Tinglikult võiks esimeseks murdepunktiks lugeda ilmselt järelpõleti e afterburneri kasutuselevõtu Mig-17. Sellest algas ilmselt eemaldumine Nene konstruktsioonist (kahtlen väga, kas peale Koread inglased midagi ettevaatamatult enam müüsid).
Gu-VRD
Netis otsides olen kohanud vene reaktiivlennuki esiisana kedagi Gudkovi. Kas keegi kinnitaks või lükkaks ümber?
Kodanik olevat ehitanud Lagg-3 baasil teadaolevalt esimene turboreaktiivlennuki NL-s (saksa trofeetehnoloogiast siin rääkida ei saa).
Büroo olla suletud 1943, ju siis tehti rahvavaenlaseks....
Olla ka lennanud, hukkus keegi katselendur Nikashin. Probleemiks oli mootori ebatäiuslikkus (nõrk, ebatöökindel).
Noh, ajaloohuvilised, paugutage!
http://tanks45.tripod.com/Jets45/Histor ... Gu-VRD.htm
Seejuures on masin märksa parema aerodünaamilise lahendusega kui He 162 ja Me 262.