PAK-FA/Su-57 Vene 5. põlvkonna hävitaja

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Roamless »

Perekonnatuttav rääkis ka, et tema õhutõrjes teenimise aegu külastas ka neid SR-71. Lennukiga jälgimisega radaril probleemi polnud, ka oli väidetavalt linnukese pihta ka mitmes kohas tulemusteta raketti lastud. Ühes Discovery sarjas antud lennukist kiitlesid ameeriklased, kuidas pildistasid nende pihta startivaid õhutõrjerakette ning mingist stealthist pole juttugi.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Gideonic »

Kilo Tango kirjutas:
Gideonic kirjutas:Samas, Actual. PAK-FA disainis on juba tehtud enamik neid mainitud kompromisse. Nii lennuki kujus kui sisemises pommilaadungis. Kui vaadata Su-27 plaaneri ajalugu Su-27 -> 30 -> 35, siis ma küll üldse ei imestaks kui Stealth'i osas panustatakse tulevasele mudelile mis saab olema T-50 kõvasti modifitseeritud järglane.
PAK-FA plaaneri kuju on igati esmaklassiline. Nagu kõigil vene uuema otsa hävitajatel. Aerodünaamika on kindlasti esmaklassiline ning pindade kuju tundub ka radarikiirguse peegeldamise seisukohalt olevat õnnestunud. Aga need lugematud needid, sirged liitepinnad, andurid jms torukesed, klassikaline radarikiiri peegeldav kokpit, lärakas optiline seeker, delamineerunud pind tüüri peal jne., jne., jne.

Vaata kasvõi allolevat pilti, kus metall lausa karjub radarisse "Hei, mina siin!!!". Lisaks on siin küljes ka mingi pehme riba, mis on vajalik õhu ülevoolamise piiramiseks alumiselt pinnalt plaaneri pealsele. Samas kaabiks see praktikas maha suvalise radarikiiri neelava katte (juhul kui see sinna pannakse).:
Nõustun, et kindlasti ei piisa PAK-FA puhul ainult vingemast kattematerjalist. Koostekvaliteed peab oluliselt paranema, eriti neetimine, mis nõuab ilmselt täiesti uusi tehnoloogiaid venelaste jaoks. Ühes artiklis F-22 kohta (kahjuks ei leia praegu) igatahes väideti, et F-22 neetimine pidi olema puhas käsitöö, mida normaalselt oskas ainult ühe käe näppudel ülesloetav hulk inimesi Lockheed Martinis (huvitav kas F-35 korral on asi kuidagi paremini lahendatud?). Sellegipoolest, kui USAs saadi sellega hakkama 80ndate tööriistaega võidaks Venemaal ka saada 2020-ndatel. Siin pilt ka kus on F-22 neete veidi paremini näha:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _756th.jpg
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Hydrazine »

PAK-FA plaaneri ja kerepaneelide valmistamisel peaks oluline roll olema sellel firmal:
ОАО «ОНПП Технология» http://technologiya.ru/SitePages/default.aspx

Selle video alguses räägitakse veidi ka PAK-FA tiiva ja plaaneri valmistamisest selles firmas:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p1OmpWbAiM
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Hydrazine »

Paneks ühe pildi ka F-35 plaanerist lähemalt:

http://www.balancer.ru/sites/info/kr/kr ... 9B-009.jpg
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Troll »

Palun ärge postitage siia neid tohutu suuri pilte, mis foorumilehe välja venitavad. Kui väiksemaks teha ei taha (ei oska), siis piisab ainult lingist.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
ervg
Liige
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juun, 2012 12:17
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas ervg »

tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas tommy »

T-50-5 sai põlengus teatavaid vigastusi....
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures olla olnud tegu demonstratsioonlennuga India delegatsiooni ees...huvitav, millised mõtted selle seltskonna peas küll sel hetkel võisid olla...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas mutionu »

Lemet kirjutas:Kusjuures olla olnud tegu demonstratsioonlennuga India delegatsiooni ees...huvitav, millised mõtted selle seltskonna peas küll sel hetkel võisid olla...
Eks nad teadsid ka, mida oodata võib. Kogemusi nn "vene värgiga" peaks neil piisavalt olema.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10220
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Kilo Tango »

Tsentroplaan sisuliselt hävinud. Taastamine väga kallis.

See lennuk moodustab 1/5 lendavast koosseisust.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures vene meedias on leitmotiiviks tõdemine, nagu poleks midagi tõsist juhtunudki ja läbi ridade võib mõista, et juba kahe-kolme päeva pärast on lennuk taas katsetustel lendamas. Aga üldseis siis ilmselt 6-1 lennukit. Lendavatest 4-1...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Hydrazine »

Selle plaaneriga on vist tõesti kehvasti. Seal on ju niipalju komposiitmaterjale, see pole nagu sama teema, et klopsime pleki peale ja käib-küll.

Ei taha ettegi kujutada, kui palju kogu selle segaduse eest lõpuks vastutav vastu pead saab. Vene inseneridel on siin mõtlemist ka kuhjaga juures.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Hydrazine »

Jutu jätkuks, need kõrgtehnoloogilised lennukid sünnivad väga raskete valudega igalpool. Jänkide F-22 pole ju ka erand, neil oli tohutult probleeme, eriti tarkvaraga. Mingis kriitilises faasis pidi veel põhiprotsessoreid ka vahetama, ja siis tõmmati aina numbreid alla ja alla, et palju me neid ostame. Lõpuks oligi käputäis, mis valmis sai.

Aga nende softihädadest on meeles see kui grupp F-22esid startis Hawaiilt, Jaapani poole, tanker ka kaasas.

Siis kui ületati International Date Line, siis olid kõigil nav seadmed pimedad korraga. Soft lihtsalt jooksis kokku, sest mingi põhimõtteline koodiviga oli sees.

Mõned meenutused nende raadiosidest omavahel: Hey man, what happened, my screens are all black. Mine too... Number one, number two, number three report your status. Same here. Kogu F-22 lend oli ilma navigatsioonita korraga. Siis oli mingeid väga roppe termineid ka, aga neid vast pole vaja kirja panna, Aga flight lead ütles midagi sellist, no shit, why this is happening, are we going to swim boys, we are over the ocean and have no idea where we are heading, are other systems OK, fuel? jep, jep, jep tuli igalt poolt. Siis, can you spot the tanker, they have to lead us visually. Jep, I can spot the tanker over there. Siis knock it off knockit off knock it off, whole mission is screwed, without NAV we are not going anywhere, keep that tanker in sight and contact them, we are heading back home, we have enough fuel.

Ja lendasidki visuaalselt tankeri sabas tagasi.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Lemet »

Kusjuures on huvitav, et juba teist korda on probleemid olnud nimelt parempoolse mootoriga...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: PAK-FA

Postitus Postitas Hydrazine »

Täpselt ju ei tea mis juhtus. PAK-FA puhul katsetatakse igasugu asju. Kas inseneride peas liigub mõte, et kas parem-vasak mootor on kiirelt omavahel vahetatavad või on seal mingeid väga suuri eripärasid vasaku ja prema vahel igasugu juhtsüsteemide jms asjus.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 1 külaline