Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

tommy, ma tõin üleval kaks kolm talve külakooli näinud säga, kes kõigile hädadele lisaks olid sunnitud õppima sõjakoolis neile harjumatus vene keeles (kaua kuluks eestlasel vietnamis räägitava keele selgeks saamisel tasemel, mis võimaldab lennukoolis õppida ja pidada instruktoritega intecom'i, kus üks vale sõna võib maksta allakukkumise).

Keskmiselt 4 aastat läks ja hiljem selgus, et väga ohtlikud vennad.
Mitu USAF pilooti suutis Lahesõja kalkunilaskmistel ässaks saada?
Või samas Vietnamis?
Riisipõllult kokku kogutud NVAF-il oli 16 ässa (5 või rohkem võitu).

Ei läinud neist kellelgi 9 aastat elukestvat õpet.
Elu näitas, et filosoofia ja tantsukursuse võis vahele jätta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Kapten Trumm kirjutas:tommy, ma tõin üleval kaks kolm talve külakooli näinud säga, kes kõigile hädadele lisaks olid sunnitud õppima sõjakoolis neile harjumatus vene keeles (kaua kuluks eestlasel vietnamis räägitava keele selgeks saamisel tasemel, mis võimaldab lennukoolis õppida ja pidada instruktoritega intecom'i, kus üks vale sõna võib maksta allakukkumise).
Missa räägid.... :shock:
50 aastat tagasi ja Mig 17.....
Ja ikka pidid üle 4 aasta õppima ja seda veel sõjaajal....
Veel 20 aastat tagasi planeeris Stalin oma Su-2 piloote vaid poole aastaga ette valmistada. Ikka koondrivis juhendaja järel sihtmärgi poole. Keda huvitas, palju tagasi tuleb...
Äkki jääks ikka tänapäeva......
Veel kord...
Kus toodetakse tänapäeval(valges maailmas) kolme aastaga (või kiiremini) nullist moodsa hävituslennuki piloote....
Et võiks lahingusse saata....
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

USAs peab piloodiks pürgija peab saama kõigepealt ohvitseriks, seda kas laevastiku või lennuväe akadeemias või laevastiku või lennuväe ROTCis(Reserve Officers' Training Corps) , seejärel asutakse temast lahingulendurit koolitama. Meile mõistetavas versioonis ja väga üldises plaanis- insener lõpetab näiteks TPI koos sõjalise kateedriga, saab leitnandiks ja suunatakse aastaks-kaheks lennukooli. Muideks, ROTC andis 2010 aastal ligi 38% lennuväeohvitseride juurdekasvust.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:USAs peab piloodiks pürgija peab saama kõigepealt ohvitseriks, seda kas laevastiku või lennuväe akadeemias või laevastiku või lennuväe ROTCis(Reserve Officers' Training Corps) , seejärel asutakse temast lahingulendurit koolitama. Meile mõistetavas versioonis ja väga üldises plaanis- insener lõpetab näiteks TPI koos sõjalise kateedriga, saab leitnandiks ja suunatakse aastaks-kaheks lennukooli. Muideks, ROTC andis 2010 aastal ligi 38% lennuväeohvitseride juurdekasvust.
Ei näe siin kusagil seletust, palju hävituslennuki piloote sealt tuleb...
Ehkki iseenesest on ROTC muidugi kasulik asutus....Ehkki kõik lennuväeohvitserid pole muidugi hävitajapiloodid....Erialasid on seal oi kui palju...
Kuid ROTC-ist tuleb ka USAF-ile lendureid...Kõikide Piperite ja Cessnade ja muu jaoks. Päris suurteni välja. Üks C-17 teine piloot meilgi käinud. Lõpetas tsiviillennukoolid, lendas tsiviillaineritega, tuli üle AF-i, tegi läbi tüübikoolituse ja taktikatreeningu ning lendab edasi...

Kuid see kõik ei näita ikka veel, kuidas moodsale hävitajale moodsas maailmas kolme aastaga täisväärtuslik piloot vormistatakse.... :dont_know:
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Katsuks siis veel hästi lihtsalt...USA õhujõududes jaotatakse3-4 kuulise esmase piloodikoolituse järel ära, kes kuhu- kes hävitajatele, kes rasketele masinatele, kes veel mujale. Mis pidada suures jaos sõltuma ka hetkevajadustest. Juhul, kui kandidaadil oli õnn sattuda hävituslennuki piloodiks, tuleb jämedas joones aastase piloodikoolituse lõppedes IFF(Introduction to Fighter Fundamentals) kestvusega ligi 90 päeva, mis sooritatakse AT-38B tüüpi lennukitel. Selle eduka lõpetamise järgselt paar nädalat kestev SERE(Survival, Evasion, Resistance, and Escape), peale mida 9-kuuline F-16 B-course. Kui ka see on läbi, siis saadetakse värske piloot tegevüksusesse, kus ta saab veel kahest kuue kuuni lihvi, peale seda on tegu MR piloodiga, kes on valmis kogenud piloodi juhitavana täitma lahinguülesandeid. Kokkuvõttes- USAs võtab aega kaks aastat alates piloodikoolituse algusest kuni MR piloodiks saamiseni.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

tommy kirjutas: Missa räägid.... :shock:
50 aastat tagasi ja Mig 17.....
Ja ikka pidid üle 4 aasta õppima ja seda veel sõjaajal....
Veel 20 aastat tagasi planeeris Stalin oma Su-2 piloote vaid poole aastaga ette valmistada. Ikka koondrivis juhendaja järel sihtmärgi poole. Keda huvitas, palju tagasi tuleb...
Äkki jääks ikka tänapäeva......
Veel kord...
Kus toodetakse tänapäeval(valges maailmas) kolme aastaga (või kiiremini) nullist moodsa hävituslennuki piloote....
Et võiks lahingusse saata....
Jälle üks halastamatu enda teadmatuse demo. Lisaks kõvasti tühja möla. Esiteks alustasid sa ise vaidlust "ei võeta eesli seljast". Näe, võeti küll ja edukalt.
Mis siis seal vene lennukoolides vahepealsel ajal seoses "moodsate hävituslennukitega" muutunud on?
Ahjaa, MiG-21 perioodil ehk Vietnami sõja ajal oli kursus 4 aastat, nüüd on 5 aastat. Wau, tohutu mahu tõus eksju seoses 50 aasta taguse aja ja lennuki kordades keerukamaks muutumisega 8)
Lennuõpped on jäänud võrreldavasse mahtu.
Pealegi on üsna võhkiklik arvata, et MiG-17/21 lendab iseenesest, erinevalt "moodsatest hävituslennukitest", mis lihtsalt ei lase valesid lükkeid teha peab seal ikka matsu päris hästi oskama, eriti kui mingi külakooli haridustaustaga kohe lennuväkke minna. Ja taaskord - jäi kahe silma vahele kolosaalne keelebarjäär (kujutan elavalt ette seda janti seal vene keele omandamise ja kasutamisega) ja kilide puudulik haridustaust (mis mõistagi eksju aega ei nõua). Kui füüsikat ei oska ja vene keel longab, siis kulub ikka hulk aega Bernoulli võrrandite ja vene kõnekeele peale ja lennukit veel ei näegi...

Ühesõnga pika jutu kokkuvõtteks - käib taas mingi imelik põhjuste otsimine, et miks ei saa.
On kiire õpetamisega- jäta filosoofia, ajalugu ja tantsukursus vahele, sellist üldharivat värki on ka meie sõjakoolides kõva protsent (KSK praktikat vaadates on seda lausa 2/3 mahust).
Seda saab õpetada ka hiljem, kui lennuilma pole. Ohvitseriõpe kõrghariduse baasil kestab meil ainult 1 aasta, lubage meenutada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Hjalmar Nelk
Liige
Postitusi: 548
Liitunud: 01 Apr, 2005 7:47
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Hjalmar Nelk »

On täiesti kindel, et aastaga õpetab ükskõik millise hävituslennuki piloodi välja, kui ainult sellega tegeleda. Nullist. Täiesti "lennuvõimetu" inimese.

Miks seda ei tehta eri (lääne)riikides? Lihtsad praktilised küsimused:
1. Hävituslennuki piloodi "eluiga" ei ole eriti pikk. Maksimaalselt 10-15 aastat. Muidugi on erandeid, aga siiski üle selle suurt ei lähe. Sõjategevuses loomulikult lühem. Ma ei mõtle siin ainult allalaskmisi, aga pigem kogu aeg "võistlusmomendiga" lendamist. Mida sa lääneriigis sellise 30-40 aastase inimesega peale hakkad? Näiteks Soomes. Ajad tänavale? Ei sobi ikka. Ja ei tõsta eriti ameti renomeed. Järelikult tuleb kohe koolitades mõelda pikema perspektiivi peale. Sestap koolitatakse kohe ohvitsere, mitte aga piloote.
2. Lendamine maksab raha. Kõva raha. Järelikult on otstarbekam jaotada aega pikemate aastate peale.
3. Pikemate aastate peale ümberjaotades ja kogu aeg otseselt lendamiseks ebavajalikku õpetades valmistad inimesi ette nö pehmemaks maandumiseks. Näiteks võib (Soome näitel) inimene lennata kolbmootoriga nagu noor jumal ja ka treeningreaktiiv istub hästi, aga lahingulennukile istudes tekib ületamatu kramp. Lihtsalt ülekoormus ja kõike on liiga palju. Sellise mehe saab vähese vaevaga ümber koolitada lahingujuhiks. Seda enam, et lennata ta oskab ja ettekujutus on olemas.

Ei pretendeeri mingile lõplikule tõele, aga selge on see, et sobivast inimesest koolitab konkreetsele lennukile piloodi ikka kordades lühema ajaga, kui 9 aastat. Julgen arvata, et isegi alla aasta. Kõik muud tegurid tingivad koolitusaja pikenemise.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6602
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas kaur3 »

Tsiteerides Jane'si:
Although still in its ifancy, analysis shows that the training pipeline for the F-35 would last for between two and four months for experienced fast jet pilot transitioning to the aircraft, and six to eight months for a new pilot, with a number of factors as servce requirements, affecting these figures.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Laias laastus on viimase lehe ridade vahele kirjutatud ka vastus küsimusele "miks valge ilm ei tee".
Seepärast ei tee, et valgel ilmal pole selle asjaga kuskile kiiret ja üldiselt on ohvitser ühiskonna eliit - peab oskama peotantsu ja tegema vahet Aristotelesel ja Kant'il. Oleks veel tore ka, kui oskaks kompanii käsku koostada.
Kuigi need asjad pole õhulahingu pidamiseks absoluutselt vajalikud.
Et asi oleks käega katsutav, siis selline vist igaühele teada olev asjamees nagu Aleksandr Pokrõskin.
Hariduselt lõpetanud tööliskooli ja tegev lennukimehhaanikuna.
Lennukooli pääsemiseks läbis puhkuse ajal edukalt tsviillennuki kursused kolme nädalaga (kestsid aasta muidu).
Õppis aasta lennukoolis ja lõpetas kiitusega.
Edasist pole vist vaja siin foorumis seletada.
Keegi loodetavasti ei hakka väitma, see vend õhusõjast midagi ei teadnud, mitmeidki suurema skooriga saksa ässasid tulistati rohkem arv kordi alla kui teda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:Katsuks siis veel hästi lihtsalt...USA õhujõududes jaotatakse3-4 kuulise esmase piloodikoolituse järel ära, kes kuhu- kes hävitajatele, kes rasketele masinatele, kes veel mujale. Mis pidada suures jaos sõltuma ka hetkevajadustest. Juhul, kui kandidaadil oli õnn sattuda hävituslennuki piloodiks, tuleb jämedas joones aastase piloodikoolituse lõppedes IFF(Introduction to Fighter Fundamentals) kestvusega ligi 90 päeva, mis sooritatakse AT-38B tüüpi lennukitel. Selle eduka lõpetamise järgselt paar nädalat kestev SERE(Survival, Evasion, Resistance, and Escape), peale mida 9-kuuline F-16 B-course. Kui ka see on läbi, siis saadetakse värske piloot tegevüksusesse, kus ta saab veel kahest kuue kuuni lihvi, peale seda on tegu MR piloodiga, kes on valmis kogenud piloodi juhitavana täitma lahinguülesandeid. Kokkuvõttes- USAs võtab aega kaks aastat alates piloodikoolituse algusest kuni MR piloodiks saamiseni.
Võtame siis hästi lihtsalt....
Sina väidad, et kolme aastaga tehakse nullist lahingupiloot....
Samas Vene õppekeskuse ülem jällegi, et isegi peale viit aastast õppimist pole lennukooli lõpetaja veel "valmis" piloot. Vajavad veel aastaid harjutamist...
Sinu vastav haridus ja kogemustepagas ületab venelast mismoodi..??
Ja milline on see asutus, mis tänavalt võetud mehe kohe "valmis"teeb...
Mis puutub siia see, kuidas aeti/aetakse asju sõja ajal.....Mida kõike vajadusel saaks ja võiks...
Lihtsalt siin ja praegu.....Ilusal rahuajal....
On meil 18-20 aastane sell....Ihkab lennata.
Mis on see asutus, kuhu teda saates, annab meile 3 aasta pärast tagasi piloodi, kes tuleb tagasi ohvitserina, omades tasemetunnistust, millega võib NATO liikmesriigi õhujõududes asuda kohe teenistusse hävitajapiloodina...
Ja ikka tasemel tegelasena, keda julgelt lahingusse saata võib.....
Küsimus pole ju noores kursandis, kes alles lennukooli lõpetanud.....See noor mees alles alustab oma teed....
Egas Vene polkovnik kah ei väitnud, et kursandid peale viit õpiaastat kohe üldse lennukit/kopterit maast tõsta ei oska.....Küllap on neil teooriapagas kah omandatud.
Ometi leiab ta, et läheb veel aastaid, enne kui "rohelised" end tõeliste ohvitseride/pilootidena tunda võivad....Egas nad seni siis seerupaguneid kandnud ja lennata üldse ei osanud....
Meie kapten oli meil siin lõpetanud õppeasutuse ja lennanud Robinsonil üle 500 tunni, ometigi lihviti teda veel pea 2 aastat.....Uutel tüüpidel ja uute taktikatega....
Et siis, millisesse asutusse ma peaksin meie noorisanda saatma, et ma kolme aasta pärast tasemel hävitajapiloodi vastu saan....
Milleks mulle üles lugeda erinevaid tüübikoolituse pikkusi....Wikit oskan ma ju ise ka sirvida...
On täiesti kindel, et aastaga õpetab ükskõik millise hävituslennuki piloodi välja, kui ainult sellega tegeleda. Nullist. Täiesti "lennuvõimetu" inimese
Kui keskenduda ainult sellele, siis küll....Kuid niimoodi see ei käi ju, kas pole. [Pealegi oleks tegu ikkagi "kollanokaga", kes on suutnud omandada põhilise teooria ja natuke praktikat. Mitte aga "valmis" piloodiga.]
Vähemalt ei tea ma õppeasutust, kus seda praktiseeritakse....Et aastaga/kolmega ja nullist....
Ei taha spekulatsioone, mida kõike annaks ja saaks, kui loobuks sellest ja tollest...
Ikka täna ja millised on reaalsed võimalused...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Tead, ei viitsi lihtsalt enam....usun, et peale sinu on ülejäänud rahvas juba mõistnud, kaua kulub MR piloodi koolitamiseks USA õhujõududes...muus osas on sinu jauramisele siin juba mitmel korral vastatud.

EDIT:
Aga hea küll, nagu vene kroonus täheldati- dlja osobo...odorennyh.
Sina väidad, et kolme aastaga tehakse nullist lahingupiloot....
Mina väidan, et USA õhujõududes tehakse kahe aastase lennukooli ja sellele järgneva kuuekuulise lihvimisega tegevlennuväeüksuses inimesest, kes ei oma mingit piloodilitsentsi "... wingman, able to fly on the wing of a more experienced pilot into combat..."
Samas Vene õppekeskuse ülem jällegi, et isegi peale viit aastast õppimist pole lennukooli lõpetaja veel "valmis" piloot. Vajavad veel aastaid harjutamist...
Juba eelnevalt sai kaasfoorumlasele kirjutet, et
Loomulikult ei ole. Nagu pole peale residentuuri lõpetamist ka "päris valmis" ükski arst, peale tehnikaülikooli lõpetamist valmis ükski insener ja ka mina ise pean vaatamata ligi kolmekümneaastasele staažile oma erialal, tõdema, et asju, mida õppida tuleks, on veel küll ja küll. Ja millegipärast on mul tunne, et ka foorumlasel tommy on oma eriala säravate tippudeni veel arenguruumi märkimisväärselt. Elukestvast õppest on lugupeetav ikka midagi kuulnud? Aga BAASVÄLJAÕPPE, millise baasilt saab inimene selle va paberi kutsetunnistusega kätte koos pädevusega iseseisvalt ennast edasi arendada läbimine ei võta kõigele vaatamata "aastaid ja aastaid" aega, vaid see läbitakse ikka märksa kiiremini. Nagu seda siin viimasel ajal õige mitmest kirjatükist on saanud lugeda.
Raske aru saada?? :dont_know: Lihtsamalt seletada paraku ei oska.
Sinu vastav haridus ja kogemustepagas ületab venelast mismoodi..
Ja kuidas on lugupeetaval endal samade asjadega, et sedapalju visalt ignoreerib USA õhujõudude ametlikke allikaid?
Mis on see asutus, kuhu teda saates, annab meile 3 aasta pärast tagasi piloodi, kes tuleb tagasi ohvitserina, omades tasemetunnistust, millega võib NATO liikmesriigi õhujõududes asuda kohe teenistusse hävitajapiloodina...
Juhul, kui tegu on juba ohvitseriga(kelleks on kõrgharidusega võimalik saada aastaga), siis USA õhujõud. Juhul, kui EV valitsus võtab aga vastu otsuse, et õhuväe hävituslennuki piloodiks võib saada ka kõrgharidusega tsivilist...siis jällegi needsamad USA õhujõud.
Ja ikka tasemel tegelasena, keda julgelt lahingusse saata võib.....
:wall: "...wingman, able to fly on the wing of a more experienced pilot into combat...."
Et siis, millisesse asutusse ma peaksin meie noorisanda saatma, et ma kolme aasta pärast tasemel hävitajapiloodi vastu saan....
Vt. ülaltpoolt.
Wikit oskan ma ju ise ka sirvida...
Paistab, et netiallikatega töötamiseks arenguruumi veel jätkub...
Viimati muutis Lemet, 10 Sept, 2012 10:45, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Ongi kõik või... :(
Mida siin kirjeldati...
Kokkuvõttes- USAs võtab aega kaks aastat alates piloodikoolituse algusest kuni MR piloodiks saamiseni.
Seda olin ma juba ju eelnevalt väitnud....
Siis ca. aastane nn. flightschool, et saada piloodiks.
Edasi juba tüübiväljaõpe ja kitsam spetsialiseerumine
Kuid sellele eelneb samuti haridustee.....Enamasti lennuväeakadeemia, kes tuleb süsteemi ROTC kaudu, omandanuna kolledziharidus tsiviilis....
Ja, ka peale seda, ei olda veel "valmis"..
Järgneb teenistus (õppe)väeosas, kogemuste korjamine, vilumuse omandamine....
Et saada "tõeliseks" piloodiks, nagu venelane väidab...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas Lemet »

Aga sa pane tõepoolest ka alghariduse omandamisele kulutatud aastad piloodikoolituse ajale otsa, saab VEEL uhkem...vähemalt kümne aasta võrra. Lasteaiaga läheb vast tiba raskeks...ja ma ei mäleta, kes täpselt, aga keegi kuulsatest on oma kõrges vanuses juubelikõnel öelnud, et ta tegelikult lendamisest suurt midagi ei teagi, talle lihtsalt meeldib õhus olla...nii et "valmis" pilooti tommy mõistes polegi vast võimalik koolitada.

EDIT:
tommy kirjutas:Mis on see asutus, kuhu teda saates, annab meile 3 aasta pärast tagasi piloodi, kes tuleb tagasi ohvitserina, omades tasemetunnistust, millega võib NATO liikmesriigi õhujõududes asuda kohe teenistusse hävitajapiloodina...
tommy kirjutas:Tsiteeri:
Kokkuvõttes- USAs võtab aega kaks aastat alates piloodikoolituse algusest kuni MR piloodiks saamiseni.

Seda olin ma juba ju eelnevalt väitnud....
Kas nende postituste kõrvutamisel ei teki sul endal tunnet, et tegelet rumala joramisega lihtsalt joramise pärast. Jutt käibki siin ju hävitaja piloodi ettevalmistamise ajast.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:Aga sa pane tõepoolest ka alghariduse omandamisele kulutatud aastad piloodikoolituse ajale otsa, saab VEEL uhkem...vähemalt kümne aasta võrra.
Miks ma peaksin lennuakadeemia aja piloodi/ohvitseri haridusteest/ettevalmistusest maha tõmbama..??
Eriti, kui selle läbimine on laias-laastus pea ainuke tee, kuidas üks täiskasvanuks saanud noormees sinna kangide taha pääseb....
Reeglina....
Mind ei huvita siin erinevate tüübi-ja tasemekoolituste olemus ja kestvus....
Need tulevad kursandil läbida nii kui nii...
Ja ei usu ka, et värskelt väeossa saabunud nooremleitnant kohe "valmis" piloot on......
Ehkki teooria on ta omandanud ja pisut praktikat veel otsa...
Jutt käibki siin ju hävitaja piloodi ettevalmistamise ajast.
Jutt käib siin ikka sellest, kuidas saada nullist tasemel piloodini....(loomulikult on tasemehinnang mõneti subjektiivne)
Mina kaldun toetama Vene polkovniku ja õppekeskuse ülema sõnu, "et isegi peale viit aastat õpinguid, peab noor mees veel aastaid harjutama, et tasemel piloodiks saada"....
Ei usu "nullist kolme aastaga" teooriasse...
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Rootsi hävitajad Eestile

Postitus Postitas tommy »

Ei saa enam pihta, kogu sellele jutule....
Tundub, et üritatakse hirmsasti tõestada asja, mida ma ka ise olen kinnitanud....
Siis ca. aastane nn. flightschool, et saada piloodiks.
Edasi juba tüübiväljaõpe ja kitsam spetsialiseerumine
See pole minu jaoks teema....
Kuid, sinna ei saa inimene tänavalt.....Null, kellest me räägime.
Selleks on vaja reeglina enne lõpetada lennuväeakadeemia.
Euroopas pea reeglina, USA-s võib tulla ka erandeid, tsiviilkolledzi baasil......Ei tea.
Mis tuleb samuti arvestada hariduse/ettevalmistuse hulka...Teenistusstaazi hulka nagu loetakse...

Näeme hirmsat vaeva väidete esitamisega......
Kui täna ÕV-s teenivad nooremohvitserid kvalifitseeruks igasugu näitajate põhjal hävitajal lendama, ei lähe nende piloodiks saamiseks aega rohkem kui 2 aastat (pigem intensiivse õppe korral isegi aasta).
Lugemata, mida ma kinnitan lehekülg tagapool....
Kui me võtame mõne EV lennuväe leitu või kapteni, kelle väljaõppetase on hetkel L-39, siis saates ta tüübiväljaõppesse USA-sse(või mujale), siis peaks aastaga hakkama saama küll.
Omastama uut masinat ja laialdasemaid väljaõppeprotseduure ja taktikaid. Mida meil hetkel ei praktiseerita või kui, siis riivamisi
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist