Jõelaevad Emajõel
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Füüsikaliselt on 100-150 kW selliste laevade puhul loogiline, kui keegi küsib miks tema Audi A8-l on 220kW pistik ehkki on ta 6 korda väiksem, siis tuleb tal uurida füüsikat veidi. Ei pea isegi teadusraamatutes tuhnima, need laevad pole mõeldud ülimalt rasketes oludes sõitmiseks ega ehitatud murdma läbi 3 meetristest lainetest mida kuskil sisevetes ei saa kohata, samuti pole nad kiirlaevad vaid mõeldud loksumaks väiksemaid vahemaid. Pildil on 3D6 mootor, küll aga natukene võimsam - 225 hobust e. umbes 168 kW.
Viimati muutis Meigo, 08 Nov, 2012 20:37, muudetud 1 kord kokku.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Tegelikult Pegasusel ja MO tüüpi laevadel üks ja sama mootor. MO laevad olid muidugi tiba kiiremad. Vanemuine läks nt Tartus Praagale kahe tunniga ära. Pegasus-Kreutzwaldil ja Koidulal võttis see aega 2,5 tundi. Nüüd sadam väidab, et Praagale sõit kestab 3,5 tundi, aga eks vana mootorit tuleb hoida, mine tea, ehk lendab täiskäigiga tükkideks.
M-tüüpi laevadel on hiljem kasutatud ka 170 ja 190 hj mootoreid. Mõne ümberehitatud MO peal on kindlast 225 hobuseline.
Lermontovil oli peal kaks analoogset 3D6 mootorit. Oli Vanemuisega enam-vähem ühe kiirusega.
Üks parimaid vene laevandussaite on siin. tõsi, kahjuks ikkagi mittetäielik
http://russrivership.ru/ships
MO- laevade karakteristikud ja skeemid
http://russrivership.ru/public/files/doc496.pdf
Pihkva MO-d aga sellised.
http://russrivership.ru/public/files/doc42.pdf
M-laevad (Pegasuse analoogid)
http://russrivership.ru/public/files/doc33.pdf
OM- laevad. Lermontov projekt 623 . Sammalhabeme poolt taga aetud Kajak 780. Ma ei ole veel Kajaka saatusest infi leidnud. ilmselt läinud kõige kaduva teed
http://russrivership.ru/public/files/doc485.pdf
Ja nüüd midagi gurmaanidele
Esimene Vanemuine
http://russrivership.ru/public/files/doc1598.pdf
Taara
http://russrivership.ru/public/files/doc461.pdf
Joala vend Ust-Narovsk. Allpool ka mõni Joala pilt
http://russrivership.ru/public/files/doc1594.pdf
Otsin ükspäev mõned Vanemuise analoogide ümberehitused ja panen korralikumate pildid üles. Venelaste fantaasia on muidugi otsatu. Mõnest on tõeline värdjas tehtud.
M-tüüpi laevadel on hiljem kasutatud ka 170 ja 190 hj mootoreid. Mõne ümberehitatud MO peal on kindlast 225 hobuseline.
Lermontovil oli peal kaks analoogset 3D6 mootorit. Oli Vanemuisega enam-vähem ühe kiirusega.
Üks parimaid vene laevandussaite on siin. tõsi, kahjuks ikkagi mittetäielik
http://russrivership.ru/ships
MO- laevade karakteristikud ja skeemid
http://russrivership.ru/public/files/doc496.pdf
Pihkva MO-d aga sellised.
http://russrivership.ru/public/files/doc42.pdf
M-laevad (Pegasuse analoogid)
http://russrivership.ru/public/files/doc33.pdf
OM- laevad. Lermontov projekt 623 . Sammalhabeme poolt taga aetud Kajak 780. Ma ei ole veel Kajaka saatusest infi leidnud. ilmselt läinud kõige kaduva teed
http://russrivership.ru/public/files/doc485.pdf
Ja nüüd midagi gurmaanidele
Esimene Vanemuine
http://russrivership.ru/public/files/doc1598.pdf
Taara
http://russrivership.ru/public/files/doc461.pdf
Joala vend Ust-Narovsk. Allpool ka mõni Joala pilt
http://russrivership.ru/public/files/doc1594.pdf
Otsin ükspäev mõned Vanemuise analoogide ümberehitused ja panen korralikumate pildid üles. Venelaste fantaasia on muidugi otsatu. Mõnest on tõeline värdjas tehtud.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
aurik on ikka mõnusalt tuhninud, sa jagad mootoreid hästi? Üleval postitasin pildi ühest 225 HP Turbo 3D6 mootorist, kuskil 20.a. seisnud laevukesel pidavat peal olema, olevat ka 60-ndatel välja lastud aga raibe ei kirjutanud laevast mingeid muid andmeid juurde... 

Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Ei Meigo, ma pole kahjuks mingi mootorispets. Ma ei kujuta isegi ette, mis laevalt see pildilolev võib pärit olla.
MO-le ja M-tüübile võiksid kindlasti sobida muidu veel sellised:
190 hj Skoda 6L160PNS; ЯМЗ 238 170 hj
Aga need vene ja idabloki mootorid- läänepoolsete analoogidega võrreldes pidid olema suurema küttekuluga, kipuvad lagunema ja mürisevad hirmsasti. Kui otsida mõnd lääne analoogi, siis võiks ehk sobida ehk sihuke 1 x 180 PS IVECO NEF 280 Diesel .
Kindlasti toodab Volvo midagi sarnast jne.
Kui Vanemuine on nagunii mootorist ilma jäänud, siis ehk tasub kaalumist uus jõuallikas viia hoopis ahtriossa ja selle peale teha väike päikesetekk. Iseküsimus on siis muidugi laeva fixpoint, aga ballastiga mängides peaks vast hakkama saama. Kapteniruhvi kõrgust võib ka ehk poole meetri jagu tõsta.
Nüüd mõned MO reinkarnatsioonid
pikendatud salongiga
http://fleetphoto.ru/photo/7555/
Järgmistele on tehtud üks korrus peale. Ise kahtlen selliste variantide puhul Peipsi tuulistele tingimustele sobivuses. Sõiduomadused on kindlasti halvemad, osad on klassis kaotanud- muutudes järvelaevadest jõealusteks ja lubatud reisijate arvu on tublisti vähendatud. Kõik nad tegutsevad banketi, mitte liinialustena, st võivad vastavalt ilmale valida sobiva sõidurajooni, kiiruse jne.
http://fleetphoto.ru/photo/8449/
http://fleetphoto.ru/photo/35877/
http://fleetphoto.ru/photo/648/
http://fleetphoto.ru/photo/27111/
http://fleetphoto.ru/photo/8203/
Nüüd midagi värdjate muuseumist
http://fleetphoto.ru/photo/11191/
http://fleetphoto.ru/photo/8310/
http://fleetphoto.ru/photo/23922/
MO-le ja M-tüübile võiksid kindlasti sobida muidu veel sellised:
190 hj Skoda 6L160PNS; ЯМЗ 238 170 hj
Aga need vene ja idabloki mootorid- läänepoolsete analoogidega võrreldes pidid olema suurema küttekuluga, kipuvad lagunema ja mürisevad hirmsasti. Kui otsida mõnd lääne analoogi, siis võiks ehk sobida ehk sihuke 1 x 180 PS IVECO NEF 280 Diesel .
Kindlasti toodab Volvo midagi sarnast jne.
Kui Vanemuine on nagunii mootorist ilma jäänud, siis ehk tasub kaalumist uus jõuallikas viia hoopis ahtriossa ja selle peale teha väike päikesetekk. Iseküsimus on siis muidugi laeva fixpoint, aga ballastiga mängides peaks vast hakkama saama. Kapteniruhvi kõrgust võib ka ehk poole meetri jagu tõsta.
Nüüd mõned MO reinkarnatsioonid
pikendatud salongiga
http://fleetphoto.ru/photo/7555/
Järgmistele on tehtud üks korrus peale. Ise kahtlen selliste variantide puhul Peipsi tuulistele tingimustele sobivuses. Sõiduomadused on kindlasti halvemad, osad on klassis kaotanud- muutudes järvelaevadest jõealusteks ja lubatud reisijate arvu on tublisti vähendatud. Kõik nad tegutsevad banketi, mitte liinialustena, st võivad vastavalt ilmale valida sobiva sõidurajooni, kiiruse jne.
http://fleetphoto.ru/photo/8449/
http://fleetphoto.ru/photo/35877/
http://fleetphoto.ru/photo/648/
http://fleetphoto.ru/photo/27111/
http://fleetphoto.ru/photo/8203/
Nüüd midagi värdjate muuseumist
http://fleetphoto.ru/photo/11191/
http://fleetphoto.ru/photo/8310/
http://fleetphoto.ru/photo/23922/
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Volvo Penta on läbi aegade tuntud asi. Mäletamist mööda juba piiritusevedamise ajast.
Uuemad mootorid "paatidele" võimsamast otsast sellised

http://boat2fish.com/boat-engine/volvo- ... at-engine/
...Ja "lahjemast otsast sellised

http://boat2fish.com/boat-engine/volvo- ... at-engine/
Uuemad mootorid "paatidele" võimsamast otsast sellised

http://boat2fish.com/boat-engine/volvo- ... at-engine/
...Ja "lahjemast otsast sellised

http://boat2fish.com/boat-engine/volvo- ... at-engine/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Teemat sai keritud ka vanatehnikafoorumis: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42639 Seal näikse kasutaja PlyVal laevandusest rohkem teadvat ja on... Ütleks teravalt skeptiline ettevõtmise suhtes.
Hakkasin siin ka mõtlema, et majaehitus selline laevategu ei ole, et kruvid kipsplaadid sisse ja paned tavalised aknaklaasid jne ja ilmselt peab ka masinavärk mingitele nõuetele vastama ehk et suvalist veokamootorit ei tarvitse ametkonnad aktsepteerida. Mootori kohapealt võib odavamaks osutuda originaali taastaminegi ehk samasuguse mootori paikapanemine (3D6 kohta ei oska öelda, aga 1D6 rappeid leidub kindlasti)
Ja need laevaregistri teemad üle 24meetriste laevade kohapealt jne. Selle külje pealt tuleb kindlasti kõvasti uurimistööd teha.
Kipper.ee foorumis oli ka teema, peamiselt Pegasusest ja jõelaevandusest üldse. Üllatav oli lugeda, et mööda Pedja jõge käisid aurikud Meleskisse ja vedasid klaasiliiva, potast, klaasi jne! Aga praegu... Rannas vaid tühjaksjooksvad külad ja nälg ja viletsus, Pihkval ettearvamatu riigi piir ees. Ehk et mida Vanemuisega üldse peale hakata, kui valmis saaks? Kaiäärseks võõrastemajaks ja kruiisideks Peipsil?
Mitte et ma nüüd ei unistaks näha seda laeva Emajõel sõitmas. Aga ilgelt kõva oleks, kui see saaks vähemalt kindlasse kätesse ja roostest ja edasisest hävimisest-lagunemisest päästetud.
(Vaatan siin neid pilte ka ja tundub, et on paremas korras, kui arvasin, enamus klaase ikka ees ja äkki on seestpooltki midagi originaalsisust täiesti taastamis- ja kasutuskõlblik)
Hakkasin siin ka mõtlema, et majaehitus selline laevategu ei ole, et kruvid kipsplaadid sisse ja paned tavalised aknaklaasid jne ja ilmselt peab ka masinavärk mingitele nõuetele vastama ehk et suvalist veokamootorit ei tarvitse ametkonnad aktsepteerida. Mootori kohapealt võib odavamaks osutuda originaali taastaminegi ehk samasuguse mootori paikapanemine (3D6 kohta ei oska öelda, aga 1D6 rappeid leidub kindlasti)
Ja need laevaregistri teemad üle 24meetriste laevade kohapealt jne. Selle külje pealt tuleb kindlasti kõvasti uurimistööd teha.
Kipper.ee foorumis oli ka teema, peamiselt Pegasusest ja jõelaevandusest üldse. Üllatav oli lugeda, et mööda Pedja jõge käisid aurikud Meleskisse ja vedasid klaasiliiva, potast, klaasi jne! Aga praegu... Rannas vaid tühjaksjooksvad külad ja nälg ja viletsus, Pihkval ettearvamatu riigi piir ees. Ehk et mida Vanemuisega üldse peale hakata, kui valmis saaks? Kaiäärseks võõrastemajaks ja kruiisideks Peipsil?
Mitte et ma nüüd ei unistaks näha seda laeva Emajõel sõitmas. Aga ilgelt kõva oleks, kui see saaks vähemalt kindlasse kätesse ja roostest ja edasisest hävimisest-lagunemisest päästetud.
(Vaatan siin neid pilte ka ja tundub, et on paremas korras, kui arvasin, enamus klaase ikka ees ja äkki on seestpooltki midagi originaalsisust täiesti taastamis- ja kasutuskõlblik)
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Natuke edukatest taastamistest.
Praegu vudib Prangli vahet korralikult korda tehtud Vesta. Tema ajalugu Eestis on järgmine. Eestisse toodi ta vist 80-te lõpus suht roostes ja aastaid seisnud vrakina kusagilt Ukrainast. Tehti Pärnus mõne aasta jooksul korda ja hakkas sealkandis sõitma. Paar aastat tagasi remonditi teda väga põhjalikult ja on igati kobe.
Ida poolt lugu ühe OM tüüpi laeva renoveerimisest. Tegevuskoht Teletsi järv Altais.
aasta 2009. 90-te keskpaigast seisnud vrakk
http://www.altai-photo.ru/photo/altai/d ... ti/9-0-654
aasta 2012
http://fleetphoto.ru/photo/41218/
Praegu on seal muuseumi-ja lõbustuskompleks. Järgmisel aastal hakkab sõitma. Taastamishind 17 milj.rubla s.o tiba üle 400000 euri.
Niipalju lugesin, et õnneks olla tema kere olnud üpris tugev. Ka Vanemuise kere peaks olema vastuvõetavas seisus, arvestades mõned aastad tagasi toimunud põhja vahetust. Ja Vanemuine on paar korda väiksem
Praegu vudib Prangli vahet korralikult korda tehtud Vesta. Tema ajalugu Eestis on järgmine. Eestisse toodi ta vist 80-te lõpus suht roostes ja aastaid seisnud vrakina kusagilt Ukrainast. Tehti Pärnus mõne aasta jooksul korda ja hakkas sealkandis sõitma. Paar aastat tagasi remonditi teda väga põhjalikult ja on igati kobe.
Ida poolt lugu ühe OM tüüpi laeva renoveerimisest. Tegevuskoht Teletsi järv Altais.
aasta 2009. 90-te keskpaigast seisnud vrakk
http://www.altai-photo.ru/photo/altai/d ... ti/9-0-654
aasta 2012
http://fleetphoto.ru/photo/41218/
Praegu on seal muuseumi-ja lõbustuskompleks. Järgmisel aastal hakkab sõitma. Taastamishind 17 milj.rubla s.o tiba üle 400000 euri.
Niipalju lugesin, et õnneks olla tema kere olnud üpris tugev. Ka Vanemuise kere peaks olema vastuvõetavas seisus, arvestades mõned aastad tagasi toimunud põhja vahetust. Ja Vanemuine on paar korda väiksem
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Nii , katsun nüüd piltidega jõudu.
Kõigepealt kaks peateema nimelist
Töö Kabina karjääris 1969

Töö sadamas 1990

Kõigepealt kaks peateema nimelist
Töö Kabina karjääris 1969
Töö sadamas 1990
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
kõik see arutelu siin on mõttemäng ja spekulatsioon, kuni ei ole selgeks tehtud kere seis ja piirdutakse vaid eemalt tehtud klõpsudega.
kas ajaloolisem, kuigi ehk mitte nii taastamiskõlbulik, pole ehk see Kalli järve laevavrakk?
samuti, mu kõrvu on kostnud ka pärimus ühest väiksest jõepuksiirist, mis pidavat olema Emajõe kaldasse maetud.
ent kuna ma seda kunagi ammu kuulsin ning ei suuda meenutada, kellelt ja mis asjaoludel, siis jäägu see NSR- tasemele.
kui just keegi ei tea midagi täpsemat.
kas ajaloolisem, kuigi ehk mitte nii taastamiskõlbulik, pole ehk see Kalli järve laevavrakk?
samuti, mu kõrvu on kostnud ka pärimus ühest väiksest jõepuksiirist, mis pidavat olema Emajõe kaldasse maetud.
ent kuna ma seda kunagi ammu kuulsin ning ei suuda meenutada, kellelt ja mis asjaoludel, siis jäägu see NSR- tasemele.
kui just keegi ei tea midagi täpsemat.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Järgmised
sama pilt paar lehte tagasi üleval, aga see on suurem. Lermontovi taga 99% tõenäosusega Kreutzwald/Pegasus
1958 sügis Narva

1959 algus, lohistamine teisele poole koske

Esimene Tartu Raketa on saabunud Narva. Detsember 1963. Sisevaade.

sama pilt paar lehte tagasi üleval, aga see on suurem. Lermontovi taga 99% tõenäosusega Kreutzwald/Pegasus
1958 sügis Narva
1959 algus, lohistamine teisele poole koske
Esimene Tartu Raketa on saabunud Narva. Detsember 1963. Sisevaade.
Viimati muutis aurik, 09 Nov, 2012 15:14, muudetud 1 kord kokku.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Pilte kuldsetest kuuekümnendatest
Santa-Maria ehk kohvik Emajõe (ex Joala) on avatud. Aasta 1960. Tollal kirjutati, et laeva kere on nii kõva, et võinuks rahulikult edasi sõita, aga masin põhimõtteliselt ütles üles

Jõetrammide näitus
Koidula ja Kreutzwald/Pegasus ülaltvaates. Koidula jõepoolsem

Tasuja, silla alt on võimalik eristada "Santa Mariat" mis 60-te keskel paar hooaega seal seisis. Viidi lõpuks tagasi Laia tänava otsa juurde. Miks, ei tea, võimalik, et laevalt kostuvat läbu ei peetud südalinnas soliidseks

Lauristin

Narva. Eespool paistab Lauristini taguots

Ja nüüd Narva jõelt Kulgu sadamast Zvezda. Kunagi kirjutasin eksikombel, et ta nimi oli Pravda

Aitab vist tänaseks küll
Santa-Maria ehk kohvik Emajõe (ex Joala) on avatud. Aasta 1960. Tollal kirjutati, et laeva kere on nii kõva, et võinuks rahulikult edasi sõita, aga masin põhimõtteliselt ütles üles
Jõetrammide näitus
Koidula ja Kreutzwald/Pegasus ülaltvaates. Koidula jõepoolsem
Tasuja, silla alt on võimalik eristada "Santa Mariat" mis 60-te keskel paar hooaega seal seisis. Viidi lõpuks tagasi Laia tänava otsa juurde. Miks, ei tea, võimalik, et laevalt kostuvat läbu ei peetud südalinnas soliidseks
Lauristin
Narva. Eespool paistab Lauristini taguots
Ja nüüd Narva jõelt Kulgu sadamast Zvezda. Kunagi kirjutasin eksikombel, et ta nimi oli Pravda
Aitab vist tänaseks küll
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Et täna oli ilm suht kena, võtsin spinningu ja fotoka kaasa ja läksin jõe äärde jalutama. Kala ei saanud, aga Vanemuisest sain hunniku pilte küll. Sadamaalal käivad suured lammutustööd, ka piirdeaed oli maha võetud. Kuna ühtegi eravaldusele viitavat või sisenemist keelavat märki polnud, sain Vanemuisele päris juurde. Oleks vabalt ka pardale saanud minna, aga kuna laeva puhul on siiski selgelt tegu kellegi omandiga, siis poleks vist ikkagi viisakas kelleltki luba küsimata sinna peale ronida. Igatahes üleüldine olustik sündmuskohal oli küll kahtlasevõitu. Nüüd on ju laev kõigile vandaalidele ilma mingi takistuseta ligipääsetav. Tahaks loota, et mul pole õigus, aga sisetunne kahtlustab, et äkki need ongi viimased pildid, mis sellest laevast tehtud...






















EDIT:
Piltidele "soustiks" natuke mussi kah:
http://www.youtube.com/watch?v=lKWz5FRO8RY
Sama loo eestikeelne versioon:
http://www.youtube.com/watch?v=Z9Rr75usNBE






















EDIT:
Piltidele "soustiks" natuke mussi kah:
http://www.youtube.com/watch?v=lKWz5FRO8RY
Sama loo eestikeelne versioon:
http://www.youtube.com/watch?v=Z9Rr75usNBE
Viimati muutis Manurhin, 09 Nov, 2012 23:32, muudetud 1 kord kokku.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Saaks teema kuidagi ajakirjandussegi, just selle vindiga, et üks legendaarne laev, mis ammu unustatud ja enamiku arvates ammu kaduvikku kadunud, on siiski alles ja utiliseerimisohus. Lugesin just teema aastatetagust algupoolt, kus luubi alla sattus Uku ja paljud kohalikud arvamusliidrid arutasid, et mis sellega teha, kiitsid, et omanik ja plaanid on olemas ja tegu Lembitu kõrval teise endise legendaarse sõjalaevaga, mil Lembitu väärtus vähemalt ja tuleb igas asendis alles hoida ja hoolitseda, et kaduvikku ei kaoks jne. Aastad vaikust, nüüd tõusis jälle teemaks ja selgus, et ainus säilinud vabadussõjas osalenud sõjalaev ei ole enam säilinud! Ja kui palju mökutatakse, pole varsti enam Vanemuist säilinud ja pea see järgi Pegasusenigi ei jõua, kui midagi näiteks mootoriga juhtub ja kuskilt renoveerimisfinantse ei leita.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Tartu rahvas, ega keegi ei tea, mis sellest laevast saanud on? Kas seisab ikka põllul?

artikkel temast siin
http://tartu.postimees.ee/181108/tartu_ ... 344188.php
Ta on Vanemuisega enam-vähem ühte mõõtu. Pisut mahukam
ps! Manurhini piltide järgi ei tundunud Vanemuine küll täiesti lootusetu olevat!

artikkel temast siin
http://tartu.postimees.ee/181108/tartu_ ... 344188.php
Ta on Vanemuisega enam-vähem ühte mõõtu. Pisut mahukam
ps! Manurhini piltide järgi ei tundunud Vanemuine küll täiesti lootusetu olevat!
Re: K: Otsin selliseid ujuvaluseid, millega emajõel liiva ve
Sageli jälle ja jälle tuleb see et ise ei tee ja teistel teha ei lase
Kommarid vara kokku kraapinud ja lootnud et umbrikkaks saavad kunagi seda müües... aga aga...hapuks kümneid kordi lastakse asi minna
Toredad pildid Manurhinilt ja loodame et asi veel areneb ning ei kao igavikku! Lähen ka kaema veel...suvel tiiru tegin.
Ja ka siin foorumis tänud Olga Aasavile selle jõeasja toreda vedamise eest...jälgige ja toetage tema tegemisi. Positiivsed kokkupuuted just sel teemal. See ju meie Jõeriik


Kommarid vara kokku kraapinud ja lootnud et umbrikkaks saavad kunagi seda müües... aga aga...hapuks kümneid kordi lastakse asi minna


Toredad pildid Manurhinilt ja loodame et asi veel areneb ning ei kao igavikku! Lähen ka kaema veel...suvel tiiru tegin.
Ja ka siin foorumis tänud Olga Aasavile selle jõeasja toreda vedamise eest...jälgige ja toetage tema tegemisi. Positiivsed kokkupuuted just sel teemal. See ju meie Jõeriik


Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist