Kapten Trumm kirjutas: Kui venelased lendavad korraliku radaritoega, siis situational awareness ei pruugi ka sugugi Horneti radariga saavutatav olla.
No jah, ei hakka vaidlema, aga Situational Awareness, ehk SA on palju muud lisaks ka kui ainult radar. See on kogu infopakett, mis piloodi pähe jõuab läbi erinevate kanalite, IFF, Datalink, secure Comms, RWR, ADI, AEW&C info võimalus, visuaalne nähtavus ümberringi, ja oma radariprogrammide erinevad võimalused. Kogu see keeruline kompott on juba algselt Hornetite nö kasutajaliideses väga loogiliselt ja hoomatavalt õnnestunud tootjal kokku panna. CF-18 on ju läbi teinud ka mõned IMP'd (Incremental Modernization Project), et mis nad seal täpselt tegid selle raames, ei ole ju avalik info. Esialgne Hornet A/B/C/D, mitte siis praegused E/F mudelid(mis on üldse vaat ei teine lennuk sama nime all), juba need esialgsed hiilgasid pilootide sõnade järgi oma elektroonika loogilisuse poolest. Ega Soomlased ja Shveitslased ei ole ju rumalad riigid, et nad omale ka Horneteid tahtsid saada. Dogfight'is saab ta ehk tõesti igakell F-16 uuemate Block'ide käest pähe. Aga Horneti kontseptsioon on ju hoopis teistsugune, märksa tugevamate varudega plaaner nullist peale, mõeldud lennukikandjal igasuguseid tugevamaid kiirendusi ja kolakaid taluma, nii stardis, kui maandumisel. Kaks mootorit, mis omavahel väga korralikult "soomustatult eraldatud", et kui üks pilbasteks lendab, mis iganes põhjusel, siis killud ei lõhuks teist mootorit ära. Ja Hornet lendab ka ühe mootoriga täitsa hästi, kui kärmelt kõik emergency weapon dropid ja fuel dumpid õigesti läbi viia, et massi vähendada. Et, Hornet toob su koju ja mis on kõige kallim vara lennunduses üldse? See on oskustega piloot. Horneti parim glide ratio on midagi 9:1 kanti, F-16'l nojaa, see oli vist vähe vanem Block ka, panen peast, Block-15 vist ka MLU saanud juba, sellel oli parim tulemus 5:1. Ehk kui mootorijõudu enam pole, siis Hornet püsib õhus kauem ja kannab sind osavate võtetega nagu purilennuk eemale konfliktist. F-16 on agiilsem ja kiirem, aga kui mootor läinud, siis sellega sa kaua ei pikeeri, kukud nagu kivi märksa rutemini.