Viktoriin
Re: Viktoriin
Kas mitte Zaporozhetsid vahepeal vabamüügis polnud?
Võivad olla ka mingid kasutatud riigiautod peale teenistusaja lõppu müüki suunatud.
Võivad olla ka mingid kasutatud riigiautod peale teenistusaja lõppu müüki suunatud.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ei ei, tegemist oli tuttuue autoga ja päris uhkega tolle aja kohta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
1. Vabamüügil oli periooditi mitmeid autosid. Olid sapakad, olen kuulnud seda ka Nivade (ja '80 aastate algupoolel Mossede) kohta. Isegi null-kuued (või siis mingid muud Žigulid) olnud Leningradis mingil hetkel vabamüügis. Aga ehk peab Kapten Trumm silmas hoopis ZIM-i. Konks oli see, et maksis teine 40000 rutsi (=25,56€Kapten Trumm kirjutas:Nohnii, nüüd minu kord![]()
1. Sõiduauto kui selline oli NSVL-s üldiselt defitsiitne kaup ja osta sai seda üldjuhul ainult ostuloaga. Siiski oli vähemalt üks sõiduauto, mis NSVL-s oli omal ajal vabamüügis ja seda võis igaüks piisava arvu rubladega osta (arvesse ei lähe siin valuuta eest Moskvas müüdud autod, kust sai osta ka neid autosid, mida tavainimene osta ei saanudki), kuid sellel oli üks konks. Mis autoga tegu ja mis konks seal oli?
2. NSVL-s paistsid suure ja nn esindusklassi (suur - Tsaika, esindus - Zil) autod silma oma laitmatult sirge kere ja ühtlaste "vuukidega" - võrreldes tavainimese Zigullide ja mossedega, mille plekid olid kohati päris tuura-taara. Siiski oli nende pooleldi põlve otsas ehitatud väikeseeria autode kere ehituskvaliteet enam kui küsitav. Millise tehnoloogilise võttega see väline sirgus saavutati?
3. Suure klassi sõiduauto GAZ-14 ehk nn uus Tsaika väljatöötamisel ei jagunud erinevalt Zil-ist "arendusfonde" mootori töömahu suurendamiseks ja 195-lt 220 hobujõuni tõsteti võimsus ühe Ameerika muskelautodelt tuntud forsseerimisvõttega - küsimus on, milline oli neist peamine (neid oli rohkem kui üks)?

