Meigo oma tegemistega tundub kadunud hing olevat.
Ühes augusti lõpus tehtud klipis seisis Vanemuine ikka oma kohal Ropkas
http://www.youtube.com/watch?v=18QmGsmt5oQ
5.59-6.05 täitsa näha
Seto Line ähvardab Emajõele-Peipsile tuua uue laeva
http://www.setoline.ee/?p=760
Lingi lisainfoks niipalju, et ega ta nüüd päris uus pole, ehitatud 1984 ja sõitnud rannasõidualusena Hamina kandis (vähemalt viimasel ajal) Mootor on tal 146 kW Perkins Sabre. Küllalt kõva süvisega- 1,3 m, seega igas kohas kalda äärde ei saa
Nats ajalugu
Üks pilt Slantsõ jõesadamast (ikkagi Peipsi vesikond) kusagil ca 1970.

Nii et Narva jõestikus liikus sel ajal päris mitu väikest reisilaeva.
Narva kandi asjadest ma suurt midagi ei tea, aga kunagi lipsas läbi infokild, et 1972 suvel oli nii madal veeseis, et laevukesed üle Omuti kärestiku ei pääsenud. Ju siis nendega liikumine lõpetatigi ära ja 1974 hakkas Tartu Zarja sealkandis kimama. Tema süvisega polnud kärestik probleemiks. Võimalik, et Narva jõgi oli üleüldse ülemjooksul täiesti hooletusse jäetud, minuteada pidi teda haldama Loode Jõelaevandusele alluv Ivangorodi jõesadam oma ülalpool tammi asuvate sadamapunktidega. Ju seda siis ei tehtud erinevalt Peipsist ja temasse suubuvatest jõgedest, mida Tartu ja Pihkva sadamad suht korras hoidsid.
Veel paar pilti ühest Narva jõe alamjooksul käigusolnud laevast. Nimelt sõitis ka seal regulaarliine paar Moskvitš tüüpi jõetrammi (tundub, et mõni oli osadel aastatel Narvas, osadel aga tollases Leningradis- nii vastavalt vajadusele)
Vähemalt üks aga resideerus kogu aeg kohapeal ja nägi välja selline
Ma poleks temast muidu juttu teinud, aga ta pole Moskva toodang vaid ehitatud hoopis Kaunases! Wikipedia artikkel Moskvitšidest küll Kaunase tehast ei maini, aga olemas ta oli ja 50-te esimesel poolel toodeti seal mõned tavalised laevad ja siis veel väikese süvisega(vist max 64 cm)variandid. Pildilolev "Pravda" ongi just madala süvisega tüüp. Hiljem viidi selliste laevade tootmine Valgevenes asuvasse Bobruiskisse (leiti, et on lihtsam sealse jõestiku jaoks neid kohapeal hulgakaupa valmistada kui üle veelahkme lohistada), aga nende ahtriosa nägi pisut teisiti välja.
Kaunaslased sõitsid siis Leedus, Nemunase ülemjooksul Valgevenes, paar tükki Lätis Daugava jõel ja nagu näha, sattus üks meie kanti. Leedukate toodangut on päris mitmeid käigus praegugi- nii põhitüüpi kui ka madala süvisega variante.