Ei ole see päris ühene. Ka sõiduautol võidakse tehase poolt ette nähtud hoolduse käigus vahetada teatud aja järel välja küünlaid, pihusteid, hammasrihmasid, veepumpasid, süütepoole jne.
Või lennunduses, kus ka Eestil on moodsate kopteritega kurvad kogemused, kus teatud taseme hooldus tähendab oluliste ja ka kulukate agregaatide väljavahetust, ja ei pääse ainult vedelike-filtrite vahetusega.[/quote]
Lennundus on tiba eri teema, nimelt on ohutuskaalutlustel kombeks detailidele määrata "service life" tundides, mille ületamiseks vajalike toimingute tegemine lubade-sertide saamine pole enam lennuki kasutaja enda palganumbri sees.
Kohustuslik, kui ostad kusagilt hoiudepoost aastaid(kümneid) seisnud masina.
Kui ainult mootorist rääkida.
MTU tehase engine overhaul program...
Kõik õige...mul lihtsalt tekkis küsimus selle kohta, kas tõesti vajab see MTU diiselmootor kapitaalset remonti (st silindrite puurimist, kolbide-rõngaste vahetust, saalede vahetust, väntvõlli lihvimist jne) ehk tavapäraseid mootori kapitaalremonti tegevusi 3000-6000 tunni järel, tundub uskumatu (aga mine sa tea). Sellised kapitaalremondi välbad on üldiselt iseloomulikud vene traktorimootoritele, mis on valmistatud tont teab mis materjalidest ja täiesti üle jala (Belarusside mootorid raskemat kasutust üle 4000 mototunni küll ei kestnud.
Kui aga vaadata, kui vähe maksavad need kehvakesed vene traktori varuosad, siis võib sellega isegi leppida. Analoogide ja mootori tehniliste näitajate põhjal tundub see päris uskumatu, kui 2-3 korda kõrgemalt forsseeritud sõiduauto diiselmootorid sõidavad 5-10 korda rohkem tunde.
Loomulikult on täna igaüks vaba ka oma autol peale garantiiaja lõppu paigaldama esinduses uue tehase "powerpacki", mis maksab paarkümmend tuhat eurot (samapalju kui keskmine uus auto), lihtsalt auto elutsükli kulude prognoositavaks muutmiseks ja "peace in mind" pärast. Eks igaüks otsib enda raha teenimise võimalust ja MTU tehasele ei saa pahaks panna - samuti ka Bundeswehri rikkale ja lohisevale masinavärgile, T-72'de hordid piiri taga SDV pinnal oli aastakümneid piisavalt kole tont, et meelitada maksumaksja raha kaitsetööstuse pangaarvele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.