Viktoriin
Re: Viktoriin
Jak-141?
Re: Viktoriin
See ta on. Mõtlesin, et piisavalt ainulaadne ja spetsiifiline, et ehk ei tule vastus nii kähku... Some küsib.
Re: Viktoriin
See oli lihtsalt kättemaksuks, et minu trikiga küsimuse nii ruttu ära arvasidHydrazine kirjutas:See ta on. Mõtlesin, et piisavalt ainulaadne ja spetsiifiline, et ehk ei tule vastus nii kähku... Some küsib.

Järgmine küsimus. Teise maailmasõja alguses oli Saksamaa allveelaevadel kombeks põhjalastud laevade ellujäänud meeskonnaliikmetele anda päästepaati toidumoona, vett ja näidati kätte suund lähima ranniku poole. 1942a juhtus midagi, mis pani neid sellest traditsioonist loobuma. Mis juhtus ja kuidas seda intsidenti kutsuma hakati?
Re: Viktoriin
Juhtus see, et üks U-paat uputas.. um mingi varustuselaeva(vist?). Seejärel andis teada kõigil kanalitel, et läheb ellujäänutele abi osutama - vanakooli reeglite kohaselt. USA pommitajale anti käsk pinnale tulnud allveelaev uputada, kuigi teadsid situatsiooni olemust.
Kahjuks laev ja intsident on meelest läinud.
Kahjuks laev ja intsident on meelest läinud.
Re: Viktoriin
Situatsiooni kirjeldus õige. Intsidendi nimi tuleb selle laeva nimest. Teab keegi?Tschy kirjutas:Juhtus see, et üks U-paat uputas.. um mingi varustuselaeva(vist?). Seejärel andis teada kõigil kanalitel, et läheb ellujäänutele abi osutama - vanakooli reeglite kohaselt. USA pommitajale anti käsk pinnale tulnud allveelaev uputada, kuigi teadsid situatsiooni olemust.
Kahjuks laev ja intsident on meelest läinud.
Re: Viktoriin
Täpselt nii. Laconia pardal oli 2700 inimest.Roamless kirjutas:Laconia juhtum
http://en.wikipedia.org/wiki/Laconia_incident
Roamless küsi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Keegi ei küsi enam.
Küsin siis.
Selle üsna tuntud nõukogude lennuki riiklike katsetuste aruandesse kirjutati katselenduri poolt (mälu järgi) "Lennuk on väga stabiilne ja kergesti juhitav, koordineerimata pööretel pöörisesse ei lähe. Pöörisesse viimisel väljub juhise lahtilaskmisel pöörisest ise. Gaasi maha laskmisel maandub ise. Lihtne nagu taburett".
Mis lennukist oli juttu?
Küsin siis.
Selle üsna tuntud nõukogude lennuki riiklike katsetuste aruandesse kirjutati katselenduri poolt (mälu järgi) "Lennuk on väga stabiilne ja kergesti juhitav, koordineerimata pööretel pöörisesse ei lähe. Pöörisesse viimisel väljub juhise lahtilaskmisel pöörisest ise. Gaasi maha laskmisel maandub ise. Lihtne nagu taburett".
Mis lennukist oli juttu?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
AN-2 Vähemasti käitub vastavalt kirjeldusele.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Ei ole An-2.
Vihjeks niipalju, et "maandub gaasi maha lastes ise" on viide lennuki tagumisele tsentreeringule, nimelt oli sabarattaga (pool vihjet) telikuga masinate maandumisel kehvadele lennuväljadele suureks ohuks kapoteerimine ehk üle propelleri uperpalli tegemine). Taoline iseärasus oli sõbralik noorte ja vilumata pilootide suhtes, kuna lennuk andestas päris jämedaid piloteerimisvigu.
Lihtsamalt seletades, päris "õige" tsentreeringuga sabarattaga masin maandub esmalt põhitelikule ja kiiruse langedes alles paneb sabaratta maha. Tagumise tsentreeringuga masin maandub kas kolmele rattale korraga või ekstreemsel juhul enne sabarattale.

Vihjeks niipalju, et "maandub gaasi maha lastes ise" on viide lennuki tagumisele tsentreeringule, nimelt oli sabarattaga (pool vihjet) telikuga masinate maandumisel kehvadele lennuväljadele suureks ohuks kapoteerimine ehk üle propelleri uperpalli tegemine). Taoline iseärasus oli sõbralik noorte ja vilumata pilootide suhtes, kuna lennuk andestas päris jämedaid piloteerimisvigu.
Lihtsamalt seletades, päris "õige" tsentreeringuga sabarattaga masin maandub esmalt põhitelikule ja kiiruse langedes alles paneb sabaratta maha. Tagumise tsentreeringuga masin maandub kas kolmele rattale korraga või ekstreemsel juhul enne sabarattale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
IL-2
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Il-2 on jah õige vastus.
Selle tsentreeringu ja pardalaskuri olemasolu/mitteolemasolu vahel on venekeelses kirjasõnas näha olnud imeversioone - kuni Stalini enda käsuni.
Selle tsentreeringu ja pardalaskuri olemasolu/mitteolemasolu vahel on venekeelses kirjasõnas näha olnud imeversioone - kuni Stalini enda käsuni.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Keegi ei küsi?
Küsimus samast zanrist. Selle Polikarpovi pool välja töötatud, kuid ebaõnnestunuks peetud ning hiljem teise konstrueerimisbüroo poolt lõpuni välja töötatud hävitaja osutus esialgses teostuses väga kindlaks masinaks ning läbis katsetused ilma oluliste avariideta ning võeti NSVL lennuväe relvastusse. Tema hilisem, moderniseeritud teisend aga osutus väeosades kasutades üpris avariiliseks ning keskmistele pilootidele kättesaamatuks masinaks. Üks tuntud nõuka äss kommenteeris seda, et hea lenduri käes on tegemist väljapaistva masinaga, kuid keskmise lenduriga annab see kehva tulemuse.
Küsimus, mis lennukiga oli tegemist ning milles seisnes see moderniseerimine, mis esialgselt rahuldava masina riukalikuks muutis?
Küsimus samast zanrist. Selle Polikarpovi pool välja töötatud, kuid ebaõnnestunuks peetud ning hiljem teise konstrueerimisbüroo poolt lõpuni välja töötatud hävitaja osutus esialgses teostuses väga kindlaks masinaks ning läbis katsetused ilma oluliste avariideta ning võeti NSVL lennuväe relvastusse. Tema hilisem, moderniseeritud teisend aga osutus väeosades kasutades üpris avariiliseks ning keskmistele pilootidele kättesaamatuks masinaks. Üks tuntud nõuka äss kommenteeris seda, et hea lenduri käes on tegemist väljapaistva masinaga, kuid keskmise lenduriga annab see kehva tulemuse.
Küsimus, mis lennukiga oli tegemist ning milles seisnes see moderniseerimine, mis esialgselt rahuldava masina riukalikuks muutis?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Viktoriin
Lennuk ise ilmselt MiG-1/3, äss, keda tsiteeriti, Pokrõskin...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Viktoriin
Aga muudatus, mis lennuki nahka keeras?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist