tankimootorid wwll.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Un' Recluta kirjutas: Ilmselt on see järjekordne teooria, sest ka mina ei leia, eriti teliku osas. Kuidas oleks ühe inseneri poolt kinnitatud ekspertarvamusega, mis kinnitab jooniste najal, et "F-84 Thunderjeti ja P-47 suhe on umbes sama nagu Jak-15 ja Jak-3". Või kehtisid need reeglid, millest eespool juttu oli, kõikide kohta peale sinu enda?
vaata hoolega :!:

ja katsu see isiklik plära järgi jätta :!:
Un' Recluta
Liige
Postitusi: 147
Liitunud: 27 Sept, 2005 13:51
Asukoht: Ida-Virumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Un' Recluta »

Huvitav küll, ühel lennukil on ilmselgelt sabarattaga telik ja teisel mitte. Mis siin isiklikku oli?

Väike näpunäide -- eesti keeles kutsutakse seda "saba vetikaalosa" lihtsalt kiiluks.
El Ejercito de los Borbones
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Peatelik (tiibade all) ja kabiin on esimesed asjad, mis mulle silma jäid
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

thor199 kirjutas: Aga mosse ja bemari mootoril sarnasus puudus. Aga lennukite puhul "silmaga sarnasus" sobib ?
Nagu ma ennist pakkusin, tooks näited mis on venelastel originaalne ? Oleks ehk lihtsam suund.
Võrdleme praegu siga ja kägu.

Et vee võrdlus panna lennukite konteksti, tähendaks see "samasugust kahe tiivaga lennukit, millel võivad stabilisaatorid olla tiibadest eespool ja mille plaaner on valmistatud alumiiniumi asemel nt balsapuust".

Kui ma avasin F-84 mudeli karbi, siis isiklikult esimene reaktsioon oli "k*rat, siin on P-47 jupid sees". Ausõna.

Aga originaalsusest - võta näiteks Mig-15. Ameeriklaste sirgetiivaliste reaktiivide koopia ta ilmselt ei ole. Ja Sabre koopia ka mitte, sest Sabre lendas esimest korda Mig-ist hiljem, seega mingi kopeerimine on nagu natuke keeruline?
represseritu
Liige
Postitusi: 198
Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas represseritu »

Minu 07. jaanuari 2006 a. 23:16 postituses reaktiivlennukite kohta esitatud
andmed pärinevad raamatu "The jet aircraft of the world", London 1955, autorid-koostajad W.Green ja R.Cross venekeelsest 1957 aasta tõlkeväljaandest. Selle raamatu järgi on firma Republic nooljate tiibade ja nooljate tagatüüridedega lennukiga sisuliselt tegemist tegemist uue lennukiga (uus suurema põikpinnaga kere, uued tiivad ja tagatüürid, uus võimsam ja gabariidilt suurem mootor. Lennuk sai tähistuseks F-84F ja
nimetuseks Thunderstrick. Esialgsest kavast panna panna Thunderjetile
lihtsalt nooljad tiivad ja sabatüürid tuli töö käigus loobuda. Kui Thunder-
jeti maalähedane maksimaalkiirus on 970 km/tunnis, siis Thunderstrickil
on see 1150 km/tunnis.
Kasutaja avatar
nublu
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 16 Dets, 2003 19:25
Kontakt:

Postitus Postitas nublu »

Kapten Trumm kirjutas: Selge see, et tegemist on eri lennukitega, kuid kui võrrelda omavahel sirge tiivaga F-84 ja viimaste mudelite bubble-kabiiniga P-47, siis sarnasus on ilmne.
No võrdleks siis :wink:

http://www.vectorsite.net/avp47_8.png

Pilt

Pilt

Pilt

Kes leiab kolm sarnasust :roll:

Kui jätta kõrvale see asjaolu, et tegemist sama firma toodetega ning mõned detailid võisid tõesti ka järgmises masinas kasutamist leida...

Ja mis puudutab ThunderJet'i kiilu, siis XP-84 versioonil täheldati katsetuste ajal sellist ebameeldivat tendentsi et kiilu katteplekk hakkas deformeeruma. Sestap selle konstruktsiooni tugevdati juba eelseeria masinate jaoks oluliselt...
kui sul on vanu lennundusega seotud pilte, dokumente või muud huvitavat - võta ühendust...
Shiim
Moderaator
Postitusi: 1720
Liitunud: 20 Jaan, 2005 2:52
Kontakt:

Postitus Postitas Shiim »

Esimest pilti eelmises postituses näeb siit:
http://www.vectorsite.net/avp47_8.png

(kopeerige link sirvijasse!)
Viimati muutis Shiim, 10 Jaan, 2006 14:52, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

За разборкой и транспортировкой захваченных заводов наблюдали инженеры, присланные с советских авиазаводов [1]. Сотни поездов с бесценным грузом потянулись в Россию, где спешно строились два опытно-экспериментальных завода, главный - в Подберезье, в ста километрах к северо-западу от Москвы и вспомогательный, в Красной Глинке, пригороде Куйбышева, предназначенный для размещения оборудования, вывезенного с моторных заводов Юнкерса в Бернбурге и БМВ в Эйзенахе. Оба предприятия должны были стать также центрами подготовки кадров, где немецкие инженеры работали бы рука об руку со своими русским коллегами из ЦАГИ, ЦИАМа и министерства авиационной промышленности.
Siin veel üks tõestusmaterjal BMW mootoritehase väljaveost Venemaale. Lõik on artiklist aadressil www.airforce.ru/history/me262_to_mig15/index.htm
loodan, et ei ole vaja tõlkida.
Anton - horridoo!
represseritu
Liige
Postitusi: 198
Liitunud: 24 Veebr, 2005 18:27
Asukoht: Metsakooli tee9, Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas represseritu »

Vene lennukikonstruktori Jakovlevi meenutusraamatus "Elu eesmärk" on
reaktiivlennunduse areng jaotatud etappideks:
Esimene etapp - lennukid saksa trofeemootorite Jumo-004 ja BMW-003
baasil. Mootorid said nÃĩukogude tähistuse RD
-10 ja RD-20.Need lennukid
olid JAK-15 mootoriga RD-10 ja MIG-9 kahe mootoriga RD-20.
Teine etapp - lennukid innglise mootorite Dervent ja Nene baasil, milliste
nÃĩukogude tähistus oli RD-500 ja RD-45. Need lennukid olid MIG-15
mootoriga RD-45, LA-15 ja JAK-23 mootoriga RD-500 ja kahemootoriline
pommitaja IL-28 mmotoritega RD-45.
Kolmas etapp. Lennukid saadud kogemuste alusel ja nende edasiarendusel
konstrueeritud uute nÃĩukogude mootoritega: hävitajad MIG-19, JAK-25 ja
pommitajaTU-16
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tinglikult võiks esimeseks murdepunktiks lugeda ilmselt järelpõleti e afterburneri kasutuselevõtu Mig-17. Sellest algas ilmselt eemaldumine Nene konstruktsioonist (kahtlen väga, kas peale Koread inglased midagi ettevaatamatult enam müüsid).

Gu-VRD

Netis otsides olen kohanud vene reaktiivlennuki esiisana kedagi Gudkovi. Kas keegi kinnitaks või lükkaks ümber?

Kodanik olevat ehitanud Lagg-3 baasil teadaolevalt esimene turboreaktiivlennuki NL-s (saksa trofeetehnoloogiast siin rääkida ei saa).

Büroo olla suletud 1943, ju siis tehti rahvavaenlaseks....

Olla ka lennanud, hukkus keegi katselendur Nikashin. Probleemiks oli mootori ebatäiuslikkus (nõrk, ebatöökindel).

Pilt

Noh, ajaloohuvilised, paugutage!

http://tanks45.tripod.com/Jets45/Histor ... Gu-VRD.htm

Seejuures on masin märksa parema aerodünaamilise lahendusega kui He 162 ja Me 262.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks versioon NL reaktiivmootoriehituse ajaloost

http://tanks45.tripod.com/Jets45/ListOf ... esUSSR.htm

Tegu on üldiselt sellise valdkonnaga, et saksa mootorite kopeerimiseks 1945 pidi olema kogutud rida omi kogemusi, sest vastasel juhul on trofeed suht kasutud.

Siiski väidan, et ajalookäsitlus, et esimesed NL reaktiivmootorid pärinesid sakslastelt ja tehti maha on väär.
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Härra Trumm, ma saan aru, et ehk ei vääri kõrgeaulise spetsialisti arvamust jne. Aga ehk on peale minu teisi veel kes sooviksid teada mis on vene mootorites originaalset ?

Oleme küll jõudnud jälle lennunduse ainele kus Teil on tõestuseks tuua ühe arvutigraafiku valmis sikerdatud pilt mingist vahvast lennukist millest pole säilinud mitte ühtegi joonist peale ühe prototüüp mootori mis väidetaval katselennul küljes ei saanud olla. Seega on pigem alust arvata, et tegemist tavalise nõukogude liidu pressiteatega et midagi toimus, aga tegelikult võib olla kukkus mõni tavaline tiivuline alla ja kogu lugu.
Erinevalt sellest vahvast nõukogude reaktiivlennukist mida arvatavasti pole isegi paberil eriti tõsiselt eksisteerinud on sakslastel neil hunnikus ette näidata.

Aga kui nüüd teemasse tagasi tulla, äkki prooviksime nii, et toome mõned tõesti originaalsed lahendused mootoritest, mitte tiiva kaldenurkadest.

Mina ei tea ühtegi. Ütlen ausalt.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

"tõestuseks tuua ühe arvutigraafiku valmis sikerdatud pilt mingist vahvast lennukist millest pole säilinud mitte ühtegi joonist peale ühe prototüüp mootori mis väidetaval katselennul küljes ei saanud olla"

vaat see lause mulle meeldib...aga sorry see kõige paremini sobib just nendele Luftwaffe 46 saidil joonistatud apparaatide ja muude III Riigi lõpuaastate "geniaalsete ning oma ajast ees olevate" konstruktsioonide kohta . Nii nagu ma juba mainisin, on selle olukorra iseloomustuseks vene keeles palju selgem lause:
"Конструктор Ганс очень не хотел на Восточный Фронт"
thor199
Liige
Postitusi: 164
Liitunud: 29 Nov, 2005 19:55
Kontakt:

Postitus Postitas thor199 »

Siin on teemaks vene mootorite originaalsus. Küll jõuab teised ka ette võtta

:lol:

Aga laskumata teemasse kas olid ajast ees või mitte, sakslased oma tarku päid pole hävitanud erinevalt venelastest ja konstruktor Hans tegi oma tööd, rindele poleks teda nii kui nii keegi saatnud.
See kes selle lause kirjutas vene keelest võib oma kultuuriruumist lähtuvalt nii arvata loomulikult. Sealmaal oligi see nii kombeks.
Sellepärast sealt midagi originaalset ei kipu tulema.
Sest kombed on visad kaduma.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Jah, ärme hakkame siin mõõtma kus maalt kui palju panust tuli maailma originaalsete lahenduste hoiulaegasse - las igaüks loeb oma kultuuriruumi esindajate osakaalu selles kogumis.
Aga see et sõja lõpu päevil saksa konstruktorid ei vaevanud ennast murega mis moodi võib nende imemasin rakendust leida vabas looduses, seda on hästi näha just Luftwaffe 46 projektide järgi. Ega ei olnud suurt vahet - nii kui nii asi oli enne lõpemas. Kui mina viimati seal saidil käisin oli seal sadu eskiise ning iga kuu tuli mingi uus sketch.
Samasugune virvarr oli ka muudes valdkondades - kas või see sama Maus tank.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist