Ministri lollus

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Hydrazine kirjutas:Njah, Elroni teenus läkastab ja komistab. Loodame parimat. Nüüd meil see trammidehange ja ümberehitus käimas, tahaks väga loota, et sellega ka mööda ei panda kohe alguses.
Vaat sellega on nüüd küll juba ammu ja igast august mööda pandud. Igapäevaselt tuleb seda kirbutsirkust pealt vaadata ja vanduda. Alates nädalatepikkustest nullefektiivsusega molutamisest ja liikluse ümberkorralda(ma)tusest kuni transpordiosakonna ametniku suht ülbele kuulutamisele"Aga see pole meie asi, sellega pöörduge ehitaja poole". Aitas aga muidugi hästi lubadus järgmine kõne ajakirjanikule ja küsimus, et kas ta oma järgmisel töökohal mõtleb samasugust suhtumist näidata. Oli kõksti juba poole tunniga kohal probleemiga tegelemas. Juhus oli samalaadset tegevust vaadata ka piiri taga- tööd käisid 100-150 m lõikudena, ööpäevaga oli töö ühel lõigul tehtud ja seda tervet linna umbe ajamata ja mis ime-ka trammid käisid...mingi paaritunnine vahe oli vaid rööbaste asendamiseks. Meil aga jääb terve aselinnapea lollilt valetamisega vahele, kuidas nii kõvasti tööd tehakse, et tema vaeseke magada ei saa. Kui sama päeva õhtul tunnistab ehitusfirma, et tõepoolest pole juba tükk aega midagi toimunud..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tschy
Liige
Postitusi: 116
Liitunud: 29 Dets, 2012 17:09
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Tschy »

Lemet kirjutas: Endal pole küll viimasel ajal tulnud rongi kasutada, küll on aga seda teinud mitmed tuttavad ja nende suht stabiilsete rongisõitjate reaktsioon on küll peale esialgsete segaduste likvideerimist üpris positiivne olnud...
:dont_know:
Liigun päris tihti Tartu-Tallinn ning porgandite tulekuga kolisin bussi. Ei suuda aru saada, mis valu oli Edelaraudeed nii kiiresti pikalt saata, et maksta lepingutrahve omades samas infot, et isegi teoorias ei suuda nad täiemahulist teenust pakkuda. Seega ühistranspordi kasutajana liigitaksin Elroni ämbriks.

Rongile on alternatiive, praamiliiklusele mitte, seega hetkel Leedo nuumamisele väga alternatiivi pole. Parem maksta töötavale asjale peale, kui saada mingi järjekordne ülejala tehtud moodustis.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas vanahalb »

Lemet kirjutas:Jutt polegi ju erafirmadele nagu Tallink raha etteajamisest(
No ei olegi. Ma lähtusin sellest loogikast, et riik andis järje vabaks ja peaks tekkima hulk huvilisi: otsime laevad ja lähme konkursile - kui veab, teenime 90 miljonit. Aga ei näe MKM kuskil selliseid põlevate silmadega fanaatikute horde. Hea kui Leedogi viitsib kohale loivata ja oma tingimused esitada.

Millest omakorda järeldub, et kui riigi praamiostmine läheks tuksi, eelkõige ajapuuduse tõttu, oleks Palo korralikult Leedol pihus. Võib-olla tuleks vanal uusi mõtteid ja ei nõua mitte +90 miljonit vaid +180.

See, et Leedol oleks võinud lasta 2016 ära lõpetada ja ümber profileeruda (lambaid kasvatada või midagi, inimesed ju muutuvad ajas :) eeldanuks samuti nii juba 2010-2011 etteteatamist. Jõuaks selle ajaga oma laevadele ostja leida jms. Jälle Partsi ämbrikolin, milles Palot pole õige süüdistada.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

Aga ütle mulle, mis takistab riigil praegu tellida mitte teenust vedamiseks, vaid korraldada riigihange neli praami ehitamiseks ja nendega aastal 2016 hakata oma kodanikke mandrilt saarele vedama? Ja korraldada teenuse pakkumiseks riigihange mitte kümne aasta peale, vaid näiteks kolme aasta. Et oleks ajavaru juhuks, kui enda tellitud laevadega aeg umbe jookseb. Aastaks 2019 jõuab vast ikka laevad valmis ehitada...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas vanahalb »

Kui teha kohe praegult riigihange uute praamide ehitamiseks, hakkab Leedo oma laevu samamoodi kohe praegult müüma. Minu ettekujutuses - mis temalgi siis nendega pärast 2016 teha? Kuigi, ega neid vist niisama lihtne müüa polekski. Kui riigi jaoks mõlemad halvad asjad kokku satuvad - oma praamid valmis pole ja Leedo enda omadest lahti sai, siis polegi enam praame. Lihtsustatult nii, aga eks nad tegelikkuses kuskilt leitakse ja jumal teab mis raha eest. Võib-olla saadab suure südamega Putin hea tahte märgiks Kaliningradist midagi hõljukilaadset 8)

Kolme aastane jätkuleping oleks selline kuhu tuleks vist ainult Leedo kui tal veel midagi alles on. Isegi 10-aastase lepingu peale tehti hapu nägu, et nii kapitalimahukas projekt ja ainult kümme aastat?

Teine küsimus on rahastamine. Parts seletas Äripäeva/Saarte Hääle artiklis, et see riigi praamiäri peab mõistlikku kasumit tootma. Palo omakorda, et kasumit ei tohi üldse olla, muidu loetakse keelatud riigiabiks ja tulevad hirmsad trahvid, häving ning hukatus.
Ääremärkusena, et Mäosse eurorahaga ehitatud bussiterminalis ei tohi esimesed viis aastat isegi kohvi müüa, muidu pidada euroliit raha tagasi küsima (oli vist üks Ekspressi artikkel)

Ma olen aru saanud, et keegi ei teagi päris täpselt , et kust praamide ehitamiseks raha saada. Kuniks see selgeks vaieldakse on 2016 juba kindlasti käes. Ehku peale midagi tellima hakata on ... mis nende Estonian Airi Bombardieridega õieti juhtuski?
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas John »

Tschy kirjutas:
Lemet kirjutas: Endal pole küll viimasel ajal tulnud rongi kasutada, küll on aga seda teinud mitmed tuttavad ja nende suht stabiilsete rongisõitjate reaktsioon on küll peale esialgsete segaduste likvideerimist üpris positiivne olnud...
:dont_know:
Liigun päris tihti Tartu-Tallinn ning porgandite tulekuga kolisin bussi. Ei suuda aru saada, mis valu oli Edelaraudeed nii kiiresti pikalt saata, et maksta lepingutrahve omades samas infot, et isegi teoorias ei suuda nad täiemahulist teenust pakkuda. Seega ühistranspordi kasutajana liigitaksin Elroni ämbriks.
Sama siin. Sai ka Edelaraudtee ajastul tihti liigutud Tallinn-Tartu liinil. Päris nii must-valge ikka ei olnud, et vanad ja logisevad vs uus ja parem. Kasutussõbralikuse koha pealt olid vanad rongid küll paremad- mugavad lennuki istmed (alates II klass) ja korralikult ruumi. Uuemates kõvemad istmed ja istmevahed umbes samad mis bussides. Ehk vaevaga pressid jalad vahele kui vähegi suurema kasvuga oled.

Porganditega on minu jaoks eriti naljanumber see "15 minutit kiirem sõidu aeg". Rong ise liigub jah 15 mintsa kiiremini AGA tipptundidel pead nüüd vähemalt 30 minutit varem jaama tulema ning pimeda rongi taga ootama mil sisse saad. Ainuke viis garanteerida omale istekoht kui just broneeringut ei kasuta. Viimane variant on aga kallim kui bussid, ilma lisaboonusteta -I klassi sektsioon on üks ühele II klassi omaga- ning pead pikalt ette planeerima ennem kui kohad ära müüakse. Rääkimata sellistest asjadest nagu jalgratta kohad ja toitlustus. Rataste kohta oli päris humoorikas Elroni kommentaar, et loome tasulised jalgratta parklad jaamadesse. Nagu selle peale vist ei tulda, et vb on ka põhjus miks ratast tahetakse oma sihtkohta kaasa võtta.

Mis puutub Leedo eeposse siis lühiajaliselt muud varianti ei olegi väga peale natsionaliseerimise. See variant tõmbab aga igasuguse hädakisa ja kohtukäigud endale kaela. Selliseid laevu mis saarte vahel sõidavad naljalt ei saa. Kõnekas on asjaolu, et uusimad isendid laevastikus olid projekti järgi üldse ette nähtud Norra fjordide vahel liikumiseks. Osa praame nagu Regula peaks vist üldse olema pärit Taani väinadest ja ehitatud kuskil 70ndate teisel poolel. Võimaliku turu haarde ulatusest räägib ka nt fakt, et üks vanadest tankipraamidest mis NSVL ajal saarte vahel sõitsid suutis oma otsa leida Kanadas, kus teenis mõningad aastad ennem kui vanarauda läks. Võiks nagu eeldada, et kui taoliste laevade hankimine nii lihtne on, siis miks minna ookeani taha neid jahtima kus neid pidi lisaks kapremondile veel kargo laevaga üle ookeani vedama.
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Lemet »

AGA tipptundidel pead nüüd vähemalt 30 minutit varem jaama tulema ning pimeda rongi taga ootama mil sisse saad
Polnud ses suhtes parem ka varasem aeg, õhtusel rongil ikka kordi ise Tartuni püsti seistud, sest istekohta polnud ei teises, ei esimeses klassis. Hoolimata sellest, et tund enne väljumist kohale sai loivatud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Hydrazine »

Kogu see väinameres sõitmine on omamoodi peen teadus. Seal pole ju sügavust ollagi! Kes pole sõitnud, siis pilk merekaardile ja selge. Seega ei saa suure kiiluga püstivusega laeva peale lootagi, see künnab seal maad lihtsalt kohe sogajuga taga ja ongi STOP. Farvaatreid süvendatakse seal ka ju regulaarselt. Seega laevatüüp, ehk praam ikkagi... kas meil näiteks BLRT saaks sellise ehitamisega hakkama? Majanduslikult ja poliitiliselt ma ei oskagi kohe öelda... laevaehituskogemust ja võimekust seal on, aga kogu see BLRT värk on nagu riik-riigis mulje jätnud, et üks paras idanaabrite maffia. Leedo muidugi irvitab ja teeb ka korralikke poliitilisi käike. Eks ikka olen ise ka nende uute praamidega sõitnud saartele. Vaatad võileiva hinda baaris ja juba tekib tunne, et see on röövimine! Kallimat võileiba olen näinud vaid Brüsseli lennujaamas(7 EUR). No ja saarte talvistest jääteedest läbi hekseldamine põhjendusega, et praam läheb hooldusesse... jäätee katki, suletud. Tulge tooge raha minu praami kassasse.... Vabandage, aga see on ju puhas ajunu**.
Kuidas see ühistranspordi asi meil nii lonkab... Oleks tõesti vaja tugevat ministrit ja selle suuna korrigeerimise poliitikat.
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas John »

Hydrazine kirjutas:. Kogu see väinameres sõitmine on omamoodi peen teadus. Seal pole ju sügavust ollagi!.... Vaatad võileiva hinda baaris ja juba tekib tunne, et see on röövimine! Kallimat võileiba olen näinud vaid Brüsseli lennujaamas(7 EUR). No ja saarte talvistest jääteedest läbi hekseldamine põhjendusega, et praam läheb hooldusesse... jäätee katki, suletud. Tulge tooge raha minu praami kassasse.... Vabandage, aga see on ju puhas ajunu**.
Mida ikka tahta kui keskmine sügavus on 4-5m. Madalate vete korral lasevad praeguste laevade kiilud umbes 20cm põhjast kõrgemal. Seda ka süvendatud kanali pidi mida mööda nt Rohuküla-Heltermaa praegu sõidab. Pm kui laev peaks põhja minema siis reisijad ei saaksi sellest aru peale selle, et laev on seisma jäänud.

Hinna koha pealt saabus mu jaoks tõehetk kui ükskord jäi laeva köögi uks lahti ning nägin kuidas kokad võtsid vana kohvifiltri ning panid uuele tiirule. :lol: Mu isa ka kunagi nägi hr Leedot praamis ja küsis otse, et miks toit nii s*** ja kõrge hinnaga on. Hr Leedo vastus oli, et kui ei meeldi söö mujal. :roll:

Jäätee lõhkumisele pani riik õnneks veto peale ja enam pole minu teada seda nalja üritatud.
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis te räägite, tipptundidel teatud liinidel olid need Edelaraudtee suuremad vene rongid samuti puupüsti täis.
Eriline nali oli Tallinn-Riisipere reede õhtul, rong oli puupüsti Laitse sibulakasvatajaid ja nende kola täis, hea kui tamburis sõitma ei pidanud. :evil:
Ma sõidan igal hommikul Hiiul pikalt mööda raudtee äärt, tavaliselt tuleb 1-2 linna tulevat rongi selle ajaga ja vähemalt kella 8 paiku seal püstiseisjaid väga ei paista (jutt on siis läbi Pääsküla tulevatest - mis siis Riisiperest ja Paldiskist tulevad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Hydrazine »

Ma ei saa nüüd aru. Edelarudtee ei opereerinud ju Riisipere liinil? See oli ikkagi Elektriraudtee pärusmaa? Midagi on sul siin segi läinud. Jah, olid ka need vanad "dislad" täis vahest. Aga kui hakata põranda ruutmeetrite pinda kokku lugema, et palju "värki" suudab ära vedada, siis Viljandi rong oli Edelarudteel ju 5 vagunit. Nüüd moodne porgandikogemus, millest räägime, oli 3 vagunit. Pole vaja isegi ruutmeetreid hakata otsima, et pihta saada, kumma peale mahtus rohkem rahvast.

Eriti rumal tundub mulle see rongikoosseisude tühjalt sõidutamine Balti jaama. Depoo on Pääskülas, selles suhtes oli Tallinn-Väike märksa parema asukohaga. Istud tõkkepuu taga ja vaatad, mitte ühtegi inimest perroonil, et kas tuleb kaubarong? Ei, tuleb kokkuhaagitud pikk "porgand" Pääskülast, mis ei peatugi perrooni juures, ühtegi inimest sees pole. Aga teel Balti jaama, kus kaks rongi lahti haagitakse eri tööd tegema. Nii pikad tühjad sõidud? Lihtsalt masinate solgutamine tühjalt, mittemingit kasu tegematta?
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Hydrazine »

John kirjutas: Mida ikka tahta kui keskmine sügavus on 4-5m. Madalate vete korral lasevad praeguste laevade kiilud umbes 20cm põhjast kõrgemal. Seda ka süvendatud kanali pidi mida mööda nt Rohuküla-Heltermaa praegu sõidab. Pm kui laev peaks põhja minema siis reisijad ei saaksi sellest aru peale selle, et laev on seisma jäänud.
Seda veetaseme hindamise ennustamist ja selle mõistmist loeks ise ka huviga. Legendaarne oli ju kunagi termin "Kroonlinna null-latt". Ma ei saanudki lõpuni sellest süsteemist aru. Kroonlinn on Soome lahe lõpus. Kuidas Väinameres selle asja järgi veetaset arvutatakse? Ilmselt enam ei arvutatagi... Kes teab, siis räägib. Haridus pole halb asi...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Manurhin »

Riigil paistab raha ikka jalaga segada olevat. Ma arvan, et selle 3,2 milli eest saanuks kasvõi lastehaiglale hunniku aparaate osta. Või miks mitte ka üks-kaks tanki, saaks iga Eesti sõdur ajateenistuse jooksul ehk korragi näha, misasi see tank siis üldse õigupoolest on...
http://epl.delfi.ee/news/eesti/homses-p ... d=69354385

Teemal: "kes selle jama eest vastutab" pole mõtet arutlema hakatagi :wall: .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Hydrazine »

John kirjutas:Ainuke viis garanteerida omale istekoht kui just broneeringut ei kasuta.
Minu kogemus selle broneeringuga... OK, broneerid koha ja vajud rind ees oma makstud õigust nõudma. Siis on rong korraga nii täis, et püstiseisjaid on ümberringi rohkem kui istekohti. No ma ei saa pealt vaadata toolil lösutades, kuidas noor ema, nuttev laps süles palavusest, püsti peab seisma. Muidugi loovutasin oma koha ja kõikusin ise selles massis püsti. Et siis broneeritud heategu pigem... Mitte garanteeritud mugavus.
Murygin
Liige
Postitusi: 59
Liitunud: 13 Sept, 2011 12:36
Kontakt:

Re: Ministri lollus

Postitus Postitas Murygin »

Teemal: "kes selle jama eest vastutab" pole mõtet arutlema hakatagi
Aga raha ei ole ju kadunud, see on endiselt NSPA kontol. Selle summa eest saab hiljem teisi merevàe aluseid hooldada. Mul isiklikult hea meel, et seda vana laeva ei hakatud reanimeerima.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline