
Pmst. stock auto, ainult vedrustus natuke näpitud (kes teab vaadata, siis tükib isegi märja rajaga peegel vastu maad käima

https://www.youtube.com/watch?v=7DWPo1zfA9s
Siis on ju väga hästi.. Näha on, et vanameister hakkab uunikumi välja ajama..Tõin just 412 mootori tihendite komplekti (ei sisalda plokikaane tihendit ja simmereid).
Maksis sümboolne 6 eurot, täiesti viisakas lääne stiilis silikoonide ja värkidega kaanetihend maksis 5 eurot.
Täiesti ulmeline
Pisut lohisev tekst, aga asjassepühendunud saavad aru, et raha peaks ikka rohkem kuluma.. Vaesed nõukaegsed individuaalautode omanikud.. Puhas pankrott ja lisaks veel defitsiidimajandus.. Kust need jupid küll ühekorraga hangitud oleks..Nõuka "kvaliteetsete" sõiduautode juurde käis selline rutiine asi nagu igasügisene hooldus-remondinädal.
Sügisel seepärast, et tööde mahtu kuulus ka korrosioonitõrje (värvikahjustuste parandamine, põhjaaluse kaitsekatte uuendamine).
Eeldusel muidugi, et auto saamise järel olid paigaldatud logarid (mõistagi koos ohtra rattakoobaste õlitamise ja ostmisjärgse karpide, pagasniku ja sõitjateruumi põranda õlitamisega (grafiidiga).
Selliselt hooldatud auto kestis enamasti senikaua, kui kestis auto kere, isiklikud autod võisid vabalt sõita 50 aastat ja olla endiselt kenas korras.
Remondinädalal tehti ära kõikvõimalikud remonditööd, mida jooksvalt pole tehtud või mis pole nii karjuvad.
Ka näiteks tagasilda vedrulehtede lisamine (uusi polnud sada), võibolla plokikaane ülekäimine (kui tossas või surved nõrgavõitu), kindlasti veermik, pidurid, jahutussüsteemi läbipesu ja uue tosooli sissevalamine, õlivahetused, karbussi puhastamine ja reguleerimine, katkesti kontaktide puhastus ja süüte regull. Vajadusel tegeleti probleemiga undav käigukast, häält tegevad kardaani ristid, elumärke lõpetav sidur jne. Krooni algusajal võis isegi mõnisada krooni sellele minna. Rubla ajal hakkas õige autoomanik juba suve alguses seks pühaks ürituseks juppe varuma.
Minu 412 oli 412D mootoriga (ehk siis 76 rüüpav), sestap ma ei tahtnud selle põhjal midagi järeldada - 93 rüüpava isendi peenestamist pole ma paraku teostanud. Küll aga olid minuarust kiirendusajad 0-100 alapakutud -76 mootoriga mäletan raamatust selleks 22 sekundit ja 93 mootoriga 19 sekundit, spidomeetri järgi "100" õnnestul mul saada nii 17 sekundi kanti (eks siis sai neid omadusi põhjalikult katsetatud), mootor oli muidugi läbinud täiendava tasakaalustamise ning traditsioonilise ümberlappamise.
Nohh??mootor oli muidugi läbinud täiendava tasakaalustamise ning traditsioonilise ümberlappamise.
LaZ-697 "Turist" oli erinevalt 695-st mitte kahe "lõõts"- vaid ühe väljapoole avaneva uksega.Aspelund kirjutas:Mudelitähised olid vastavalt:
Laz-695 (linnaliin)
Laz-697 (sama kere, aga kõrged istmed)
Laz-699 (pikk kere, kõrged istmed).
Viies käis ju spets nõksuga, kolm tiiru käigukangiga mööda tuba, viies sisse ja kang konksu taha kinniEOD kirjutas:LaZ-697 "Turist" oli erinevalt 695-st mitte kahe "lõõts"- vaid ühe väljapoole avaneva uksega.Aspelund kirjutas:Mudelitähised olid vastavalt:
Laz-695 (linnaliin)
Laz-697 (sama kere, aga kõrged istmed)
Laz-699 (pikk kere, kõrged istmed).
Käiguosa erines neil tagasilla reduktori poolest. Ise sõitsin mõned aastad asutuse 695-ga, millele paigaldasin 300x508 rehvid originaalide 280x508 asemele, et mitte "kiiremat" reduktorit otsida. 697 juures polnud mingit aretust vaja ette võtta. Sõidud olid põhiliselt linnadevahelised või siis linnas väga kerge koormaga.
699 oli MAZ käigukasti ja kahekettalise siduriga. Seega MAZ-i mootor sobitus hästi kui mootoriruumi ära mahtus. Näinud sellist pole. Mõned korrad asendasin 699-l teist juhti, kuid see masin oli tehasekonditsioonis. Käiguvahetus oli meeldivam, 695/697 käiguvahetuskuliss oli kui lambajalg.
Vale jutt puha. Teise sissepanekuks oli vaja teha paar päripäeva tiiru ja siis kang paremale tahanurka kinni lüüa. Armatuurlaua konks oli viienda käigu fikseerimiseks - et see välja ei hüppaks.jackpuuk kirjutas: Viies käis ju spets nõksuga, kolm tiiru käigukangiga mööda tuba, viies sisse ja kang konksu taha kinni.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline