Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Kapten Trumm kirjutas:Paljudel mootoritel ei istugi, kaane sisselaskekanalid on suuremad kui sisselaskekollektoril ja väljalaskes on vastupidi :)
Ära unusta tihendeid, mis kaane ja kollede vahele käivad, kui ikka tihend kolmandiku avast kinni katab, siis on jõudlusega vist natuke kehvapoolsed lood. Aga muidu oled asja olemuse enam-vähem välja toonud, kui kollede augud ikka mööda, siis on võimalused kasinavõitu :wink:. Isegi Honda mootorite puhul (millega mul viimasel ajal kõige rohkem kokkupuutumist), annab valujääkide kõrvaldamine märgatava efekti, mis me siis räägime kolledest, milledel augud päris mööda. Minu jaoks on suht mõistatus, kuidas sai see kvaliteet mosse puhul nii kõikuv olla (erinevad allhanked?). Kuidas üks mootor sõidab nagu 412 ja teine nagu 408, ometi sama aasta masinad samast tehasest.
sitt päev, kellele kurdad
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Nii igatahes Escordi kapsas väidab (VI generatsioon). Endal oli nagu ütlesin 1.6 Touring, selle kiirusomaduste kohta ei oska rohkem kosta, et möödasõidul suutis ta spido järgi 140 üsna kerge vaevaga tühjalt kätte saada, paarkümmend kilomeetrit tunnis oleks sinna kindlasti veel otsa tulnud aga ilmselt lõpu poole üsna visalt. Nii et pigem oleks selle 1.4 sooritus sinna 160 kanti kõvasti vaeva nähes.

Ma pakuks selleks põhjuseks üsna mitu asja- väiksem õhutakistustegur, kindlasti OLULISELT väiksemad kaod jõuülekandes, suuremad rehvid R13 vs R14.

Mis sellesse puutub, et vene imedel kanalid ja avad kokku ei jookse, küsimus ongi, et kas pärast töötlust vastab mootor tehase parameetritele või ületab neid? Ma siis ilmaasjata seda Fordi 1.4 näiteks ei toonud. Mootor, mis on üsna viisakalt koostatud ja mitu põlvkonda uuem (pritsung ja elektronsüüde) on üsna samase auku võimsusega. Pean veaparanduse tegema, MkVI oli 1.4 Zetec-SE (DOHC ja 16 klapiga, mitte enam 8 ), aga ikkagi 55kW (surveaste oli üsna kõrge, 11).
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

No vot ei tea mina kuidas neid stendis mõõdeti, kas võeti otse liinilt või panid seksperdid need kokku ja siis mõõdeti. Tehaseandmetel peab see moto vähemalt 75 heppa välja andma (rõhk sõnal "vähemalt").
Muideks, oman hetkel ühte Hondat (igapäeva perevagun), samuti 1,4 oma väga vihase 55 kilovatiga :lol: . Tühimass 1145 kg. ja teeb spido järgi 180 ära, st. reaalne on GPS järgi 173. Kindlasti teeks ka pisu rohkem, aga selleks oleks vaja kiirteed ja ma pole nii loll, et tänavaliikluses seda lõppu väljapigistama hakata. 1,6 91 kilovatti tühimassiga 940 kg. teeb tehaseandmetel 212 kilomeetrit tunnis, tegelik lõpp on GPS järgi 221, kiirteel proovitud.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

jackpuuk kirjutas:Minu jaoks on suht mõistatus, kuidas sai see kvaliteet mosse puhul nii kõikuv olla (erinevad allhanked?). Kuidas üks mootor sõidab nagu 412 ja teine nagu 408, ometi sama aasta masinad samast tehasest.
Kõik sõltus sellest, millal mootor tehtud ja kokku pandud oli. Kas enne või pärast palgapäeva, kvartali (või aasta) alguses või lõpus jne. Enne palgapäeva olid töölised kained ja töö kvaliteet enam-vähem, peale palgapäeva oldi lõbusas tujus ja siis võis tulla mootoreid n.ö. seinast seina - kui kerge drink hinge all, hea olla ja käed ei värisenud, võis tõelise sportmootori saada, kui tööline veidi liiga joogine... no comments... Kuu, kvartali, aasta või viisaastaku algus - aega küll, perioodi lõpp ja plaan ohus - taoti kasvõi plokikaane polte kuvaldaga sisse. Suva see kvaliteet, peaasi, et tükiarv täis tuleks. Plaanimajandus, you know :wink: .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Nojahh, aga see ei selgita nii erineva kvaliteediga juppe nende mootorite küljes (kes on isiklikult kokku puutunud, need teavad).
sitt päev, kellele kurdad
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Huvitav on see, et ideeliselt peaks olema ju tegu lennukitööstuse saadusega- Ufa tehas toodab siiamaani reaktiivmootoreid
vax
Liige
Postitusi: 279
Liitunud: 14 Juun, 2005 14:24
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vax »

Mul AZLK 2141 1.7i Niva mootoriga on tunduvalt erksam masin, kui 2.4 V6 Audi A4.
Millest see tuleb, ei tea, aga audil 1500rpm pealt pedaali litsudes hakkab vaikselt kiirust juurde koguma, mosse teeb ka 4. käiguga kohe jõulise sprindi edasi. Olen ka paar korda sõpradele sõita andnud, kui nad minu jutu peale on uskmatu Toomase nägu teinud, iga kord on pärast imestus suur olnud. Ja ühekorra oli kommentaar "see sõidab ju täpselt nagu lääne masin, ma arvasin, et üks hullem sitanikerdis on"
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikuses ei saa tootmisajaga kõike siiski seletada, katselaborisse toodi pidevalt näiteks erinevateks testideks (kütus, jahutusvedelik etc) kümneseid autopartiisid, mis siin siis võrdlevalt päev päeva kõrval üht ja sama ringj sõitsid. Tehasest üritati võimalikult sarnaseid autosid saata, s.t üks seeria, ühel päeval toodetud jne. Siiski oli juba treila pealt maha ajades võimalik ära tunda, milline auto "tahab" sõita ja milline mitte. Muideks, just täna sai ühe laboris töötanud härraga vesteldud ja tema parim saavutus 412 mootoriga oli 165, kusjuures tähendas küsitletu, et ilmselt oleks veel paar kilomeetrit vast otsa tulnud, aga autod hakkasid vastu tulema ja julgus saanud kah otsa. Seda siis tehasekonditsioonis uue mootoriga.
Ja muideks, nende tuimemete masonatega sai ülalt kõik ära proovitud kuni nukivahetuseni, midagi ei aidanud, tuimaks nad jäidki. Ju see vändagrupis kinni oli... :dont_know:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vax
Liige
Postitusi: 279
Liitunud: 14 Juun, 2005 14:24
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vax »

4-se kastiga 165 peaks juba päris kõrged pöörded olema.
Ma sain oma 5-se kastiga sama kiiruse piibel, tollesama 0.7x ülekandearvuga, tahhokas ei töödanud, aga juba siis oli pöörded piisavalt kõrgel, et seda tegevust väga pikalt mitte harrastada. No ja lisaks muidugi mendioht ka.
[url=https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j2L2q5JtVA]Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart[/url]
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Manurhin »

Lemet kirjutas: Muideks, just täna sai ühe laboris töötanud härraga vesteldud ja tema parim saavutus 412 mootoriga oli 165, kusjuures tähendas küsitletu, et ilmselt oleks veel paar kilomeetrit vast otsa tulnud, aga autod hakkasid vastu tulema ja julgus saanud kah otsa. Seda siis tehasekonditsioonis uue mootoriga.
No näed siis. Tuttuue mootoriga selline saavutus on juba klass omaette. Üldreeglina Vene autod päris uuest peast olidki veidi tuimemad, käigud käisid raskemalt jne. Mootor ja jõuülekanne oli vaja sisse sõita, selle kohta on omaette režiimidki olemas. Nt. tutika Žiguliga algul (oli vist esimese 500 km jooksul) üle 90km/h sõita ei soovitatudki. Alles pärast 10000km läbimist võis auto sissetöötanuks lugeda.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Oot, kas räägitakse 2140'st või Alekost (2141)? Viimase puhul pole 160 km/h kindlasti mitte vaidluse koht. Seda masinat tehti ka mingi prantsuse mootoriga, kas 2.0 või 2.4.

Muidu vist oli hämmastav kompott erinevaid 412 modifikatsioone (1.8 ja 2 liitrised??), lisaks siis 06 mootor.

Eemalt vaadates näeb hämmastavalt sümpaatne välja. Erinevalt ümberlõigatud 412/408'st, mis olid juba 70nendatel üsna antiikse disainiga. Kusjuures, "päris" 412 (vana sisuga) omas isegi mingit võlu.

Ma pean kusjuures tunnistama, et oma ajas oli 408 eksportvariant (lisa moldingute ja nelja esilaternaga) jõhkralt kena. Ja üks ilusamaid armatuure, millega üldse maha saada suudeti, teisel kohal oleks 24'volga sisu, mis pärast lintspidot tuli.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Kes mäletab, kuidas kõlasid tehasesoovitused sissesõiduks? Mina mäletan, aga hetkel veel ei ütle :lol:.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Ikka 412/2140 on hammaste vahel...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

häh kirjutas:Oot, kas räägitakse 2140'st või Alekost (2141)? Viimase puhul pole 160 km/h kindlasti mitte vaidluse koht. Seda masinat tehti ka mingi prantsuse mootoriga, kas 2.0 või 2.4.

Muidu vist oli hämmastav kompott erinevaid 412 modifikatsioone (1.8 ja 2 liitrised??), lisaks siis 06 mootor.

Eemalt vaadates näeb hämmastavalt sümpaatne välja. Erinevalt ümberlõigatud 412/408'st, mis olid juba 70nendatel üsna antiikse disainiga. Kusjuures, "päris" 412 (vana sisuga) omas isegi mingit võlu.

Ma pean kusjuures tunnistama, et oma ajas oli 408 eksportvariant (lisa moldingute ja nelja esilaternaga) jõhkralt kena. Ja üks ilusamaid armatuure, millega üldse maha saada suudeti, teisel kohal oleks 24'volga sisu, mis pärast lintspidot tuli.
Jutt käib ikkagi 412-2140-st, ka 41-le pandi 1,5 mosse mootorit ja 06 1,6-te, erineva peaülekandega. Lintspido oli minuarust üks lahedamaid asju, võisin seda pidevalt vahtida. Papsi esimene 24 Volga oli sellega (alustas taksojuhina kui viimased Pobid välja praagiti ja esimesed 24-d tulid taksoparki). Tartusse olid tulnud esimesed 10 kakaopruuni 24-ja, paps kiitis, et olid ikka masinad, kruusateel võisid esimese akna kolmnurga lahti teha ja tagant tihendite vahelt tolmu sisse ei tulnud. Tahate veel mälestusi, näiteks ühe Pobi takso kohta?
sitt päev, kellele kurdad
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Esimese 1000 km jooksul oli vist neljandaga kuni 80 km/h :D pärast seda kuni 100 km/h
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline