke nihkes/laiemalt värvitud.
Huvitav on see, et õpetustelt on umbes pooled väiksemad detailid välja jäätud. Kere tükkidel on siiani detailidele kantud punktiirjoonte abil siiani veel aru saada, mis kuhu läheb. Aga kokpit on põhimõtteliselt täiesti dokumenteerimata.
Nagu pildilt näha, siis paneelide vahed jäävad kergesti silma. Aga siin süüdistaks ma rohkem oskusi kui lõikeid. Lõigete osas oleks ilmselt natuke asja parandanud see, kui paneelide ühendamiseks jäetud tükid oleks samuti kamo värvi värvitud (nagu uuematel mudelitel kombeks), mitte valged jäetud.
Lisaks jäi kere toetav papist sõrestik kergelt propellerisse. Ning senine praktika näitab, et kere paneelid tuleb ükshaaval sõrestikule paigutada, mitte need eelnevalt kokku kleepida. Vastasel korral väikesed nihked osade kokku kleepimises kumuleeruvad ning tüki sõrestikule kleepimine muutub väikestviisi peavaluks.
Huvipärast olen üritanud pidada ka ligikaudset statistikat ehitusaja osas. Lihtsalt näiteks, kere (ülemine osa) koosneb 18 "ribast". Ühe riba sättimiseks läks mul orienteeruvalt 15-20 minutit (seda koos piltide vaatamisega

).
Kiirus pole kunagi mu trump olnuda, aga 19 tunni järel on kere üldkuju juba kujunemas ning põnevus veel säilinud.
Väike album
https://plus.google.com/photos/11744612 ... qWktKC_6AE
Parimat,
Kristo