Kas N Liidus oli ka midagi head?

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5574
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Manurhin »

Eks seda keskmist eluiga mõjutavad omajagu ka õnnetused. 1983. aastal liikles keskmine "rullnokk" Jawaga, 1993. aastal Ladaga, tänapäeval 10-20 aastat vana BMW, Audi või muu taolise liikuriga. Millisega neist ennast kõige tõenäolisemalt "kasti" võib sõita, ei vaja vist pikemat kommenteerimist.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas mutionu »

Manurhin kirjutas:Eks seda keskmist eluiga mõjutavad omajagu ka õnnetused. 1983. aastal liikles keskmine "rullnokk" Jawaga, 1993. aastal Ladaga, tänapäeval 10-20 aastat vana BMW, Audi või muu taolise liikuriga. Millisega neist ennast kõige tõenäolisemalt "kasti" võib sõita, ei vaja vist pikemat kommenteerimist.
Mulle on millegipärast jäänud mulje, et lollakate hulk oli NLiidu ajal suhteliselt konstantne, vahest mõni ikka sõitis Jawa või Planeta Sport -ga vastu posti aga see oli selline suhteliselt väike arv. Omal tuttavaid ja tuttavate tuttavaid ikka paar tükki aastas läks.
Praegusel ajal aga tundub, et selliste idiootide arv kasvab pidevalt, eks oma osa ole ka sellel, et mingil moel liikuva auto saab vist juba paarisaja euroga kätte.
Kuskilt lugesin, et keskmist eluiga pidid kõvasti tõstma imikute surmade vähenemine. Eks siingi ole oma osa farmaatsial ja meditsiinitehnikal, mida n aastat tagasi polnud. Inimlikust vaatevinklist ainuõige tegevus, liigi kui sellise seisukohalt aga mitte nii väga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44069
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pannes keskmise arvutusse sisse rohkem "null aastaid", on tõepoolest keskmine madalam. :(
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 887
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Tegelane5 »

mutionu kirjutas:
Manurhin kirjutas:Eks seda keskmist eluiga mõjutavad omajagu ka õnnetused. 1983. aastal liikles keskmine "rullnokk" Jawaga, 1993. aastal Ladaga, tänapäeval 10-20 aastat vana BMW, Audi või muu taolise liikuriga. Millisega neist ennast kõige tõenäolisemalt "kasti" võib sõita, ei vaja vist pikemat kommenteerimist.
Mulle on millegipärast jäänud mulje, et lollakate hulk oli NLiidu ajal suhteliselt konstantne, vahest mõni ikka sõitis Jawa või Planeta Sport -ga vastu posti aga see oli selline suhteliselt väike arv. Omal tuttavaid ja tuttavate tuttavaid ikka paar tükki aastas läks.
Praegusel ajal aga tundub, et selliste idiootide arv kasvab pidevalt, eks oma osa ole ka sellel, et mingil moel liikuva auto saab vist juba paarisaja euroga kätte.
Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas mutionu »

Tegelane5 kirjutas: Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
Pigem on asi ikka arenenud tehnikas. "Võrreldes 1992. aastaga oli 2012. aastal 214 liiklusõnnetust ja 417 liiklusõnnetustes vigasaanut rohkem, kuid hukkunuid oli koguni 200 võrra vähem.", Eesti Statistika kvartalikiri, 2/13. Turvapadjad päästavad vast üsna palju elusid.
Lollide arvu pean ma endiselt kasvanuks/kasvavaks :)
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 3405
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Sho »

Selle lollide arvuga on niimoodi, et inimkonna tarkus on konstant aga inimeste arvukus muudkui kasvab.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44069
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

http://www.youtube.com/watch?v=mWecqka9oKE
Sommid nõuka aja kommetega 2013 aastal.

Kuradi kommunistid sellised, internetis veel selline avalike punkrite kaart neil:
http://www.hel.fi/palvelukartta/?lang=f ... 06&city=91
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 887
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas:http://www.youtube.com/watch?v=mWecqka9oKE
Sommid nõuka aja kommetega 2013 aastal.

Kuradi kommunistid sellised, internetis veel selline avalike punkrite kaart neil:
http://www.hel.fi/palvelukartta/?lang=f ... 06&city=91
Varjenditest ENSVs jahuti juba eelnevalt. Samas, palju üldse siin kohapeal planeeriti tsiviilkaitset? Mida üldse kohapeal otsustada saigi? Ja paljud nondest planeerijatest eesti keelt oskasid?
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10275
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kilo Tango »

mutionu kirjutas:
Tegelane5 kirjutas: Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
Pigem on asi ikka arenenud tehnikas. "Võrreldes 1992. aastaga oli 2012. aastal 214 liiklusõnnetust ja 417 liiklusõnnetustes vigasaanut rohkem, kuid hukkunuid oli koguni 200 võrra vähem.", Eesti Statistika kvartalikiri, 2/13. Turvapadjad päästavad vast üsna palju elusid.
Lollide arvu pean ma endiselt kasvanuks/kasvavaks :)
Mis kuradi postimees. Võta stat.ee lahti ja vaata, palju oli liiklusõnnetusi aastate kaupa. Muudkui üks oletamine käib.
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas kana tagumik »

Ärge liiklusõnnetuste jms puhul unustage massilist autostumist postsovieti ajal....
von manstein
Liige
Postitusi: 1417
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas von manstein »

Sai ka vene ajal autosid soetatud.

Kusjuures nõuti ettemaksu kuu või kaks enne auto kättesaamist.
Eeltingimuseks autoostuluba ja piisav summa hoiuarvel ülekande jaoks..

Rahaga polnud probleemi. Lehmapidaja maaelanik tilgutas nõutud summa kokku nelja viie aasta piimarahaga..

Siinkohal kergitaks üles vana viktoriiniküsimuse spetsiaalselt Trummi jaoks..
Nõukogude võim on koduperet koguni kahel korral premeerinud autoostuloaga.
1981a ja 1989a. Mõlemad olid mossed.

Viimane sai päris laibaks sõidetud. Pressi alla läks alles aastal 2006.

Asjassepühendatud mõistavad, et säherduste aparaatide käigus hoidmiseks pidi mutrivõti kindla peale õigetpidi pihku sobima..

Selles valguses on 18 aasta vanune golf esmaklassiliste kasutajaomadustega. Nii sõiduomaduste kui ka tehnoloogiliste lahenduste mõttes.

Et Trumm siin hirmutas õnnetuid golfiomanikke:

Tsiteeri:
Esisilla remondikomplekt RTS - 398 eurot.

Päriks naljaviluks, palju maksab mosse rooliotsa remontkomplekt. Sa ikka saad asjale pihta..?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44069
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Naljaviluks üks viktoriinküsimus mansteini jaoks, mis auto see oli, millele see remondikomplekt taolise hinnaga oli ja mitu korda registreeritakse neid Eestis rohkem kui ülivastupidavaid Golf III-sid? Vastamata on ka endiselt see küsimus, miks nende Golf III jupihindadega manstein vassima hakkas, poes on need asjad ikka märgatavalt kallimad. :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 887
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kilo Tango kirjutas:
mutionu kirjutas:
Tegelane5 kirjutas: Üks asi on tunne aga teine asi on statistika:
http://www.postimees.ee/213349/liikluss ... e-tasemele
Eks teema ka selles, et liikluses tehakse täna ennetustööd igal tasandil palju rohkem. Keskmise nõukaaegse auto kasutaja turvavööd peale ei pannud, kui neid üldse oli. Nii võis iga üle kuudi käimine saatuslikuks saada.
Pigem on asi ikka arenenud tehnikas. "Võrreldes 1992. aastaga oli 2012. aastal 214 liiklusõnnetust ja 417 liiklusõnnetustes vigasaanut rohkem, kuid hukkunuid oli koguni 200 võrra vähem.", Eesti Statistika kvartalikiri, 2/13. Turvapadjad päästavad vast üsna palju elusid.
Lollide arvu pean ma endiselt kasvanuks/kasvavaks :)
Mis kuradi postimees. Võta stat.ee lahti ja vaata, palju oli liiklusõnnetusi aastate kaupa. Muudkui üks oletamine käib.
Kõkse on kindlasti kõvasti rohkem, aga võtame ntks: kas aastal 85 kui oleks parklas 1960 aasta 407mega ust lahti tehes veel vanemat 401 te äestanud- oleks keegi seepärast mendid kutsunud?
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
von manstein
Liige
Postitusi: 1417
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas von manstein »

Mis ma siin ikka vassin.

Makstud on juppide eest kaupmehe küsitud hinda..
Tüüpilise kuluosana julgeks välja tuua öötsaka zarniirid.
Iga aasta vaja mõni vahetada, mõnikord mõlemad korraga. Jupp on aga sigakirves. 7 eurikut tükk.
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/130353/

Kui ei vea, läheb vahetusse ka mõni rooliots. Südametunnistuseta kaupmehed küsivad antud detaili eest silma pilgutamata 5,50euri.
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/130325/
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/130324/
Sitt seis on, kui väsinud on öötshoova puksid. Tavaliselt tagumised. Need maksavad hullumeelsed 5eurikut tükk.
http://www.autoladu.ee/varuosa/6456/29796/

Nagu näha, saaks ka palju soodsamalt. Küllap järgib kaupmees maaletooja soovituslikku juurdehindlust..
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44069
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Odavaid ülalpidamiskulusid on kindlasti võimalik tõestada läbi odavate rämpsvaruosade.
Ja kui neid enam vahetada ei jaksa, siis müüa auto mõnele lollile maha.
Ainuke viga, mis saab siis, kui ise selliseks lolliks osutud (võib ka juhtuda).
Ja miks neid ostagi, sharniire saab ju ka kodus taastada ning osad puksid edukalt teha lüpsivoolikust.
Vaatame, mis vahelduseks ka kvaliteetsed brändid maksavad (valik Premium), auto endiselt VW Golf Variant 1996 2.0 85kW MT
Tüüpilise kuluosana julgeks välja tuua öötsaka zarniirid.
Iga aasta vaja mõni vahetada, mõnikord mõlemad korraga. Jupp on aga sigakirves. 7 eurikut tükk.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0581/tab:1
Ma isiklikult eelistaks antud nimekirjast Lemförderit, 14.15 tükist, TRW oleks juba liiga ekstreemne näide 25.00ga. Korralik asi siis ikka 2 korda kallim.
Kui ei vea, läheb vahetusse ka mõni rooliots. Südametunnistuseta kaupmehed küsivad antud detaili eest silma pilgutamata 5,50euri.
Vat see on nüüd keeruline, korralikust otsast saada vaid terve varras (sisemine+välimine+reguleerimisosa) - 49.00 eurot. Kui keermed on kärakaks roostetanud, ongi ainus toimiv lahendus, sest tund aega pusimist töökojas nende liikuma saamisega ei maksa suurt alla 30 euro.
Aga välimise otsa hääl läheks Lemförderile 15.62.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0603/tab:1
Sitt seis on, kui väsinud on öötshoova puksid. Tavaliselt tagumised. Need maksavad hullumeelsed 5eurikut tükk.
Need saab tõesti 5 euroga, ainus mis vett pidas :)
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0572/tab:1

Kurb lugu on see, et oled unustanud selle õõtshoova. Et oleks hea päev, piirdume siin odavaima, Lemförderiga, 35.17 tükist (hetke kahtlen, järsku on automaatkastiga auto oma, sest konkureerivad on ligi 100 eurot).
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0571/tab:1

Aga miks piirduda alati odavate osadega, võivad õhtul olla amordid sellisel odaval auto.
Muidu võiks ju rattapoltide, kaitsmete või piduriklotside andurite hindades midagi kohe järeldada.
Esimesed alates 30 eur tükist+kaitsekummid+tavaliselt ka uued padjad - see on tõesti odav, minu pereautol oli 120 eurot tükist.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0121/tab:1

Hoidku taevas, läbi on roolilatt, õnnelik on see, kel polnud roolivõimendit, ainult 70 eurot.
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0199/tab:1
Ja nutke need, kellel on võimendiga rool, hääletaks ZF-i lati poolt, kes on ka originaalosa tootja: 472 eurot. :shock:
https://www.eparts.ee/catalog/#brand:12 ... 0199/tab:1

Nagu intelligentsem lugeja juba taipas, on hindu seinast seinani ja sellised hiina, itaalia, türgi vms odavate varuosadega ära remonditud vanad Golfid ja Audid, mida tõesti tuhandetes võileivahinnaga müüakse, ongi müügis põhjusel, et eelmine omanik kas ei raatsinud sedagi või kasutas neid 5-euroseid juppe ja nende vahetamise tööpõld on pärast selline, et võib iga kuu auto all roomata (mis on ka positiivne, inimene õpib mutrivõtit peos hoidma). Siiski natuke kahtlen, kas muude muredega noor pere seda tegema hakkab, pigem ikka maksavad 200 eurot kuus pangale ja kord aastas 200 eurot teenindusse ning piirduvad bensiini ja aknapesuvee lisamisega ja kui siinsest palgast selleks ei jätku, siis Soomes teenib selle lisaraha iga kell.

Ja kõige hullem, mis on, et kuskohast võtta neid korralikke Golf III-sid, autotoojad laiutavad käsi.... :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist