kui mingit Eesti kaitsetööstuse lipulaeva on ikka kaks-kolm korda kusagilt suurelt messilt suure kära aga null tulemusega läbi aetud siis on selge, et tegemist on "kaitsetööstusettevõttega",
See on ka triviaalne käsitlus asjast
Kui me räägime nt rauatööst, siis BLRT, Paide Masinatehas vms pole sugugi mingid jutumärkides ettevõtted.
Jutumärkides peaks ikka käsitlema neid suhkruvati, kinnisvara jne teemalisi võimalusteotsijaid.
Probleem on aga selles, et startimiseks sel turul on võimalused väga ebavõrdsed. Näiteks soomukite tootmisel tuleb rinda pista tegijatega, kes on turul aastakümneid olnud ja teavad soomukist enamvähem kõike. Siin tuleb alles jalgratast leiutama hakata. Maardu meeste Kombat on ka tegija, ainult Hummer müüb vist tuhandeid kordi rohkem.
Eks täna tegijaks tõusta on keeruline, sest turg on täis ja edu võib saavutada ainult pisividinatega, millega suurfirmad pole viitsinud liigutada.
Probleem on nimelt selles, et sõjatööstuse toodang peale külma sõja lõppu kõvasti langes ja tootmise kapatsiteeti on tegelikult igal pool, oleks vaid tellimust.
Ja kuna tellimused ära kukkusid, siis optimeeriti asi ringi. Turul on ikkagi aastakümnete pikkuse kogemusega tegijad, üsna väheusutav, et mingis klassikalise sõjatööstuse zanris Eesti idufirma edu saavutaks.
Kogemusi on võimalik hankida praegu ainult kodusel ja regionaalsel turul. Mujal on konkurendid lihtsalt pikalt ees.
Kui aga koduturul on vaimustus välismaa asjadest (eks põhjuseid ole erinevaid), siis klassikalises sõjatööstuses (lennnukid, autod, soomukid, laevad, relvastus) pole erilist lootuski läbi lüüa. Kuidas sai nt Soome sõjatööstus ilmakuulsaks? Alguses ei olnudki kuulus, alus pandi ikkagi Soome riigi kaitse-tellimustega, mis lubasid jalule tõusta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.