2. Plekke saab loogiliselt võttes sirgeks pahtli või sulatinaga.
3. Küllap tõsteti mootori surveastet ja kasutati kõrgema oktaaniarvuga bensiini. Turbot ju Tšaikal polnud, nitrot samuti mitte.
P.S. GAZ 14-l oli vist 2 karburaatorit, GAZ 13-l üks (neljalõõriline, kui ma õigesti mäletan).
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Vastused võib lugeda õigeks
See vabamüügi auto oli Gaz-12 ZIM, konks on ka enamvähem ära arvatud - tegelikkuses pidi auto ostja tõendama, et on selle 36 000 rubla saanud seaduslikult ja NSVL-oli mäletatavasti seaduslik vaid töö tegemine. Selle auto ostmiseks piisavalt raha võisid endale tavainimestest koguda üksnes ookeanikalurid, meremehed ja kaevurid.
Forsseerimise kohta võib PS-i lugeda õigeks, kogu tarkus oli kahe neljalõõrilise karbussi paigalduses.
Kere saadi joonde keretükkide üle tinutamisega, tükati võis seda tina olla lausa 2 cm (nt küljekarbid).
Traditsiooniliselt nõukogude autol need keretükid just väga hästi ei istunud, noh saksa auto tasemel küll mitte.
See vabamüügi auto oli Gaz-12 ZIM, konks on ka enamvähem ära arvatud - tegelikkuses pidi auto ostja tõendama, et on selle 36 000 rubla saanud seaduslikult ja NSVL-oli mäletatavasti seaduslik vaid töö tegemine. Selle auto ostmiseks piisavalt raha võisid endale tavainimestest koguda üksnes ookeanikalurid, meremehed ja kaevurid.
Forsseerimise kohta võib PS-i lugeda õigeks, kogu tarkus oli kahe neljalõõrilise karbussi paigalduses.
Kere saadi joonde keretükkide üle tinutamisega, tükati võis seda tina olla lausa 2 cm (nt küljekarbid).
Traditsiooniliselt nõukogude autol need keretükid just väga hästi ei istunud, noh saksa auto tasemel küll mitte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Tegelikuses olid näiteks ka tolle aja BMWde kered samuti tinaga kaetud ja valmistasid siinsetele keevitajatele halbu üllatusi
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Minuteada olid ZIM-i omanikeks enamasti igasugused kõvemad loomeinimesed, kes honoraride eest seda luksust omale lubada said. Eestis nt. kirjanikepaar Vladimir ja Aimeé Beekman. Samas, võimatu ju pole, et ka mõni meremees või kaevur selle omale soetas, palgad olid neil keskmisest töömehest oluliselt suuremad.
Aga järgmine küsimus siis.
Moskvitš, Žiguli, Volga, Tšaika, ZIM - kes sellenimelisi autosid ei teaks. Kuid nõukogude ajal oli veel üks grupp tooteid, mille arvukate esindajate hulgast samanimelisi leida võis. Sõita nendega ei saanud, osta jaksas neid ilmselt igaüks. Mis need olid?
Aga järgmine küsimus siis.
Moskvitš, Žiguli, Volga, Tšaika, ZIM - kes sellenimelisi autosid ei teaks. Kuid nõukogude ajal oli veel üks grupp tooteid, mille arvukate esindajate hulgast samanimelisi leida võis. Sõita nendega ei saanud, osta jaksas neid ilmselt igaüks. Mis need olid?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Viktoriin
Hoobilt tulevad meelde neli asja nende nimedega- külmutuskapid, pesumasinad, õmblusmasinad ja kompvekid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Ma pean silmas siiski midagi muud. Üks kindel grupp ühesuguse otstarbega tooteid.Lemet kirjutas:Hoobilt tulevad meelde neli asja nende nimedega- külmutuskapid, pesumasinad, õmblusmasinad ja kompvekid.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Käekellad
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Ei ole kellad.Kapten Trumm kirjutas:Käekellad
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Raadiovastuvõtjad 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Bingo! Täpselt nii ongi. Kõiki neid saab näha siin: http://rw6ase.narod.ru/Kapten Trumm kirjutas:Raadiovastuvõtjad
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Nonii, minu lemmikteemast ehk NSVL autodest
Ziguli ja selle tootmise käivitamisel Togliatti nimelises linnas ei saa alahinnata FIAT'i tehnilist panust.
Ometi oli Ziguli ehituses üks oluline parendus, mida NSVL insenerid juba litsensikõnelustel sisse viisid ja see oli ka üks peamisi põhjuseid Zigulide (suhtelisele) edule ralliradadel, mis Fiati 100% kopeerimisel poleks kuigi tõenäoline olnud. Mis see oli
?

Ziguli ja selle tootmise käivitamisel Togliatti nimelises linnas ei saa alahinnata FIAT'i tehnilist panust.
Ometi oli Ziguli ehituses üks oluline parendus, mida NSVL insenerid juba litsensikõnelustel sisse viisid ja see oli ka üks peamisi põhjuseid Zigulide (suhtelisele) edule ralliradadel, mis Fiati 100% kopeerimisel poleks kuigi tõenäoline olnud. Mis see oli

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Tagavedrustus? Spetsklassi Mossedel ehitati silla stabiilsena hoidmiseks kiigesüsteem, mis koosnes diffrikorpuse külge keevitatud "kiigest" ja seda kerega ühendavat hoovastikust.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Viktoriin
Neid muudatusi oli terve pikk rida, aga üheks olulisemaks oli moodne ülanukkvõlliga mootor Žigulil (Fiatil oli alanukkvõlliga).
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: chucknorrisjr ja 2 külalist