Üleval 10 km peal on ikka -45 kuni - 60Svejk kirjutas: Või pakud hoopis, et hävitajad liiga palavaga ei lendagi?
Huvitavad lennumasinad Eesti õhuruumis
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Okei, lubatud An-2 laseb ennast oodata, kuid täna kell 09.20 , temperatuuriga 17C varjus- nagu välk selgest taevast:
Mitte kunagi pole varasemalt siit rõdult näinud sellisel kursil ja nii madalalt ja nii lähedalt mitte ühtegi lennukit, (v.a. An-2)
Flightradar24`s ülesloetud lendajate seas pole teda täheldatud.
Minu meelest oli suund Ämari peale....
Kas keegi oskab pildi järgi kommenteerida, millega tegu?
Kaamera Nikon D40, objektiivi peal kirjad NikonDX ja teisel real AF SNIKKOR 18-55mm
Tegemist on tüdruksõbra riistvaraga
Pildistatud edelasse, tuttava objektiiviga 18-55, lendab väga aeglaselt.Mitte kunagi pole varasemalt siit rõdult näinud sellisel kursil ja nii madalalt ja nii lähedalt mitte ühtegi lennukit, (v.a. An-2)
Flightradar24`s ülesloetud lendajate seas pole teda täheldatud.
Minu meelest oli suund Ämari peale....
Kas keegi oskab pildi järgi kommenteerida, millega tegu?
Kaamera Nikon D40, objektiivi peal kirjad NikonDX ja teisel real AF SNIKKOR 18-55mm
Tegemist on tüdruksõbra riistvaraga

Viimati muutis Svejk, 22 Apr, 2014 10:41, muudetud 2 korda kokku.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Räägi, mis kaamera sul on?
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Teab lennunduse lähiajalugu ka mitmeid selliseid näiteid. Mida aga mina silmas pidasin, on see, et jälgede teke sõltub suuresti seal üleval valitsevast temperatuurist. Eilse temperatuuri muutumine võib täna samal kõrgusel lendava lennuki jäljest ilma jätta.Või pakud hoopis, et hävitajad liiga palavaga ei lendagi?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Jah, loomulikult, tõsi on. Selle palava ilmaga tegin nalja.Lemet kirjutas:Teab lennunduse lähiajalugu ka mitmeid selliseid näiteid. Mida aga mina silmas pidasin, on see, et jälgede teke sõltub suuresti seal üleval valitsevast temperatuurist. Eilse temperatuuri muutumine võib täna samal kõrgusel lendava lennuki jäljest ilma jätta.Või pakud hoopis, et hävitajad liiga palavaga ei lendagi?
Aga eilsed temperatuurid täna enam ei muutu


Nüüd aga tulen selle juurde, mida ma tegelikult öelda tahan, ja teen seda kerge ringiga paari näite varal.
Oled esinenud siin teemas argumentidega, mis on väga tõenäoliselt paikapidavad ja ma tunnistan need vastu vaidlemata õigeteks.
Ebakõla minu arvates on seotud kontekstiga, kus need argumendid on esitatud ja mida nendega oletatavasti öelda tahetakse.
Niisiis lubatud paar näidet:
a) Kaugele on pikk teekond
b) Kõrgelt on valus kukkuda
Mõlemad on väga tugevad väited ja vastu vaielda peaaegu võimatu. Kui aga minna selliselt esitatud tõese informatsiooni põhjal väitma, et kaugele pole mõtet reisida, sest teekond sinna on liiga pikk, või et kõrgele ei tohi ronida, sest kukkumine võib saada saatuslikuks, siis võib-olla on tõlgendustega mindud pisut liiale, ja minu arvates on piisav, kui piirduda järeldustega, et pikale teekonnale tuleb hoolikalt valmistuda ja kõrgele ronides tuleb olla väga ettevaatlik.
Ehk väidan järgmist:
Kuigi on tõsi, et soojema ilmaga inversioonijälg võib olla lühem, kahvatum või puududa hoopis, siis paaris lennanud lennukite esinemissagedus suhtes muu näha oleva kraamiga taevas peaks jääma samaks (kui kõik jääb samaks), on aga viimase kahe nädalaga kahanenud pea olematuks. Samad füüsikaseadused peaksid kehtima ka paarislendajatele, ja minu meelest ei lennanud siiani nähtud paarid sedavõrd erinevatel kõrgustel, et üks võiks olla sabaga ja teine "nähtamatu". (Piltidelt on näha, et paljudel juhtudel lennati kas jälg-jäljes või peaaegu jälg-jäljes)
Kui sa aga arvad, et üksikuna lendajaid võib küll aegajalt näha olla, aga soojem ilm mõjub hävitavalt vaid paarislendajate nähaolevale populatsioonile Eestimaa taevas, siis kutsun sind üles jätkudiskussioonile antud teemal.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
ma just täna vaatasin kuis paaris lennatakse. no nad on muidugi ka külgsuunas nihkes, aga küljelt vaadates on põhjusmõtteliselt nina eesmineja päras kinni. no hüva, tegelikult ehk on üks lennukipikkus neil kahel vahet.
kõrgel näikse nad lendavat vast veidi suurema vahega, pakuks paari-kolme sekundit. a sinu poolt viidatud "paarid" näikse vist omavahel tülis olevat.
kõrgel näikse nad lendavat vast veidi suurema vahega, pakuks paari-kolme sekundit. a sinu poolt viidatud "paarid" näikse vist omavahel tülis olevat.
-
- Liige
- Postitusi: 805
- Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Pole see teema varem silma jäänudki..aga väga põhjalik ülevaade meie õhuruumi läbivate reisilennukite kohta 

Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
AN-2 kasutatakse ka veel, päris palju tsiviilotstarbelisteks lendudeks.
Kust võtab kodanik Svejk,et see on just venemaa militaar otstarbeline lennuvahend on,mis pildile saadud?
Kust võtab kodanik Svejk,et see on just venemaa militaar otstarbeline lennuvahend on,mis pildile saadud?
[b]7.62x54r.net[/b]
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Jah, "minu omadel" on vahe olnud enamustel nii 20 - 30 sekundit- osadel vähem, distantsi ei tea.diesel kirjutas:ma just täna vaatasin kuis paaris lennatakse. no nad on muidugi ka külgsuunas nihkes, aga küljelt vaadates on põhjusmõtteliselt nina eesmineja päras kinni. no hüva, tegelikult ehk on üks lennukipikkus neil kahel vahet.
kõrgel näikse nad lendavat vast veidi suurema vahega, pakuks paari-kolme sekundit. a sinu poolt viidatud "paarid" näikse vist omavahel tülis olevat.
Kuskohas sa "täna vaatasid"?
Kodanik MAZ teavitab ja pärib:
"AN-2 kasutatakse ka veel, päris palju tsiviilotstarbelisteks lendudeks.
Kust võtab kodanik Svejk,et see on just venemaa militaar otstarbeline lennuvahend on,mis pildile saadud?"
Vastan:
Nõustun kodanik Maz`iga, et An-2 leiab laialdast kasutamist tsiviillennunduses.
Minu teada ainus An-2, mis siin teemas pildina, pole minu üles riputatud, ja ma ei ole seda kommenteerinud.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
see "täna vaatasin" tähendas, et olin kodus.
elutsen siin ämari läänepoolses otsas.
ja igasugu tiivulisi siblib siin kogu aeg ringi.
ning homsest peaks siblimine veel tihedamaks minema.
mainiks veel, et paarid lendavad inimsilma nägemisulatuses.
paar-kolmkümmend sekundit aga tähendab nende kiiruste
juures jämedalt samapalju kilomeetreid.
no ega ikka ei näe küll üksteist seukse vahemaa pealt.
elutsen siin ämari läänepoolses otsas.
ja igasugu tiivulisi siblib siin kogu aeg ringi.
ning homsest peaks siblimine veel tihedamaks minema.
mainiks veel, et paarid lendavad inimsilma nägemisulatuses.
paar-kolmkümmend sekundit aga tähendab nende kiiruste
juures jämedalt samapalju kilomeetreid.
no ega ikka ei näe küll üksteist seukse vahemaa pealt.
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Taaskord tuleb meenutada, et on väga palju tavalisi lennukeid, kellel ei ole ADS-B transponderit ja keda flightradar24.com ei näita.
aadressil
http://www.flightradar24.com/how-it-works/
kirjutatakse:
Common aircraft models that usually do not have an ADS-B transponder and are not visible on Flightradar24 (within ADS-B coverage):
"Air Force One"
Antonov AN-124 and AN-225
ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600)
Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP
BAe Jetstream 31 and 32
All Bombardier CRJ models
All Bombardier Dash models
All CASA models
All Dornier models
All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190)
De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
Fokker 50
McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90
Saab 340 and 2000
Most helicopters
Most older aircraft
Most business jets
Most military aircraft
Most propeller aircraft
Of course there are lots of exceptions from these rules. There are some older A300, A310, A320, B737, B747, B757, B767, MD10, MD11 aircraft flying without an ADS-B transponder, which make those aircraft invisible on Flightradar24 when in areas with ADS-B coverage only. But there are also some Twin Otters, Saab 340, Saab 2000 and MD-80 aircraft with an ADS-B transponder that are visible on Flightradar24.
aadressil
http://www.flightradar24.com/how-it-works/
kirjutatakse:
Common aircraft models that usually do not have an ADS-B transponder and are not visible on Flightradar24 (within ADS-B coverage):
"Air Force One"
Antonov AN-124 and AN-225
ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600)
Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP
BAe Jetstream 31 and 32
All Bombardier CRJ models
All Bombardier Dash models
All CASA models
All Dornier models
All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190)
De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
Fokker 50
McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90
Saab 340 and 2000
Most helicopters
Most older aircraft
Most business jets
Most military aircraft
Most propeller aircraft
Of course there are lots of exceptions from these rules. There are some older A300, A310, A320, B737, B747, B757, B767, MD10, MD11 aircraft flying without an ADS-B transponder, which make those aircraft invisible on Flightradar24 when in areas with ADS-B coverage only. But there are also some Twin Otters, Saab 340, Saab 2000 and MD-80 aircraft with an ADS-B transponder that are visible on Flightradar24.
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
http://theaviationist.com/2011/11/24/af1-adsb/TimoT kirjutas:Taaskord tuleb meenutada, et on väga palju tavalisi lennukeid, kellel ei ole ADS-B transponderit ja keda flightradar24.com ei näita.
"Air Force One"
Mõnikord näeb ka neid. Kasvõi Eesti kohalTimoT kirjutas: Most military aircraft
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Täpselt samasugused jäljed lähevad ja tulevad Ida-Virumaal Narva all lääne-kirde sihis Venemaa suunal, sama olen täheldanud sõites alla Peipsi kallast pidi - siis lääne ja natuke kagu suunal. Huvitav mida need ''hävitajad'' Venemaa kohal teevad?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Patrullivate hävitajate "noodijooned" Eestimaa taevas.
Tõmba Flightradar omale, saad teada. Tasuta variant on ka.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Baltic Air Policing
Ega keegi näinud , mis mürises Harjumaa kohal, ca 10:15 Keilast Saue suunas. Tükk aega toimus midagi. Kas F-15 või -16 või midagi muud, pilved suht madalal. Äkki B-52 läksid üle?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 1 külaline