F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Loogiliselt võttes tundub olevat suuresti jama- lennukeid on tänaseks päevaks toodetud pisut liiga palju selleks, et sedasorti tõrked alles nüüd hakkaksid välja tulema.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Nuujah, Telegraphi artiklis on allikana viide sellelesamale Daily Beast netiportaalile, mille uudiste väärtus on sihuke suht kahtlane.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See uudis tundub küll puhas huumor olevat.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ei pruugi olla üldse naljakas... Tarkvara testimine võib olla uskumatult keerukas tegevus. Ariane 5 esimene katsetus läks ka aia taha tarkvaravea tõttu. Asi pole ilmselt lihtsalt päästikule vajutamises, vaid selles, et koos kahuri päästiku vajutamisega juhtub lennukis veel midagi ja selleks, et see muude tegevuste jada lennukile katastroofiliselt ei mõjuks ei saa päästikule vajutada... See on muidugi minu spekulatsioon.
http://www.around.com/ariane.html
http://www.around.com/ariane.html
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Tere !
Tänapäeval ei maksaks tarkvara osatähtsust erinevates relvasüsteemides alahinnata. Ilma patsiga poisita ei liigu ükski servo ja tean omastkäest, et minu CNC freespingi toimimine sõltub suurel määral patsiga poisi tahtest.
Vanasti oli asi lihtne, oli 2D, ehk x-y. Lisandus 3D, ehk x-y-z. Turbiinilabad ja muu selline on 4D, ehk siis x-y-z plus rotational axis. Üldiselt määrab kõik ära DSP kvaliteet, mida kiirem seda parem. Lihtne seletus: Kasutaja käes on seadme juhtpult mis suunab seadet(raketti), väga lihtne on genereerida soft mis reaalajas adekvaatselt reageerib kasutaja kätevärinale. Patsiga poisi raske ülesanne on elimineerida müra ja tabada märki. Loodan, et saite aru.
Lugupidamisega Arvo
Tänapäeval ei maksaks tarkvara osatähtsust erinevates relvasüsteemides alahinnata. Ilma patsiga poisita ei liigu ükski servo ja tean omastkäest, et minu CNC freespingi toimimine sõltub suurel määral patsiga poisi tahtest.
Vanasti oli asi lihtne, oli 2D, ehk x-y. Lisandus 3D, ehk x-y-z. Turbiinilabad ja muu selline on 4D, ehk siis x-y-z plus rotational axis. Üldiselt määrab kõik ära DSP kvaliteet, mida kiirem seda parem. Lihtne seletus: Kasutaja käes on seadme juhtpult mis suunab seadet(raketti), väga lihtne on genereerida soft mis reaalajas adekvaatselt reageerib kasutaja kätevärinale. Patsiga poisi raske ülesanne on elimineerida müra ja tabada märki. Loodan, et saite aru.
Lugupidamisega Arvo
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Pidage nüüd hoogu, masinaid on toodetud tänaseks päevaks juba enam kui 115 ja alles nüüd selguvad sedasorti defektid? Ja on sedasorti tähendamisi tänaseks päevaks siis ka rohkem kui see üks kahtlase väärtusega allikas?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10215
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35 puhul on tegemist pre-production run-ga, millel ongi teada, et riistvara on üldiselt paigas aga tarkvara ei ole täiesti komplektne.Lemet kirjutas:Pidage nüüd hoogu, masinaid on toodetud tänaseks päevaks juba enam kui 115 ja alles nüüd selguvad sedasorti defektid? Ja on sedasorti tähendamisi tänaseks päevaks siis ka rohkem kui see üks kahtlase väärtusega allikas?
Sama süsteem oli ka F-22-ga, mida hakati enne tootma kui see lõplikult valmis oli. Lihtsalt piisava koguse lennukite tootmine võtab nii palju aega, et kui päris valmis saamist oodata, siis võib tootmise alustamiseks lennuk vananenud olla.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Paistab, et F-35 hakkab tootmisküpseks saama. Pentagon planeerib aastatel 2018-2020 tellida 450 hävitajat. Tootmistempod on muljetavaldavad, 2,5 päeva hävitajale...Ning näiteks Iisraeli piloodid, kes uut hävitajat testimas käisid(Iisrael peaks järgmisel aastal esimesed masinad kätte saama), olla uuest hävitajast kõnelenud vaid ülivõrretes.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Taolist praktikat kasutati ka külma sõja ajal ja selle tulemuseks on hulk probleeme, mida tuleb riviteenistuses (tavaliselt peale mõnd suuremat ilmkärakat) käigu pealt lahendada ning opereerimisele piiranguid seada, ekstreemsematel juhudel lausa lennukeeldude kasutamisega.F-35 puhul on tegemist pre-production run-ga, millel ongi teada, et riistvara on üldiselt paigas aga tarkvara ei ole täiesti komplektne.
Sama süsteem oli ka F-22-ga, mida hakati enne tootma kui see lõplikult valmis oli. Lihtsalt piisava koguse lennukite tootmine võtab nii palju aega, et kui päris valmis saamist oodata, siis võib tootmise alustamiseks lennuk vananenud olla
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Antud lennuki juure on asi ikka väga teises äärmuses. lennukitel juba praegu teada üle 50 füüsilise defekti ning Testimisprogrammiga ollakse vaevalt poolepeal, kuid juba preagu on pre-production mudelitel teada üle 50 riistvaralise probleemi, mis on vaja kõrvaldada Block 4+ versioonis. Siit võib leida kokkuvõtte märtsikuus avaldatud DOT&E raportist. Raport ise on kättesaadav siit.Kilo Tango kirjutas:F-35 puhul on tegemist pre-production run-ga, millel ongi teada, et riistvara on üldiselt paigas aga tarkvara ei ole täiesti komplektne.
Kes viitsib läbi lugeda saab veel palju teada. Lõpus on kokkuvõttev nimekiri leitud probleemidest. Ise tooks välja selle:
F-22 projekti aluseks võtvate DOT&E rehkenduste põhjal läheb selline takkajärgi täiendamine maksma circa 67 miljardit dollarit. Rohkem kui terve F-22 projekt kokku, kõigi oma 187 lennukiga! Väga palju kriitilist võimekust lükatakse edasi järgnevatese blokkidesse, sarnaselt F-22ele. Viimane sai näiteks AIM-9X toe sai alles see aasta, sellega kaasa käivat Helmet-Mounted Displayd ei saa aga praeguse seisuga kunagi).The program’s attempts to save money now by reducing test points and deferring crucial combat capabilities will result in costly retrofits and fixes later down the line, creating a future unaffordable bow wave that, based on F-22 experience, will add at least an additional $67 billion in acquisition costs
Merejalaväelaste F-35B peab saavutama Initial Operation Capability see aasta. Teadjamate inimeste arvatse tuleb see aga vägagi JOKK variant:
"Vanakooli meeste" mõistes IOC saavutatakse alles 2021 Block 4A'gaThe F-35B’s “combat capability” at IOC may end up being flatly untrue, and its best realistic case might be as a mere paper tiger. Korean-War vintage F-9 Cougar jets would be “combat capable,” too, in the sense that they could take off, land, and fire weapons. That isn’t an adequate standard for entrusting them with the safety of an MEU in 2016.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Unustage see vanakooli meeste värk, moodsad lennukid lendavad ise, piloot on samuti vanakooli mõiste. Moodsates hävitajates istub süsadmin. 

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Lennunduskauge inimesena julgeks väita, et kõik need "süsadminni" koordineeritavad tegevused pole ikka päris see.Kulibin kirjutas:Unustage see vanakooli meeste värk, moodsad lennukid lendavad ise, piloot on samuti vanakooli mõiste. Moodsates hävitajates istub süsadmin.
See on umbes nagu fotograafias - moodne fotoaparaat oskab standardtingimustes teha parema pildi kui 80% tema kasutajatest, aga tipptulemused tehakse nagunii puhtalt manuaalreziimis.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Esimene Euroopas valmistatud F-35 peaks õhku tõusma selle aasta oktoobris...ja oh seda sagimist idanaabrite militaarsaidil.
http://topwar.ru/77108-v-nebe-evropy-bu ... ml#comment
http://topwar.ru/77108-v-nebe-evropy-bu ... ml#comment
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Antud teema kohta natukene satiiririlist huumorit ka (reegel 16 lingilt):
https://en.wikipedia.org/wiki/Augustine's_laws
Keegi ei kahtle, et F-35 on insenertehniline ime ja ka täitsa võimekas lennuk (kui kunagi lahingvõimeliseks saab). Muret teeb aga trend, mida antud mudel järgib väga täpselt. Nimelt lennukite ühikuhinna eksponentsiaalne kasv. Andmed on võetud eelmise sajandi alguses ning ekstrapoleeriti esmakordselt 80-ndatel, senimaani väga paika pidavalt:
Ilus graafik ka:

Antud huumor ei ole mõeldud sõna-sõnalt võtmiseks, kuid võiks hästi esile tuua USA lahinglennukite täieliku jätkusuutmatuse pikemas perpektiivis. Asi mille parandamisest on heietatud 40 aastat, kuid reaalselt läheb ikka täpselt sama joru edasi.
Sellest tulenevalt tekib mul küll küsimus et kas F-35 programm oma triljoni-dollariste elutsüklikuludega 30 aasta peale ikkagi on nii hea mõte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Augustine's_laws
Keegi ei kahtle, et F-35 on insenertehniline ime ja ka täitsa võimekas lennuk (kui kunagi lahingvõimeliseks saab). Muret teeb aga trend, mida antud mudel järgib väga täpselt. Nimelt lennukite ühikuhinna eksponentsiaalne kasv. Andmed on võetud eelmise sajandi alguses ning ekstrapoleeriti esmakordselt 80-ndatel, senimaani väga paika pidavalt:
Kirvetõlge: " 2054 aastal jätkub tervest USA sõjaeelarvest vaid ühe lennuki ostmiseks. Lennuvägi saab seda kasutada töönädalal, merevägi nädalavahetustel ning Marine'id liigaastatel 1 päev"Law Number XVI: In the year 2054, the entire defense budget will purchase just one aircraft. This aircraft will have to be shared by the Air Force and Navy 3-1/2 days each per week except for leap year, when it will be made available to the Marines for the extra day.

Ilus graafik ka:

Antud huumor ei ole mõeldud sõna-sõnalt võtmiseks, kuid võiks hästi esile tuua USA lahinglennukite täieliku jätkusuutmatuse pikemas perpektiivis. Asi mille parandamisest on heietatud 40 aastat, kuid reaalselt läheb ikka täpselt sama joru edasi.
Sellest tulenevalt tekib mul küll küsimus et kas F-35 programm oma triljoni-dollariste elutsüklikuludega 30 aasta peale ikkagi on nii hea mõte.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Siit on puudu selline verstapost nagu B-1B, hinnaga 280 miljonit dollarit tükist 1998.
B-52H on selle kõrval ikka imeodav asi, B-1 hinna eest saab neid vähemalt 4 tükki.
Tehnoloogia kallinebki eksponentsiaalselt ja sinna lisab vurtsu tellimuste nappus, kus püsivat laadi kulud jagunevad väiksemale lennukite arvule mõistagi.
Ega siis tootmisruumi kütmata ei jäeta ja kvalifitseeritud personalil lasta mööda ilma laiali joosta.
B-52H on selle kõrval ikka imeodav asi, B-1 hinna eest saab neid vähemalt 4 tükki.

Tehnoloogia kallinebki eksponentsiaalselt ja sinna lisab vurtsu tellimuste nappus, kus püsivat laadi kulud jagunevad väiksemale lennukite arvule mõistagi.
Ega siis tootmisruumi kütmata ei jäeta ja kvalifitseeritud personalil lasta mööda ilma laiali joosta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline