Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

trs kirjutas:See laskumine võttis neil nii kaua aega, et seda ei saa eriti nimetada manöövriks rõhukaotuse kompenseerimiseks. Laskumine kestis nii kaua, et konnaõgijad jõudsid väidetavalt lennukid üles ajada ja asja uurima saata. Praegune info viitab pigem sellele, et lennukit ei juhitud, või toimetas see iseseisvalt, kuid sellisel juhul tekib küsimus, miks keegi ei reageerinud.
No vot seda minagi.
Prantslastel on sealsamas ligidal õhustankimise tsoon, tanker tiirutas seal veel peale reisika matsu. Ilmselt tangiti kah mõnda patrullivat hävitajat ja mõni saadeti uurima miks tsiviil ei vasta dispetsherile.
Edit: See must kast peaks kannatama 3400G ülekoormust. Nii on kirjas wikipedias.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
herman30
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 16 Apr, 2008 18:19
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas herman30 »

Eilses Ringvades oli vist ming expert räägimas ja näitadi graafik kus oli paberil et kiirus oli umbes 400 sõlme kui kokkupõrke mäega juhtus. See on ju peaegu 800km/h?

Alates kohast 04:30.

http://etv.err.ee/v/meelelahutus/ringva ... 7b323ba3be
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
trs
Liige
Postitusi: 1013
Liitunud: 15 Mär, 2014 14:31
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas trs »

800kmh vastu mäge lendav lennuk ei tähenda, et lennuki tagaosas asuv kast saab sama koormuse, mis näiteks lennuki nina. Arvestades seda, et alati on nende mustade kastidega mingi jama, siis pole tegemist üldse mingi eriti lollikindla vidinaga. Küll upuvad ära, küll lähevad katki ja vahest kaovad üldse ära.

Edit:

Flightradari graafikud ei lähe jälle eriti kokku palju kauem kestnud langusest kõnelevate väidetega. Algusest mäletan justkui mingeid väiteid, et piloodid olla saatnud mayday kutsungeid jnejne, aga viimased väited on sellised, et juba pikemat aega side puudus ning isegi hävitajad saadeti asja üle vaatama.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
jyrimyrk
Uudistaja
Postitusi: 8
Liitunud: 22 Mär, 2015 21:03

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas jyrimyrk »

EOD kirjutas:Iseenesest Porro pakutud versioon lennuki äkilisest dehermetiseerumisest oli loogiline. 10 kilomeetri kõrgusel on õhk hingamiseks liiga hõre. Normide järgi peab üle 10000 jala (ca 3 km) kõrgusel mittehermeetilises lennukis olevad inimesed saama lisahapnikku. Praktiliselt kannatab keskmine inimene küll üle 4 km kõrgust ilma lisahapnikuta.
Lisaks järsk õhurõhu langus võib põhjustada gaasimulle veres. Sama nähtus, mis tuukrite puhul, kes liiga kiiresti pinnale tõusevad.
Loogiline, et lennuki dehermetiseerumisel piloodid üritasid kiiresti laskuda ohutule kõrgusele. Võimalik, et läbi pilvede ja nullise nähtavusega. Seal aga olid Alpid... :rip:
Miks lennuki pardasüsteemid maa lähedusest ei hoiatanud või piloodid sellele hoiatusele ei reageerinud, selgub ilmselt pardasalvestitest.
Kreeka lennukiga juhtus kunagi õnnetus dehermetiseerumise tagajärjel, lendas niikaua ise, kuni kütust jätkus
http://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas uusmario »

Kaasaegsel lennukil saab ja suure tõenäosusega lülitatigi autopiloot sisse üsna varjases lennufaasis. Tänapäevast lennukit saab juhtida suuresti terve lennu, ilma juhtkangi puutumata.


On võimalik, et lennuk lendas lähtelennuväljast saati autopiloodil ja kõrgust ja kiirust muutis ja kurssi hoidis ainult autopiloot (nagu Helios Lend 522 (B737)). Aga erinevalt Helios 522, mis lendas ilma pilootideta autopiloodil suurema osa teest ja tiirutas isegi pikka aega Ateena lähedal holdingus, lülitus A320 autopiloot mingi põhjusel välja.


Üldiselt on Airbus viimasel ajal näidanud ennast äärmiselt õnnetuna. Vaadates internetis saada olevaid materjale nt http://aviation-safety.net/ , siis Airbuse kummitavad ikka üsna häirivad probleemid. Näiteks erinevate andurite rikked, mis on tekitanud ohtlikke olukordi või olnud lausa faktorid lennuõnnetustes. Viimastel aastatel on teinud mitu Airbusi hädamaandumise seoses kabiini tungivate aurudega/gaasidega.Viimase aasta jooksul on vähemalt kahe A320 kabiin dehermetiseerunud. AirAsiale sai esialgsetel andmetel suuresti saatuslikuks FAC'i rike.

On äärmiselt kummaline, et viimasel 6.aastal on Airbusiga juhtunud inimohvritega lennuõnnetustest ca 30%-40% saanud alguse reisilennukõrgusel (Cruise altitude). Viimase 50.aasta keskmisena saab reisilennukõrgusel alguse ca 10% õnnetustest, st tegu on ühe turvalisema lennufaasiga (ainult kõrguse võttmine peale starti on turvalisem).

Kabiinirõhu aeglane langemine iseenesest ei ole väga tõenäoline. Kuna selleks on lennukil hoiatussüsteem, mida täiendati peale Heliost.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

Samas piloodid kiidavad A320 juhitavust. A320 on minuteada ainuke nii suur lennuk mida on õnnestunud ühestükkis vette maandada... Ja see on ülikõva saavutus sellise massiga aparaadi puhul, kange piloot see Sullenberger.
Usun pigem seda varianti selle Germanwingsi puhul, et pilootidega midagi pahasti juhtus seal.
Lennukid ei põruta selgel päevagal, hea nähtavusega, täiega vastu mäge. Isegi mitte siis kui elektroonika on peetis.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
uusmario
Liige
Postitusi: 1355
Liitunud: 28 Aug, 2005 20:30
Asukoht: järvamaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas uusmario »

Kulibin kirjutas:Samas piloodid kiidavad A320 juhitavust. A320 on minuteada ainuke nii suur lennuk mida on õnnestunud ühestükkis vette maandada... Ja see on ülikõva saavutus sellise massiga aparaadi puhul, kange piloot see Sullenberger.
Usun pigem seda varianti selle Germanwingsi puhul, et pilootidega midagi pahasti juhtus seal.
Lennukid ei põruta selgel päevagal, hea nähtavusega, täiega vastu mäge. Isegi mitte siis kui elektroonika on peetis.
Esimese ja viimase täiesti õnnestunud (ei olnud vigastatuid, lennuk remonditi ja lendas 2001.aastani) vettemaandumise reaktiivreisilennukiga tegi 1968.aastal JAL-2 jaapanlasest piloot, A320'nest 30.tonni raskema DC-8'ga. Tegi ta seda küll kogemata, nimelt laskus ta liiga vara ja siis kui ta oma vea avastas, tegi ta ainuõige järelduse, et kõrgust ta enam võtta ei jõua ja sooritas süürepärase maandumise, eks see et ta oli sõjaajal vesilennukipiloot aitas kõvasti.Aga see-selleks.

Arvata on, et seal midagi kummalist oli, kui pardaarvuti viga oleks olnud, siis oleks piloodid saanud ikkagi suhelda raadioteel.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Lemet »

Lennukid ei põruta selgel päevagal, hea nähtavusega, täiega vastu mäge. Isegi mitte siis kui elektroonika on peetis.
Siiski, siiski...9 mai 2012. Ja veel kuidas põrutavad...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

Lemet kirjutas:
Lennukid ei põruta selgel päevagal, hea nähtavusega, täiega vastu mäge. Isegi mitte siis kui elektroonika on peetis.
Siiski, siiski...9 mai 2012. Ja veel kuidas põrutavad...
Nojah, venkud tegid demolendu ja tuunisid pisut üle. Tahtsivad parimat, aga välja kukkus nagu alati. Rahu nende hingedele.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

Controlled Flight Into Terrain ehk siis kontrollitud lend vastu maad.
Kõne alla tuleb ühe piloodi enesetapp (nagu näiteks Silkair 185 või EgyptAir 990 katastroofid) või terviserike. Igal juhul peab kokpitist väljunud piloodil olema võimalus väljastpoolt kokpiti ust avada. Vanasti, kui kokpiti ust ei lukustatud, selliseid probleeme ei esinenud, aga pärast 9/11 terrorirünnakuid sai lukustatud uks reegliks. Nüüd on see reegel põhjustanud uusi ohvreid.
Ja veel teooriaid:
http://www.naturalnews.com/049124_Germa ... er-up.html#
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Lemet »

Videolõik, kuidas ukse avamine käib...https://www.youtube.com/watch?t=89&v=ixEHV7c3VXs
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas John »

Lemet kirjutas:Videolõik, kuidas ukse avamine käib...https://www.youtube.com/watch?t=89&v=ixEHV7c3VXs
Videos vaatan, et seal on koodikonsool olemas. Peaks ju siis niivisi saama, et piloot saab koodiga väljast ukse avada mida ainult tema teab?
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kilo Tango »

Olles erinevate lennuõnnetustega kokku puutunud kuni uurijate abistamiseni välja konkreetse lennukitüübi ja lennurežiimi temaatiliste materjalidega, olles ise osalenud kadunud lennuvahendi otsimisel ning olles ka erinevaid lennuõnnetuste raporteid mitmeid kordi lugenud (ka tuttavat puudutava õnnetuse kohta), ütleks järgmist:

1. Ma mõistan inimeste palavat soovi sellest mõistatusest (miks õnnetus juhtus) läbi närida
2. Ma ei mõista seda veebis kommenteerimist õnnetuste teemal eesmärgiga olla esimene, kes õige järelduseni jõuab
3. Ma tean, et suurte ja mõistatuslike lennuõnnetuste ümber hakkab kohe liikuma hulganisti spekulatsioone, mis muutuvad aeg-ajalt ("eksperdi" suust kuulduna) ajakirjanduslikuks tõeks. Tegelikult ei soostu ükski isik, kes ise on lennuõnnetuste uurimisega kunagi tegelenud, mitte iial avalikult spekuleerima põhjuste üle enne kui vähe rohkem infot on olemas, millele tugineda.
4. Ma tean, et lennuõnnetuste uurimine on niivõrd põhjalik töö, et nii keeruliste juhtumite puhul ei ole publikul tegelikult vähimatki šanssi jõuda põhjendataval moel õige järelduseni

Seepärast soovitan inimestel, kelle käes klaviatuur sügeleb, lihtsalt maha rahuneda ja oodata kuni uurimiskomisjon avaldab esialgse raporti või annab midagi täpsemalt teada pressikonverentsil. Enne seda ei ole mitte mingit mõtet teemal edasi targutada - see kõik on üks viljatu vaimne võimlemine. Eriti antud puhul, kus ei ole tegelikult mitte millestki praegu kinni hakata - ka see kokpitist lahkumise jutt lükati ümber.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: pikk ja 2 külalist