no ühesõnaga "betooniga" tavamõistes pole siiski tegu. nagu ka teras pole päriselt raud ja nagu raudbetoongi pole päris sama, mis lihtsalt betoon.
No kui raudbetoon pole ka nagu enam päris betoon, siis on meil üldse üsna vähe konstruktsioone, mida võiks betooniks nimetada. Kaasaarvatud ka eelpool mainitud betoonlaevastik, sest eks sinnagi pandi kõvasti sarrust sisse. Kui jämetäide on betoon, siis on tegu ikka betooniga ning tavamõiste ei ole see, kuidas keegi eraviisiliselt otsustab betooni defineerida.
Kuidas on lahendatud sellise armeeritud betooni (tsemendi, mördi) korrosioonikaitse mereveega kokkupuutumise tingimustes?
Teatavasti korrosiooniproduktide ehk maakeeli rooste maht on suurem selle metalli mahust, millest see on moodustunud. Raudbetoonkonstruktsioonidel on näha, kuidas seetõttu väline betoonikiht on lahti surutud ja maha pudenenud ning paljastunud roostes sarrus.
Armatuurina ei pruugi kasutada tänapäeval üldsegi mitte terast, vaid näiteks mõnd kiudmaterjali. Asbestkiudbetoonplaadid (Eterniit maakeeli) olivad teadupärast kaunis õhukesed.
ja kui juba mõttekuseni jõudsime, siis kõike eeltoodut arvesse võttes - milles seisneb betoonist jahi mõttekus ehk eelis mittebetoonist jahi ees? kõiki võimalikke nüansse arvestades jääb kahtlus, et asi on tehnoloogiliselt (materjal+ehitamine) pigem kallimgi kui klassikaline klaaspastist kere. sidudes selle vägagi kaheldava vastupidavusega....kasvõi näiteks sellega, et kui klaasplastist kere saab mõra või augu, on selle paikamine käkitegu aga betoonkere puhul tuleb ilmselt kogu kere uuesti valada ja see pole kogu muud varustust ümber tõstes teps mitte odav lõbu. nii, et kuskohas siis ilmneb betoonkere otstarbekus ja eelis klaasplasti ees?
Kui tehakse ja mitte ainult üksikeksemplaridena, siis järelikult päris mõttetu see asi ei ole. Kas selline tegevus just väga palju eeliseid tavapärase klaasplastkere ees omab -küllap mingid nüansid kindlasti on, kuid pigem on tegu lihtsalt alternatiiviga.