Võisin küll kompressiooniga segi ajada, pole praegult seda raamatut käepärast ja üldse, nii hilistel kellaaegadel unise peaga rohkem ei kirjuta.mx77 kirjutas:Vana, polnud nendel GOST-i poolt lubatud tolerantsidel mitte midagi viga ja tolerantsid olid täiesti OK, oleks vaid neid keegi jälginud.vanahalb kirjutas:Venelaste GOST-i töötlemistäpsus oli nii nagu oli ja täiesti lubatud tolerantsid olid ikka jube suured. Et hea mootor kokku saada, oleks tulnud detaile sobitada, aga kes seda masstootmises jõudis või viitsis. Ma vaatasin miskist "Automehhaaniku käsiraamatust" , et M-408 surveaste on 8,5-10![]()
Surveastemega paned sa küll vist puusse. Surveaste oli 408 50 hj mootoril 7, 8.5-10 oli silindrite kompressioon või silindri rõhk kg/cm2
Aga selle teise väite kohta - kas siis tänapäevastes autotehastes ( kus veel mootoreid käsitsi kokku pannakse, võib olla kurikuulus Rolls-Royce) on ka niimoodi, et plokk tuleb, keegi mõõdab silindriläbimõõdu ära ja karjub üle õla "komplekt number kolm!"
Või teiste sõnadega, miks vene autodel oli mitu variante kolbe, läbi udu nagu meenuks rohelise värviplekiga, valgega, kollasega...
Kusjuures need ei olnud remontmõõtude eristamiseks, remontmõõt oli juba +1 mm vist küll.
Ma ise kahtlustan ikka sellist skeemi, et 0,00... täpsusega detaili võis muidugi välja treida KUI treial on oskaja, kaine, spindel ei viska ja veel kümme muutujat. Kui hakata seda taga ajama, praagib TKO (tehnilise kontrolli osakond) 80 % toodangust välja ja plaanimajanduses nii ei sobi. Sellepärast oleks otstarbekas lubatud hälbed lõdvemaks lasta ja rõhku panna komplekteerimisele.
Kui juba tööpingid paremad on võib ühte mõõtu üritada toota.