tankimootorid wwll.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas Lemet »

väike rambo kirjutas:Guugeldasin aga mehest juttu pole ainult patent us-aastaarv 14.august 1906.oleks hea kust infi veel saaks.Eks patentidega oli ikka nii kes ees,see mees.
No mida juttu...Trinkler Gustav Vassiili poeg, eluaastad 24.04.1876 — 04.02.1957...
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... Yw&cad=rja
http://rus-eng.org/eng/Trinkler%20Gusta ... 7evich.htm
http://www.vnpinfo.ru/statyi/0726%2806%29_2834

Ja nii poognate kaupa Soovi korral võid mootori kohta isegi eestikeelse raamatu leida

http://ester-rr.nlib.ee/record=b1272667~S7*est
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas mx77 »

Soobel kirjutas:Krt ei leia konspekte üles. Aga nõnda rauakoolis õpetati, et "päris" diiselmootor erineb tänapäevasest sisepritse poolest tuntavalt ja tänapäevase kõrgsurvepump-pihusti süsteemi taga olnud Trinkler. Dieseli variandil olnud mingine süsteem, kus õhk ja kütus seguneb eelnevalt ja alles siis löödi põlemiskambrisse vms. Midagi on jutuks ka siin "Early injection systems" all: http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine

Ei oska küll piisavalt ingliskeelt...
Dieseli originaalmootoris pihustati kütus silindrisse suruõhu abil (mitte ajada segamini eraldi põlemisõhuga). Selleks kasutati komeastmelist kompressorit. Tulemuseks oli väga hästi pihustunud elik siis aerosooliks muutunud kütus, mis põles väga hästi ja ei tekita seda kaasaegsele diislile omast teravat survetõusu, mis kõrvalseisjale on kuulda tüüpilise diisli häälena. Samas on sellega võitlemiseks, kütuseefektiivsuse saavutamiseks on kaasaegsed diislid läinud väga keeruliseks, just sissepritsedüüsid - mitmeastmeline sissepritse, ülipeened pihustidüüsid oma aeratsiooniavadega. Nagu wiki artiklist selgub otsitakse kaasajal jälle võimalusi kütuse suruõhu abil pihustamiseks.
Ehk siis kaasaegne diisel on kombinatsioon Dieseli mootorist koos oma kõrge surveastmega ja Stuarti kuumpea mootorist puhta kütuse sissepritsega.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
väike rambo
Liige
Postitusi: 38
Liitunud: 02 Aug, 2012 20:29
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas väike rambo »

Noh vaata kuhu see välja jõuab,tuleb välja,et sakslased kritiseerisid ajakirjanduses Dieselit nii palju,et Diesel otsis abi teistest riikidest,eks ikka neid insenere kes kodumaal midagi välja mõtlevad,ei usuta.Diesel oli 40 aastane ja Nobel 30 aastane kui otsisid teisi insenere välisriikidest ja üheks riigiks oli venemaa.Sellepärast sakslastel diiselmootorit ei olnudki.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas Soobel »

Oli küll, mootorvedurid, laevad ja ka LZ129 käisid diiselmootoritega. Diiselkütust kasutas koguni Me262.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas EOD »

Ära ei maksa unustada ka näiteks Junkers Jumo 205. http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205

Pilt

Kas vene tankimootor 6TD-1 ("kohvermootor") mitte selle lennukimootori sohilaps pole?
väike rambo
Liige
Postitusi: 38
Liitunud: 02 Aug, 2012 20:29
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas väike rambo »

Mjaah,väga huvitav,tuleb välja et sakslastel olid diiselmootorid küll aga tankidele,vist ei sobinud,et paibaldasid,bensiinimootorid,mida konstrueeris Maybach,sest tema mootorid on saksa tankidel,kuigi olid ka diiselmootorid olemas,venekeelses kirjanduses on isegi 2 ja 4 taktilised diiselmootorid ja isegi horisontaalsilindriga või silindritega diiselmootor.Diiselmootorite võimsus enamvähem sama,mis bensiinimootoritel,Maybachi mootoritel.Huvitav kas Junkersi mootorit ei oleks siis saksa tanki,sõjaajal monteerida.Või monteeriti aga liialt sõja lõpus? Venekeelne väljaanne ütleb küll,et olid saksa tankitele,monteeritud nii 2 kui 4 taktilisi diiselmootoreid.
väike rambo
Liige
Postitusi: 38
Liitunud: 02 Aug, 2012 20:29
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas väike rambo »

No muidugi saksa konstruktorid valisid ise bensiinimootorid,ei tea mis siis diiselmootoritel viga oli.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas Soobel »

Lihtsam hooldus ja suurem töökindlus? Paremate materjalidega, mida läks vaja näiteks kõrgsurvepumbas, oli kitsas käes? Et vaenlase kätte jäänud bensiinivaatidega oleks vaenlasel võimalikult vähe teha?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
väike rambo
Liige
Postitusi: 38
Liitunud: 02 Aug, 2012 20:29
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas väike rambo »

Muidugi sakslased ei mõelnud üldse talve peale et sõda nii pikale venib.Sakslased mõtlesid,et võidavad venemaad enne talve tulekut.Õigem küll,et kui jääb tehnika vaenlase kätte pole kütusega vaenlasel midagi peale hakata jah tankile,ei sobi.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas Lemet »

Et siis sakslased tekitasid endale tankid ainult Venemaaga sõdimiseks :shock: :shock:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Leimer
Liige
Postitusi: 145
Liitunud: 18 Jaan, 2011 15:44
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas Leimer »

Võime ka ju küsida, et miks meil on kuhi galile ja ak4-sid(siinkohal ma ei tea neist relvadest midagi, asi on põhimõttes).
Ratsionaalsusega on asjal ainult osaliselt pistmist.
Peale selle rakendub terve hulk nö. pisiasju ... korruptsioonist kuni lobini välja.
Ka tollal olid saunad, kus otsustati labidate tarnija, samuti ka kabinett konjaki karahviniga, kus otsustati mootoritarnija.

Sestap nad bensiiniga liikusidki :)
väike rambo
Liige
Postitusi: 38
Liitunud: 02 Aug, 2012 20:29
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas väike rambo »

Ega ainult venemaaga sõdimiseks,nad sõdisid teiste rahvastega ka,aga venemaa osutus liiga suureks tükiks,ei olnud,venemaad nii kerge alistada,kui sakslased lootsid,sakslane mõtles,et marsib kohe,enne talve venemaa ühest otsast teise välja ja ongi venemaa okupeeritud,nägu austria,okupeerimisega oli.
väike rambo
Liige
Postitusi: 38
Liitunud: 02 Aug, 2012 20:29
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas väike rambo »

Eks seda konjakit,tarbiti kabinetis küll liiga palju,et ühe mootoritarnija kasuks otsustati.Õige ikka see,et kvaliteetset metalli materjali oli liiga kulukas toota ja rindele oli vaja saata rasketehnikat,ehk tanke juurde,et hoida positsioone rindel ja edasi tungida vaenlase sisemaale.
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Re: tankimootorid wwll.

Postitus Postitas cleo »

Väikese rambo sünniaasta on küll pigem 2003 kui ´73, nagu ta ise siin kuulutas. Pea 40-aastane meesinimene ei saa nii ohmu ju ometi olla? :roll: Koolivaheaeg ka muidugi veel kestab....
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist