Eks see "Uku" äravedu üks insenerimõtte saavutus ole
Aga arvestades, et ta 20 aastat tagasi Tartus slipil käis ja põhja korralikult kõpitseti, polnudki tema Tartusse jõudmine (kindlasti mõne pontooni toel) eriline mustkunst. Ja rauda seal piisavalt, et veokulud kinni maksta. Veeväljasurve oli tal suurem kui "Vanemuisel"
Järgnevat pilti sai Tartus kesklinnas näha vaid kahel aastal, 1972 ja 1973. Kurikuulus "Zarja-1" seega.

Statsionaarset regulaarliini talle ei õnnestunudki leida. Peipsile ulatuvad olid tema väikese lainetaluvuse tõttu seotud pideva ärajäämisriskiga. Tšarterreisidel teda muidugi kasutati. Käis Pihkvaski ära, tegelikult väiksema lainetusega Lämmi-ja Pihkva järv olid talle täitsa sõidetavad. Sõitis ajutistel liinidel mõne Emajõeäärse rahvapeoga seoses a´la Tartu- Mäksa vms. Aga küllalt palju oli sõidukavas lihtsalt huvireisid Peipsile. Temaga sõit eriline elamus tegelikult polnud. Müra salongis oli korralik. Aknast väljavaade oli ka liiga madalal, tekile mineku võimalust polnud.
Väljumiskoht oli muidu täpselt seal, kus praegu on nö lodjakoja kohvik. Kui veetase piisavalt alanes, siis ta ei hakanudki pontooni äärde randuma, vaid ajas uljalt ninaga trepi kõrvale betoonkalda ja veepiiri vahelisele liivaribale. Manööverdusvõime oli tal väga hea.
Päralaine metsik. Kui seda pilti hoolega silmitsega, siis kaldarinnatise vastu on kõrget vahuriba jooksmas näha
1974. aastast Narva jõel sõitmas Narva-Vasknarva ja Narva- Slantsõ vahet. Foto sealtkandist on tehtud arvatavasti 80-te teisel poolel.

- Zar.jpg (23.27 KiB) Vaadatud 8848 korda
Sinna ta sobis hästi, mitu korda laiemal jõel ei pääsenud laine väga mõjule. Ja Narva ühendus ülesvoolu asulatega oli nüüd paar korda kiirem ja odavam kui suure ringiga minevat maanteed mööda.
90-te alguses sai uue nime "Kulgu". 1993.aastast Narva jõe alamjooksul. Järgneval 1995.a. pildil ongi kõrvuti "Koidula", "Kulgu" ja "Delfin". Viimane on "Jaroslavets" tüüpi kaater. Need olid ülilevinud ja Peipsi basseinis sõtis mitmeid taolisi. Praegugi paar tükki alles.
Viimane pilt sajandivahetuse Tallinnast

Varem on juttu olnud, et taheti Aegna vahet liinilaevana käima panna. See jäi ära, aga väidetavalt teda lühikest aega tšartersõitudeks Tallinna lahel ikkagi kasutati. Vana vene mootor oli välja visatud ja pandud üks läänepoolne asemele, aga kas MAN või midagi muud- kohe mitte ei mäleta.
Mis laevast tänaseks saanud on, mina ei tea. Eesti laevaregistris oli ta hiljuti alles. Merelaevade nimekirjas.