Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Šveitsi valitsus kiitis heaks 22-e JAS Gripen E/F lennuki ostmise. Tehingu maksumus on 3,25 miljardit eurot. Kaitsestruktuurid rõhutasid, et rootslaste masinad ei jää alla Rafalele ja Eurofighterile, kuid on neist mõnevõrra odavamad. Tehingu vastased ähvardavad aga referendumiga, et selgitada välja kaasmaalaste suhtumine rootslaste lennukisse. Lisaks plaanivad Švetisi relvajõud aastaks 2023 omandada veel 40-60 Jas Gripen E/F tüüpi masinat.

http://lenta.ru/news/2012/08/27/jets/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kahemootoriline ja suurem lennuk ei saa olla natuke odavam, oma elutsükli jooksul on ta ikka tuntavalt odavam.
Näiteks USAF-is on täpselt samade mootoritega F-15 lennutund F-16 omast pea poole kallim.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Aeg-ajalt on olnud kuulda väiteid aastaid ja aastaid kestva ettevalmistuse kohta pilootidele, enne kui need suudavad hävitajal lennata. Hetkel läbivad Iraagi piloodid koolitust USAs piloteerimaks hävitajaid F-16IQ, mis on USA relvastuses olevate Block 50/52 lahjemad variandid nõrgema radari ja lahjemate rakettidega. Niisiis:
Основной курс подготовки рассчитан на шесть-восемь месяцев, по истечении которых пилоты смогут пройти дополнительную подготовку или сдать экзамены на инструкторов.
Põhikursus on arvestatud kuueks kuni kaheksaks kuuks, peale mida piloodid on suutelised läbima täiendavat koolitust või sooritama instruktorieksamid.

http://www.lenta.ru/news/2012/09/04/iraqif16/

Juttu poolakate ettevalmistustest ja probleemidest F-16 saabumise eel ja ajal.

http://www.inosmi.ru/world/20060623/228352.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas taara »

Lemet kirjutas:Aeg-ajalt on olnud kuulda väiteid aastaid ja aastaid kestva ettevalmistuse kohta pilootidele, enne kui need suudavad hävitajal lennata. Hetkel läbivad Iraagi piloodid koolitust USAs piloteerimaks hävitajaid F-16IQ, mis on USA relvastuses olevate Block 50/52 lahjemad variandid nõrgema radari ja lahjemate rakettidega. Niisiis:
Основной курс подготовки рассчитан на шесть-восемь месяцев, по истечении которых пилоты смогут пройти дополнительную подготовку или сдать экзамены на инструкторов.
Põhikursus on arvestatud kuueks kuni kaheksaks kuuks, peale mida piloodid on suutelised läbima täiendavat koolitust või sooritama instruktorieksamid.

http://www.lenta.ru/news/2012/09/04/iraqif16/

Juttu poolakate ettevalmistustest ja probleemidest F-16 saabumise eel ja ajal.

http://www.inosmi.ru/world/20060623/228352.html
Äkki raatsid lühikokkuvõtte teha sellest poolakate muredest :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nälg vana Reinuvaderi kord aeda tõi,
kus küpseid Viinamarju rippus
kui kauneid kalliskive; vesi suhu kippus........

:dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Äkki raatsid lühikokkuvõtte teha sellest poolakate muredest
Kui lugupetav nädalavahetuseni kannatab, siis saab terve intervjuu tõlkega tutvuda.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
pagan
Liige
Postitusi: 1263
Liitunud: 10 Nov, 2011 1:55
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas pagan »

Lemet kirjutas:Lihtsalt silmaringi avardamiseks- EA võtab tööle ligi 30 välismaalt pärit lendurit. Lendurite palgad on keskmiselt 4500 eurot kuus.
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=64857236
Huvitav, millised on EA eesti pilootide palgad. kas kommentides välja pakutu...
Sõber asus piloodina EAsse tööle umbes nii 3 kuud tagasi. Palk natuke üle 2000 euro.
...vastab tõele?
Tänane uudis EA-st.
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=64922696

Minuni on jõudnud antud teemal üks kõlakas. Usaldusväärsuse üle otsustagu igaüks ise aga ..
Üks mu sõber rääkis purjus peaga, et tema sõbra-sõbra-sõbra-sõber kes töötab EA-s ja on seal kas piloot või mingi muu tähtsam tegelinski ütles, et: "Sisuliselt on käimas EA üle võtmine sommide poolt."
Et palgatud pilootidest on suur hulk soomlasi ja firma viiakse ülevõtmise hinna alla löömiseks pankrotieelsesse seisu või midagi sellist.
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui asja üle natuke järgi mõelda, siis Taskila ees seisab niiehknaa "mission impossible". EA lihtsalt seda kasumit niipea ei näe ja senised kasumid ju anomaaliatega seotud. Et sööta sisse teatud liine, läheb nii 10 aastat aega (nagu Finnairi Aasia liinidega). Enne seda on vaid kõva kahjum.

Teine trooja hobune asjas on omanik elik EV MKM-i isikus, kes selja taga EA taburetijalgu saeb. EA ei saa küsida pileti eest väärilist hinda, sest MKM läbi lennujaama on võtnud lausa rahvusliku uhkuse asjaks saada siia kõikvõimalikke odavlennufirmasid, mis hinnad alla ajavad (ja on märkimisväärset edu saavutanud sel alal).

Edasi on 2 varianti
-Taskila teab suurepäraselt oma eesmärgi saavutamatusest - aga seniks aetakse head juttu ja võetakse EV kõrgeimat riigisektori palka välja -kuni võimalik.
-on muud agendad (igaüks mõtleb ise).

Lihtne matemaatika - reisijaid juurde tulemas ei ei ole ja pileti hinda kulusit katvaks ei lase konkurents, eelkõige riigi enda survel siia taritud odavlennufirmad. Edasi on valikud - kas lasta EA kõige kaduva teed (täielik mahamüümine mõnele suurtegijale teeb EA suhtes sama välja, mis kinnipanemine) või leppida faktiga, et omada siit otselennuühendust Euroopa keskustega tuleb asjale võibolla 10-20 milli aastas peale maksta - sellisel juhul minimeerida kahjum. Arvutuse koht.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas mx77 »

odavlennufirmadel ja normaalsetel lendajatel on täiesti erinev klientuur. ei tea, et keegi ärireisija lendaks easyga või ryaniga. EA lennukid ei ole ka nii suured, et neid ei ole võimalik välja müüa. mina ütleks et probleem on ikka pigem juhtimises. aga kas taskila finski jaoks töötab? jumal teab, aeg näitab.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

EA töötab praegu -30% rentaabluse graafikus, et sellist asja parandada, siis peab väga palju muutma.
Kui see uute lennukite ja sihtkohtade värk läheb poliitilise surve alla (kiiret nulli sealt ei tule kindlasti), siis vaevalt Taskilale selleks 10 aastat aega antakse (mis kulus nt Finnairil Aasia liinide sisse söötmiseks).

Maksumaksjana vist isegi hammustaks läbi mingi 5-10 miljonit selle nimel, et sind Londonis vms eesti keeles ja inimlikult teenindatakse. Ja lennujaamas omad vastas on. Väga uhke tunne muuseas. Ja EA pole vist streikinud kah (Lufthansa ja Finnairi tavaline probleem). Pole küll eriline lendaja, aga EA oli nt Finnairist parema teeninduse ja hindadega kui viimati lendamist oli.

Seega esimese asjana tuleb siit need odavlennufirmad minema lüüa seniks kuni omad järje peale saavad.
Kahtlane, kas need Ryanairid-värgid siia seda klientuuri ikka toovad, mida me näha tahaks.
IT profid ja kõrgelt makstud spetsialistid sellistega ju ei sõida.

Taskila on igatahes võtnud kõvad riskid - variante on vaid 2 - kas käsi kullas või tagumine ots mullas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas setu »

No Ryanairi kasutatakse ikka tublisti. Pole veel näinud, et ükski Skype tippspetsialist oleks nurisenud. Neil ju kõige uuemad lennukid ka boonusena.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sooh, olen ise aru saanud, et Ryanair ja co-ga sõidavad kõige rohkem eesti kalkunikitkujad Briti saartele ja jobudikest "inglise poismehed" siia odavat alkoholi lakkuma... :)

Business- inimestele see ei sobivat, sest lennujaamas selgub liiga tihti, et on üle broneeritud ja kaks päeva ette ostetud piletid pole enam nii odavad kah.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:Aeg-ajalt on olnud kuulda väiteid aastaid ja aastaid kestva ettevalmistuse kohta pilootidele, enne kui need suudavad hävitajal lennata.
Sel teemal väljendas ennast Vene õhujõudude Torzoki õppekeskuse ülem polkovnik Jevgeni Galkin(jutt oli küll helikopteritest..)
Küsimusele, kas pilootide seas ka ajateenijaid kasutatakse...
Нет. Современный вертолет – сложная боевая машина. Даже после 5 летнего обучения молодые лейтенанты еще не один год совершенствуются прежде чем могут назвать себя настоящими летчиками.
http://military-press.livejournal.com/623083.html
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Kolinal ja uhkelt lahtisest uksest sisse koos piitadega... :lol: Kas keegi on lugupeetavale väitnud, et peaks pilootidena kasutama ajateenistujaid? Ajateenijate kontekstis on jutt käinud ikka sellest, et peale mõningast väljaõpet saaksid need subjektid hakkama lennuki tankimise ja varustamisega. Lennuraja koristamise ja muu taolisega. Seda enam, et nagu ühes teises teemas siin täheldati, on nende algmaterjal kutselistest märksa parem, ulatudes pooliku kõrghariduseni. Või ei saa?

Mis aga puudutab pilootide ettevalmistust, siis näiteks vene ajal lennukoolist sai noor leitnant kooli lõpetamisel lennuaega jämedalt 300 tundi. Lääne seltskond baseerus mõnevõrra teistsugustel ajagraafikutel, LIFT (lead-in-fighter-training) väljaõpe jagati kolme etappi...

Esialgne, mis oli ajaliselt 10-30 tundi, mille eesmärgiks oli kandidaadi sobilikuse määramine ja mille käigus tutvuti pilotaaži ja navigatsiooniga, lennati koos instruktoriga ning sooritati iseseisvad lennud.

Teine ehk põhikursus 40-100 lennutundi, mille käigus määrati kandidaadi sobivus konkreetsesse õhujõudude liiki, töötati läbi lennuettevalmistuse programmi põhiosades piloteerimis ja navigatsiooniülesanded,
treeniti pilotaažitehnikat(tavaline ja kõrgem pilotaaž, pimelend, grupilend), harjutati marsruutlende, tutvustati lendamist päeval keerukates meteotingimustes ja öösel, samuti aga ka lahingulendude põhielemente.

Kolmas , kõrgem. Võttis aega 80-120 tundi, töötati piloteerimistehnikaga, navigatsiooni ja lahingupidamisega, vastavalt õhujõudude liigile, viimistleti navigatsioonioskusi ja keerulisema lennuettevalmistuse pilotaaživõimekust (kõrgem pilotaaž, manööverlahing, grupilennud, keerukad meteotingimused ja öised lennud, maa- ja õhusihtmärkide ründamine.

Kui nüüd lähtuda sellest, et keskmiselt lennatakse läänes erinevates riikides aastaseks lennutundide arvuks 160-250 tundi, siis saab siit enam-vähem kätte, kaua baaskoolitus aega võtab
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

No milleks tõmmelda... :dont_know:
Tsiteerides vastust mis kirjeldas pilootide ettevalmistust, oli viisakas välja tuua ka küsimus....
Ükskõik kui rumal ja asjassepuutumatu see ka poleks.

Aga kui Vene õppekeskuse ülem arvab, et isegi pärast 5-aastast õppeperioodi pole lendur veel päris "valmis",siis kes olen mina temale vastu vaidlema.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline