Ministri lollus

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikus on selline, et olemasoleva ajaga oleks siiski täiesti võimalik need neli praami valmis ehitada. NII suured need paadid kah pole, et nende ehitamine aastaid ja aastaid võtaks. Venemaa tarbeks ehitatavale 21 000 tonnise veeväljasurvega Mistrali kiil pandi maha 2013 aasta veebruaris ja vastu plaanitakse laev võtta 2014 aasta novembris. Praegu saarte vahel sõitev Regula on sellest mahust ligi kümme KORDA väiksem(2318 tonni). Mitte et ehitusaeg nüüd kümme korda väiksem oleks...Praegu kasutatava "Muhumaa" ehitus võttis kiilupanekust vettelaskmiseni aega aasta ja kaks kuud, tellijale kätteandmiseni aasta ja kümme kuud. Aga loomulikult riigihanke tulemus vaidlustamisele läheb, lihtsalt käru keeramiseks ja siis on see aeg juba tõesti pisut kahtlane...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Erasektori kasutamine on üldiselt otstarbekas siis, kui antud alal eksisteerib reaalne konkurents.
Aladel, kus konkurentsi pole (eelkõige infrastruktuuris), pole erasektori kasutamine otstarbekas mingit moodi.
Sama käib ka selle praamiteema kohta, riigi ostetud praamide opereerimine erafirma poolt, kui seal pakkuja on Leedo ja co, on samasugune vihma käest räästa alla.

Selliste olukordade tekke põhjus, kus MKM jääb lõpuks sundviskesse (aega pole enam) teha Leedoga uus diil, kannab nimetust saamatu ja jätkusuutmatu riigihaldus antud valdkonnas.
Seda enam, et tohutud EL infra rahad võimaldanuks need praamid riigil osta 15-20% omafinantseeringuga, st saada tuttuued laevad vanade künade hinnaga.
MKM ja Partsi kiituseks peab ütlema, et analoogsest surnud ringist Edelaraudteega suutsid nad edukalt välja rabeleda ja täna ei taha nendest logisevatest vene rongidest keegi kuuldagi.
Sama teema - EL infra vahenditega osteti tutikad rongid ja kaasajastati rongipeatused, luues Edelaraudteega võrreldes ka kvalitatiivse eelise.
Et alguses oli probleeme - alguse asi. Läheb 2-3 aastat mööda ja olen veendunud, et kasutajad kiidavad selle teo heaks.
Valges ilmas on paljud taolised infraettevõtmised riigi või omavalitsuse omandis ja sellest pole katki midagi, vahest võiks meilgi sellest irratsionaalsest loomulike monopolide erasektorile andmise kihust üle saada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Laevaehitamisega ma küll igapäevaselt kokku ei puutu, aga Nasva laevatehas on minumeelest ainult patrullkaatreid ja muud pudi-padi teinud. Kas nad loodaksid allhankele? BLRT ütles, et võimatu. Tallink pole samuti minuteada ise ühtegi laeva ehitanud, vaid tellinud. Põhimõtteliselt võib muidugi kahe aastaga neli niisugust laeva ehitada kuid mis hinnaga? Kui on vabu võimsusi, siis OK, aga kui plaaniväliselt siis küll raha osatakse küsida. Dames Shipyardsist ei oska midagi arvata.

45 m praame nad (BW) pakuvad:
http://www.balticworkboats.ee/range/fer ... 4500-ferry

Tallinkil on, arvan, tugev projektijuhtimise kogemus oma laevade ehitamisest, mis tegelikult ongi kõige tähtsam (kes mida teeb, kuskohast saab ja millal).
Taoliste laevade valmis saamine on ka tellijale paras väljakutse, vabalt võrreldav nt suurte infraprojektidega. Et asi oleks normaalse kvaliteediga, kergesti hooldatav jne.

BLRT poriseb vast seepärast, et nende kogemused äris riik kui tellija pole vist kõige meeldivamad?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Actual
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 13 Mär, 2008 11:47

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Actual »

Laevaehitust ajaliselt ei saa võtta päris kiilust vettelaskmiseni. Eelnevalt peab olema projekteerimiseks lähteülesanne, hankemenetlus projekteerimiseks, hankevaidluste aeg :), eelprojekt mida tellijaga sammsammult täpsustatakse, pärisprojekt, kuhu lisanduvad eriosade projektid valve-, navigatsiooniseadmed jm. Seejärel vaja leida rahastamisvõimalused, riigihange ehitaja leidmiseks, vaidlustamisajad, ja lõppeks laevaehitajal peab olema vaba ajaaken laeva valmisehitamiseks, dokid vabad jne. Kui laev valmis kulub aega testide, proovisõitude, kasutusloa saamiseks, võimalike puuduste likvideerimiseks, garantiitööde teostamiseks.
Võib juhtuda nagu maja ehitamisel, et ehitamine ise on küll silmnähtav aga ei tarvitse olla mitte kõige pikem etapp kogu protsessis ideest ekspluatatsioonini.
:)
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Samas on need suuresti ajaliselt kattuvad protsessid. Ja päris leiutamisega pole ka vaja tegeleda(kuigi asjaosalistele seda hirmsasti rõhutada meeldib), kolm Leedo laevadest on vaid paar aastat vanad, seega on ehitajal teema teada. Aga nagu me ju teame, leitakse soovi korral alati võimalus ja tahtmatuse korral vabandus. Nii ka siin.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas vanahalb »

Ehitajal võib teema teada olla, aga tal peab olema ka vaba aeg ehitamiseks. Igasuguseid variante võib kasutada kui parasjagu mingi teine projekt käsil- töö mõnele teisele sokutada, olemasolev edasi lükata ja võib-olla leppetrahve maksta jne kuid kõik see tuleb hinnale lisaks.
Üldiselt on selline "kohe-täna-on-praami-vaja" tellimus kallim kui inimese moodi jutt, et praami on vaja viie aasta pärast. Mida oleks võinud Parts juba ammu laevaehitajatele rääkida.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Ehitajal võib teema teada olla, aga tal peab olema ka vaba aeg ehitamiseks.
Kui järgmine kord Länsisadamas maale lähed, viska pilk üle vee...viimane, mida seal ehitati, oli Vikingi XPRS. Usutavasti on praegu vabu võimsusi kõvasti rohkem kui vaja, mitte ilmaasjata ei lasta ümberkaudu riikides rahvast laevaehitustehastest lahti...
Viime vuoden marraskuussa STX Finland ilmoitti lakkauttavansa Rauman telakan ja irtisanovansa yhteensä 670 työntekijää Raumalta ja Turusta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas vanahalb »

Ma natuke olen Soome laevaehitajate kurvast elust kuulnud, aga et ajad nii karmid on... Meeleheitehindadega tegemine omakorda tähendab, et iga huviline kaebab kasvõi Riigikohtuni välja, lootuses töö omale saada.

Asi on natuke sarnane lennuki startimisega - mingil hetkel tuleb teha otsus, et kas tõusta õhku või jääda maa peale, mõlemat korraga ei saa. Palole tuli samuti mingil hetkel joon ette, kus tuli otsustada nii või naa. Vähemalt selle artikli põhjal oleks vist isegi selleks korraks käega löönud. Teine segane moment oli, et kas raha üldse on/saab? Keelatud või lubatud riigiabi jne.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Ja selle käegalöömise hinnaks on siis kuuldavasti vähemalt 60 miljonit eurot. Aga räägitakse ka 90 miljonist. Palju see Leopard 2 kasutatud peast siis nüüd maksiski...?

http://www.aripaev.ee/default.aspx?publ ... 317926B94A
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas vanahalb »

See pole päris selline käegalöömine, et võtku need 90 miljonit kes tahab! 60-90 miljonit on vist uue 10 aastase veolepingu täiendav kulu riigile. Selles Äripäeva artiklis on jälle pikem viide Saarte Häälele, mida on refereeritud

http://www.saartehaal.ee/2014/01/14/par ... -miljonit/

Saarte Hääles on ka Kalev Kotkase kommentaar (kes on küll sots), et põhjalik analüüs selle kohta, et riigile on oma laevad kasulikumad, valmis MKM-s juba 2011 aastal. Selle asemel et tegutsema hakata 4-5 aastase varuga, istuti nüri näoga tühjusse vahtides kaks aastat ja kui igasugused mõistlikud hanketähtajad mööda lastud, hakati liigutama.
Palo käegalöömine on kahest halvast ühe valimine. Kui õnnestub hange 2016 a läbi viia laevad ehitada jne on käsi kullas. Kui ei, siis on tõsine jama majas, sest tuleb jälle, müts näpus, Leedo ukse taha minna ja lisaks sellele 90 miljonilisele kahjule lisandub veel see raha, mis ise hankele kulutati.
Artiklis kurdetakse ka, et peale röövellike hindadega Leedo ühtegi huvilist polegi ja tahaks väga, et 2016 a hankele mõni konkurent ka tuleks. Nüüd kui Palo teatas, et riik oma laevu ei ehita, peaks tavapärase äriloogika järgi kasvõi Tallink kohe kiilu maha panema. Dokid seisavad ju tühjalt, nelja laeva valmisehitamine on neile lumme lasta ja 90 miljonit kasumit ripub õhus. Neil pole niisuguseid laevu, ülejäänus peaksid nad kvalifitseeruma.
Võib-olla ma pole tähele pannud kuid Tallink kõva häälega pole sellisest huvist teada andnud. Ja miks Rootsi või Soome firmad kellest mõni ikka praamidega opereerib ,MKM arvates ei hakka hankele tulemagi?

Kui nii, siis ilmselt osatakse Tallinkis ka arvutada ja see äri nii äkitselt on natuke kahtlane. Aktsionärid noogutavad tunnustavalt, et jaah ei tasu võtta liigseid riske. Aga kui Palo umbes samasuguse otsuse teeb on ta korraga loll?
Nii või teisiti on Palo materdamine vähemalt selles asjas nö sõnumitooja tapmine. Rong läks juba paar aastat tagasi ära. Uue hanke võib lühema aja peale teha kuid arvata, et hind tuleb siis kallim.
Las targad ministeeriumis arvutavad, neil on see palga sees :)
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Jutt polegi ju erafirmadele nagu Tallink raha etteajamisest(ja liiati pole see ka Tallinki teema, nende profiil on pisut teine). Nii et tavapärase äriloogika põhjal hoiab Tallink sellest ärist hoopis eemale. Norrakatel ja rootsudel aga polevat vastava spetsiifika jaoks sobivaid lotjasid, sealsed tingimused meresõiduks on pisut teised. Nii olekski ainus võimalus praamid ehitada. Ja isa usun ma küll, et Partsu jätkamisel oleks ka uued praamid õigeks ajaks olemas olnud. Rongidega saadi lõpptulemusena jupäris kenasti hakkama. Tegelikuses oleks riik võinud ju lasta Leedol kenasti 2016 aastani lasta edasi toimetada ja eurorahade toel praamid valmis võinud ehitada. Mingit kohustust Leedot edasi nuumata ju pole...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Hydrazine »

Lemet kirjutas:Rongidega saadi lõpptulemusena jupäris kenasti hakkama.
Minuarust ei saadud... Ma ei sõida palju rongiga, aga oli põhjust ronida küll korra Viljandist tuleva "porgandi" peale. 3 vagunit, mis olid puupüsti täis, et mul tekkis mõte, kas Elron juba plaanib luua ametikohti nagu Jaapanis on need "pealepressijad" perroonil? Rahvast oli nii palju, et kinni ei ulatanud ka kusagilt hoidma ja polnud ka vaja, lihtsalt seisa nagu kilu karbis. Inimesi jäi rongist maha ikka üksjagu õnnetu näoga. Kuigi konditsioneer ja ventilatsioon huugasid täiega, siis ikka pani mingi inimene pildi palavusest taskusse ja need piletimüüjad trügisid seal edasi tagasi, et med. komplekt kätte saada, nuuskpiiritust vms värki otsisid. Ja see on siis peale seda Raasiku õnnetust, kui üks rong segamini sõideti. Mul on lihtsalt mõte, kas tõesti tehti riskid nii kriitilise noatera peale, et mitte ühtegi vagunit ei ole reservist võtta kui mingi jama on? "Porgandid" on mugavad rongid muidu, kiired, vaiksed... Aga ega uue vaguni ostmine ei ole nagu mudelauto ostmine riiulist. Stadler ütleb, et saab ikka, aga aega läheb ehitamiseks a la 1 aasta, peate ootama, meil on järjekord. Kokkuvõttes siis? Ilusad uhked moodsad asjad, aga teenus on alla käinud! Kõik, kes tahaks rongi peale, need ei saagi alati... Ja sellisele rongile üritada veel jalgrattaga peale trügida jalgrattavaguni uksest, on juba ette põrumisele määratud! Viska oma velo minema ja katsu ennastki sinna sisse pressida kuidagi.

Viimati oli selline situatsioon nõukogude ajal, kui Klooga-Rand oli rannana väga populaarne. Laupäev-pühapäev hommikune rong mis sinna läks, oli 10 VAGUNIT! ja ka kõik puupüsti täis. Siis oli standard ju 6 vagunit, tehti ronge pikemaks, et ikkagi inimesed ära vedada, aga ikkagi pidi kogu tee püsti seisma. Ma ei tea mida Elron nüüd korraldab, aga millegipärast olen näinud ka neid vanu Edelaraudtee ronge liikumas jälle.
Viimati muutis Hydrazine, 13 Juul, 2014 15:31, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Siin nende rongide maaletoojatest // probleemide tekitajatest värske artikkel muideks: http://www.ohtuleht.ee/587172/jakko-val ... ja-gomorra

Ning ausa mängu huvides tuleb kindlasti ära märkida, et toredate porgandrongide probleemid pole ju üldse selle blondi, vaid hoopis eelmise ministri (ja tema aparaadi) sünnitet :evil:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Hydrazine »

Njah, Elroni teenus läkastab ja komistab. Loodame parimat. Nüüd meil see trammidehange ja ümberehitus käimas, tahaks väga loota, et sellega ka mööda ei panda kohe alguses.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Kuivõrd nüüd selle õhtulehe artikli autorit saab väga objektiivse allikana võtta...omastamine, kelmus, dokumendi võltsimine ja võltsitud dokumendi kasutamine..

http://tallinncity.postimees.ee/186272/ ... misi-vangi

Endal pole küll viimasel ajal tulnud rongi kasutada, küll on aga seda teinud mitmed tuttavad ja nende suht stabiilsete rongisõitjate reaktsioon on küll peale esialgsete segaduste likvideerimist üpris positiivne olnud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline