Kord jõudsid valgete laevad Ameerikasse. Indiaanlased ei näinud ei laevu ega valgeid. Kuid küla šamaan nägi, andis kirjelduse ja indiaanlased hakkasid nägema laevu, kui ka valgeid.
See ei ole mitte nii võrd füüsika seaduste kohta ... Vaid see lookene kirjeldab väga ilusasti seda, et inimesed
usuvad neid, keda nad peavad autoriteetideks ja autoriteet määrab ära ka selle inimese maailma nägemise, kes autoriteeti
usub.
(Kuigi jah, Kvantfüüsikud ja biotsentristid püüavad tõestada, et aeg ja ruum, aga ka mateeria – asjad ja moodustised meie ümber –, eksisteerivad vaid siis, kui neil on inimteadvuse näol olemas vaatleja. Seda nimetatakse Kopenhaageni tõlgenduseks: enne vaatlema hakkamist ei ole vaadeldavaid osakesi olemas ja iga järgnev sekund ei ole praegusel hetkel veel lõplikult defineeritud.)
Vaatleja vaatleb ja annab just sellise kirjelduse nagu tema mätta otsast see paistab ja just sellise nagu tema jaoks on
kasulik.
Corvuse ja Sataka jaoks on autoriteedid need, kes esindavad ametliku seisukohta ja nad
usuvad ametlike (nende jaoks autoriteetseid) kirjeldusi.
Ja siis hakkab oma
usu levitamine ... Mitte nii võrd selleks, et soov on "maailma vallutada" vaid pigem selleks, et enda kaljukindlat (mis on illusoorne)
usku kaitsta.
Mida kindlamalt inimene
sõltub oma usust, seda agressiivsem on ta alternatiivsete teooriata pooldajate vastu. Kaasaarvatud vastaspoole esindaja naeruvääristamine, kas otse või läbi lillede. Ka see on tegelikult enesekaitse. Piltlikult
nõiutakse ohtlik tegelane enda silmis
konnaks, sest mida see väike konn ikka suurele mehele teeb
Ja kogu teema võib panna kategooriasse
Palju kisa, vähe villa 
Sest pooli vahetavad ainult need, kes juba enne veidi kahtlesid oma senises seisukohas (oma senise autoriteedi kirjelduses)
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”