Peeter Suure merekinduse kaart
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Viisin kaardi üle Google uuele kaardimootorile. Millegipärast ei saa rohkem layereid teha kui 3. Hea uudis on aga, et nüüd näitab kaart kõiki objekte korraga.
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Täpsustasin ka mõningaid rongijaamu, Sõrve, Vääna jne.
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Praegu sellised märkused:vax kirjutas:Täpsustasin ka mõningaid rongijaamu, Sõrve, Vääna jne.
- Sõrve jaama veetorn on pisut lääne pool; kaardil on hoone hästi näha, tiigist lõunasse;
- pat nr 232 alus on pisut edela pool, kaardil on ka hästi näha;
- selle laskemoonaladu on alusest pisut loode pool, ka on kaardilt hästi näha.
Sealkandis on suurematest ehitistest puudu laskemoonaladu Sõrve ja Rannamõisa vahel (praegu 10, oli 11 puithoonet vallide vahel; vallid on kenasti säilinud). Kas on võimalik panna peale mingi reljeef või peaksin andma koordinaadid?
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Suvel sai Astangus kolimas käidud, väga huvitav oli ja sai natukene pildimaterjali tehtud. Kahjuks oli keskmine sissepääas umbes põlvekõrgust vett täis. Keegi teadjamees oskab öelda, kas see on alati nii või "kaob" see vesi sealt vahepeal ära ka?
Pildid.
https://plus.google.com/u/0/photos/1152 ... 2275243281
Pildid.
https://plus.google.com/u/0/photos/1152 ... 2275243281
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Olen siin omadega veidi jännis, kuna ei leia kuidagi üles Muhu positsioone
Ja äkki saate aidata raudteetammiga ka
Ja äkki saate aidata raudteetammiga ka
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
See vesi on seal pidevalt. Eelmisel talvel külmus ära, siis sai sees jalutada.MartinV kirjutas:Suvel sai Astangus kolimas käidud, väga huvitav oli ja sai natukene pildimaterjali tehtud. Kahjuks oli keskmine sissepääas umbes põlvekõrgust vett täis. Keegi teadjamees oskab öelda, kas see on alati nii või "kaob" see vesi sealt vahepeal ära ka?
Pildid.
https://plus.google.com/u/0/photos/1152 ... 2275243281
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Tunnel läheb poolkaares mäe sisse ja lihtsalt lõppeb. Samamoodi talvel käidud seal.
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Olen siin omadega veidi jännis, kuna ei leia kuidagi üles Muhu positsioone
Ja äkki saate aidata raudteetammiga ka
Mis täpsemalt huvitab, seltsimehed kohtadel lähevad maad kuulama, mõõdistavad ja pildistavad
Lisaks on esimese sõja aegsed positsioonid ka kummalgi pool Väikese väina tammi otstes.
Ja äkki saate aidata raudteetammiga ka
Mis täpsemalt huvitab, seltsimehed kohtadel lähevad maad kuulama, mõõdistavad ja pildistavad

Lisaks on esimese sõja aegsed positsioonid ka kummalgi pool Väikese väina tammi otstes.
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Kõik pakub huvi. Kaardil on sealt null objekti hetkel.
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Esialgu võid kaardile kanda munakivitee mis algab Kuivastu kõrtsi juurest ja läheb praktiliselt sirgjoones läbi Võiküla ja pärast küla keerab täisnurga all läände. Selle sirge otsas asub 5x10" betoonrinnatistega patarei. Teine 4x6" patarei asus külast mõnisada meetrit lõunas, praegu on selle koha peal kolhoosiaegne silohoidla. Kusagil seal silohoidla juures oli asunud ka õhutõrjepatarei. Mõlema patarei juurde viis Kuivastu sadamast raudtee, silma punni ajades on trassid aerofotol kenasti näha.
Lisaks on vanast 6" patareist veel lõuna pool 1941 aastal punaarmee poolt ehitatud betoonist kahurialused ja kaevikud.
Lisaks on vanast 6" patareist veel lõuna pool 1941 aastal punaarmee poolt ehitatud betoonist kahurialused ja kaevikud.
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Sellel kaardil on üsna hästi peal (rdt, kivitee, sillad/ truubid, I ms patareid:

Mõned märkused:
- tehniliselt pole tegu munakiviteega, ehkki selline on mälestise ametlik nimi. Tee on lõhutud kividest, ise olen kasutanud lihtsalt 'kivitee';
- suure patarei juures oli ka õhutõrjepatarei, litera A-ga. Gustavson vist veel nägi neid, ise pole neid näinud;
- ise käisin 2007. a kõik läbi, nii rdt kui ka kivitee. Kõik ülesõidud on/ olid hästi märgatavad, silla/ truubisambad kenasti alles, kandurid läinud;
- Kuivastus oli ka oluline sadam, aga Kangro on juba 1984. a väitnud, et suuremalt osalt on tsaariaegne kiht kadunud. Ise pole seda uurinud.

Mõned märkused:
- tehniliselt pole tegu munakiviteega, ehkki selline on mälestise ametlik nimi. Tee on lõhutud kividest, ise olen kasutanud lihtsalt 'kivitee';
- suure patarei juures oli ka õhutõrjepatarei, litera A-ga. Gustavson vist veel nägi neid, ise pole neid näinud;
- ise käisin 2007. a kõik läbi, nii rdt kui ka kivitee. Kõik ülesõidud on/ olid hästi märgatavad, silla/ truubisambad kenasti alles, kandurid läinud;
- Kuivastus oli ka oluline sadam, aga Kangro on juba 1984. a väitnud, et suuremalt osalt on tsaariaegne kiht kadunud. Ise pole seda uurinud.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Hahaa, patarei nr. 36 Võiküla ja Rässa vahel on isegi StreetVeiw-s vaadeldav.
Tee läheb otse üle betoonist kahurialuste.
https://maps.google.com/maps?q=V%C3%B5i ... .51,,0,3.9
Toetudes Wikipediale, panin kaardile Muhu positsioonid ja raudtee.
Kas see viiene 10'' patarei oli tõesti tee käänukohas? Mulle tundub, et see silohoidla on nagu tõenäolisem koht, kuna sinna suubub raudteetammi üks haru. Tundub, et teine, 4x6'' patarei oligi too eelpoolmainitu.
Tee läheb otse üle betoonist kahurialuste.
https://maps.google.com/maps?q=V%C3%B5i ... .51,,0,3.9
Toetudes Wikipediale, panin kaardile Muhu positsioonid ja raudtee.
Kas see viiene 10'' patarei oli tõesti tee käänukohas? Mulle tundub, et see silohoidla on nagu tõenäolisem koht, kuna sinna suubub raudteetammi üks haru. Tundub, et teine, 4x6'' patarei oligi too eelpoolmainitu.
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Praegu läksid jah vahetusse...Siit pilt uuesti:vax kirjutas:Hahaa, patarei nr. 36 Võiküla ja Rässa vahel on isegi StreetVeiw-s vaadeldav.
Tee läheb otse üle betoonist kahurialuste.
https://maps.google.com/maps?q=V%C3%B5i ... .51,,0,3.9
Toetudes Wikipediale, panin kaardile Muhu positsioonid ja raudtee.
Kas see viiene 10'' patarei oli tõesti tee käänukohas? Mulle tundub, et see silohoidla on nagu tõenäolisem koht, kuna sinna suubub raudteetammi üks haru. Tundub, et teine, 4x6'' patarei oligi too eelpoolmainitu.

Siin on loetelu:

Suurel patareis läks rdt ka patarei taha.
Üks termin veel. Sul on 'rannapatarei', aga ma pole veel ühtegi patareid näinud rannal. Peaks olema 'rannikupatarei'...
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Re: Peeter Suure merekinduse kaart
Kui jutt juba Muhu peale läks siis kas kellelgi on aimu selle objekti kohta, kohalikud ei tea miskit:
http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id ... 2=0&LANG=1
http://loodus.keskkonnainfo.ee/eelis/de ... -696131955
http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id ... 2=0&LANG=1
http://loodus.keskkonnainfo.ee/eelis/de ... -696131955
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline