NATO artikkel 5
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: NATO artikkel 5
Võrreldes nt Saksamaaga (kus asub enamik USAFE-d ehk USA Euroopa Õhujõud) pidi olema Eesti suhteliselt piirangutevaba.
Võõramaistele lendajatele pidi meeldima siin.
Ehk julgeolekuolukorra muutus sunnib vaikima ka igasugu külakogukonnaesindajad-rohelised jne kasutu ballasti, kes mujal lennukimürina ja muu taolise vastu näppu viskavad.
Saksa lennuvägi käib nt harjutamas Põhjamere kohal, Kanadas ja USA kõrbeosas.
Võõramaistele lendajatele pidi meeldima siin.
Ehk julgeolekuolukorra muutus sunnib vaikima ka igasugu külakogukonnaesindajad-rohelised jne kasutu ballasti, kes mujal lennukimürina ja muu taolise vastu näppu viskavad.
Saksa lennuvägi käib nt harjutamas Põhjamere kohal, Kanadas ja USA kõrbeosas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: NATO artikkel 5
Varasemalt üritas Eesti tühja Ämarit "müüa" koos madallennu harjutusalaga Eesti territooriumi kohal. Euroopa riikides on madallennu alad aja jooksul surutud vististi peamiselt mere kohale, sest maismaa kohal on see leidnud vastuseisu ohutuse ja müra kaalutlustel ning suurematel loodusaladel samuti müra ning keskkonna kaalutlustel.
Ääremaastumine viib meil ohutuse osa miinimumini ja üksikute hädaldajate kisa ei kostu, sest enamus elab linnades ja neid ei koti, sest linnade kohal madalal ju ei harjutata - demokraatlikult linnastunud enamus hääletab nii prügilad kui madallennuharjutused sujuvalt maaelanike naabrusse ja peakohale
E:Trumm jõudis ette
Ääremaastumine viib meil ohutuse osa miinimumini ja üksikute hädaldajate kisa ei kostu, sest enamus elab linnades ja neid ei koti, sest linnade kohal madalal ju ei harjutata - demokraatlikult linnastunud enamus hääletab nii prügilad kui madallennuharjutused sujuvalt maaelanike naabrusse ja peakohale

E:Trumm jõudis ette

Re: NATO artikkel 5
Ma kaldun arvama, et müra ei tohiks olla takistuseks. Alati võib meelde tuletada ju nõukaaega, kus külajuttude järgi üks vahva punakotkas Rapla kiriku tornide vahelt läbi sõitis, vat siis oli müra.
Üldsuse populaarsuse võidaks kindlasti, kui kursusele võetaks ka kümmekond Eesti "kaanepoissi".
Üldsuse populaarsuse võidaks kindlasti, kui kursusele võetaks ka kümmekond Eesti "kaanepoissi".
Re: NATO artikkel 5
Ikka aegajalt kuuleb sarnases stiilis võrdlusi ent mulle jääb see minevikuga võrdluses loogika alati tabamatuks. Samahästi võiks öelda, et toidupuudus ei tohiks olla meile takistuseks, sest Põhjasõja aegne näljahäda oli hullem, või ei tasuks hädaldada mõne tulekahju või nadi päästevõimekuse üle, kuna Petseri tulekahjus hävis mõne tunniga kolmandik Petserist, või asi see mõni vägistamine, sest kunagi vägistati veel rohkem...Mercurius kirjutas:Ma kaldun arvama, et müra ei tohiks olla takistuseks. Alati võib meelde tuletada ju nõukaaega, kus külajuttude järgi üks vahva punakotkas Rapla kiriku tornide vahelt läbi sõitis, vat siis oli müra.
Õigusriigis on väga keeruline osasid elanikke ahistada ja teisi mitte, olgu ahistamiseks müra või midagi muud. Tekib ju õigustatud küsimus, miks linna kohal on müra lubamatu (näiteks pidevalt karmistunud nõuded tsiviillennukitele) aga automaatselt arvatakse, et üksikut maaelanike häirimine müraga, või prügilaga naabruses on igati õigustatud. Alati kõlbab tuua tähelepanek, et niipea, kui see müra tuleb sinu pea-kodukohale või prügila tagaõu, või narkovõõrutuskeskus naabermajja - muutub see inimene imetabasel kombel kibekähku "kasutuks ballastiks ja näpuviskajaks"

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: NATO artikkel 5
Üleeile lendasid 4 F-16 üle pea, ütleme, et nelja masina müra oli 50% MiG-23 omast.
Eestis polnud ühtegi turboventilaatormootoriga hävitajat vanasti, vaid vanad ja väga kärarikkad turboreaktiivid.
F-16, Gripen, Typhoon, F-15, isegi Tornado - on kõik turboventilaatorid.
St suhteliselt mõõduka mürinaga, kui vene ajaga võrrelda.
Eestis polnud ühtegi turboventilaatormootoriga hävitajat vanasti, vaid vanad ja väga kärarikkad turboreaktiivid.
F-16, Gripen, Typhoon, F-15, isegi Tornado - on kõik turboventilaatorid.
St suhteliselt mõõduka mürinaga, kui vene ajaga võrrelda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: NATO artikkel 5
Sorry, minu silmis ongi KV tegevuste suunas miitingute korraldajad kasutu ballast ja näpuviskajad.Alati kõlbab tuua tähelepanek, et niipea, kui see müra tuleb sinu pea-kodukohale või prügila tagaõu, või narkovõõrutuskeskus naabermajja - muutub see inimene imetabasel kombel kibekähku "kasutuks ballastiks ja näpuviskajaks"
Kuni 1991 toimunu on vist juba ununemas?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: NATO artikkel 5
Pole see müraprobleem nüüd nii jube kah mitte, kui seda siin ette mängida püütakse. Elanud pea suurema osa oma noorusest Tondil maandumisglissaadi all ja omades praegu samas kandis töötuba(aga vahepeal ka aastakest paar lausa Suur-Sõjamäel raja kõrval), olen ikka veel elus ja terve.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: NATO artikkel 5
Klassikalised vead väitlustes-argumenteerimisel - kui mind ei häirinud, järelikult ei häiri ka teisi, enda arvamus või toodud üksiknäide laiendatakse sujuvalt kõigile-kõigele.Lemet kirjutas:Pole see müraprobleem nüüd nii jube kah mitte, kui seda siin ette mängida püütakse. Elanud pea suurema osa oma noorusest Tondil maandumisglissaadi all ja omades praegu samas kandis töötuba(aga vahepeal ka aastakest paar lausa Suur-Sõjamäel raja kõrval), olen ikka veel elus ja terve.
Selle kohta võiks tuua elust enesest näite või paar. Puutume igapäevaselt kokku ummikutega, mis tihti põhjustatud sellest, et kuskil magistraal kapitaalremondi tõttu suletud, ja loeme samaaegselt etteheiteid ehitajale miks õhtul juba ehitus ja masinad seisavad, sellist objekti peaks üldsuse huvides uhama 24/7. Ent praktikas on läbi kogetud, kus trassiehitaja kriitilise tähtaja tõttu üritas lisa tööaega näpistada õhtu-öötundiselt ja tema tööle tegi lõpu saabunud politsei, kelle oli kutsunud läheduses asuva maja elanik. Ja kõik oli õige, sest tõesti on seadustes-linnamäärustes öörahu lausa kellaajaliselt kirjas, ja majades leidub sadade elanike hulgas, keda öine müra ei häiri elanikke kellel on süda haige või väiksed lapsed või üldse rahutu uni, keda müra vägagi häirib - küsimus, kas tuleks nende üksikute hädaldamist üldistes huvides eirata.
Teine näide, kunagi ühes kollektiivis oli üks mees vangis istunud, ja tuli kuidagi välja, et talle oli seal korralikult taha keeratud aga mees vaatamata sellele ise oli igati rõõmsameelne ja muhe, naised lapsed ja puha - järeldus-üksikjuhtumi laiendus, meile kõigile võib taha keeramine tuua rõõmsa meele ja õnneliku pereelu

Re: NATO artikkel 5
Eks tule prioriteedid esmalt paika panna- kas eelistada üksikindiviidi või ühiskonna huve. Ja vastavalt sellele tegutseda. Aga paistab, et näiteks Mustamäe-Õismäe suunalt(s.o siis maandumis ja alatihti ka stardikoridori all asuvatest elamurajoonidest) ei tulnud ei nõukogude ajal(mil müra oli ikka praegusega võrreldes kordades suurem) ega tule ka praegu küll märkimisväärset kaebekirjade voolu müra üle kaeblamise teemadel.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: NATO artikkel 5
Kõige vaiksem on ikka seal, kus "rinne" (nii poliitiline kui võimalik sõjaline) on hästi kaugel.
Kui EV on saanud idanaabri süvatagalaks, "rinne" asub Preisimaal ning FSB on 100 000 rahuolematut "müra tegija" ümber asustanud Uurali taha, võib siin kah küllalt vaikne olla.
Idanaabril pole põhjust lennata (ja võibolla pole lennukeidki). Võibolla mõne putlerliku maaelu taaselustamise kampaaniaga asuvad inimesed külma ja repressioonide jalust lõppeks maalegi elama.
Kui EV on saanud idanaabri süvatagalaks, "rinne" asub Preisimaal ning FSB on 100 000 rahuolematut "müra tegija" ümber asustanud Uurali taha, võib siin kah küllalt vaikne olla.
Idanaabril pole põhjust lennata (ja võibolla pole lennukeidki). Võibolla mõne putlerliku maaelu taaselustamise kampaaniaga asuvad inimesed külma ja repressioonide jalust lõppeks maalegi elama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: NATO artikkel 5
Ok, poisid, jõudsime niikaugele, et Ämari väljaõppekeskus tähendab suure tõenäosusega lennukimüra kasvu võrreldes tänasega (kasvu määr jääb hetkel lahtiseks).
Oskab keegi midagi muud ka välja tuua?
Oskab keegi midagi muud ka välja tuua?
Re: NATO artikkel 5
Mercurius kirjutas:Ok, poisid, jõudsime niikaugele, et Ämari väljaõppekeskus tähendab suure tõenäosusega lennukimüra kasvu võrreldes tänasega (kasvu määr jääb hetkel lahtiseks).
Oskab keegi midagi muud ka välja tuua?
Täielik pseudoprobleem ju. Ega ämari lennukoridor üle Tallinna vii siis. Sealt on võimalik täiesti edukalt üle läänemaa metsade mere kohale startida niiet ükski lehm südarit ei saa. Ainult madallennu alad on need mis kooskõlastamist vajavad, muidu teeb üks lennuk vähem müra kui naabri traktor.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: NATO artikkel 5
Äkki see liitlaste lennumasinate arvukas (st Air Policingi väline) kohalolek muudab lennukite lahingus kasutamise, sihitamise jne meil ka sama ladusaks oskuseks kui emakeele.
Vietnamis olla see see oskus olnud rühmaülema tasemel asi, mis enam kui kord päästis pigisse jäänud jänkide patrullid VC ja NVA poolt ülejooksmisest.
Pluss muidugi ülikiire reaktsiooniaeg (15 min). Kardan, et Rootsist jääks asi hiljaks.
Kui ma esimest korda päris lennukeid õppusel nägin (mitte L-39), siis tardusid ka paljud mehed soolasambaks ja vahtisid suu ammuli taevasse.
Vietnamis olla see see oskus olnud rühmaülema tasemel asi, mis enam kui kord päästis pigisse jäänud jänkide patrullid VC ja NVA poolt ülejooksmisest.
Pluss muidugi ülikiire reaktsiooniaeg (15 min). Kardan, et Rootsist jääks asi hiljaks.
Kui ma esimest korda päris lennukeid õppusel nägin (mitte L-39), siis tardusid ka paljud mehed soolasambaks ja vahtisid suu ammuli taevasse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: NATO artikkel 5
Jah, vabandan. Lugesin "poolt" asemel "poole".
Võtan maha süüdistuse Obama visiidi järel USA mustamisest. Kapten Trumm võiks edaspidi kasutada lihtsamaid/täpsemaid väljendeid, et ka minusugused aru saaksid.
Esitan uue küsimuse - palju siis neid USA patrulle üle joosti, enne kui lennuvägi need katsed "enam kui ühel korral ära lõpetas"
ps.
"Üle jooksmine" "patrulli positsioonist" tähenduses "jookseb füüsiliselt su üksusest/positsioonidest läbi/üle" kõlab mulle siiski rumalusena.
Võtan maha süüdistuse Obama visiidi järel USA mustamisest. Kapten Trumm võiks edaspidi kasutada lihtsamaid/täpsemaid väljendeid, et ka minusugused aru saaksid.
Esitan uue küsimuse - palju siis neid USA patrulle üle joosti, enne kui lennuvägi need katsed "enam kui ühel korral ära lõpetas"
ps.
"Üle jooksmine" "patrulli positsioonist" tähenduses "jookseb füüsiliselt su üksusest/positsioonidest läbi/üle" kõlab mulle siiski rumalusena.
Re: NATO artikkel 5
See läheb siin ühe teise teema (Militaarsed keelevääratused) valdkonda, aga ilmselgelt on tegu ingliskeelse overrun toortõlkega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist